Tuosta miten eri Zymölit eroaa kestoltaan on tosi vaikee sanoa muutakuin nimenomaan "DW" tai muiden detailing foorumeiden pohjilta. Näitä kun ei valitettavasti oo päässy testaamaan kun tätä yhtä

Mitä DW:llä puhutaan niin Carbon, Japon jne edullisemmat vahat on "entry level" vahoja jotka on kuulemma melko kelpo vahoja ja kestokin "ok" luonnonvahoille. Veden käyttäytyminenhän näissä on kuten muissakin vastaavan tason vahoissa, huikea alussa. Käsittääkseni noi on melko verrannollisia juuri nimenomaan Dodon Soft Waxeihin eli ei kestoltaan välttämättä kelvollisia esim. Suomen talveen. Mutta sitten kun pompataan tohon luokkaan Swissvax Best of Show / Zymöl Glasur / Zymöl Concours niin nää alkaa nousta jo monien perusvahojen tasolle/ohi (Collinitet, FK1000P jne). DW:llä esim. oli keskustelu että miksi FK1000P:n lookit on niin laimeat ja miten saisi samanlaisen keston ja silti hyvät lookit. Vastaus tähänkin topicciin oli parilta kirjoittajalta Zymöl Glasur.
Mut esim. me valittiin Posan kanssa tuo Glasur puokkiin tasan siksi että se aina nostetaan maailmalla tosi isolle jalustalle. Jäänyt mieleen että moni on kommentoinut että kestää ja antaa yhtä hyvät lookit, ellei paremmat, kun Zymöl Vintage. Ja täähän on siis se £2000 purnukka. Käytännössä kaks tämmöstä "posh" vahaa mitä nostetaan samanlaiselle jalustalle on aina ollut Zymöl Glasur ja Swissvax Best of Show. Myös jossain määrin Zymöl Concours, mitä kehutaan parhaimman kestoseksi (esim. Maxi-Milan jolla on aika päteviä argumentteja esim. shampoista, tosin asuu tosi kuumassa ympäristössä).
Näiden hankinta on IMO osittain semmonen Placebo juttu. Mut jos asiaa pohtii sillä tavalla että mitä se maksaa/levityskerta niin ollaan samassa hintaluokassa kun Korrek. Eli miksei?
Mä oon kuitenkin tullut siihen lopputulokseen että kun monesti on todettu että LSP syö vastamyllytetyn maalipinnan lookkia henan, niin ei se syö, kun on oikee LSP.
Mä yleensä vahaan väh. kaks kertaa vuodessa pitkän kaavan kautta ja usein jopa neljä. Colliniten 915:ella oon monesti tehnyt niin että oon syksyllä laittanut talveksi ja keväällä sitten näihin uudestaan. Näin etenen tälläkin. Zymöl on mulla ollut tosiaan ~7kk ja ~20tkm pinnassa ja toistaseksi toimii huomattavasti paremmin vielä talven jäljiltä, kuin miten esim. Collinite on normaalisti toiminut samalla ajalla.
Kaivoin kännykästä nopeesti niin mulla on tämmönen kuva (alla). Auto siis ajosta, likainen mutta konepelti antaa aika hyvää osviittaa beadingista mitä kyljissäkin on, kun auto on vasta pesty. Voin ottaa vaikka videota tuosta sheetingistä jne ens pesun yhteydessä jos muistan/jaksan/kerkeen
Täytyy muistaa että sama vaha on ollut pari kertaa Valet Pro vs. AutoFoam testissä mitkä on ammuttu nupit kaakossa pinnalla. Ja luonnonvahathan yleensä tuppaa ottamaan helpommin nokkiinsa vääristä laimennuksista..
Oliko tää nyt vastaus Danin kysymykseen?

Ei siis DW hype vaan kyseessä ihan Suomalainen päivittäin jatkuvan raiskauksen kohteeksi joutuva
käyttöauto!