Raudanpoisto
Re: Raudanpoisto
^Käytännössä ei. Testattiin muinoin Deironizer VS IronX ja molemmat oli ~yhtä tehokkaita, mitatessa IronX:n vaikutusajalla (se ei saa kuivua). DI:tä voi antaa vaikuttaa vähän pidempään ja ei tarvii varoo kuivumista.
Vain YKSI LSP!
Kiitosta!
Paketti näköjään saapunu maahan jotenka kohtahan sitä pääsee ironX:ää tesmaa.
Paketti näköjään saapunu maahan jotenka kohtahan sitä pääsee ironX:ää tesmaa.
Tossa muutama bleedauskuva omista vanteista, aineena Wolf's Chemical DeIronizer Decon Gel V.2 jonka päälle suihkasin vettä aina silloin tällöin.

"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
- pellepoliisi
Hienosti bleedaa. Ite en ole päässy noin hienonnäköiseen bleedaukseen wolfilla, mutta se johtunee siitä, että etujarrut pölyttää niin prkl, että väri muuttuu enemmän ruskeeksi lopulta. Ei ole tullut kokeiltua vedellä jatkoa, koska kuivuakin toi saa. Silloinha itse bleedausefekti jää pienemmäksi, vaikka pesuteho pysyy?
Mun mielestä kun tämä aine alkaa "kuivua" niin hidastuu myös koko prosessi, pieni vesisumu pintaan niin ihan kun prosessi alkais uudestaan. Tosin mulla V.2 tästä aineesta, seuraavaksi pitää tilata taas 5L kannu mutta V.3 joka reagoi nopeammin kun V.2
Mä oon mittiny tätä raudanpoistoa, että eikö se tule aika kalliiksi jos vaikka koko auton ruikkii läpi. Varmaan puolella litralla just saa auton käsiteltyä? Vanteisiin ei nyt montaa suihkausta mene. Noh, onhan Kummolalla rahaa.
Edistyminen --> Step 1 - Step 2 - Step 3
- pellepoliisi
Mulla on mennyt tässä joku yli puol litraa ja on kahteen kertaan vetänyt koko auton ja vanteet varmaan + kymmenen kertaa.
Viimeksi muokannut pellepoliisi, Pe Marras 09, 2012 12:54 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Auto ja kaikki vanteet: puolikas 947ml suihkepullo.
Ennen myllytystä tosin teen ton raudanpoiston kahteen kertaa, eli yksi pullollinen tota menee silloin.
Ennen myllytystä tosin teen ton raudanpoiston kahteen kertaa, eli yksi pullollinen tota menee silloin.
- Posambique
Itse en käytä noin paljon. Ehkä 2dl menee autoon ja vanteisiin.
"Urku auki, pelti kii"
Pitää joo ottaa käyttöön tuo levittäminen!
Raudanpoisto
Mä käytän pientä suihkepulloa. Kulutus tipahtaa aika radikaalisti tällä.

Tuo Wolf´s:n Decon Gel on varmaan ihan eri juttu, ja en sen kulutuksesta osaa sanoa. Itsellä menee tuota IronX murto-osa verrattuna noihin lukemiin kuitenkin. Sumutinpää on Shinearaman http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=SHI-SPRAYSTD ja tuosta saa tosi hyvän sumun, jolla aine leviää hyvin laajalle alalle ja ei mene ylimääräistä juurikaan. Oon kans kahesti vetäny yleensä ja toisella kerralla ei enää hirveästi irtoa, joten kai tuo annostelu on silloin aika onnistunut. Varmaan 0.5dl - 0.7dl / auto kahdesti vedettynä.
Raudanpoisto
Molempia aineita olen suihkutellut tuolla. Ei ole nimensä veroisesti geeliä. Ehkä ihan himpun verran jäykempää, kuin IronX, mutta tulee sumutinpullosta sumuna.
Juu niin tulee, mutta kyllä se englantilaisesti sanottuna "clingaa" paremmin pintaan
Sama juttu Stjärnagloss Hjul. Ei sekään mitään geeliä oo laimennettuna mut kyllä clingaa 
Itse käytän Megun Chemical resistejä ja hienosti toimaa..
Itse käytän Megun Chemical resistejä ja hienosti toimaa..
Vain YKSI LSP!
Ite olin kyllä tosi tyytyväinen de ironizeriin, litran pullolla suihki menemään kauan.
Ja se bleedaus valkoisilla vanteille, pitääpä kaivella arkistoja.

Mää oon aina suihkunu ton raudanpoiston vaikuttaa vanteisiin ennen foameja, sitten vaahdot niskaan ja huuhtelu...
Ja se bleedaus valkoisilla vanteille, pitääpä kaivella arkistoja.

Mää oon aina suihkunu ton raudanpoiston vaikuttaa vanteisiin ennen foameja, sitten vaahdot niskaan ja huuhtelu...
Honda CRX del Sol - Backwoods Customs
Jatkossa kannattaa tehä se Foami eka. Posan kanssa muinoin todettiin että yleinen skeida pinnassa heikentää raudanpoistoaineen raudanpoistotehoa
Spekulaatio:
Paras oli kun pestiin über tehokkaalla vannepesuaineella ensin ja perään DI. Tässä tapauksessa Bilberry -> DI.
Spekulaatio:
SPOILERSPOILER_SHOW
skeida edessä -> ei pääse vaikuttamaan
Vain YKSI LSP!
Mä pesasin viime viikolla parit rengassarjat, jotka ensin sumutin liukkarilla (Pineline) ja huuhtelin painarilla, jonka jälkeen uudelleen liukkarit pintaan ja brushilla pesu ja paineella huuhtelu.
Noiden perään tärpätillä ja liinalla vanteet läpi niin, että pikipisteet lähti kävelemään, huuuhtelu ja sen jälkeen Wolf'sit pintaan, eikä purppuraväriä juurikaan ilmaantunut.
En ole koskaan saanut vanteita tommosen käsittelyn jälkeen raudanpoistossa juurikaan vuotamaan. Eli aika hyvin kai lähtee sköntsät jo pelkällä pesulla pois ilman raudanpoistoakin.
Likasista vanteista kyllä sitten on tollasia valumia tullut, kuin yllä.
Noiden perään tärpätillä ja liinalla vanteet läpi niin, että pikipisteet lähti kävelemään, huuuhtelu ja sen jälkeen Wolf'sit pintaan, eikä purppuraväriä juurikaan ilmaantunut.
En ole koskaan saanut vanteita tommosen käsittelyn jälkeen raudanpoistossa juurikaan vuotamaan. Eli aika hyvin kai lähtee sköntsät jo pelkällä pesulla pois ilman raudanpoistoakin.
Likasista vanteista kyllä sitten on tollasia valumia tullut, kuin yllä.
Joo ei mullakaan omista vanteista oo tullu sitten ekan pesun jälkee
Johtunee siitä et niis on aina joku vaha pesujen välissä..
Vain YKSI LSP!
No noissa parissa setissä ei ole ollut mitään vahoja ikinä, kun oli appiukon talvi- ja kesäkiekot.
Tosin ne ei ollut ehtinyt kuin pari kautta keräämään kaikkea schaissea pintaansa, kun auto on vm.-11 ja yllättävän hyvin Pineline poisti kaiken paskakertymän sisäpinnoiltakin.
Nyt molemmissa on 915 pinnassa.
Tosin ne ei ollut ehtinyt kuin pari kautta keräämään kaikkea schaissea pintaansa, kun auto on vm.-11 ja yllättävän hyvin Pineline poisti kaiken paskakertymän sisäpinnoiltakin.
Nyt molemmissa on 915 pinnassa.
Voi olla, että kuuluisi "Aloittelijan kysymyksiä"-osioon, mutta voisiko joku selventää mitä hyötyä on erillisistä raudanpoistoaineista verrattuna voimakkaisiin liuotinaineisiin (hiilivety). Itse juuri pesin auton ja vanhat vahat otin pois tuollaisella hiilivetyliuottimella. Kädellä tunnustelin auton pintaa, eikä karheutta tuntunut. Muistan myös lukeneeni, että näillä liuottimilla lähtee rautahiukkaset kuten erillisellä aineellakin. Vaikka eihän sitte toki päääse nauttimaan tästä bleedaamisesta! 
Ei lähde kaikissa tapauksissa, mm. keltaista möhnää jää puolien nurkkiin ja kiinni palanut jarrupöly ei lähde liuottimilla.
Raudanpoistoaine ja hapoilla lähtee oli vanteet missä kunnossa tahansa, tai no törkeän likaisiin vanteisiin suosittelen suoraan happoa, mutta jossei sitä heti löydy niin Sonax Xtremeä vaan moneen kertaan harjaten, löytyy mm. motonetistä
Raudanpoistoaine ja hapoilla lähtee oli vanteet missä kunnossa tahansa, tai no törkeän likaisiin vanteisiin suosittelen suoraan happoa, mutta jossei sitä heti löydy niin Sonax Xtremeä vaan moneen kertaan harjaten, löytyy mm. motonetistä
SPOILERSPOILER_SHOW
Enkä malta olla suosittelematta Bilteman vannepesua, jossa on oksaalihappoa. Monet tosi keltaiseksi pinttyneet vanteet olen tuolla saanut puhtaaksi ja on kaikenlisäksi halpaa. Nykyisen pullon, jonka ostin viime kesänä sumutinkin on vahvempi. Ennen ei kestänyt kuin kerran käytttää ja oli rikki. Reilusti vaan ainetta vanteelle ja huolellinen harjaus ja huuhtelu ja hyvin puhdistuu normaalissa kunnossa olevat vanteet.
Tässä kuvat pakasta vedetystä Audista, esipesty Surfexillä, kinnaspesu surfexillä, lopuksi Iron-x (Mittarissa 16km)
melko paljon jää kakkaa huokosiin

Tänään olisi Opti coatin aika....
melko paljon jää kakkaa huokosiin

Tänään olisi Opti coatin aika....
WAU!Henkka82 kirjoitti:Tässä kuvat pakasta vedetystä Audista, esipesty Surfexillä, kinnaspesu surfexillä, lopuksi Iron-x (Mittarissa 16km)
melko paljon jää kakkaa huokosiin![]()
![]()
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave
Instagram: detailcave
Eilen pesin omani ekaa kertaa ja vaikka auton pinnassa en mitään huomannut, koska oli pimeä ja auto on sininen
, oli maahan valunut vesi aivan violettiä. BH:n korrosol oli itselläni käytössä.
Kai ne jossain avokuljetuksessa sieltä Saksan maalta tuodaan, käyttäisivät edes sellaisia pressukylkiä niissä autonkuljetusrekoissa.
Kai ne jossain avokuljetuksessa sieltä Saksan maalta tuodaan, käyttäisivät edes sellaisia pressukylkiä niissä autonkuljetusrekoissa.