Tero ainut konkreettinen muutos on Evon suuttimet kun omien Duty-% oli 99% karvan alta 7000rpm (siis korkeaohmiset, älkää peljätkö mun suuttimien puolesta

). Mitsulla kuten valtamerkeistä JDM autoista muutenkin on myrkkyjä kestävät kamat jo 90-luvun puolella. Siis moni 90-luvun vehje on swapattu etanolille ja ajettu jo kohta vuosia (ainakin lutakon takana) ilman sen kummempia ongelmia. Virallista klausaalia tehtaalta ei ole muistaakseni kun 2000-luvusta eteenpäin. Omani siis 2004.
Itse en suosittele ketään kokeilemaan swappia sen turvin että "ECU osaa korjata seosta x-%" ainakaan jos ECU ei mittaa seosta laajakaista lambdasta. Omanikin on vielä joltain osin purkkaviritys mutta se tullaan korjaamaan, mutta LTFT:t on silti ~0%. Mitsussa ECU:n karttoja pystyy muokkaamaan kun hommaa OpenPort kaapelin, millä muutenkin voi tehdä monia asioita (kuten käytännössä kaikkien anturitietojen dataloggaus jne, mitkä on IMO must-have jotta toi swap voidaan tehdä). Normaalisti siis n. 200e piuha, maksoin omastani 40e. Mitsun ECU laskee Injector Pulse Widthin (AKA suuttimien aukioloajan) tällä kaavalla:
Koodi: Valitse kaikki
AFRMAP*AIRTEMP*BARO*MAFSCALING*MAFSMTHG*TEMPBAROAI RFLOWLKUP*INJSCALING*MAFSOURCEMAINxMAFMULTIPWARMUP
Mulla on suuttimien koolla (ECU:lla määritetty, tuo Injector Scaling) korjattu ECU ymmärtämään että suuttimet on pienemmät kun oikeasti ovat = antaa enemmän bensaa käytännössä joka tilanteessa. Sen koolla on siis haettu niin että LTFT on ~0%. Lisäksi mulla on aika pitkälle muokatut (pitkään joka aamu muutin aina vähän karttaa) käynnistys pulssit jotta kone herää etanolin turvin pakkasillakin helposti

Lisäksi myös "kylmärikastusta" on jouduttu lisäämään alle 20°C lämpötiloihin jotta kone käy hyvin tyhjäkäyntiä ja saa tarpeeks bensaa mm. liikkeellelähdöissä.
Ns. "Boksi" ei mun mielestä oo missään tapauksessa ratkaisu. Pelkästään sillä, sulla ei ole mitään käsitystä siitä minkälaiset seokset kone saa.