Kokemuksia eri kuivausliinoista

Liuottimet, foamit, shampoot, kintaat, kuivaus
Posambique

Re: Kokemuksia eri kuivausliinoista

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ke Helmi 16, 2011 10:30 am

Mä vetäisin raakalaisesti ikkunat ja vanteet Autoglymin keinosäämiskällä,
ja loput yhdellä MD:llä. Ja hyvin riitti mielestäni kuivausteho.
Urran kirjoitti:Kai sä muistat että mä en oo 20 vuotias nuori tyttö bikineissä?
Eiku prkle Sonikk:lle mun piti toi ehdotus laittaa!

No vitsi, vitsi...
Joo hyvä ajatus, laittelehan sitä eukalyptyksen tuoksua paikka täyteen,
niin päästään tunnelmaan :lol:
"Urku auki, pelti kii"

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ke Helmi 16, 2011 10:39 am

Projectech kirjoitti: Sitten kun Sonüksen kuivausliinaa kokeilet, niin pyri pesemään se vähintään kerran, mielellään kaksi, ennen testiä. Tässä on nimittäin liina, joka paranee vanhetessaan :). Muistan itsekin verranneeni suoraan paketista otettua Sonüsta CG:n Miracle Dryeriin ja tulos ei mitenkään innostanut ottamaan Der Wunder Drying Towelia omaan tuotevalikoimaan.
Tavaksi on tullut pestä kaikki liinat ennen ensimmäistä käyttöä ja aina käytön jälkeen, myös kuivausliinat. Kenttiläiset ovatkin käyneet koneessa pyörimässä ahkerasti. Mutta tuo oli hyvä kuulla että Der Wunder paranee vanhetessaan, sopii hyvin mulle :D Mulla tuossa onkin ainakin pari koneellista uusia ja varastoituja liinoja joita meinasin pestä niin pitää pistää nuo Der Wunderit molempiin koneellisiin mukaan ennen käyttöä :)
Viimeksi muokannut Wolfie, Ke Helmi 16, 2011 11:03 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Helmi 16, 2011 10:51 am

Projectech kirjoitti:Sitä en tiedä, kuinka yleisesti porukka kuivausliinojaan pesee, mutta itse pesen ne jokaisen käytön jälkeen, jottei niihin kerry naarmuttavaa likaa.
Itse en pese. Mutta emäntä pesee jokaisen pesukerran jälkeen :)
Vain YKSI LSP!

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ke Helmi 16, 2011 6:56 pm

**POIS**
Viimeksi muokannut Dani, To Maalis 31, 2011 1:02 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Projectech
Apupoika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Projectech » To Helmi 17, 2011 1:08 pm

Dani kirjoitti:Mitä noihin Sonüs vohveliliinoihin tulee niin itse ole kyllä erittäin pettynyt niihin, en edes käytä niitä enää vaikka läjäpäin niitä aikoinaan ostin. En edes tiedä monta mulla niitä on vielä avaamattomassa paketissa :(

Kahta samanlaista (mutta erilaista) on tullut kokeiltua, samaa roskaa imukyvyltään molemmat.
Laitoin sinulle jo yksityisviestiäkin. Nämä sinulla olevat liinathan eivät ole meiltä ostettuja, mutta silti kiinnostaa, mikä niissä on vialla, koska tuollaiset käyttäjäkokemukset omaa maahantuontia edustavasta brändistä huolestuttavat aina :(. Olisin siis valmis kokeilemaan avaamattomassa paketissa olevia liinojasi asianmukaisen pesun jälkeen ja vertaamaan niitä meillä varastossa olevaan erään, sillä joku tässä nyt on pielessä. Myös jo käytössä ollut liina olisi hyvä saada vertailukohdaksi.

Jatkoa ajatellen kaikille tiedoksi, että jos meiltä hankituista tuotteista tuntuu löytyvän tällaisia floppeja, ottakaa yhteyttä, niin selvitellään asiaa yhdessä. Jos tuote osoittautuu vialliseksi, vähintään saatte rahanne takaisin! Kaikkea kun testaamme itse ennen valikoimiin ottamista ja huonoa emme halua myydä, emme edes keskinkertaista.
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » To Helmi 17, 2011 7:57 pm

**POIS**
Viimeksi muokannut Dani, To Maalis 31, 2011 1:03 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Helmi 18, 2011 7:53 am

Dani kirjoitti:Nyt kun ostin Miracle Dryerit niin noi vohveliliinat ovat olleet siitä lähtien kaapissa, broidi ja faija oli myös kiinnostuneita tästä MD:stä koska he totesivat myös että olivat hitusen pettyneitä näistä Sonüs vohveliliinojen imukyvystä.
Vohveliliinat kuulemma rokkais parhaiten ikkunoissa. Mitä kansa on mieltä? Itse meinasin Shinearamasta viimeeksi tilata niitä pelkästään ikkunoiden jälkipyyhintää varten mutta tarkastaessa ostoskorin saldoa en sitten tilannutkaan :D

Janne eiks Sonuksella ollu joku "Ultimate Detailing" liina (pieni) mikä oli waffle weave?
Dani kirjoitti:(työpäivät mallia pitkiä)
Sama homma :(
Vain YKSI LSP!

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Helmi 18, 2011 8:53 pm

Ikkunoihin toimii erittäin hyvin pelkkä lakana.

S@mpp@

Viesti Kirjoittaja S@mpp@ » La Helmi 19, 2011 10:15 am

Urran kirjoitti:
Projectech kirjoitti:Sitä en tiedä, kuinka yleisesti porukka kuivausliinojaan pesee, mutta itse pesen ne jokaisen käytön jälkeen, jottei niihin kerry naarmuttavaa likaa.
Kun pesette esim. kuivausliinoja. Laitatteko samalla muutakin pyykkiä vai pelkät kuivausliinat? Mietin vain tykkääkö pesukone kun pesee vain muutaman liinan?

Entä oletteko pesseet sekaisin kaikki "autonhoitoliinat"? Eli laitatteko kuivausliinat, likaiset vahaliinat ja mahdollisesti vielä vahan levitystyynytkin samaan pesuun?

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » La Helmi 19, 2011 10:26 am

S@mpp@ kirjoitti:
Urran kirjoitti:
Kun pesette esim. kuivausliinoja. Laitatteko samalla muutakin pyykkiä vai pelkät kuivausliinat? Mietin vain tykkääkö pesukone kun pesee vain muutaman liinan?

Entä oletteko pesseet sekaisin kaikki "autonhoitoliinat"? Eli laitatteko kuivausliinat, likaiset vahaliinat ja mahdollisesti vielä vahan levitystyynytkin samaan pesuun?
Minä olen pessyt liinat erikseen. Kerään niitä sopivan kasan ja laitan sitten pesuun (kun on toi mopo noiden liinojenkin kanssa suhahtanut ojaan, eihän niitä voi olla liikaa, eihän :))

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » La Helmi 19, 2011 2:14 pm

Itse pesen erikseen kaikki kuivausliinat, kiillotusliinat ja kintaat.
..en haluu että kuivausliinoihin takertuu jotain vahajämiä joka sitten kuivuu kuivausliinoihin ja näin ollen liina ei enää toimi kunnolla.
Näin olen aina toiminut ja tulen toimimaan, vainoharhaisuus on sairaus :lol:

Antto-

Viesti Kirjoittaja Antto- » La Helmi 19, 2011 2:21 pm

Ihan hyvä idea varmasti pestäkin erillään. Itse pesin koneessa kaikki samallakertaa ja kahdessa eurowin buffiliinassa oli poorboyssin wheel sealanttii, mut katoin jälkeenpäin, että MD:hen ei jääny mitään eikä Sonüksen kuivausliinaankaan jäänyt yhtään mitään vahajämiä. Eurowin liinatkin tuli uudenveroisiksi.
Ja sen jälkeen olen MD:tä käyttänyt normaaliin tapaan ja imukykykin on tallella. :D

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » La Helmi 19, 2011 2:36 pm

Emäntä myös pesee mun kuivausliinat satunnaisten muiden liinojen kanssa. Esim. renkaan kiillotusliinojen kanssa. Eurowit taisin joulukuussa pestä erillään.
Vain YKSI LSP!

jallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jallu » Su Helmi 20, 2011 11:11 pm

Noi CYC- siniset liinat tuntu aluksi hyviltä mutta nyt ainakin osa liinoista on nukkaisia. Joko pesussa kärsinyt tai sitten "kuuluu asiaan"

Kun keväällä teen tilausta vois hommata noita CG:n MD liinoja ja niille oman pesuaineen.
Suola kuuluu ruokaan, ei tielle.

-JP-

Viesti Kirjoittaja -JP- » Ma Helmi 21, 2011 5:44 am

Mulla keräs kans se sininen nukkaa ja meni ihan kovaksi muutamassa pesussa. Eipä tarvi niitä enää ostaa...
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

jallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jallu » Ti Helmi 22, 2011 7:58 pm

Tänään hommasin Honkkarista pari Kentin-keltaista mikrokuituliinaa. Siis viimeiset mitä hyllyssä oli, nekin oli survottu muiden kamojen päälle. Ihan käypäsiä mutta MD:n hommaan seuraavassa tilauksessa.
Suola kuuluu ruokaan, ei tielle.

S@mpp@

Viesti Kirjoittaja S@mpp@ » La Helmi 26, 2011 8:20 am

Miksei Tampereen honkkareihin tuun noita Kentin kuivausliinoja :D

aRRtsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aRRtsi » La Helmi 26, 2011 9:56 am

S@mpp@ kirjoitti:Miksei Tampereen honkkareihin tuun noita Kentin kuivausliinoja :D
En osaa sanoo. Keravan honkkaris o sata hyllyssä. Jos haluut ni paa rahaa tilille ni käyn hakee ja postitan?

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » La Helmi 26, 2011 10:33 am

^Koska Kerava on Suomen detailingin mekka.

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » La Helmi 26, 2011 10:51 am

sonikk kirjoitti:^Koska Kerava on Suomen detailingin mekka.
Hahaa :lol: Voe helevettiläinen. Komeita autoja siellä ainakin on... ;) Pitääpä lähteä käymään siellä heti...
Kaikki liha tottelee kuria...

aRRtsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aRRtsi » La Helmi 26, 2011 11:23 am

Hynde kirjoitti:
sonikk kirjoitti:^Koska Kerava on Suomen detailingin mekka.
Hahaa :lol: Voe helevettiläinen. Komeita autoja siellä ainakin on... ;) Pitääpä lähteä käymään siellä heti...
Ajelin eile iltasella taas rusan shellin ohi ja en kyl ikinä ja nauramatta äänen siitä ohi ku nytki oli 25 tuninki golffia rivissä parkit päällä autot käynnissä siin rivis :D Tuli vaa tost edellisest kommentist mieleen :D

juha.lehtimaki

Viesti Kirjoittaja juha.lehtimaki » La Helmi 26, 2011 1:32 pm

Itsellä käytössä kaikenmoista liinaa mutta hinta/laatusuhteelta aika kova on eläimille tarkoitettu pyyheliina (mikrokuitua). Koko 60cm x 120cm ja hintaa esim. Vapaavalinnassa 4€.

(Samaa myydään muuallakin mutta esim. ClasOhlsonilla hintaa on tuplasti.
http://www.clasohlson.fi/Product/Produc ... =147215311" onclick="window.open(this.href);return false; )

aRRtsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aRRtsi » La Helmi 26, 2011 2:33 pm

juha.lehtimaki kirjoitti:Itsellä käytössä kaikenmoista liinaa mutta hinta/laatusuhteelta aika kova on eläimille tarkoitettu pyyheliina (mikrokuitua). Koko 60cm x 120cm ja hintaa esim. Vapaavalinnassa 4€.

(Samaa myydään muuallakin mutta esim. ClasOhlsonilla hintaa on tuplasti.
http://www.clasohlson.fi/Product/Produc ... =147215311" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; )
Tarjoustalos oli kans tommosia.. Jos ei luunkuvat haittaa ni eiku testailee, vois itseasias ite ostaa.. Jos ei autokuivaukseen oo hyvä ni voin kuivata sillä sitte koiraa :D

-JP-

Viesti Kirjoittaja -JP- » La Helmi 26, 2011 6:00 pm

Mulla on Clasun "asaklitt" pyyhe. Ihan hyvin tuntui kuivaavan.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

Quasimodo

Viesti Kirjoittaja Quasimodo » Ke Maalis 09, 2011 10:49 pm

-JP- kirjoitti:Mulla on Clasun "asaklitt" pyyhe. Ihan hyvin tuntui kuivaavan.
Ostin myös jokin aikaa sitten tuollaisen..hyvin kuivaa.

Vastaa Viestiin