Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
-
_nixu_
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja _nixu_ » Su Loka 28, 2012 8:39 pm
Rauhallinen Erkki kirjoitti:Tiedä sitten löytyykö maailmalta jotain 100% fitment mikrokuituhuppuja, jotka uskaltaisi juuri pestyn auton päälle varovasti laskien (EI vetäen

) asettaa,mutta totta, että nuo perinteiset hopeiset hirvitykset naarmuttaa varppina.

Joo ehkä sellaisen mikä on tarkoitettu sisäkäyttöön puhtaalle pinnalle.
Mutta ulos tuuleen lepattamaan, ehei..
E53 X5 3.0D
-
Shakini
Viesti
Kirjoittaja Shakini » Su Loka 28, 2012 8:51 pm
Kaveri osti ainakin omaan kesäautoonsa sellaisen peitteen jossa sisäpinnalle ommeltu fleece ja peitekin oli ihan mallikohtainen...

Halpa ei ollut.
Honda CRX del Sol - Backwoods Customs
-
crowie
Viesti
Kirjoittaja crowie » Ti Marras 06, 2012 12:57 pm
Itekkään en suosittele perus peitettä, väkisin naarmuttaa. Mutta kaikki varmaan melkein omistaa ompelukoneen, tekasin itse aikoinaan tommosen fleece peitteen. Oli loppuen lopuksi hyvin yksinkertanen operaatio. Ala-asteen ompelukone ajokortti, valmis pakkasta kestävä peite, ja pehmeetä kangasta

-
Urran
Viesti
Kirjoittaja Urran » Ti Marras 06, 2012 2:36 pm
Mä en tunne ketään kuka omistaisi ompelukoneen

Onks jotenkin yleistä että "kaikki" omistais ompelukoneen

Ja miks

Vain YKSI LSP!
-
_nixu_
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja _nixu_ » Ti Marras 06, 2012 2:53 pm
crowie kirjoitti:Itekkään en suosittele perus peitettä, väkisin naarmuttaa. Mutta kaikki varmaan melkein omistaa ompelukoneen, tekasin itse aikoinaan tommosen fleece peitteen. Oli loppuen lopuksi hyvin yksinkertanen operaatio. Ala-asteen ompelukone ajokortti, valmis pakkasta kestävä peite, ja pehmeetä kangasta

No pesetkö auton aina ennen peitteen laittoa? Muutenhan se on ihan se ja sama. Likainen pinta + peite = naarmuja..
Vai pyyhkitkö vahatkin hiekkaisella liinalla?
E53 X5 3.0D
-
crowie
Viesti
Kirjoittaja crowie » Ti Marras 06, 2012 2:55 pm
_nixu_ kirjoitti:
No pesetkö auton aina ennen peitteen laittoa? Muutenhan se on ihan se ja sama. Likainen pinta + peite = naarmuja..
Vai pyyhkitkö vahatkin hiekkaisella liinalla?
Aina töistä lähdettyä virautan kyllä auton, että kyllä tommonen ratkaisu vähemmän naarmuttaa kuin lumiharja.
Edit: Ja periaatteessa jos ei omista katosta/tallia, niin ei pääse mitenkään naarmuttomaan loppu tulokseen talven jäliltä valitettavasti. Ennemmin peittelen auton, kuin harjalla/käsineellä rapsuttelen tai annan lumen/jään valua pintaa pitkin mikä myös aiheuttaa pehmeään lakkapintaan naarmuja.
-
Dani
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Dani » Ti Marras 06, 2012 3:22 pm
Ompelukone, mikä se on, joku uus malli Hujahajalta (Hundai) vai mitä ihmettä?
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
-
crowie
Viesti
Kirjoittaja crowie » Ti Marras 06, 2012 3:24 pm
Se on justiisa semmonen, löytyy jostain nurkasta vuosien pölyjen alta mistä ei ole ite eis tietonen

-
K70
Viesti
Kirjoittaja K70 » Ti Marras 06, 2012 3:28 pm
Valkoinen - hetero - mies - ompelukone, mikä ei kuulu joukkoon

-
Urran
Viesti
Kirjoittaja Urran » Ti Marras 06, 2012 3:39 pm
crowie kirjoitti:Edit: Ja periaatteessa jos ei omista katosta/tallia, niin ei pääse mitenkään naarmuttomaan loppu tulokseen talven jäliltä valitettavasti. Ennemmin peittelen auton, kuin harjalla/käsineellä rapsuttelen tai annan lumen/jään valua pintaa pitkin mikä myös aiheuttaa pehmeään lakkapintaan naarmuja.
Mä en keksi mitään syytä miks maalipintaan pitäs kajota katos/talli tai ei. Riittää että on joko tolppa/sähköpistorasia tai sitten köyhän pitää ostaa ebespächer. On mullakin talli mutta en mä siellä autoa säilytä muutakun fiksien/laiton ajan
Edelleen paras keino on sulattaa se lumi -> antaa jäätyä ja pyyhkiä sit enimmät lumet jään päältä pois

Ekat pakkaset mennään sentin kerros lunta katolla/konepellillä, sen jälkeen ei yleensä enää tarvi. Ja ennenkun lähtee sulamaan niin että lähtis oikeen liukumaan niin autohan on jo pesty ja jäät sulatettu

Vain YKSI LSP!
-
Juha U
Viesti
Kirjoittaja Juha U » Ti Marras 06, 2012 4:23 pm
Off topiccina meiltä löytyy ompelukone ja sen kuljettaja osaa ajaa sitä

Minä en osaa enkä halua.
On sitä lumiharjaa vaan pakko joskus käyttää ei sille mitään voi. Joskus harvoin sataa lunta parikymmentäkin senttiä auton päälle. niin ei sellaisella lumikasalla mikään kiva ole ajaa vaan kevyesti harjaan lumet pois en pohjia myöten. Konepelliltä sulaa moottorin lämmettyä loput pois. On kelju ajaa töistä kotiin, jos konepellillä on sellaine 20 sentin lumikerros, joka ilmavirran mukana lentää kokoajan päin lasia, joka on vielä kylmä niin on ajokin jo vaarallista. Meillä ei voi töissä sisälämmpäriä käyttää. Nätisti, kun harjaa ja auto on suht puhdas niin en ole tuon huomannut naarmuuntuneen lisää.
Tänä aamuna näin sellaisen lumenharjauksen, että en ole ennen nähnyt. Katuharjalla omistaja putsasi autoaan, oli juuri vänkärin kylkeä lakaisemassa, kun ohi ajoin.

Et jotkut ei pahemmin välitä autoistaan

-
Urran
Viesti
Kirjoittaja Urran » Ti Marras 06, 2012 4:51 pm
Siis nimenomaan, kyllähän sitä käyttää joutuu mutta ei sen tarvii olla missään tekemisissä maalipinnan kanssa.
Vain YKSI LSP!
-
Juha U
Viesti
Kirjoittaja Juha U » Ti Marras 06, 2012 4:56 pm
Joo harjauksen voi tehdä sillei kevyesti, eikä ole pakko hangata pohjia myöten. Kyllä ne loput ilmavirran mukana lähtee, jossei ole jäätyneet kiinni.
-
aspar
Viesti
Kirjoittaja aspar » Ti Marras 06, 2012 7:02 pm
Minulla oman ongelmansa tuo talvikäyttöön se, että autoani käyttää joskus isäni, jolle autonpesu on mallia harja letkun päässä ja jynssäystä. Ittehän olen mennyt samalla tekniikalla kuin aiemmat, eli ikkunat puhtaaksi, loput lentää tuuleen. Isäni ajellessa on jäljistä päätellen lähteneet lumetkin kovakouraisella jyrsimisellä. Kovalakkaisesta sakusta niitä jälkiä ei kovin naurata ottaa pois. Peitekin saattaisi jo pelastaa jotain, minun autonpitoa kun pidetään sairaana niin ei noihin pyyntöihin hellemmästä käsittelystä oikeen vastata.
-
Wax On
Viesti
Kirjoittaja Wax On » Ti Marras 06, 2012 7:07 pm
Autojen lumiharjoilla on eroa. Taidan investoida mikronuudelihanskaan ja harjaan vain kun todella kiire johonkin. Onneksi on katos himan parkkiksella.
Sisälämppärin käyttö olis tosiaan kivaa jos sais käyttää, mut tosta tuli mieleen eskimoiden vanha viisastelous... Eli jos ei lämmitä ollenkaan sisätilaa, edes ajojen aikana, niin katolle tai akkunoihin ei kerry mitään jäistä pintaa, koska lumi ei sula kylmän auton pinnalla. Se lähtee ihan puhaltamalla. Villahousut jalkaan.
Ja nyt en oo satavarma, mut sellai mieljkuva olis että ei tolla taktiikalla huurru lasitkaan nii helpolla. Huomasin kans että parvekekasvien kuljetuksen jäljiltä takapenkit (itse asiassa suojana oleva matto) on kosteina ja huurtuminen on jotain käsittämätöntä. Pitääkin hakasta se matto kämppään kuivumaan...
/Wax Off
-
Tero
Viesti
Kirjoittaja Tero » Ti Marras 06, 2012 8:02 pm
Wax On kirjoitti:Ja nyt en oo satavarma, mut sellai mieljkuva olis että ei tolla taktiikalla huurru lasitkaan nii helpolla.
Kun olet itse jäähtynyt ympäröivän ilman lämpötilaan ja samaten uloshengityksesi, niin ei huurru

-
Juha U
Viesti
Kirjoittaja Juha U » Ti Marras 06, 2012 9:06 pm
Ainut vaan,että auto kun täynnä porukkaa niin pakko olla lämpöjä päällä muuten sieltä autosta ei nää mitään ulos, kun 5 ihmistä höyrystää autoa.
-
JTG
Viesti
Kirjoittaja JTG » Ti Marras 06, 2012 11:16 pm
Kyllä mä olen käyttänyt sisätilapuhallinta tänäkin talvena vaikkei "saisi". Niin kauan kun automaattisulakkeet ei pauku, niin kaikki on hyvin. Paljon kivampi lähteä, kun ikkunat ei ole huurussa tai jäässä ollenkaan. Kunnolla kun kopistelee kengät ja pistää vaikka jotain kuivaimia sisätilaan, niin ei mee huuruun ajossakaan tai sen jälkeen. Joku taisi joskus mainita kissanhiekan hyväksi tuotteeksi. Mutta siis otsikkoon, tuulilasi puhtaaksi ja ajoa. Sivuille ei lunta oikein jää mulla ainakaan jos se puhallin on käytössä.
-
Juha U
Viesti
Kirjoittaja Juha U » Ti Marras 06, 2012 11:19 pm
Meillä on töissä 6a sulake tolpassa ja se on kaikenlisäksi jaettu kahdelle. Kestää 2 lohkolämmitintä muttei yhtään enempää.
-
JTG
Viesti
Kirjoittaja JTG » Ti Marras 06, 2012 11:32 pm
Juha U kirjoitti:Meillä on töissä 6a sulake tolpassa ja se on kaikenlisäksi jaettu kahdelle. Kestää 2 lohkolämmitintä muttei yhtään enempää.
Luojan kiitos mun naapurilla on webasto. Ihan itsekseen saa paukuttaa sulakkeita eikä siitä kärsi kuin minä itse

-
Rauhallinen Erkki
Viesti
Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » Ti Marras 06, 2012 11:48 pm
Myös naapurin lumiharja voi olla potentiaalinen uhka varsinkin, jos kovin tiiviit ruudut kysymyksessä. Näitäkin tapauksia nähnyt kun ne oman auton päällä lepäävät hiekkaiset loska ja jääkököt lingotaan sillä Kungsilla toisen auton päälle. Ja sitten kävellään siinä autojen välissä kuin Euroopan omistaja skimbatakin nepparit peltejä viistäen ja harja kolisten. Onneksi meillä ei ole näin. Viereinen ruutu ollut kolme vuotta tyhjillään, joten saan ajaa miehekkäästi renkaat vinoon melkolailla suoraan viivan päälle.
Mulla tulee moottorin esilämmitykseen käytettyä dieselin sijaan talonyhtiön sähköä, ja Webastoa lähinnä ajonaikaisen lisälämmitystarpeen tyydyttämiseen.
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo
-
seatts
Viesti
Kirjoittaja seatts » Ke Marras 07, 2012 6:59 am
Dani kirjoitti:Ompelukone, mikä se on, joku uus malli Hujahajalta (Hundai) vai mitä ihmettä?
Sellanen on lojunut keittiössä kohta kolme kuukautta kun rouva on äitiyslomalla ja tekee pojalle vaatteita.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
-
harrik
Viesti
Kirjoittaja harrik » Ke Marras 07, 2012 9:43 am
Kungsilla ja skimbatakin nepparit peltejä viistäen.

-
Hynde
Viesti
Kirjoittaja Hynde » Ke Marras 07, 2012 11:10 am
K70 kirjoitti:Valkoinen - hetero - mies - ompelukone, mikä ei kuulu joukkoon

Itsehän olen metsästänyt tuollaista kunnon teollisuusompelukonetta jo jonnin aikaa...
Ja ei, ei mene vaimolle käyttöön. Itselläni kyllä olisi paljonkin käyttöä...

Kaikki liha tottelee kuria...
-
Urran
Viesti
Kirjoittaja Urran » Ke Marras 07, 2012 11:26 am
^Miten musta tuntuu että teollisuus-sana on käytössä koska normilla ei pysty nahkaan

Vain YKSI LSP!