Ajovaloumpioiden pinnoite
Ajovaloumpioiden pinnoite
Kyselisin oletteko vahanneet yleensä myös ajovaloumpiot?
Itselläni on muoviset ajovaloumpiot ja tuli mieleen, että voikohan nämä vahata samalla tavalla kuin metalliosat esim jollain autovahalla? Itselläni umpioiden kupu muovia, joten mahtaako se pitää vahasta tai sen jättämästä kalvosta tai onko vahauksesta käytännön hyötyä.
Vanhassa autossa oli muoviset ja tuntui, että vahauksen jälkeen umpioiden päällä oli jonkinlainen maitokalvo, eivätkä valot olleet enää yhtä kirkkaan näköiset
Itselläni on muoviset ajovaloumpiot ja tuli mieleen, että voikohan nämä vahata samalla tavalla kuin metalliosat esim jollain autovahalla? Itselläni umpioiden kupu muovia, joten mahtaako se pitää vahasta tai sen jättämästä kalvosta tai onko vahauksesta käytännön hyötyä.
Vanhassa autossa oli muoviset ja tuntui, että vahauksen jälkeen umpioiden päällä oli jonkinlainen maitokalvo, eivätkä valot olleet enää yhtä kirkkaan näköiset
Re: Ajovaloumpioiden pinnoite
Jetsealia on jotkut ainakin käyttäneet koska se antaa hiukan parempaa uv-suojaa juuri lasien valoille.
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave
Instagram: detailcave
Siis voihan ne vahata. Jos sitä kysyit. Mutta jos umpiot on vastikää myllytetty niin kalvopinnotteet tai ihan UV suoja kalvot, on parempi vaihtoehto kuin mikään vaha/sealant.
Oon kyllä vahannu aina kun oon autonkin vahannu. Käytännön hyöty lienee ns. lotus efekti, eli hydrofobisuus ja sitä myöten itsepuhdistuvuus
Oon kyllä vahannu aina kun oon autonkin vahannu. Käytännön hyöty lienee ns. lotus efekti, eli hydrofobisuus ja sitä myöten itsepuhdistuvuus
Vain YKSI LSP!
- pellepoliisi
FK1000P ja kestopinnoitteitta on käytetty kanssa.
Itse on laittanut Meguiars Headlight Protectant, jonka mainoistetaan uv-suojaksi. En nyt tiedä suositellakko vai ei.
Itse on laittanut Meguiars Headlight Protectant, jonka mainoistetaan uv-suojaksi. En nyt tiedä suositellakko vai ei.
-
hiusnaarmu
Ite tuossa ajattelin, kun myllytän noi valot, niin laitan tuon Optimum Opti-Coat 2.0 suojaksi.
Ensin ajattelin kalvoa, joka suojaisi paremmin, mutta joissakin tapauksissa umpio on kuumentunut liikaa ja pinta on irronnut
Ensin ajattelin kalvoa, joka suojaisi paremmin, mutta joissakin tapauksissa umpio on kuumentunut liikaa ja pinta on irronnut
^Tuossa tähänastisista itseäni miellyttävä vastaus. Itse laitan optia ja hyvin on toiminut. Pysyy harmaus poissa rankankin käsittelyn jälkeen. Kiveniskuihin sitten muut jutut.
Kaikki liha tottelee kuria...
X-trailin umpioissakin tuo pysynyt, tai ainakin umpiot ovat vielä kirkkaat, kun reilu vuosi sitten optilla ne pinnoitin.
-
hiusnaarmu
Pystyykö noita lasisia ajovaloja myllyttämään näillä normi myllytysaineilla?
Toisessa autossa on noi pyyhkimet, niin umpiot on lasia.
Toisessa autossa on noi pyyhkimet, niin umpiot on lasia.
Pystyy, mutta lähinnä puhdistavassa mielessä. Eli ei pure riittävästi. Lasille on omat myllytystahnat kuten varmaan foorumia selaamalla huomaat. Esim. tuulilaseja myllytellään foorumilaisten kesken aika usein
Huopalaikat + CarPro CeriGlass/Sonax Glaspolitur (Sonax todella paljon tehokkaampaa) on itsellä hyväksi todettu resepti.
Polykarbonaatti eli "pleksi" valoja pystyy ja mielestäni toisten aineiden minkä mainostetaan "erityisesti soveltuvan polykarbonaatille" hankinta on sulaa hulluutta. Eli siis ihan normi tahnat käyttöön. Tosin melkein aina polykarbonaatti ajovalot on sen verran ruffissa kunnossa että ensin pitää alottaa hiomapapereista..
Polykarbonaatti eli "pleksi" valoja pystyy ja mielestäni toisten aineiden minkä mainostetaan "erityisesti soveltuvan polykarbonaatille" hankinta on sulaa hulluutta. Eli siis ihan normi tahnat käyttöön. Tosin melkein aina polykarbonaatti ajovalot on sen verran ruffissa kunnossa että ensin pitää alottaa hiomapapereista..
Vain YKSI LSP!