Paras tuote?

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
Avatar
Tonis
Viestit: 1439
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 9:34 pm
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

Paras tuote?

Viesti Kirjoittaja Tonis » Su Helmi 06, 2011 11:43 am

Availlaan nyt huvikseen näitä topicceja. Eilen tuli laitettua DJ RedMist pintaan ja voi veljet kun kiiltää. Siitä tuli mieleen että mikä on lempituotteesi?

Itsellä tuo RM ja CG Miracle Dryer ykkösinä.
Wannabe-OCD

Avatar
JUMA
Viestit: 2196
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 6:49 pm
Paikkakunta: Vantaa, Martinlaakso

Re: Paras tuote?

Viesti Kirjoittaja JUMA » Su Helmi 06, 2011 12:23 pm

Ehdottomasti Meguiarsin Ultimate Compound 8-)

Avatar
*Kaide
Viestit: 988
Liittynyt: Ma Syys 13, 2010 3:27 pm

Re: Paras tuote?

Viesti Kirjoittaja *Kaide » Su Helmi 06, 2011 12:38 pm

Varmaan tässä vaiheessa AG Super Resin Polish.

Ollut käytössä ainakin 15 vuotta ja soveltuu joka paikkaan.

Avatar
-JP-
Viestit: 1809
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:40 pm
Paikkakunta: Jääli

Re: Paras tuote?

Viesti Kirjoittaja -JP- » Su Helmi 06, 2011 1:00 pm

Carlack68 Nano Systematic Care. Tulee laitettua nykyään joka kerta alle kun autoa vahailee.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

Avatar
sonikk
Viestit: 3357
Liittynyt: To Heinä 15, 2010 10:11 am
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Re: Paras tuote?

Viesti Kirjoittaja sonikk » Su Helmi 06, 2011 1:29 pm

Vaikea nimetä yhtä mutta Dodon tuotteista tykkään erityisesti, niissä tuotteiden nimet, pakkaus ja tuoksu on niin hyviä että tykkää väkisin, toimivuutta tietenkään unohtamatta. Muijakin aina naureskelee niitä nimiä ja sanoo että tuoksuu paremmalta kun sen shampoot yms. :)

Avatar
teemuval
Viestit: 68
Liittynyt: Su Loka 31, 2010 7:40 pm
Paikkakunta: Punkaharju/Siilinjärvi

Re: Paras tuote?

Viesti Kirjoittaja teemuval » Su Helmi 06, 2011 6:25 pm

Itellä nousee ylitse muiden Lahegan Autosafe 648 -alkaalinen pesuaine. On kyllä aivan huippu aine esipesuun ja muutenkin painepesuun.

Just tänään pesin kaks suolapaskassa olevaan autoo ja käytin esipesuun just kyseistä ainetta ja hitto et tuli puhdasta. Sit mikrokintaalla pesin sen jälkeen ja kyllä luisti hyvin, että hyvin kyl lähti paskat pinnasta. Kun katsellu kuvia noista snowfoam-pesuista, niin musta tää kyl pesee sen helppoudessa ja varmasti yhtä hyvä pesutuloskin. Ostettiin tota ainetta asemallekkin ja ilo pestä kuorma-autoja ja eipä tuu enää harjaa niihin käytettyä.

Oonko ainut kellä kokemusta Autosafesta täällä?

Avatar
Hynde
Viestit: 3580
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Re: Paras tuote?

Viesti Kirjoittaja Hynde » Su Helmi 06, 2011 6:32 pm

teemuval kirjoitti:Itellä nousee ylitse muiden Lahegan Autosafe 648 -alkaalinen pesuaine. On kyllä aivan huippu aine esipesuun ja muutenkin painepesuun.

Just tänään pesin kaks suolapaskassa olevaan autoo ja käytin esipesuun just kyseistä ainetta ja hitto et tuli puhdasta. Sit mikrokintaalla pesin sen jälkeen ja kyllä luisti hyvin, että hyvin kyl lähti paskat pinnasta. Kun katsellu kuvia noista snowfoam-pesuista, niin musta tää kyl pesee sen helppoudessa ja varmasti yhtä hyvä pesutuloskin. Ostettiin tota ainetta asemallekkin ja ilo pestä kuorma-autoja ja eipä tuu enää harjaa niihin käytettyä.

Oonko ainut kellä kokemusta Autosafesta täällä?
Olisi kyllä mielenkiintoista testata tuota ainetta. Voisi verrata esimerkiksi tuohon Bilt-Hamberin Autofoamiin. Ei vain viitsisi ostaa sitä testin takia. On jo ennestään kaapit täynnä kaiken maailman pesuaineita.

- Henkka -
Kaikki liha tottelee kuria...

Koojel
Viestit: 174
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 4:09 pm

Re: Paras tuote?

Viesti Kirjoittaja Koojel » Su Helmi 06, 2011 6:53 pm

teemuval kirjoitti:Itellä nousee ylitse muiden Lahegan Autosafe 648 -alkaalinen pesuaine. On kyllä aivan huippu aine esipesuun ja muutenkin painepesuun.
Nimi kuulostaa siltä, että ei ihan vahaystävällinen aine kyseessä? Mutta jos on parempaa kuin snowfoamit niin olisi hienoa lukea siitä jonkunnäköinen arvostelu. ;)

Avatar
Projectech
Apupoika
Viestit: 1229
Liittynyt: Ti Marras 30, 2010 10:57 pm
Paikkakunta: Laitila
Viesti:

Re: Paras tuote?

Viesti Kirjoittaja Projectech » Su Helmi 06, 2011 7:12 pm

Koojel kirjoitti:
teemuval kirjoitti:Itellä nousee ylitse muiden Lahegan Autosafe 648 -alkaalinen pesuaine. On kyllä aivan huippu aine esipesuun ja muutenkin painepesuun.
Nimi kuulostaa siltä, että ei ihan vahaystävällinen aine kyseessä? Mutta jos on parempaa kuin snowfoamit niin olisi hienoa lukea siitä jonkunnäköinen arvostelu. ;)
Sama tuli itsellekin mieleen, että onkohan tämä vahaturvallinen ollenkaan... "Voimakas alkaalinen rasvanpoistoaine ajoneuvojen painepesuun ja manuaaliseen pesuun." sanoo tm-tradingin sivut.

Lähinnä vertailukelpoinen aine Bilt-Hamberilta on Surfex-HD, mutta silläkin lähtee vahat helposti, kun mennään yli 5% liuosvahvuuden.
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi

Avatar
Dani
Viestit: 5737
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:02 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Paras tuote?

Viesti Kirjoittaja Dani » Su Helmi 06, 2011 7:14 pm

Foam Lance (+aine), Miracle Dryer, Red Mist Tropical (tai Pro Aqua Gloss), Jetseal109 ja Eurow Shag Pile ovat tuotteita joiden kanssa touhuaan aina.
Ovat niin hintansa väärtejä tuotteita ettei ilman niitä oikein tule toimeen.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Avatar
teemuval
Viestit: 68
Liittynyt: Su Loka 31, 2010 7:40 pm
Paikkakunta: Punkaharju/Siilinjärvi

Re: Paras tuote?

Viesti Kirjoittaja teemuval » Su Helmi 06, 2011 7:18 pm

Lähinnä vertailukelpoinen aine Bilt-Hamberilta on Surfex-HD, mutta silläkin lähtee vahat helposti, kun mennään yli 5% liuosvahvuuden.
No AS 648 ei sisällä kuitenkaan liuottimia, että ei kyl oo multa ainakaan vieny vahoja muutaman pesun jälkeen, kuten ton luvataan vievän.

No ite oon käyttäny syksystä lähtien ja en oo huomannu oleellista vahan häviämistä. Hyvin vesi pisaroituu... En voi puhuu ku omista kokemuksista tuon aineen kanssa ja itse olen tosi tyytyväinen. Ja vahaturvallisuus itsellekkin tärkee, mutta en oo huomannu ongelmaa sen suhteen oikein käytettynä.

Heikki
Viestit: 164
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2010 10:53 am

Re: Paras tuote?

Viesti Kirjoittaja Heikki » Su Helmi 06, 2011 8:23 pm

No mä tykkään kyllä Collinite 476S:stä. Halpaa, helppoa, kestävää ja kohtuullisen hyvän tuoksuista.

Avatar
seatts
Viestit: 1758
Liittynyt: Ti Kesä 22, 2010 10:58 am
Paikkakunta: Sauvo

Re: Paras tuote?

Viesti Kirjoittaja seatts » Su Helmi 06, 2011 8:28 pm

Foam lance+aineet, colli 476s, last touch, miracle dryer,
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus

Avatar
aRRtsi
Viestit: 211
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2010 4:42 am
Paikkakunta: Korso.
Viesti:

Re: Paras tuote?

Viesti Kirjoittaja aRRtsi » Su Helmi 06, 2011 8:37 pm

Heikki kirjoitti:No mä tykkään kyllä Collinite 476S:stä. Halpaa, helppoa, kestävää ja kohtuullisen hyvän tuoksuista.
Jos tykkää kenkälankin tuoksusta :twisted:

Avatar
janne320d
Viestit: 458
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 8:48 am
Paikkakunta: jns

Re: Paras tuote?

Viesti Kirjoittaja janne320d » Su Helmi 06, 2011 9:02 pm

Miracle Dryer, Red Mist Tropical ,collinite 915,kinnas...
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06

Rauhallinen Erkki
Viestit: 1642
Liittynyt: Ti Marras 02, 2010 9:13 am
Paikkakunta: Oulu

Re: Paras tuote?

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » Su Helmi 06, 2011 10:13 pm

^ Kiva kun kaikki kehuu tuota Red Mistia, ei siis ole rahat menneet hukkaan, kun puteli on mullekin tulossa..

Paras tuote mulle tällä hetkellä lienee Megun Gold Class Shampoo. Citrus Bling on myös kaikessa monikäyttösyydessään ja hinta/laatusuhteellaan valloittanut paikan mun sydämestä. En tuota Megun #16 ala myöskään haukkumaan, hienosti näyttää pintansa pitävän.
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo

juha.lehtimaki
Viestit: 205
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:29 pm
Paikkakunta: Nokia

Re: Paras tuote?

Viesti Kirjoittaja juha.lehtimaki » Su Helmi 06, 2011 10:20 pm

Tähän on varmaan pakko vastata että painepesuri.. Kaikki muut tuotteet on korvattavissa tai vaan fiilistelyjuttuja..

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Paras tuote?

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Helmi 07, 2011 8:18 am

Sen sijaan että osaisin valita all-around-best tuotetta, niin keskityn haukkumaan lähes kaikkia, niiden puutteista :D Pessimisti ei pety koskaan..

IPA.
Käyttötarkoituksia NIIN monta. Käy niin kodissa kuin puutarhassa. Käytän kys. tuotetta auton maalipinnalle ennen pintaan levitettäviä aineita/vahaa, ikkunoihin (jos jotain pinttyneempää möhmää), rasvanpoistoon niin kotona kuin autossa, liimattavien pintojen pyyhkimiseen niin koton... ssa, kameran putsaukseen, kameran linssien putsaukseen yms. Tähän olen oikeastaan tyytyväinen, koska en tiedä että tätä voisi parantaa mitenkään. Tekee, mitä siltä on pyydetty.

Myös yhdyn Danin kommenttiin Eurowin liinoista. Ei moitittavaa, enkä tiedä paremmasta.

Oikeastaan, mitä muihin tuotteisiin tulee, niin en varsinaisesti ole 100% tyytyväinen :lol:

Yksi vaihtoehto olisi ollut FK 108AS mutta.. On loistava auton reinkaissa, ulko muovipinnoissa, kameran muoviosissa :D sekä satunnaisissa "kunnostus" projekteissa kuten jarrusatuloiden maalaus -> suojakumit. Kestää aivan törkeen kauan pinnassa (polymer based)..
Mutta sisustassa kiiltää liikaa :evil:

Shampoista en halua luoda mitään mielikuvia koska ne häiritsis mun arvosteluja.

Ja jatkan edelleen ristiretkeäni minkä motto on "in search of the best products.. for me!"
Vain YKSI LSP!

Avatar
TKe_
Site Admin
Viestit: 2857
Liittynyt: To Elo 12, 2010 8:21 pm

Re: Paras tuote?

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ma Helmi 07, 2011 9:25 am

Tällä hetkellä taitaisi olla Valet Pro Citrus Bling.

Smooth
Viestit: 30
Liittynyt: Pe Heinä 09, 2010 4:46 pm

Re: Paras tuote?

Viesti Kirjoittaja Smooth » La Huhti 23, 2011 9:20 am

- Megun - Ultimate Compound
- AG - SRP

Ultimate Compound on vaan niin hemmetin hyvää ainetta, etten keksi edes sanoja sille. Soveltuu niin koville kuin pehmeille lakoille, voi käyttää leikkaavia että kiillottavia laikkoja. Sillä saa syvempiäkin naarmuja hyvin pois ja valmiin kiillon vahaamista varten varsinkin, kun itse rotaryllä olen käyny auton läpi, pyyhkiny mikrokuituliinalla ylimääräiset aineet pois ja pessy auton jonka jälkeen kuivaus "ehkä joku glaze" pintaan ja vahaa päälle niin hyvä tulee!

SRP onkin jo kolmannessa? viestissä perusteltu, se on ollut käytössä niin pitkään ja tulee niin pitkään olemaan kuin sitä kaupasta saa, myös SRP:llä saa hienon viimeisen, vahavalmiin pinnan kun levittää koneella ja kiillotuslaikalla ;)

Eilen tein pikavahauksen yhteen mustaan Audi A3, SRP megun mustalla laikalla ja prestan bestwax pintaan ja tuli aikas makea jälki. Tosin olin tuon auton myllyttäny 3.5kk sitten.

Avatar
jallu
Viestit: 497
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 11:35 am
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Paras tuote?

Viesti Kirjoittaja jallu » La Huhti 23, 2011 11:17 am

Last Touch on pakko sanoa tähän kohtaan sitä kun useimmin tulee käytettyä, pesuaineet kun saattaa vaihtua välillä.
Ultimate Compundistakin tykkään.
Suola kuuluu ruokaan, ei tielle.

Vastaa Viestiin