Gtechniq G1/G3/G5 kokemukset

Vahat, sealantit, pinnoitteet, QD, glaze jne
Hynde

Re: Gtechniq G1/G3/G5 kokemukset

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ke Heinä 04, 2012 2:10 pm

Itsekin laitoin tuota viime jouluna perheen farmariin. Ei sillä kyllä kevääseen asti selvitty. Jos pelkästään itse ajaisin, niin kestäisi varmaan pidempäänkin, mutta kun pääsääntöisesti vaimo ajaa, niin eihän hän nyt samalla tavalla aja pyyhkijöitä säästellen. Toki totesi, että jumalauta, eihän tässä pysy vesi edes laseissa. Mitä olet tehnyt... :lol: PK-seutu, talvi paskan, hiekan ja loskan keskellä päivittäin ruuhkassa on liikaa tällekin.

Puhtaana ja toimivana oikein mukava. Taajamassa vauhti on siinä ja siinä, että pärjää ilman pyyhkijöitä, mutta heti kun vauhti nousee tuonne 50 - 60, niin nou prob...
Kaikki liha tottelee kuria...

hörnä

Viesti Kirjoittaja hörnä » Ke Heinä 04, 2012 2:28 pm

Ite tykkään tosta entisestä G3 nykyysin G5.
On helppo laitettava ja pyyhkiöiden käytön voi unohtaa tuossa 60km./h jälkeen.
Toki kesto ei sama, mutta riittävän hyvä, koska niin helppo uusia.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ke Heinä 04, 2012 4:29 pm

Urran kirjoitti:Kyllä, G1. G1 on märkänä mielestäni ihmeen tahmainen (tai kun liu'uttaa kättä hieman painaen, kuten sulat, pintaa pitkin)

5-sateesta keskustelun voisi mun mielestä ohjata eri topicciin, se kun ei millään tapaa mun mielestä liippaa noita otsikon aineita.
Joo ei ollut tarkoitus sotkea keskustelua (sorry) ihmettelin vaan, että miten noi on niin erilaisia sitten, että toinen liukuu hienosti ja toinen tahmaa.

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ke Heinä 04, 2012 4:45 pm

hörnä kirjoitti:Ite tykkään tosta entisestä G3 nykyysin G5.
On helppo laitettava ja pyyhkiöiden käytön voi unohtaa tuossa 60km./h jälkeen.
Toki kesto ei sama, mutta riittävän hyvä, koska niin helppo uusia.
Samaa mieltä. 3kk-4kk välein pintaan ja taas mennään

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Heinä 04, 2012 4:55 pm

Mä oon ihan kahen vaiheilla aionko laittaa enää mihinkään (tuulilasiin, muut lasit kyl). Kun edelleenkin, tahmaa ja sulat pomppii (käsittelemättömällä lasilla ei).
Vain YKSI LSP!

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ke Heinä 04, 2012 6:42 pm

^ Samma itsekkin tässä mietin. Muut lasit on tosi kivoja, kun pesun jälkeistä kuivausta tekee esim niin ei tarvitse niihin juurikaan koskea, koska vesi pakenne pois.

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » Pe Heinä 13, 2012 2:18 pm

Oletteko levittänyt G1 tuulilasille kolme kerrosta kymmenen minuutin välein koko lasille ja vartin päästä G2 lasin neljännes kerrallaan ja perään aina kiillotus?

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Heinä 13, 2012 2:21 pm

Juu laitoin kolme kerrosta, ja lopuks pyyhin kahella liinalla mistä ensimmäinen oli sumutettu IPA:lla (G2 on 100% IPA:a) ja jälkimmäinen kuiva.
Vain YKSI LSP!

Juuzo

Viesti Kirjoittaja Juuzo » Pe Heinä 13, 2012 4:41 pm

Nyt on G4 + G5 levitelty tuulilasiin, raportoidaan kokemuksia kunhan niitä saadaan. Ihmeesti toi G4 irrotti vielä de-iron, de-tar ja clay käsittelyjen jälkee mustaa eli ei kai sen käyttö ihan turhaa oo.. Seurataan ja ihmetellään.

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » La Heinä 14, 2012 11:40 pm

Nyt on G1 pinnassa.
Puteli riitti ihmeen hyvin tuon lasipalatsin pintoihin. Tuulilasiin kolme kerrosta, takalasiin kaksi ja sivulaseihin, sekä panoraamalasiin kerros. Peileihin ei enää riittänyt ollenkaan.

Levityksestä...hinkkasin kaikkiin laseihin G4:sen ja voi sanoa, että oli aika työläs hinkata pois.
Pyyhkimisessä käytin Eurowin sinisiä pehmeitä.
Samoin G2:n jälkeen sai tehdä töitä aika lailla, että sai kaiken ylimääräisen kaman pois laseista.
Tämän pyyhintään käytin vohvelipyyhettä.

Etukäteistyöstönä oli auton normi vaahto- ja käsin pesu, sekä lasien hinkkaus SurfexHD:lla ja akkuvedellä.
Hinkkaukset perus-mikroliinoilla.
Ja tuulilasi on siis aivan tuore, tällä viikolla vaihdettu.

Urakan päätteeksi vaihdoin vielä uudet pyyhkijänsulat, mallia BMW (siis Bosch). Ennen paikalleen laittoa ajattelin pikaisesti pyyhkäistä sulat IPAlla. Ekan vedon jälkeen ilme oli :shock: . Ikinä en käytetyistä sulista ole saanut niin paljon paskaa irti, kuin noista uusista sulista lähti.

Nyt vain täytyy toivoa, että tuon pinnoitteen vaikutuksista ja toimivuudesta ei tule kokemuksia ennen lokakuuta. Eli sadetta voisi odotella sinne asti.

-tombba-

Viesti Kirjoittaja -tombba- » Su Heinä 15, 2012 12:28 pm

Tuli tuossa reipas 1,5 viikkoa sitten laitettua G4/G5 setti tuulilasille. Vastaavanlaisia kokemuksia siitä jäi, kun muillakin eli G4 kyllä irroitti liat lasista mukavasti, mutta oli turhan työläs poistaa jäänteet lasista pois. G5 taasen helppo tietysti levittää, mutta vaikeahko saada sitäkään kunnolla hinkattua kirkkaaksi ja saada ylimäärisiä pois lasista.

Mitä tas tulee itse aineen toimivuuteen niin vesi kylä helmeilee ja liukuu lasista pois alta aikayksikön. Pyyhkijät kyllä tahmaa ainakin vielä enemmän, kun tarpeeksi tuon levittämisen jälkeen ja kohdissa joissa lasissa on vielä hieman naarmuja jäljellä ceriglassin jälkeenkin aine tuntui jättävän pyyhkijöitä käyttäessä viivoja. Tiedä sitten tuliko tuo levitettyä oikein. Saa jokatapauksessa olla pinnassa niin kauan, kun kestää. Aineita ei juurikaan kulunut tuohon tuulilasin yhteen kerrokseen, joten eiköhän siitä riitä vielä toviksi. Pitäisi sivulasit, peilit ja takalasit vielä käsitellä, kunhan kelit suosii.

Summa summarum varmaankin olisi pitänyt pyyhkijät vaihtaa samalla, kun tätä laittoi ja laittaa useampi kerros suoraan. Mutta kyllä se hommansa hoitaa ainakin varsn mainiosti.

hörnä

Viesti Kirjoittaja hörnä » Su Heinä 15, 2012 1:51 pm

Voiskohan pikku ongelmat johtua siittä, notta jälleen aineita laitetaan liikaa pinnoille taikka "kuivumis" aika ei ole sopiva.
Tuo on selvää, kun lasia hiotaan siittä jää esim. kiven iskemiin ainetta, joka tosin ajan myötä lähtee maatakiertävälle radalle ;)
Noi Eurowin siniset on mun mielestä varsinkin laseihin huonoja, laseihin voi huoletta käyttä kovempia ja purevampia liinoja esim. vohveli kuvioiset.

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Su Heinä 15, 2012 3:58 pm

hörnä kirjoitti:Voiskohan pikku ongelmat johtua siittä, notta jälleen aineita laitetaan liikaa pinnoille taikka "kuivumis" aika ei ole sopiva.
Tuo on selvää, kun lasia hiotaan siittä jää esim. kiven iskemiin ainetta, joka tosin ajan myötä lähtee maatakiertävälle radalle ;)
Noi Eurowin siniset on mun mielestä varsinkin laseihin huonoja, laseihin voi huoletta käyttä kovempia ja purevampia liinoja esim. vohveli kuvioiset.
Uskon et on juuri näin on asia. Hyvin vähän levitetään.

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » Su Heinä 15, 2012 7:20 pm

Mä taas veikkaan, että tuo itse G1 lähtisi lasista huomattavasti helpommin, jos sumutin pullosta levittäisi ipan pintaan, eikä tuosta minimalistisesta G2-putelista.
Vaikka ei tuo homma ylivoimainen ollut nytkään. Tosin vahaan verrattuna moninkertainen työ.

Ja itse G1:stä ei valmistaja edes suosittele mikroliinoilla pyyhkimäänkään, vaan ipan kera pitäisi käyttää puuvillaliinoja. Itse käytin vohveliliinaa.

Ja käyttökokemuksia ilmaantui sitten jo ennen lokakuuta :(
Tosin itse pinnoite aiheutti reaktion... :yahoo:
Lisääköhän to pinnoite paljon auton kulutusta?
...kun pitää aina kiihdyttää, että saa lasilta vedet pois :D

Kerran kokeilin pyyhkijöitä noin 20kmh vauhdissa ja hyvin pyyhkäisi ilman mitään pomppimista. Seurataan tilannetta...

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » Su Heinä 15, 2012 8:08 pm

Mä oon pihalla ku lumiukkko näistä G-touhuista, kertokaas nyt mikä on se "oikea" tapa, aineet ja järjestys?

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Su Heinä 15, 2012 8:18 pm

sonikk kirjoitti:Mä oon pihalla ku lumiukkko näistä G-touhuista, kertokaas nyt mikä on se "oikea" tapa, aineet ja järjestys?
Itse tekisin seuraavasti: Kunnon liukkari pesu: Surfex HD 20%, huuhtelu, savestus, pesu, IPA 50%, G5 laseille foampadilla ohuelti. Pyyhintä 10-20min kuluttua leikkaavalla mikrokuidulla. Viimeinen pyyhintä esim. ikkunaliinalla.

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » Su Heinä 15, 2012 8:24 pm

Mulla meni näin...
SurfexHD:llä lasit puhtaaksi.

G4 pintaan, kun sellaista nyt oli. Kai enemmän tarkoitettu vanhoille laseille irroittamaan viimeinenkin schaisse lasista. Jättää pintaan kerroksen, vähän kuin vaha. Sen hinkkasin mikroliinoilla pois.

Sen jälkeen vanulapulla G1 tuulilasiin ja takalasiin, 10min. Odottelua ja toinen kerros molempiin ja taas 10min. odottelua ja tuulilasiin kolmas kerros ja sivulaseihin ja panoraamaan kerrokset.

Vartti odottelua ja vanulapulla neljännes tuulilasista G2:lla (kuulemma 100% IPAa) ja heti perään vohveliliinalla kiillotus. Näin edeten, että kaikki on pyyhitty.

Sitten odottelemaan, että pääsee sotkemaan auton ja ihailemaan vesiliukumäkeä laseilla.

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » Su Heinä 15, 2012 8:44 pm

Noniin lunttasin hieman tuolta G-Techniqin sivulta, eli G1 kestää tod näk kauemmin lasissa mutta G5 (entinen G3?) hylkii paremmin vettä? Voishan tuota G5:sta laittaa tilaukseen..

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Su Heinä 15, 2012 8:46 pm

sonikk kirjoitti:Noniin lunttasin hieman tuolta G-Techniqin sivulta, eli G1 kestää tod näk kauemmin lasissa mutta G5 (entinen G3?) hylkii paremmin vettä? Voishan tuota G5:sta laittaa tilaukseen..
G5 etuna on pinnoitteen helpompi poistaminen jos jokin menee pieleen. On myös helpompi laittaa. Muista vain laittaa: OHUELTI.

Juuzo

Viesti Kirjoittaja Juuzo » Su Heinä 15, 2012 10:06 pm

Mä pyyhin ton G4 jäänteet ipan kanssa pois just siks, että se jämähti melko tiukasti. G5 en kyl antanu kuivuu ku muutaman minuutin, lähti vohveliliinalla täysin kivutta pois.

Tänää tuli heitettyä sateessa hesan reissu, hyvin toimi enkä kertaakaa käyttäny pyyhkijöitä koko reissulla vaikka välillä sato aika rankastiki :thumb:

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » Su Heinä 15, 2012 10:43 pm

Mistä näitä muuten saa edukkaimmin tilattua?

-tombba-

Viesti Kirjoittaja -tombba- » Su Heinä 15, 2012 11:38 pm

Mulla oli käsittelyjärjestyksenä seuraava:

-normaali pesu foamilla ja 2bm
-IPA:lla lasista loput pois
-Ceriglass
-IPA pyyhintä
-30% Surfex HD pesu
-G4 levitys ja poishinkkaus vohveliliinalla
-G5 pintaan vanulapulla ohuelti (tein lasin neljässä osassa ja annoin aina osion kuivua reipas viitisen minuuttia).

EIpä tullut putelin mukana kummoisia ohjeitakaan eikä oikein löytynyt interwebin maailmasta virallista levitysohjettakana tuolle joten näin sen tein.
Tuntuu siltä, että tänään ajettua puoli päivää kaatosateessa aine on ihan loistohankinta :) Ja parantaa ominaisuuksia pikkuhiljaa muutenkin oltuaan pinnassa
jo jonkin aikaa.

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » Ma Heinä 16, 2012 8:36 am

On GTechniqin sivuilla ohjeet tuon käytöstä pdf:nä, sekä myös video löytyy.

Levityshän tehdään kerralla...ja tuulilasiin suositellaan kolmea kerrosta ennen poispyyhintää.
IPA-pyyhintä sitten pienissä osissa. Johtuen näköjään siitä, että aine jämähtää uudelleen lasiin aika tiukasti, niin ehtii pyyhkimään ylimääräiset aineet äkkiä pois, kun IPA on sen pehmittänyt.
Ja luulenpa, että puuvillakangasta suositellaan tässä kohtaa siitä syystä, että mikrokuituliina saattaisi viedä kamaa liikaa pois, tai vaihtoehtoisesti jättää karvojaan pintaan.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Heinä 16, 2012 2:26 pm

Lasin myllytykset erikseen mutta itse tein tässä järjestyksessä:

-Surfex HD 1:5 pintaan muun auton pesun yhteydessä -> shampoolla ja kintaalla yli.
-Claylla läpi
-Lasin kuivuttua G4 pintaan (Kannattaa, mä tein lisänä Deironin ja Detarrin ja tolla G4:sella lähti vielä vaikka kuinka mujua)
-Poispyyhintä pojan entisillä pukluliinoila (hyviä puuvillaliinoja)
-G1 pintaan kolme kertaa putkeen (kuten videolla). Toki eri suuntiin aina (ristikkäin)
-IPA suihkepullo + 2 puuvillaliinaa -> sumutus toiseen, sillä pinta kosteeks ja kuivalla kiillottaen. On muuten h*lvetisti helpompaa kun niillä lapuilla pyyhkiminen :D

Ja mainintana. Ihan kaikkea ei kannata GTechniqin videoistakaan kopioida. Tolla G2:sen skippauksella ja puuvilla liinalla pyyhinnällä voittaa aika melkoisesti aikaa.
Vain YKSI LSP!

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » Ma Heinä 16, 2012 2:32 pm

Eikös Urrani muuten hiljattain vielä sanonut ettei lasi kaipaa mitään pinnoitetta, clay riittää. ;)

Vastaa Viestiin