Mikä minulle sopisi/mitä ostaisin - Kummastelut

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
Drunkenmunky

Re: Mikä minulle sopisi/mitä ostaisin - Kummastelut

Viesti Kirjoittaja Drunkenmunky » La Heinä 07, 2012 12:47 pm

Quartzin kalvo ohuempaa kuin Lamin X.

Demon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demon » La Heinä 07, 2012 2:01 pm

-JPO- kirjoitti:Onkos kuivuri hyvästä vai pahasta?
Jos kuivurilla tarkoitetaan kuivauskaappia niin omasta mielestäni ei ole paha. Meillä on tallilla kuivauskaappi ja autonkuivauksessa käytetyt liinat menee aika usein sinne kuivamaan. Eivätkä ole menneet miksikään :) :thumb:
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

Tero

Viesti Kirjoittaja Tero » La Heinä 07, 2012 2:43 pm

Drunkenmunky kirjoitti:Quartzin kalvo ohuempaa kuin Lamin X.
No kaveri sanoikin että on hieman helpompi asentaa, tottelee lämpöä paremmin... loogista jos kerran ohuempaa vaikka eihän se ainoa vaikuttava asia ole (välttämättä).

Drunkenmunky

Viesti Kirjoittaja Drunkenmunky » La Heinä 07, 2012 9:09 pm

En mie tiiä mut kyl se paksumpi kalvo on helpompi asentaa ku ohut mahdollisten ryppyjen takia, iha hyvin se lamin x tottelee lämpöä eikä pahoita mieltään yhtä helposti kuin ohuempi kalvo:). Lisäksi toi Lamin X taitaa olla "hengittävä" eli jos jää pientä ilmakuplaa kalvon alle niin pitäis parissa päivässa tulla ittestää ulos. Näin ainakin tuossa omassa kun ne asentelin etuvaloihin :mrgreen:

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » Ti Heinä 10, 2012 12:36 pm

Mulla alkaa Megun #16 olla lopussa niin olen tässä miettiny että kokeilisko jotain muuta vaiko tilaisiko uuden purnukan vain samaa? Mikä olisi ominaisuuksiltaan parempi vaihtoehto? Keston puolesta taitaa mennä pinnoitteisiin vaaka mutta niitä kun on noin miljoona erinlaista. Liukkaampaakin saisi mielellään olla kun tuolla ei tule liukkain mahdollinen pinta, esim vesi jää helmeilemään pintoihin sen sijaan että valuisi pois. Pinnotteiden kanssa on tuo kuivumisaika ongelma kun taivasalla joutuu puuhailemaan.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ti Heinä 10, 2012 12:39 pm

Collinite 476s ja FK1000p lienevät mahdollisimman lähelle samanlaisia kaikilta ominaisuuksiltaan.
Tuosta liukkaudesta voi joku niitä käyttänyt kommentoida.

Muutenhan sitten tarjolla on vaikka mitä...
"Urku auki, pelti kii"

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » Ti Heinä 10, 2012 1:04 pm

#16, Colli 915 ja FK1000P käyttäneenä, eipä noissa juuri eroja ole. Megu varmaan helpoin levittää, kaikki hieman nihkeitä pyyhkiä pois jos liikaa kuivuu tai liian paksulti.

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ti Heinä 10, 2012 1:35 pm

Pitkästä aikaa levittelin taas tuota 915 ja mietin, että minkähän takia tämäkin on ollut niin kauan kaapissa... :roll: On se vaan niin hienoa vahaa ja se beading... nam...
Kaikki liha tottelee kuria...

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Heinä 10, 2012 3:05 pm

^Turha kommentti: +1

Ei mutta oikeesti. IMO on paljon helpompi kuin monet muut vahat, jos pitäytyy paneli kerrallaan -rutiinissa. Esim. Dodo Juicen (!) Purple Haze Pro, Lusso Oro ja moni muu vaha on vaikeempi levittää (enemmän sitkoa eikä leviä niin makeesti) ja poispyyhintäkin on helpompaa kun esim. Victorian Wax Concoursessa! :thumb:
Vain YKSI LSP!

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » Ti Heinä 10, 2012 10:29 pm

Tuo megu on niin ihana levittää ja pyyhkiä, vartissa kiertää auton ympäri kun levittää paneelin ja pyyhkii edellisen paneelin pois ja taas levittää uuden jne...

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » Ti Heinä 10, 2012 10:31 pm

Olikos Body Wrapilla pitkä "kuivumisaika"? Sitäkin tekisi mieli kokeilla mutta silti täytyy joku perusvahakin olla aina saatavilla =)

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ti Heinä 10, 2012 10:43 pm

10 min eteenpäin. Ei jämähdä pidempäänkään pinnalla olon jälkeen jos on laittanut tarpeeksi ohuelti.

_nixu_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _nixu_ » Ke Heinä 11, 2012 1:44 pm

Olen tykännyt tuosta Jetseal109:stä kovasti. Se kun ei ole niin kranttu vallitsevista olosuhteista niin helppo laittaa kun tekee ulkosalla katoksessa.
On laitettu helteellä, sateella ja kosteassa syysillassa ja ikinä ei ole mitään ongelmia tullut vastaan. Huoletta voi sutia koko auton kerralla ja pyyhkiminen on aina helppoa.

Pinnoitteet vaatii melkeinpä tallin että olosuhteet pysyy suotuisina.. Bodywrappiä löytyy itseltäkin mutta ei sitä tuossa pihalla ainakaan asiakkaan autoon viitisi laittaa.
Omiin nyt voi testailla melkein mitä ja miten vain :D

Nyt onkin vertailutestissä Jetseal ja Ultima Paint Guard Plus tuossa omassa. Juttua tulee jossain vaiheessa tästäkin kunhan kertyy hieman kokemuksia pesun muodossa..
E53 X5 3.0D

mikkoi

Viesti Kirjoittaja mikkoi » Ke Heinä 11, 2012 6:08 pm

Morjens!

Oon miettinyt tossa oman koneen ostoa. Ilman aiempaa kokemusta myllytyksestä ajattelin et olis hyvä alkaa opetteleen hommaa. Ekaks tietty vaimon mustalla Kia Sorentolla (ettei oma mee pieleen) ;) . Ja sit ehkä mikäli aion jatkaa harrastusta enkä oo heti myymässä vehkeitä, niin tota omaa kärryä (e91). Kysymys kuluu:

Flexin rotary tai Flexin epäkesko? Oon yrittänyt lukea täältä ja dw:stä keskusteluja ja siel on kehuttu myös paljon Festoolin koneita ja tiedän niiden olevan laadukkaita. Mut Jannelta sais ton Flexin ja tarvikkeet tästä läheltä.

Mitä mieltä, kumpi aloittelijalle? Kiitos avusta etukäteen!

mikko

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » Ke Heinä 11, 2012 7:31 pm

Festoolit on varmasti hyviä, mutta eiköhän Flex vähintään yhtä hyvä.

Kian kanssa voisit pärjätä sillä epäkeskolla mutta Bemarin takia ottaisin suosiolla rotaryn.

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ke Heinä 11, 2012 7:47 pm

Olikohan se fibolt, joka sanoi flexin ja festoolin tulevan samalta tehtaalta.

mikkoi

Viesti Kirjoittaja mikkoi » Ke Heinä 11, 2012 8:06 pm

Kiitos Sonikk!

Tarvii sit hankkia toi Flexin rotary pe 14-2 150, koska molempia en kuitenkaan tässä vaiheessa meinannut hankkia. Josko siitä hommasta edes tulee mitään... Sitten saa antaa suosituksia talloille, laikoille ja aineille sekä,muulle tavaralle mitä tarvin. Ja sillee myös et olis tarvikkeista mahdollisimman kattavat aineet aina vaikeampi työstettävistä helppo hoitoisempiin ettei tarvisi olla koko ajan tilaamassa jotain. Kiitos teille taas!

Edit. Dodon LP mulla on jo jos se vaikuttaa.

Ja Tke. Paljon mahdollista et tulee samasta puljusta ulos, ei kokemuksia. Kaverilla vaan on varmaan 20 000e edestä noita festooleja rakentamiseen ja on kyllä hyvän oloisia ja laadukkaita. Mulle kelpaa kyllä toi flex, voi tulla siitäkin turhan kallis verkonpaino mökille... :lol:

Jolli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jolli » Ke Heinä 11, 2012 10:25 pm

Itse lähtisin liikkeelle menzernan sample kitistä ja hex musta, vihreä ja oranssi laikkasarja. Vahaksi collinite 915 ja QD Dodo RMT. Sisusta ja muovit PB natural look dressing.

Itse työskentelen näillä ja olen todella tyytyväinen. Tälläisen setin kasaa n. 200eur. :good:

Karu fakta on, että jokainen kehuu omia välineitä, eihän sitä voi myöntää huonoa ostaneensa. :mrgreen:

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » Ke Heinä 11, 2012 11:01 pm

mikkoi kirjoitti:Tarvii sit hankkia toi Flexin rotary pe 14-2 150
Näitä numerosarjoja tuntematta suosittelen että katot flexiltä sen mallin missä on minimikierrokset pienemmät, muistaakseni joku flexi on 1100 minimikierroksilla ja muistelisin että sulla oli musta auto niin nuo kierrokset on liikaa viimeistelyyn.

mikkoi

Viesti Kirjoittaja mikkoi » Ke Heinä 11, 2012 11:15 pm

Juu, tumman sininen on bemun väri. Le Mans blue tarkalleen, mut kovalla pinnalla pitäis olla. Toi num sarj oli katottu suoraan Projetechin sivuilta olevasta Flexin kuvasta ja kertoo et 600-2100 r/min / 380-2100 r/min.

NiPaHu

Viesti Kirjoittaja NiPaHu » Ke Heinä 11, 2012 11:20 pm

JaniH kirjoitti:
mikkoi kirjoitti:Tarvii sit hankkia toi Flexin rotary pe 14-2 150
Näitä numerosarjoja tuntematta suosittelen että katot flexiltä sen mallin missä on minimikierrokset pienemmät, muistaakseni joku flexi on 1100 minimikierroksilla ja muistelisin että sulla oli musta auto niin nuo kierrokset on liikaa viimeistelyyn.
Tuskimpa Flexiltäkään enään semmosta konetta saa missä kierrokset alkais yli 1000rpm?? Eikös ne ala tuossa 14-2-150 alle 500rpm

mikkoi

Viesti Kirjoittaja mikkoi » Ke Heinä 11, 2012 11:29 pm

Jolli, rupee löytyy dodolta php, rr, b#22 ja rubbishboy's juiced. Tyremania, rmt, my, Cruzzilla , LP, Sn t&g ja Plastic trim. Shamppoot btmb ja Sp. Noi myllytyksen laikat ja aineet vain on täysin utopiaa.

Jolli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jolli » To Heinä 12, 2012 12:20 am

Noni, hyvä niin. Tosiaan, Hex + menzerna-setti on omissa käsissä toimiva. Tämä, kuten kaikki muukin on tänä päivänä välineurheilua. Jos ei ole kaupan kalleimpia romuja, ei kannata alkaa edes harjoittelemaan. (eiku oliko taito yhtään tärkeä). Eli, kunhan ostat laadukkaat aineet, sfx, menzerna, megu tms ja laikat niin kyllä lopputulos on taidosta kiinni. Vai kuka voi tulla sokkotestiin jossa ajettu vaikka 3 eri aineella ja 3 eri laikkavalmistajan kamoilla ja kertoa mikä on milläkin ajettu. :thumb:

Ylläolevassa viestissä huumoria, ironiaa, itseironiaa ja vittuilua sekaisin. :mrgreen:

Modifier
Viesti:

Mikä minulle sopisi/mitä ostaisin - Kummastelut

Viesti Kirjoittaja Modifier » To Heinä 12, 2012 12:30 am

Ja kun ostat Jannelta sen Flexin niin saat kaikki saman katon alta. Osaa varmasti katsoa sinulle sopivan paketin.

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » To Heinä 12, 2012 1:07 am

Eihän sitä erota hullukaan, että millä aineella tehty... :D Kaikilla pääsee hienoon lopputulokseen oikeilla metodeilla. Erot tulee ainoastaan käyttäjän mieltymyksistä aineiden työstettävyyteen jne. Menzernat ovat hyviä aineita, siinä kuin Megut tai jotkin muut.
Kaikki liha tottelee kuria...

Vastaa Viestiin