Sulle olis se puolikas kannu tulossa jos maistuuHynde kirjoitti:Aina on kiinnostusta, jos hinta kohdillaan!!!
IPA - Mistä saa Suomesta?
Re: IPA - Mistä saa Suomesta?
E53 X5 3.0D
Maistuu maistuu, mutta tähän kroppaan uppoaa enemmänkin... 
Kaikki liha tottelee kuria...
Mua kiinnostaa kans inden IPA. Kertoo vaan hintaa, eiköhän me saada vailka tommonen 30litraakin kulumaan 
Juu hinta esille niin katotaan. En edes yhtään ihmettelis vaikka sen 30L kannun hinta olis tyyliin 20e. Jos näin niin ottaisin mielellään vaikka kokonaisen.
Vain YKSI LSP!
Helsingistä Metsälän nesteeltä vein viimesen pullon ja sit onko nyt Viikin vai Tattariharjun neste niin siel oli kanssa yks pullo jäljel takahuoneessa. Tuota nesteen jäänesto ainetta on tosi hankala löytää enää mistään kun ilm. Valmistus on lopetettu.
Ps. Kestääkö normaali sumupullo ipa+akkuvesi mixiä? Itse olen kohta ensimmäistä kertaa kokeilemassa ainetta ennen pinnoitteen laittamista joten olisin myös kiinnostunut kuinka tujua sekoitusta kannattaa laittaa? Ideana olisi pineline -> shampoo pesu -> claybar -> Gtechniq P1 ja P2 (flexin epäkesko kone) -> Ipa -> Gtechniq pinnoite.
Kaipaisin myös käyttövinkkejä. Laitanko ipaa sumupulloon ja suihkutan ja pyyhin pois pinnasta mikrokuituliinalla ja sitten annan aineen haihtua vai miten olisi hyvä menetellä?
Ps. Kestääkö normaali sumupullo ipa+akkuvesi mixiä? Itse olen kohta ensimmäistä kertaa kokeilemassa ainetta ennen pinnoitteen laittamista joten olisin myös kiinnostunut kuinka tujua sekoitusta kannattaa laittaa? Ideana olisi pineline -> shampoo pesu -> claybar -> Gtechniq P1 ja P2 (flexin epäkesko kone) -> Ipa -> Gtechniq pinnoite.
Kaipaisin myös käyttövinkkejä. Laitanko ipaa sumupulloon ja suihkutan ja pyyhin pois pinnasta mikrokuituliinalla ja sitten annan aineen haihtua vai miten olisi hyvä menetellä?
Claybaria ennen kannattais tehdä vielä raudan ja pienpoisto ennen pinnoittamista. 20-50% IPA toimii hyvin. Juuri noin kun ajattelitkin.Tube kirjoitti: Ps. Kestääkö normaali sumupullo ipa+akkuvesi mixiä? Itse olen kohta ensimmäistä kertaa kokeilemassa ainetta ennen pinnoitteen laittamista joten olisin myös kiinnostunut kuinka tujua sekoitusta kannattaa laittaa? Ideana olisi pineline -> shampoo pesu -> claybar -> Gtechniq P1 ja P2 (flexin epäkesko kone) -> Ipa -> Gtechniq pinnoite.
Normaalit suihkepullot kestää kyllä hyvin, esim. Tolupullot ja Vimit mukaanlukien. 50/50 on ihan sopiva sekoitus, itse käytän hieman vahvempaa niinkuin aina näillä aineilla, joku 60-70%.
Suihkutat pintaan ja pyyhit liinalla pois, ei kannata sitten hinkata kun se pehmittää lakkaa enemmän tai vähemmän =mikronaarmuja. Loput haihtuu pinnalta ihan omatoimisesti.
Suihkutat pintaan ja pyyhit liinalla pois, ei kannata sitten hinkata kun se pehmittää lakkaa enemmän tai vähemmän =mikronaarmuja. Loput haihtuu pinnalta ihan omatoimisesti.
Kävin hakemassa silloin ennen jussia sieltä Raisiosta tehtaalta sitä Polaricin Go:ta pullon kun ei löytynyt autosta enempää parkkirahaa, siis maksoi vain sen 2,40e. Tänään piipahdin uudelleen hakemassa 10 litran pulloa. Vasta kun pakkasin laatikon takaboksiin niin varastomies huikkasi et: " Jos sä tarvit sitä enemmän niin olisit ottanut heti 30l kanisterin, löytyy heti varastosta ja on paljon halvempaa!" Siis puhdasta 99,9% IPAA saa sieltä 30l kannuissa ja pihamaalla oli sellainen 20 000l säiliö missä tekstit isolla IPA. Tehdas sit lomalla koko heinäkuun.
Jos Tube pinnoitat, niin pese auto myllytysten jälkeen jollain. Hyvä kuivuminen ja IPA pyyhintä ennen pinnoitetta.
Kaikki liha tottelee kuria...
Millä aineella raudan ja pien poisto olisi suotavaa tehdä? Itsellä ei tule mieleen kun autoglymin tar remover, mutta sen toimivuudesta en tiedä.
Shampoo jota tähän projektiin käytän on Gtechniq G-wash jossa ei pitäisi olla vahaa itsessään ollenkaan niin eiköhän tuon uskalla vielä myllyn jälkeen kyseisellä tuotteella pestä.
Anteeksi että meni vähän off topic!
Shampoo jota tähän projektiin käytän on Gtechniq G-wash jossa ei pitäisi olla vahaa itsessään ollenkaan niin eiköhän tuon uskalla vielä myllyn jälkeen kyseisellä tuotteella pestä.
Anteeksi että meni vähän off topic!
Tube kirjoitti:Millä aineella raudan ja pien poisto olisi suotavaa tehdä? Itsellä ei tule mieleen kun autoglymin tar remover, mutta sen toimivuudesta en tiedä.
LAHDESSA PÄIN ASUVAT!
Nesteen jäänestoa bongattu vielä usea pullo karisman viereisessä Neste oil-k marketissa, heti kun tuli ovesta sisään niin siinä "tuulikaapissa", hintaa oli litran pullolla 4e
Nesteen jäänestoa bongattu vielä usea pullo karisman viereisessä Neste oil-k marketissa, heti kun tuli ovesta sisään niin siinä "tuulikaapissa", hintaa oli litran pullolla 4e
Audi S3 vm.-99 & Audi A4 2.0 tdi multitronic vm.-08
Oulusta ainakin Ruskon Puuilosta löytyy Polaric jäänestoa.
Meille tulee duuniin ipaa isoissa kannuissa. En nyt muista onko 100%, mutta myydään tosiaan ihan ipana, jotain muutakin kemikaalia voi olla joukossa. Pitänee tarkistaa. Käytetään UV-lakan pesuun painoteollisuudessa. Hinnasta ei ole hajua, mutta luulis saavan järkevään hintaan, kun on tosiaan iso pönttö, tyyliin 25 litraa.
http://www.gramatec.fi/" onclick="window.open(this.href);return false; on myyjäliike.
http://www.gramatec.fi/" onclick="window.open(this.href);return false; on myyjäliike.
Tuossa Crystal Bensiinin jäänestoaineessa ei lue mitään paljo sisältää ja mitä ja täältäkään en saanut selvää ja googlekaan ei antanut vastauksia joten te varmaan kokemuksesta tiedätte onko toi ihan täyttä paskaa vai onko itellä käytössä? 
Flaka kirjoitti:Tuossa Crystal Bensiinin jäänestoaineessa ei lue mitään paljo sisältää ja mitä ja täältäkään en saanut selvää ja googlekaan ei antanut vastauksia joten te varmaan kokemuksesta tiedätte onko toi ihan täyttä paskaa vai onko itellä käytössä?
HuG0 kirjoitti:jkan kirjoitti:Tietääkö ketään kuinka paljon Crystalin bensiinin jäänesto sisältää Isopropyylialkoholia? ja etanolia?. Kun purkin kyljessä mainitaan vain nuo aineet muttei määriä.
Käyttöturvatiedotettakaan en netistä löytänyt.Vastaus kysymykseesi löytyi saman ketjun sivulta 4.Miktoy kirjoitti:Ostin honkkarista Crystal Bensiinin jäänestoainetta litran hintaan 3.50e ja yritin etsiä ipa:n määrää.
Netistä ei löytynyt käyttöturvatiedotteita eikä tarkempaa tietoa muutenkaan. Purkin kyljessä lukee vain isopropanolia ja etanolia.
Tästä johtuen lähetin siis sähköpostia maahantuojalle:
Olisin kysellyt paljonko tässä Crystal Bensiinin jäänestoaineessa on Isopropanolia ja etanolia tai muita aineita?
Vastaukseksi tuli:
Sisältö on puhdasta isopropanolia.
Terveisin
Vappu Nevala
Tukkuliike Nevala Oy / Nevakem Oy
Viinikankaari 1
01530 VANTAA
Puh. 09-853 1603, fax 09-853 3844
Eipä tuolta tarkempaa vastausta sitten tullut mutta toivottavasti tuo tieto riittää muillekin.
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, niin turha työ menee hukkaan...
Luin noi ennenkuin postasin mutta tuo vastaus oli nyt minusta vähän mitä oli :/ 
Nesteen jääneston valmistus on kuulema lopetettu!
Mistä nyt vastaavaa tilalle?
Mistä nyt vastaavaa tilalle?
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06
Ford focus -06
^Joo näin kuulemma, mut miksei esim. toi Puuilon vastine, Polaric Go käy?
Vain YKSI LSP!
SPOILERSPOILER_SHOW
Täytyy vissiin kohta alkaa kauppaamaan nesteen tavaraa, kun tallissa on sitä 5l, enkä itse juurikaan sitä enää käytä 
SPOILERSPOILER_SHOW
Minäkin keväällä ostin Ristiinan nesteeltä loput pois hyllystä, vajaa 4 pulloa kotona
-
hiusnaarmu
Kai se Neste oon myyvempi purkkiUrran kirjoitti:^Joo näin kuulemma, mut miksei esim. toi Puuilon vastine, Polaric Go käy?
Mitä haittaa tuossa aineessa on, jos siinä on tuota etanolia enemmän kuin 1%?
En oo varma, mutta Etanoli taitaa vaan olla hiukan "tujunpaa" ainetta, notta muutama prossa ei meinaa mitään.
Oiskohan järjestys: ipa Etanoli Metanoli.
Oiskohan järjestys: ipa Etanoli Metanoli.
voisko kerätä vaikka jotakin listaa mitkä jäänestot käyvät ipaksi jos kerta kaikki eivät näistä käy,tietäis sitten tyhmemmätkin 
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06
Ford focus -06
Juu siis mitä vahvempi liuotin niin sitä enemmän se pehmittää maalia. Pieni määrä etanolia ipan seassa on pienempi paha kun esim. glykoli, mitä käytetään paineilmajärjestelmien puhdistusaineissa IPA:n jatkeena.
janne320d ei paha idis. Mä en muista ulkoo kun yhen
janne320d ei paha idis. Mä en muista ulkoo kun yhen
Vain YKSI LSP!