Kiitoksia neuvoista.
Ehkäpä ton UC:n jättää sitten väliin
Tuli tossa alustavasti jo juteltua myllytyksestä Urranin kanssa, mutta laitetaan korvan taakse kun ei kontakteja ja autoista sekä niiden laittamisesta kiinnostuneita kavereita ikinä liikaa ole_nixu_ kirjoitti:Tulet joskus keravalle niin laitetaan koneella se UC ja vähän muutakin.
Loistava aine se on mutta tarvitsee minusta koneen kaveriksi ja siltikin saat päivän varata aikaa
Urran kertoikin ettei vielä ehdi, mikä sopi mullekkin hyvin koska aikomus myllyttää on vasta myöhemmin, ei nyt keväällä vaan vasta kesällä.seatts kirjoitti:Miten Urran sen nyt ehtis tekemään kun ei pesutestiäkään ehdi tekemään![]()
SPOILERSPOILER_SHOWUrran ei herneitä.
Toimii. Itse tosin pidän siitä pienemmästä versiosta.Ewottaja kirjoitti:http://biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Puutarh ... sku-45577/
Oiskos tuo hyvä laitos esipesua varten, eli Surfex-HD:n pärskyttelyyn maalipinnalle?
Itse olen levitellyt Foamit tällä :Ewottaja kirjoitti:Oiskos tuo hyvä laitos esipesua varten, eli Surfex-HD:n pärskyttelyyn maalipinnalle?
Tostahan on ollut monesti juttua et riippuu vähän vahasta/sealantista mikä on ollut pinnalla sekä lakan kovuudesta. Pehmeillä lakoilla taitaa riittää miedompi seos suhde kuin kovalaikkaisilla (tai siis pehmeä lakkainen voi vähän kärsiä jos on liian tymäkät seokset). Itse käytän n.30-40% vahvusta IPA seosta Toyotan pintaan. Suihkutus pinnalle ja samantien hyvin kevyesti pyyhkimällä pois (puhtaat mikrokuitu rätit tietysti).J.K kirjoitti:Itellä on toi pienempi Bilteman kannu. Esipesuun menee täyteen täytettynä 2 täyttä kannullista itsellä. Kyllähän sitä pumpata saa, mutta ei se nyt mikään iso homma ole (voi johtua siitä, ettei ikinä parempaa kokeillut).
Sit oma alottelijan kysymys. Miten kun pitäisi oma auto vahailla heti nyt vaan kun kelit sallii, niin IPA pyyhintä tarkotus tehdä ennen vahausta. Niin millä seoksella ja miten paras suorittaa? Tuolla Sekotussuhteet-topicissa on 1:5. Onko riittävä vanhojen vahojen pois pyyhintään? Ja sitten , että miten suoritetaan? Kaadanko rätille ja pyyhin vai ruiskinko pullosta suorana pinnalle ja sitten pyyhintä?
Mulla on 2 litran pullo joka on samanlainen toimintaperiaatteelta kuin tuo biltemankin, riittää pienempiin autoihin ihan hyvin, juuri äsken pesin yhden fiestan konehuoneineen päivineen yhdellä pullollisella pineline-seosta. (Tosin konehuoneen pesin ensin vannepesuaineella ja turtlen liukkarilla joten sinne ei tullut lutrattua liikaa tuota 40 prosenttista pinelineseosta.) C-mersun kokoisiin autoihin se riittää nippanappa mutta chryslerin tila-auton ympärillä touhutessa loppuu kesken. Tosin pesussa joudun käyttämään 2 ämpärin tekniikan sijasta 3 ämpärin tekniikkaa kun ei riitä se ämpärillinen pesuvettäkään =)Ewottaja kirjoitti:http://biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Puutarh ... isku-45561
Riittäiskös se allaoleva pienempi (1,5L) mihinkään, vai meneekö heti hermot?