Kameratopic
Re: Kameratopic
Jos vähääkään aikoo selvitä pienellä budjetilla, niin suosittelen Canonia tai Nikonia. Niihin on ylivoimasesti eniten käytettynä myynnisä tavaraa/obiskoita.
Itse kun menin ekaa järkkäriä ostamaan, oli lähes varma että ostan Nikonin (Kun Canonilla ei ollut vielä tuota halpis-sarjaa ja budjetti oli aika pieni). päädyin kumminkin sitten isän suosituksien jne.. takia Canoniin ja päivääkään en ole katunut! Nyt on toka Canonin järkkäri menossa yksityiskäytössä ja rupee olemaan kasassa n.3ke setti..
Noita mekapikseleitä on ihan turha tuijottaa. Netti/tietokone käyttöön on 10mpx vähintäänkin tarpeeksi. Enemmän panostaisin optiikkaan. Itse sinun asemassa ostaisin 1000/1100D Canonin, tai käytettynä esim. 450-500-550D. Esim digicamera.net foorumilta löytyy paljon käytettyä tavaraa ja on aktiivinen myyntipalsta. Hyvällä tuurilla voit saada 'satasarjalaisen' jossa on takuuta jäljellä, halvemmalla tai saamaan hintaan mitä 'tonnisarjalaisen'..
Itse kun menin ekaa järkkäriä ostamaan, oli lähes varma että ostan Nikonin (Kun Canonilla ei ollut vielä tuota halpis-sarjaa ja budjetti oli aika pieni). päädyin kumminkin sitten isän suosituksien jne.. takia Canoniin ja päivääkään en ole katunut! Nyt on toka Canonin järkkäri menossa yksityiskäytössä ja rupee olemaan kasassa n.3ke setti..
Noita mekapikseleitä on ihan turha tuijottaa. Netti/tietokone käyttöön on 10mpx vähintäänkin tarpeeksi. Enemmän panostaisin optiikkaan. Itse sinun asemassa ostaisin 1000/1100D Canonin, tai käytettynä esim. 450-500-550D. Esim digicamera.net foorumilta löytyy paljon käytettyä tavaraa ja on aktiivinen myyntipalsta. Hyvällä tuurilla voit saada 'satasarjalaisen' jossa on takuuta jäljellä, halvemmalla tai saamaan hintaan mitä 'tonnisarjalaisen'..
Suljinaikoja ja mikä on suurin ISO mitä runko "kestää" kuvata ilman järkyttävää suttua, ne ovat aika tärkeitä mielestäni. Ellei päivällä vaan kuvaile..
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Järekseltään noissa halvemmissa kohisee herkästi.. Se max. iso arvo mitä kameran speksit antaa kertoa, ei anna sitten mitään suuntaa paljon se "kestää".. Vaikka kameralla saisi ISO12800:aa kuvattua niin voi olla että kohisee jo 800:ssa..
Siksi laitoinkin "kestää" eli mitä se runko antaa kuvata käytännössä ilman järkyttävää kohinaa
Itselleni pitäis tuo Nikon D7000 hommata kunhan tästä töihin taas kohta joutaa:
http://www.kenrockwell.com/tech/compari ... /index.htm
Itselleni pitäis tuo Nikon D7000 hommata kunhan tästä töihin taas kohta joutaa:
http://www.kenrockwell.com/tech/compari ... /index.htm
- Posambique
Valitsin Nikonin D3100.
Kokeile jossain liikkees et kumpi tuntuu paremmalta kouraan (Nikon vs. Canon).
Sitten etsit sen halvalla, jos ei siis ole valmiiksi objektiiveja.
Mulla oli jotain faijan vanhoja mutta en tiennyt ostaessa.
Selvisi sitten et ne sopii Nikoniin n.30e adapterilla. Oli kiva ullatuus!
Kokeile jossain liikkees et kumpi tuntuu paremmalta kouraan (Nikon vs. Canon).
Sitten etsit sen halvalla, jos ei siis ole valmiiksi objektiiveja.
Mulla oli jotain faijan vanhoja mutta en tiennyt ostaessa.
Selvisi sitten et ne sopii Nikoniin n.30e adapterilla. Oli kiva ullatuus!
"Urku auki, pelti kii"
Kylläpä pärjää D7000 hyvin esim 5D mkII:sta vastaan kohinassa! Eikös Canuuna kuitenkin ole /oli selvästi kalliimpi? Onko D5100:ssa sama kenno vai muistanko väärin?
Onhan nuo kumminkin ihan eri kameroita (siis vrt. Nikon d7000 vs. Canon 5Dmk2). Canonissa täydenkoon kenno jne.. Joten vähän huono niitä sinällään verrata.. Itellä suunnitelmissa ostaa toiseksi rungoksi 5Dmk2 ja pitää tuo nykyinen 50D sitten "urheilukuvaus" kamerana pääasiassa (moottoriurheilu).. Enemmän tuolla 50D:llä on käyttöarvoa kuin myyntiarvoa..
Mun piti kuulemma vastata tähän. Tai mua pyydettiin.
Itse korostaisin kamerahankinnassa myös erityistä tarkkuutta mihin leiriin lähtee. Merkin valikoiminen käytännössä estää merkin vaihtamisen jatkossa, tai ainakin niin ettei siitä tulis hirveetä taloudellista tappiota.
Jos pitää suositella niin mä suosittelisin Nikonin P5100:sta, ja aivan oikein, kuten sonikk sanoi siinä on P7000 kenno eli se on tällä hetkellä vähiten kohiseva kroppikenno. Oikeastaan herkkyys on se, millä on mitään väliä kaikessa kuvauksessa. Valovoimallakaan ei periaatteessa pysty korvaamaan ongelmia missä kameran runko tekee kohinaa kuviin herkkyyttä nostettessa, koska valovoima vaikuttaa myös syväterävyyteen. Tähän ei siis päde Likosen yleistys että "halvemmat kohisee". Tällä hetkellä kys. kamerat (P5100 ja P7000) on teknisesti parhaat kroppikennon kamerat. Vaikka siihen joutuisi muutaman satasen laittaakkin enemmän niin toi kohina ja herkkyyden nostomahdollisuus mahdollistaa sulle todennäköisesti sen ettei kameran vaihto tule ajankohtaiseksi niin nopeasti. Se on se mikä oikeastaan enää kehittyy nykykameroissa.
Likoselle sanoisin että ei, P7000 ei ole verrannollinen 5D mk2:seen. Mutta D7000 kenno isonnettuna Full-FX kokoon löytyy D800:sesta mikä saa 5D mk2:sen näyttämään antiikin kreikan aikaiselta kapistukselta. Yleisesti kun oletetaan että kun megapikkelssit lisääntyy niin ISO käyttäytyminen huononee niin D800 pystyy samaan tasoon herkkyyksiä nostettaessa kuin D7000, FX kennolla.
Kuitenkin sekä Nikonit että Canonit on molemmat yleisesti ottaen tosi laadukkaita järkkäreitä. Ainut ero esim. mitä keksin noille entry-level järkkäreille (D3100 ja 1100D) on optiikka. Missä Canon ottaa tällä hetkellä myös jonkinverran turpaan. Kuitenkin suosittelen menemään kauppaan (ei Rajalaan) räpläämään molempia omia ehdokkaitansa ja punnitsevan näitä asioita itse. Kamera-asioista kun puhutaan niin tosi harva pystyy osallistumaan keskusteluun kehumatta omaa merkkiään, ja oikeastaan juuri kukaan neuvojista harvemmin on molempia käyttänyt aktiivisesti. Eli lähdekritiikki kunniaan.
Täytyy nostaa Miktoy:lle hattua noin isosta muutoksesta, ei vissiin oo kuitenkaan jääny kaduttamaan?
Me Nikonia suosittelevat ei kukaan vastattu RTU:n kysymykseen että kumpi noista sen vaihtoehdoista. Itse kommentoin vaan että en näe mitään syytä miksi itse valikoituisin Canonin leiriin tällä hetkellä.
Itse korostaisin kamerahankinnassa myös erityistä tarkkuutta mihin leiriin lähtee. Merkin valikoiminen käytännössä estää merkin vaihtamisen jatkossa, tai ainakin niin ettei siitä tulis hirveetä taloudellista tappiota.
Jos pitää suositella niin mä suosittelisin Nikonin P5100:sta, ja aivan oikein, kuten sonikk sanoi siinä on P7000 kenno eli se on tällä hetkellä vähiten kohiseva kroppikenno. Oikeastaan herkkyys on se, millä on mitään väliä kaikessa kuvauksessa. Valovoimallakaan ei periaatteessa pysty korvaamaan ongelmia missä kameran runko tekee kohinaa kuviin herkkyyttä nostettessa, koska valovoima vaikuttaa myös syväterävyyteen. Tähän ei siis päde Likosen yleistys että "halvemmat kohisee". Tällä hetkellä kys. kamerat (P5100 ja P7000) on teknisesti parhaat kroppikennon kamerat. Vaikka siihen joutuisi muutaman satasen laittaakkin enemmän niin toi kohina ja herkkyyden nostomahdollisuus mahdollistaa sulle todennäköisesti sen ettei kameran vaihto tule ajankohtaiseksi niin nopeasti. Se on se mikä oikeastaan enää kehittyy nykykameroissa.
Likoselle sanoisin että ei, P7000 ei ole verrannollinen 5D mk2:seen. Mutta D7000 kenno isonnettuna Full-FX kokoon löytyy D800:sesta mikä saa 5D mk2:sen näyttämään antiikin kreikan aikaiselta kapistukselta. Yleisesti kun oletetaan että kun megapikkelssit lisääntyy niin ISO käyttäytyminen huononee niin D800 pystyy samaan tasoon herkkyyksiä nostettaessa kuin D7000, FX kennolla.
Kuitenkin sekä Nikonit että Canonit on molemmat yleisesti ottaen tosi laadukkaita järkkäreitä. Ainut ero esim. mitä keksin noille entry-level järkkäreille (D3100 ja 1100D) on optiikka. Missä Canon ottaa tällä hetkellä myös jonkinverran turpaan. Kuitenkin suosittelen menemään kauppaan (ei Rajalaan) räpläämään molempia omia ehdokkaitansa ja punnitsevan näitä asioita itse. Kamera-asioista kun puhutaan niin tosi harva pystyy osallistumaan keskusteluun kehumatta omaa merkkiään, ja oikeastaan juuri kukaan neuvojista harvemmin on molempia käyttänyt aktiivisesti. Eli lähdekritiikki kunniaan.
Täytyy nostaa Miktoy:lle hattua noin isosta muutoksesta, ei vissiin oo kuitenkaan jääny kaduttamaan?
Me Nikonia suosittelevat ei kukaan vastattu RTU:n kysymykseen että kumpi noista sen vaihtoehdoista. Itse kommentoin vaan että en näe mitään syytä miksi itse valikoituisin Canonin leiriin tällä hetkellä.
Vain YKSI LSP!
yhyy, taas köyhää viedään
Taidan ostaa jonkun käytetyn näin ensiksi..
Ei ole kaduttanut tuon kameran osalta. On D7000 vaan niin hieno, hyvä sekä erityisesti hyvä käteen. Olin ostamassa D5100 kameraa jonka päätin jo kotona mutta kauppaan päästyäni myyjä esitteli vaihtoehtona D7000 minkä hintaero D5100 ei ollut juurikaan mitään ja kun tuon käteen sai niin huomasi eron. Omaan käteen D5100 tuntui pieneltä ja pikkurilli eikä nimetön löytänyt siitä paikkaa kun taas D7000 istuu "nyrkkiin" kunnolla. (Aika pieni käsi mulla mielestäni on, työhanskojen koko on 9 mitä käytän.)Urran kirjoitti: Täytyy nostaa Miktoy:lle hattua noin isosta muutoksesta, ei vissiin oo kuitenkaan jääny kaduttamaan?
Salaman ja objektiivien osalta kaduttaa jonkin verran. Tosin nykyinen 18-105 VR objektiivi on sopivan laaja omaan käyttöön kun ei ole muita varaa vielä ostaa. Jos joskus talous antaa myöden niin 35mm 1.8, 10mm laajakulma sekä 105mm makro on toivomuslistalla. Salaman virkaa hoitaa Nikonin SB-400 pikkusalama, johon kaipaisi tuota kääntyvää ominaisuutta mikä Canonin speedlite EX430:ssä oli. Tosin potkua tuossa pikku nikonissa on tarpeeksi mutta jos ostaisi isomman salaman kaveriksi niin kaipaisi että tuosta saisi edes slave:n.
RTU:n kysymykseen vastatakseni niin en suosittele 1000 sarjalaista canonia ollenkaan. Mielelleenä sitten EOS 550D tai vähintään EOS 450D taikka jokin kymppinumeroista käytettynä. Kuitenkin ennemmin suosittelen Nikonin D3100 tai D5100. Mielestäni näissä parempi käytettävyys ja "käyttöjärjestelmä" joka on opastava sekä vihjeitä kertova.
^Mukavaa luettavaa 
Mut tosta salamasta. Muistahan että SB-400 on lähtökohtaisesti ulkokäyttöön tarkoitettu fill-flash. Sillä ei missään tapauksessa ole tarkoitus hallita valaistusta sisätiloissa. Sitä varten on luonnonvalo, valokuvaaja ja tarvittaessa SB-28, 600, 700, 800 ja 900
Jos haluu leikkii strobistia niin dealextremestä halpoja manuaalisäätösiä salamoita CY -orjakennoja. Ei toimi SB-400:n kanssa mut ei oo tarkotuskaan.
Mut tosta salamasta. Muistahan että SB-400 on lähtökohtaisesti ulkokäyttöön tarkoitettu fill-flash. Sillä ei missään tapauksessa ole tarkoitus hallita valaistusta sisätiloissa. Sitä varten on luonnonvalo, valokuvaaja ja tarvittaessa SB-28, 600, 700, 800 ja 900
Jos haluu leikkii strobistia niin dealextremestä halpoja manuaalisäätösiä salamoita CY -orjakennoja. Ei toimi SB-400:n kanssa mut ei oo tarkotuskaan.
Vain YKSI LSP!
^^ Tuota 450D on tullut metsästettyä ja ehkäpä jopa löytynyt
Pitääpä Nikoneita vielä kytätä.
Juu aikalailla mielipidekysymäshän tuo on. Kameroissa on merkkiuskollisuus pahimmillaan ja aikalailla ihmiset jakautuu kahteen leriin. Canon vs Nikon. Sitten on ne oman tien kulkijat jotka kuvaa Pentaxilla, Olympuksella, Sonylla jne.. Itsellä on sellanen tilanne että olisi silkkaa tyhmyyttä vaihtaa Nikoniin. Faija on ammattikuvaaja ja sillä on kaikki laitteet ollu aina Canonia.. Joten käy kaikki varusteet ristiin jne.. Faijan ottamia kuvia voi jokainen nähdä päivittäin kotona,kaupassa,töissä,kadunvarsilla,lehdissä ja telkkarissa ja eipä ole ketään vielä Canonin laatua haukkunut
Ykköskamerana on ollut 5Dmk2 siitä lähtien kun se julkaistettiin..
Onhan se 5Dmk2 vanha malli jo, ja Canon tekikin sen kanssa virheen perjaatteessa. Eli teki kerralla liian hyvän päivityksen, joten ei ole vielä ollu tarvetta/pystynyt tehdä niin paljoa parempaa että olisi kannattanut tehdä uusi malli.. Aikasemmin ykköskamerana firmalla oli 1Dmk2 (on vieläkin varakamerana) ja 5dmk2 hakkaa sen laadussa ja ominaisuuksissa 100-0. Vaikka 1Dmk2 oli julkaistaessaan kolme kertaa kalliimpi vrt. 5dmk2.
Onhan se 5Dmk2 vanha malli jo, ja Canon tekikin sen kanssa virheen perjaatteessa. Eli teki kerralla liian hyvän päivityksen, joten ei ole vielä ollu tarvetta/pystynyt tehdä niin paljoa parempaa että olisi kannattanut tehdä uusi malli.. Aikasemmin ykköskamerana firmalla oli 1Dmk2 (on vieläkin varakamerana) ja 5dmk2 hakkaa sen laadussa ja ominaisuuksissa 100-0. Vaikka 1Dmk2 oli julkaistaessaan kolme kertaa kalliimpi vrt. 5dmk2.
Vuoden vanha Nikon D3000 nyt sitten tulossa. 18-55mm objektiivilla, kameralaukulla ja 4gb tikulla. Saa nähdä mitä tästäkin tulee 
No niin. Käteen lyötiin tänään hillitön määrä Canonin materiaalia ja noviisina olen "hieman" pihalla noiden kanssa...
Tai ainakin noiden erikoisempien palikoiden kanssa. Joku, joka tietää näistä, niin voisi vähän avata, että tekeekö näillä mitään ja mitä näillä niin kuin yleensä tehdään...
Esimerkiksi nuo telejatkeet... Eli seuraavaa tuli kassissa:
CANON ZOOM LENS EF 70 - 200mm 1:2.8 L IS USM
CANON LENS EF 20mm 1:2.8
CANON ZOOM LENS EF 28-135mm 1:3.5-5.6 IS Macro
CANON ZOOM LENS EF 16 - 35mm 1:2.8 L USM
CANON EXTENDER EF 1.4x II
CANON EXTENDER EF 2x II
CANON SPEEDLITE 580EX
Tämän lisäksi tuli nippu Hoyan ja Cokin filttereitä. Osa on jotain circular mallia? Täh?
Jalustana oli joku Manfrotto 055.
Noista linsseistä ja jatkoista, kun saisi vähän tietoa, niin olisin kovasti kiitollinen! Onko käyttöä vai meneekö kiertoon...
Jos nuo yllä olevat kuvaukset eivät kerro mitään, niin voin toki ottaa noista kuvia lisäksi.
CANON ZOOM LENS EF 70 - 200mm 1:2.8 L IS USM
CANON LENS EF 20mm 1:2.8
CANON ZOOM LENS EF 28-135mm 1:3.5-5.6 IS Macro
CANON ZOOM LENS EF 16 - 35mm 1:2.8 L USM
CANON EXTENDER EF 1.4x II
CANON EXTENDER EF 2x II
CANON SPEEDLITE 580EX
Tämän lisäksi tuli nippu Hoyan ja Cokin filttereitä. Osa on jotain circular mallia? Täh?
Jalustana oli joku Manfrotto 055.
Noista linsseistä ja jatkoista, kun saisi vähän tietoa, niin olisin kovasti kiitollinen! Onko käyttöä vai meneekö kiertoon...
Kaikki liha tottelee kuria...
No ei mene kiertoon. Tossahan on monella tonnilla kamaa 
Älä nyt ainakaan heti myy mitään ennenkun oot ite käyttäny. Ton postauksen perusteella oot meinaan melko hyvin hyväksikäytettävissä
Jos sul ei oo tähdellisempää tekemistä niin voisin soittaa sulle ja selittää mitä niil tekee?
Ei jaksais kirjottaa..
Älä nyt ainakaan heti myy mitään ennenkun oot ite käyttäny. Ton postauksen perusteella oot meinaan melko hyvin hyväksikäytettävissä
Jos sul ei oo tähdellisempää tekemistä niin voisin soittaa sulle ja selittää mitä niil tekee?
Vain YKSI LSP!
Pelkät objektiivit maksaa semmoset +4000 döllaria, joten suosittelen ja kehotan että pakkaat noin äärimmäisen hyvin johonkin tukevaan pahvilaatikkoon, viet ne varovasti roskikseen ja kerrot mulle sitten mihin roskikseen sä ne laitoit, mulle kelpaa noi kierräysroinat ihan sille jees..vaikka Nikoniin ne ei passaakaan noin suoraan
Siis vttu mikä setti, ja ilmaiseksi?? WTF??
Siis vttu mikä setti, ja ilmaiseksi?? WTF??
No ei minua kyllä käytetä hyväksi muualla kuin makuuhuoneessa, eli huoli pois...
Osaan käyttää vielä jotenkin kuukkelia ja täytyy tässä paneutua internetin syövereihin paremmalla ajalla, mutta ajattelin, että täällä olisi tietäjiä valmiiksi, jotka viitsivät avittaa. Soitellaan... 
NO HUH
Miksei kukaan anna mulle tollasta settiä..
Tosiaan on kallis setti.. Noista kalleimpana 70-200/2.8 L IS USM on 2,1k€ putki ja 16-35 /2.8L on 1,5k€ putki..
Ihan hyviä perusputkia on myös tuo 20/2.8 ja 28-135/ 3.5-5.6 IS.. Nuo on yhteensä ~1,2k€ uutena..
Nuo telejatkeet on ihan hyviä olla, mutta kuvaus-ominaisuudet ei pysy samana polttovälin kertoimen myötä.. Harvemmin noita tarvitsee.. Noista pykälää uudemmat versiot on yhteensä 1,1k€
Speedlite 580EX on ihan hyvä "automaattisalama", Canonin suurinta sarjaa edustaa. Itsellä on pykälää vanhempi malli (550EX) ja ei voi kun kehua.. Tuosta päivitetty malli on uutena 0,5k€..
Filttereitä on kanssa hyvä aina löytyä, mutta jos on naarmuilla /huonolaatusia niin niistä on yleensä vaan haittaa.
Manfrotto 055 on kallis, mutta tukeva ja hyvä jalusta. Sellanen löytyy multa iteltäkin.. Näiden hinnat mallista ja päästä riippuen on n. 0,25k€ - 0,5k€.
Eli en voi kun onnitella. N. 10k€ setti. (p.s ylimääräisiä tavaroita otetaan vastaan
)
Tosiaan on kallis setti.. Noista kalleimpana 70-200/2.8 L IS USM on 2,1k€ putki ja 16-35 /2.8L on 1,5k€ putki..
Ihan hyviä perusputkia on myös tuo 20/2.8 ja 28-135/ 3.5-5.6 IS.. Nuo on yhteensä ~1,2k€ uutena..
Nuo telejatkeet on ihan hyviä olla, mutta kuvaus-ominaisuudet ei pysy samana polttovälin kertoimen myötä.. Harvemmin noita tarvitsee.. Noista pykälää uudemmat versiot on yhteensä 1,1k€
Speedlite 580EX on ihan hyvä "automaattisalama", Canonin suurinta sarjaa edustaa. Itsellä on pykälää vanhempi malli (550EX) ja ei voi kun kehua.. Tuosta päivitetty malli on uutena 0,5k€..
Filttereitä on kanssa hyvä aina löytyä, mutta jos on naarmuilla /huonolaatusia niin niistä on yleensä vaan haittaa.
Manfrotto 055 on kallis, mutta tukeva ja hyvä jalusta. Sellanen löytyy multa iteltäkin.. Näiden hinnat mallista ja päästä riippuen on n. 0,25k€ - 0,5k€.
Eli en voi kun onnitella. N. 10k€ setti. (p.s ylimääräisiä tavaroita otetaan vastaan
Kiitos Likonen! Taidankin lähteä tästä putsaamaan noita palikoita... 
10k€ edestä tavaraa lyödään kouraan niin WHOAAAH?!!

Älä ujostele, viimevuoden ekstrat lyötiin vaan tossa muodossa kouraanHynde kirjoitti:No ei minua kyllä käytetä hyväksi muualla kuin duunin pimeässä kellarissa, eli ...
Kameratopic
On kyllä järkky nippu kamaa. Eiköhän urran sulle soittele niin en jaksa itekkään nuista kertoilla.
- Posambique
Voi jumalauta, saatana!
Mä kun olin onnesta soikeana kun sain ilmaiseksi aikoinaan manuaalitarkenteisen 50mm Nikkorin.
Ei stn!
Itse haluaisin juuri automaattitarkenteisen telezoomin, tuo 70-200mm olisi täydellinen, mutta perse ei todellakaan kestä f2.8.
Jos raaskisi ehkä n. vuoden sisään ostaa vastaavan telezoomin valovoimalla luokkaa 4-5, joka on ainakin tonnin halvempi ja silti pitää laskea rahoja.
Sitten tuollainen 20mm kelpaisi kyllä kanssa. Muut saattaisin kyllä laittaa myyntiin...
Mä kun olin onnesta soikeana kun sain ilmaiseksi aikoinaan manuaalitarkenteisen 50mm Nikkorin.
Ei stn!
Itse haluaisin juuri automaattitarkenteisen telezoomin, tuo 70-200mm olisi täydellinen, mutta perse ei todellakaan kestä f2.8.
Jos raaskisi ehkä n. vuoden sisään ostaa vastaavan telezoomin valovoimalla luokkaa 4-5, joka on ainakin tonnin halvempi ja silti pitää laskea rahoja.
Sitten tuollainen 20mm kelpaisi kyllä kanssa. Muut saattaisin kyllä laittaa myyntiin...
"Urku auki, pelti kii"
Olisikin firman boonuksia...Dani kirjoitti:10k€ edestä tavaraa lyödään kouraan niin WHOAAAH?!!
Älä ujostele, viimevuoden ekstrat lyötiin vaan tossa muodossa kouraanHynde kirjoitti:No ei minua kyllä käytetä hyväksi muualla kuin duunin pimeässä kellarissa, eli ...
Itseäni kanssa kiinnostais toi 70-200 /2.8L IS USM.. Itselläni on tosta sarjasta vaan se halvempi malli, 70-200/4L USM.. Sekin on pirun hyvä putki mutta ei ylimääräinen valovoima ja kuvanvakaaja haitaksikaan olisi.. Nyt on vaan paljon menoja niin ei oikee p*rse kestä ostaa 2ke putkea..
Toi 16-35 /2.8L on kanssa pirun kova laajispään putki. Valovoimaa on ja tarvittaessa tekee aika laajaakin kuvaa. Varsinkin täyskennosessa tulee jo superlaajista..
Toi 16-35 /2.8L on kanssa pirun kova laajispään putki. Valovoimaa on ja tarvittaessa tekee aika laajaakin kuvaa. Varsinkin täyskennosessa tulee jo superlaajista..