CarPro - CeriGlass Polish

Lasin, kumin, muovin jne. pintojen suojaus
Kime

CarPro - CeriGlass Polish

Viesti Kirjoittaja Kime » Ti Marras 08, 2011 8:14 pm

Mitä tää kama on? Uusi tuttavuus.

http://www.cleanyourcar.co.uk/engine-an ... ?added=971" onclick="window.open(this.href);return false;

Jyrkiboy oletko kokeillut?

Dani
Viesti:

Re: CarPro - CeriGlass Polish

Viesti Kirjoittaja Dani » Ti Marras 08, 2011 8:27 pm

Mistä löytyy pädit tähän?
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

juk1

Viesti Kirjoittaja juk1 » Ti Marras 08, 2011 8:43 pm

Kime kirjoitti: Jyrkiboy oletko kokeillut?
Itse bongasin tämän tuotteen kanssa dw:n puolelta. Tuossa linkki siihen topiciin.
Muutaman sanan Jyrki on sinne kirjoittanutkin.
Mielenkiintoista olisi kuulla häneltä lisää kokemuksia, onko parempi kuin se sonaxin lasin kiilloitusaine?

jyrkiboy

Viesti Kirjoittaja jyrkiboy » Ti Marras 08, 2011 8:55 pm

Mitäs tästä nyt kirjoittaisi, voi käyttää vaahtomuovilaikalla tai felt padillä eli huopalaikalla. Sitten on olemassa yksi toinenkin laikka mutta sitä ei ole vielä julkistettu, mutta on todella tehokas pieniin naarmuihin.

Poistaa pieniä naarmuja ja antaa mukavan kiiltävän pinnan. Kokeilin lasissa oleviin tahroihin ja lopputulos oli hyvä. Mulla oli testiversio käytössä ja eilen tuli viimeisin versio.

Olen käyttänyt seuraavissa kohteissa:
- plexiglass jonka oli aurinko polttanut harmaaksi, lopputulos jesh kirkas muovi
- öljypohjan alumiiniin josta tuli kiiltävä, toki vesihioin ensin
- tahraantunut lasi jep hyvä tuli

Vielä pitää kokeilla oikein narmuseen lasiin mutta se menee ensi viikkoon.

Sitten sain monta litraa Fixeriä joka korvaa kaikki muut pullot ja on tehokas.
Mun nimi on Jyrki

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ti Marras 08, 2011 9:20 pm

jyrkiboy kirjoitti:
Sitten sain monta litraa Fixeriä joka korvaa kaikki muut pullot ja on tehokas.
Mitäs tavaraa se on??

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Marras 09, 2011 11:06 am

^Joo siis mä haluun Jyrkiltä kommentit miten eroaa Sonaxista (saatko kertoa kun myyt molempia :D ). Ja pölyääkö.
Vain YKSI LSP!

jyrkiboy

Viesti Kirjoittaja jyrkiboy » Ke Marras 09, 2011 7:33 pm

Minulla on vielä liian vähän käyttökokemuksia CeriGlassista. Piti ensi viikolla testailla enemmän mutta tuli vähän liikaa muuta duunia. Pölyttää vähemmän kuin Sonax. Sonax on vähän agressiivisempi mutta Ceri tuo kirkkaammaan lopputuloksen. Se laikka korjaa tuon aggressio ongelman.

Fixer on taasen yksi ainut kiilloitusaine alusta loppuun joka tehoaa jo P1500 hiomajälkiin. Testasin veneeseen joka oli hiottu edellisenä päivänä. Fixer ja karvalaikka vei hiomajäljet ja viimeistelin valkoisella kiilloituslaikalla. Lopputulos on erittäin hyvä ja kiilto juuri sitä mitä pitääkin. Ferrarin 358 Italia tuli kiilloitettua alle kuudessa tunnissa. Mersun S kova nanolakka oli kuin voita. Pehmeä Subarun maalipinta piti tehdä pehmoisilla laikoilla.
Parasta Fixerissä on ettei se pölytä ollenkaan. Toiseksi se nopeuttaa työstämistä siten, että aikaa säästyy noin 30% verrattuna muihin kiilloitusaineisiin. Kiilloitusainetta voi jatkaa vedellä ja lisätä työstöaikaa. Sitten yksi hauska asia, kiilloituskoneen nopeudeksi riittää 900-1200rpm.
Fixer perustuu siihen että alussa tuote on hyvin voimakkaasti leikkaava joka muuttuu nopeasti kiilloittavaksi aineeksi. Yhdessä langassa jossa oli kuvia sinisestä maalipinnasta ja kuinka nopeasti maalipinta katoaa oli tehty Fixerillä.
viewtopic.php?f=13&t=78&start=700

Puolenvuoden testausjakson jälkeen tuote on minun mieleeni. Olin yksi testaajista. Ihan täpinöissä odotan että pääsis testaamaan viimeisintä myyntiin tullutta vesiota.
Mun nimi on Jyrki

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ke Marras 09, 2011 8:20 pm

Voi perse, ja kerroit sitten tämänkin... :lol: Eli on jotain, mitä TAAS odottaa. Oletko testannut tuota P1:stä? Hyvin pitkälti kuullostaa saman tyyliseltä aineelta.
Kaikki liha tottelee kuria...

jyrkiboy

Viesti Kirjoittaja jyrkiboy » Ke Marras 09, 2011 8:26 pm

Ei ole kokemusta P1.

Otin omaan käyttöön 10L Fixeriä ettei heti lopu. Nyt ei tarvitse enään pyyhkiä kiilloituainejäämiä maalipinnasta ja samalla varoa naarmuuntumista.
Mun nimi on Jyrki

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ke Marras 09, 2011 8:39 pm

Ei lohkeais puolta litraa myyntiin... :mrgreen: No ei vain, odotellaan, että pääsee testaamaan ja vertaamaan tuohon P1:een. Vaikuttaa kyllä vieläkin paremalta.

Kime

Viesti Kirjoittaja Kime » Ke Marras 09, 2011 8:49 pm

Mitä menzernan tuotetta vastaa toi P1?

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ke Marras 09, 2011 8:51 pm

En osaa sanoa ja vähän vaikea verrata, kun tämäkin toimii leikkaavana ja viimeistelevänä aineen. Noh, ehkä joku 3.02 voisi olla aika lähellä. Itse asiassa joo, hyvin samoissa luokissa liikutaan, mutta mielestäni (lyhyen testailun jälkeen) P1:stä voi säätää paremmin noilla laikoilla, koska siinä on erilaiset hiontapartikkelit, jotka toimivat heti.

jyrkiboy

Viesti Kirjoittaja jyrkiboy » Ke Marras 09, 2011 9:07 pm

Fixeriä vois verrata, alkuun kuin 3M Fast Cut+ sillä erolla että leikkaa paremmin ja lopettaa pinnan kuin 3M hologram remover. Heti tulee mieleen että sehän on liian leikkaava mutta partikkelit hajoavat nopeasti.
Mun nimi on Jyrki

jyrkiboy

Viesti Kirjoittaja jyrkiboy » Ke Marras 16, 2011 9:19 pm

Ja takaisin CeriGlassin pariin, tässä plexi yhdestä veneestä jonka tein kesällä. Lähtökohtana auringonpolttama muovi josta ei juuri näkynyt läpi. CeriGlassin testeri versio.

Kuva
Mun nimi on Jyrki

hörnä

Viesti Kirjoittaja hörnä » Ke Marras 16, 2011 11:48 pm

jyrkiltä ostamallani Sonaxsin setillä hieraissut 3tuulilasia, loistavaa kamaa, jos tosta vielä aine paranee saattaa jo mennä pilalle :lol:

fibolt

Viesti Kirjoittaja fibolt » Su Helmi 12, 2012 7:36 pm

Tänään tuli testattua CeriGlass.. Kirkkaaksi lasin saa helposti ja poistaa samentumia ym. LC:n violetilla tuota ajettiin lasiin. Ehkä vaahtomuovilla olisi päässyt parempaan tulokseen. Varmasti fiksu menetelmä, ennen lasienpinnoitusta..
Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Helmi 13, 2012 8:21 am

^Häipyikö mitään silmin havaittavaa epätasaisuutta/naarmuja (Tosin ymmärsin että Peken autosta kyse niin eihän siinä mitään naarmuja ole)? Eli onko esim. wiper trailit mahd. saada helposti pois tolla kamalla?

Itse olen jotenkin pitänyt itsestäänselvyytenä että noita lasikamoja ajetaan aina felttilaikalla :? Pitäs itellekkin raaskia tilaa toi niin pääsis testaa niitä lojuneita felttejä ;)
Vain YKSI LSP!

fibolt

Viesti Kirjoittaja fibolt » Ma Helmi 13, 2012 9:11 am

Osa naarmuista lähti pois hyvin. Kyseessä ei siis ollut ihan "tuore" lasi. Mietinkin noita huopalaikkoja, koska paketissa mukana tulleessa levityssienessä oli huopa-alusta. En kuitenkaan suosittele hinkkaamaan laseja käsin.. Teippi laitettiin tuulilasiin, jotta näimme 50/50. Selvä kirkkausero havaittavissa. No, nythän on hyvä testikohde, niin kokeillaan myöhemmin uudelleen paremmilla väineillä.

Aikaisemmin mainittiin pleksien kiilloittamisesta, niin monet veneen ruudut kiilloittanut aivan normaaleilla tahnoilla - toiminut myös aivan hyvin. Ehkä tällä vetelen seuraavan kohteen.

Jonas_

Viesti Kirjoittaja Jonas_ » Ma Helmi 13, 2012 8:23 pm

Mistä tuommoisen lasinmyllytykseen tarvittavan huopalaikan saa ? :( En löydä mistään :cry:

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Helmi 13, 2012 8:43 pm

^Esim. eBay, PolishedBliss jne.
Vain YKSI LSP!

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ke Helmi 15, 2012 4:31 am

Urran kirjoitti:^Häipyikö mitään silmin havaittavaa epätasaisuutta/naarmuja (Tosin ymmärsin että Peken autosta kyse niin eihän siinä mitään naarmuja ole)?
Testattiin muijan -06 Smarttiin, ei kai nyt Audin lasia vielä tartte kiillotella. :lol: Ajettu vasta muutama tonni. ;)
Smartti on nähnyt teitä noin 58tkm edestä, niin siinä oli jo pientä kiveniskua ja naarmua aika lailla.

Mutta, joku päivä pitää kokeilla Smartissa oleviin takasivulaseihin, mitkä on siis pleksiä tms. ei lasia tätä GeriGlassia. Kyllähän tuo tuulilasikin muuttui silminähtävästi kirkkaammaks. Tänään haen MH:sta ne käytetyt pleksi "ikkunat", niin näkee millases kunnossa ne on...Mikähän ois paras suoja noille plekseille GeriGlassin jälkeen? Joku lasipinnoite, Opti, CQuartz...vai.... :roll:
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Helmi 15, 2012 6:47 am

Okei :D No ei susta tiiä ;)

Mut siis polykarbonaattia voi myllyttää ihan maalipinnalle tarkoitetuilla myllytysaineilla?

Mä laittasin jonkun pinnotteen kuten Opti tai CQuartz :)
Vain YKSI LSP!

hörnä

Viesti Kirjoittaja hörnä » Ke Helmi 15, 2012 8:18 am

Jonas_ kirjoitti:Mistä tuommoisen lasinmyllytykseen tarvittavan huopalaikan saa ? :( En löydä mistään :cry:
Elite myy myös huopalaikkaa.
Gtechniq G1 tai G3 laseille ja muoveille C4 on ehkä parasta mitä rahalla saa. ;)

fibolt

Viesti Kirjoittaja fibolt » Ke Helmi 15, 2012 9:48 am

Peke, luulempa, että keksimme "pehmeämmän" ja sopivamman kiillotustuotteen muovilaseille, kuin CeriGlass.. ;) Katsoin äsken tuulilasista ottamaani 50/50 kuvaa, niin selvä ero kirkkaudessa. Hörnän mainitsema G1 on toimivan tuntuinen aine! :)

Kime

Viesti Kirjoittaja Kime » Ke Helmi 15, 2012 1:36 pm

fibolt kirjoitti: G1 on toimivan tuntuinen aine! :)
Se on. ;)

Vastaa Viestiin