Ovien kiinni jäätyminen, neuvoja?
Ovien kiinni jäätyminen, neuvoja?
Tuppaa nyt tällä kelillä jäätymään ovet kiinni, kun jää sulaa ja sitten jäätyy uudelleen yöllä. Lähinnä tiivisteistä jäätyy, lukko kyllä aukeaa.
Onko olemassa jotain ainetta tiivisteisiin, joka estäisi jäätymistä tai kosteuden muodostumista?
Onko olemassa jotain ainetta tiivisteisiin, joka estäisi jäätymistä tai kosteuden muodostumista?
Re: Ovien kiinni jäätyminen, neuvoja?
Itse lähtisin kokeilemaan ihan huoltoasemien tarjoamia silikoni puikkoja. Ne ei tosin oo hyväks kaikille uusille tiivisteille -> ohjekirja käteen.
Ois kiva tietää vaikuttaisiko G|Techniq G4 mitenkään tohon jäätymiseen..
Ois kiva tietää vaikuttaisiko G|Techniq G4 mitenkään tohon jäätymiseen..
Vain YKSI LSP!
Silikooni toimii. Pesee auton ja kuivaa tiivisteet kunnolla ja sitten vaan tuollaisella huoltoasemalta saatavalla silikoonipuikolla jossa on vahtomuovi päässä. Sillä on helppo levittää.
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave
Instagram: detailcave
Itse olen muutamaan autoon laittanut vastapintaan (jos metallia) 3M kiveniskukalvoa, joka on kyllä toiminut loistavasti. Joissain autoissa on niin ahtaat ovipielet että silikonia käyttämällä saa varsinkin topatut talvivaatteet rasvattua tahtomattaan.
Mistäs tuota 3M kiveniskukalvoa saa ja kuinka kallista se on?
Automaaliliikkeestä ostin itse, ei ollut mitenkään hirvittävän kallista.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Itsellä on tapana jättää pesun jälkeen ovet selälleen pariksi minuutiksi, jos on pakkasta. sen jälkeen ei jäädy ihan äkkiä.
L-Tech concept: Hienompi nimitys hulluudelle!
Eipä ole auttanut tuo kun en ole edes pessyt autoa. Kyse on märistä keleistä ja silloin sinne väliin menee vettä. Onko mitään muuta keinoa kuin tuo 3M Kiveniskukalvo? Löysin 3M kiveniskukalvoa ja -teippiä.L-Tech kirjoitti:Itsellä on tapana jättää pesun jälkeen ovet selälleen pariksi minuutiksi, jos on pakkasta. sen jälkeen ei jäädy ihan äkkiä.
http://autonhoito.com/shop/index.php?ma ... cts_id=201" onclick="window.open(this.href);return false;
Vähän on kallista tuohon hommaan.
Rengaskiiltoa kumilistoihin, pitäis auttaa, en tiedä, tuli vaan mieleen 
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Raakaa jäähdytinnestettä rättiin sillä pyyhitään tiivisteet.
Eikös se ole aika huonoo jäätymään.
Lukko mekanismeihin ase öljyä.
Ensin käsittelyä putsataan pinnat huolella.
Eikös se ole aika huonoo jäätymään.
Lukko mekanismeihin ase öljyä.
Ensin käsittelyä putsataan pinnat huolella.
Ainakaan vielä ei ole jäätynyt vahaamalla ovenvälit, sekä käsittelemällä tiivisteet silikonipuikolla.
Tuollaista minä ruiskutan johonkin rätinpalaseen ja rätinpalasella käyn tiivisteet lävitse, eikä ole kertaakaan ollut ongelmaa oven avauksen suhteen. Varmasti se silikoonipuikko, mitä aiemmat ovat kommentoineet toimii yhtä hyvin, mutta jos se tiiviste jää kiiltäväksi siitä silikoonista niin rätillä pyyhkii enimmät pois. Eiköhän ne talvivaatteetkin pysy puhtaina siten.