Auto:
Kahden päivän (15h) jynssäykset taas jynssäilty.Tuttavan BMW E61 530D 2008, Monaco Blue (Blau). Hieno LCI-malli monenlaisilla herkuilla.
Naarmut/lakkapinta:
Naarmujahan oli taas kuten kuuluukin. Oikea kylki oli maalattu aika vasta ilmeisesti, sillä se oli melko hyvässä kunnossa jopa. Muualla autossa aika lailla perusnaarmut, eli pyörönaarmua ja siellä täällä yksittäisiä, pitkiä ja syvempiä naarmuja. Konepelti oli outo, aivan kuin olisi ollut osittain liinan tai jonkin alla ja sitten maali- tai lakkasumua tai jotain muuta myrkkyä leijaillut pinnalle --> selvä raja.
Laikat ja aineet:
Täydellistä en lähtenyt hakemaan, sillä tämä aika ei olisi riittänyt. Kiillotus oli kaksivaiheinen. Ensimmäinen vaihe mentiin Flex PE14-2 + Lake Country CCS keltainen cutting-laikka + Menzerna PO203S -kombolla. Ja tästä aineesta samat havainnot vahvistuvat kuin mitä olin aiemminkin jo tehnyt: säilyy todella pitkää ajeltavana, vettä ei tarvinnut käyttää ollenkaan, ja kun ajelee huolella loppuun asti niin maalin metallihile nousee upeasti esiin. Ja vaikka rotarylla työnneltiinkin niin kylläpä se bemmin lakka vei taas mehut aika tehokkaasti
 .
  . Hankalampia paikkoja ajelin sitten Flex XC 3401 VRG + LK CCS oranssi laikka + PO203S -kombolla.
Ja sitten kopio suoraan eräästä viime kesän tarinasta
 : Toinen kierros olikin sitten Flex XC 3401 VRG + Lake Country CCS valkoinen polishing-laikka + Britemax #4 Black Max -kombo. Jo wanhaksi suosikiksi kohonnut Black Max kyllä selvästi lisäsi pintaan lasimaisuutta kun antoi vain tarpeeksi kierroksia ja painoa laikalle.
 : Toinen kierros olikin sitten Flex XC 3401 VRG + Lake Country CCS valkoinen polishing-laikka + Britemax #4 Black Max -kombo. Jo wanhaksi suosikiksi kohonnut Black Max kyllä selvästi lisäsi pintaan lasimaisuutta kun antoi vain tarpeeksi kierroksia ja painoa laikalle.Vahaus ja viimeistely:
FK1000P pintaan, renkaisiin Megun ainetta. Paljon muutapa ei ehtinytkään hifistelemään muuta kuin puhdistella ikkunat ja raot.
-----------------------------------------------------------------
Prosessi:
1) Esipesu
- Turtle Wax superliuotinpesu
- Bilt-Hamber Autofoam
2) Pesu
- Turtle Wax Big Orange
- Kahden ämpärin taktiikka + lampaankarvahanska
3) "Savestus"
- Sonüs Ultra Fine Detailing Clay
- Bilt-Hamber Autofoam liukkarina
4) Kiillotus
- Menzerna PO203S Lake Country CCS keltainen cutting -laikka + FLEX PE14-2
- Menzerna PO203S Lake Country CCS oranssi light cutting -laikka + FLEX XC 3401 VRG (hankalat paikat)
- Britemax #4 Black Max + Lake Country CCS valkoinen polishing -laikka + FLEX XC 3401 VRG
5) LSP
- Finish Kare 1000P
6) Renkaat
- Meguiar's Gold Class Endurance Tyre Gel
-----------------------------------------------------------------
Kuvia seuraavaksi.
Pesulle mars




Turtle Wax Super-liuotinpesu. Yllättävän hyvä minusta.

Ja Autofoamit pintaan.


IronX vuodattaa.

Pesun ja IronX:n jälkeen irtosi vieläkin tavaraa (toinen kylki tässä silitelty).

Huh, huh, huuruista meininkiä pesun jälkeen.

-----------------------------------------------------------------
Kiillotusta
Tässäpä auton keskiarvolukemia. Toisen puolen ovet oli kuitenkin maalattu uudestaan.

Näillä mentiin eka kierros.

Ns. normaalia naarmua.



Konepelti oli kaikista hurjin.



Peili ennen.

Jälkeen.


-----------------------------------------------------------------
Kokonaan valmis








-----------------------------------------------------------------
Jumankauta huutaa hartiat taas hoosiannaa
 .
 .Terve!
- Antti -






 !
 !









