Sisustan puhdistuksen välineet
Re: Sisustan puhdistuksen välineet
Meillä on kans hallilla tollanen R2D2
se on 3 moottorilla ja imee kyllä hyvin ja yhdelläkin moottorilla.
No niin, tämä päivä huhkittu, kuvat kamerassa ja valmiina tekeen stooria tänne. Ehkä jo tänään osa 1 ja loput huomenna...Urran kirjoitti:
Kovin on samanlainen tuote kuin kaksi edellä mainittua. Kuulemma tosi hyvä mutta itsellä testaamatta. Ultima kiinnostaa kovasti, toivoisin kuitenkin ettei tarvitsisi kahteen eri tuotteeseen satsaa. Odotan Hynden arvostelua
Kaikki liha tottelee kuria...
Töissä on semmosta ainetta joka soveltuu tohon, kuivuessa haihtuu ilmaan eikä jätä mitään jälkeensä, paitsi lika tietysti jää jossei sitä pyyhitä pois. Usein puhallan suuttimet puhtaiksi pelkällä pyörivällä paineilmalla eli suljen pesuaineen venttiilin jolloin tötteröstä tulee pelkästään ilmaa.Urran kirjoitti: Itse myös joskus miettinyt tota Tornadorin käyttöä, semmoista pääsee käyttämään Pro Clean Centerillä jos haluaa. Mut mua jää vaan mietityttää että eikö siinä jää se pesuaine kaikkiin koloihin? Meinaan suunnilleen kaikki pesuainevalmistajat huomauttaa, että aineen ei saa antaa kuivua.
Aineen toimittaja ei myy näitä meidän aineita kun pelkästään meille, ei mihinkään muualle Suomessa
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Tänään, kun pesin tuota oman autoni sisustaa Ultima -testiä varten, en voinut olla ajattelematta lukemaani tuosta Tornadorista. Pakko ostos, kun finanssipolitiikka antaa joskus myöten.
Päivittelin samalla tuota snowfoam testiä, joka löytyy nykyisin testit osiosta...
Päivittelin samalla tuota snowfoam testiä, joka löytyy nykyisin testit osiosta...
...ja Ultiman testi on nyt valmis ja luettavissa.
Hyvä imuri ja harjoja. Paineilmalla viimeistelyä ja edelleen harjoja+suteja sekä imuria käyttäen.
Lopuksi Tornadorilla kaikki paikat puhtaaksi, kuten aikaisemmin on jo mainittu
HUOM! muistakaa tämän laitteen käytössä, että pesuliuos sumuuntuu ihan sademetsäksi -> Onhan se hienoa, mutta käytä hengityssuojainta (vaikka käyttäisit laitetta kerran vuodessa)! Villejä tarinoita olen tästä kuullut, kun laitetta käytetään oikeiden ja varsinkin väärien aineiden kanssa -> voi tulla kiire lekurille..
Lopuksi Tornadorilla kaikki paikat puhtaaksi, kuten aikaisemmin on jo mainittu
HUOM! muistakaa tämän laitteen käytössä, että pesuliuos sumuuntuu ihan sademetsäksi -> Onhan se hienoa, mutta käytä hengityssuojainta (vaikka käyttäisit laitetta kerran vuodessa)! Villejä tarinoita olen tästä kuullut, kun laitetta käytetään oikeiden ja varsinkin väärien aineiden kanssa -> voi tulla kiire lekurille..
Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla
Itsekkin kuullut noita kauhutarinoita, ja tiedänpä firmankin missä yksi tämmöinen pahempi tapaus on käynytkin...mutta olipa sekin käyttäjien oma vika (imo).fibolt kirjoitti:Hyvä imuri ja harjoja. Paineilmalla viimeistelyä ja edelleen harjoja+suteja sekä imuria käyttäen.
Lopuksi Tornadorilla kaikki paikat puhtaaksi, kuten aikaisemmin on jo mainittu![]()
Ettei mee OT höpinäks taas kerran niin itse käyttänyt metodia tornadorilla pöhellys huolellisesti (säämiskää tai mikrokuituliinaa apuna käyttäen), imurointi kunnon imurilla, muovipintojen pyyhintä mikrokuituliinaa taikka säämiskää käyttäen sisäpuhdistusaineen kera ja lopuksi ikkunoiden peseminen. Ikkunoiden peseminen hoituu hyvin riwaxin class cleaneriä käyttäen ja lakanalla pyyhkien (jotain "jaappanilaisia" sairaalalakanoita, vitsiä näistä ainakin joskus heitetty töissä
Olisko tämmöinen hyvä harja lattiamattojen harjaamiseen ?

Kattelin tarjoustalossa sellaista perus siivousharjaa joka oli vähän pehmeempi kuin juuriharja. Hintaa oli roimat 1,5€ kun tuo megun harja varmaan maksaa 27€

Kattelin tarjoustalossa sellaista perus siivousharjaa joka oli vähän pehmeempi kuin juuriharja. Hintaa oli roimat 1,5€ kun tuo megun harja varmaan maksaa 27€
The first point and click interface was Smith & Wesson.
Mitäs olette käyttäneet pölyjen pyyhkimiseen kojelaudasta, mittaritauluista jne. sisustasta? Itsellä swiffer dustereita aiemmin mutta alkaa puhtaat dusterit loppumaan ja motonetissa oli Kentin Dustereita (iso & pieni) tarjolla:

Onko kenelläkään kokemuksia tekeekö noilla mitään?

Onko kenelläkään kokemuksia tekeekö noilla mitään?
Larsen kirjoitti:Olisko tämmöinen hyvä harja lattiamattojen harjaamiseen ?
Itseltä tuo harja löytyy ja muutamat kerrat sitä tullut käytettyä vasta kun hetki sitten hankittua tuo tuli.
En hirveästi itse ainakaan kehuisi tuota, harjakset on ainakin penkeille ja normaaleille kankaille mielestäni liian kovat. Kiinteän lattiamaton harjaamiseen tuo oli hyvä kunhan imuria pitää toisessa kädessä. Harjasten kovuus mielestäni kovempi kuin matonpesuharjoissa.
Tässä on kuitenkin kahta eri kovuutta harjaksissa mutta kovuudeltaan hyvin lähellä toisiaan.
Aluksi harjaksia katkeili tai irtosi väleistä noin kymmenkunta, sen verran että hämmästytti ja selvästi huomasi. Muodoltaan tuo on ainakin omiin käsiin ehkä vähän turhan paksu pitää kiinni sekä harjaksien muodon takia ei pienempiin koloihin pääse. On siis hankalaa harjata kumimaton paikan kulmista tällä mutta eipä itsellä parempaakaan harjaa ole.
Mikrokuituista pesukinnasta. Ennen tuli pyyhittyä pölyt liinoilla mutta onhan tuo hanska paljon kätevämpi.Hessu kirjoitti:Mitäs olette käyttäneet pölyjen pyyhkimiseen kojelaudasta, mittaritauluista jne. sisustasta?
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Sillä marseille saippualla voi pestä ns kaikki sisältä. Itse aina nahkojen pesun päätteeksi pesen samalla saippuavedellä kojelaudan, ovipahvit ja muut muoviosat. Ja onhan tuolla jotkut pesseet myös kangaspenkkejä. Toki kostealla liinalla pyyhintä perään. Pinnat jää mataksi kuten kuuluu ja on helppoa ja halpaa. Vanhat konstit on monesti parempia 
E53 X5 3.0D
MItes tota marseille saippuaa käytetää? Kun on niin kovaa. Laimennus veteen mutta miten?
- Posambique
Muistaakseni joku kommentoi että sillä käyttämälläsi harjalla/mikrokuituliinalla pikkuisen sipaiset pintaa,
niin saat siittä sopivan määrän ja sitten vaan puhdistamaan. Ei omaa kokemusta, joten saat kyllä vielä hyvänkin vastauksen varmasti.
niin saat siittä sopivan määrän ja sitten vaan puhdistamaan. Ei omaa kokemusta, joten saat kyllä vielä hyvänkin vastauksen varmasti.
"Urku auki, pelti kii"
Tuolla tavalla olen itsekin käyttänyt. Kastellut vähän harjaa jonka jälkeen sipaissut palasta saippuaa siihen. Toimii hyvin nuin käytettynä. Ja tosiaan joku oli aiemmin näin jo kommentoinutkin jossain täällä.Posambique kirjoitti:Muistaakseni joku kommentoi että sillä käyttämälläsi harjalla/mikrokuituliinalla pikkuisen sipaiset pintaa,
"Jos asiat sujuvat hyvin, jotain menee kohta pieleen"
Mä leikkasin pienen palan siitä mattoveitsellä ja pudotin sen suihkepulloon ja kuumaa vettä perään.
Mulla on nyt ollu 6 viikkoa noita kristalleja takapaksissa eikä oo turvonnu tai imeny ylipäätänsä kosteutta. Pitää kokeilla heittää ne sukat tohon parvekkeelle josko ne imis jotain.Urran kirjoitti:Siis just ns. kristalleja käytin. Niitä läpinäkyviä. Ne nimenomaan syö kosteutta tosi hyvin. En muista mikä noista mut veikkaan et noi on samaa settiä eri värisissä paketeissa. Ainiin. Vink vink. Ei mihinkään ihan sika tiukkaan rakoon kannata laittaa, turpoo aika lailla.aRRtsi kirjoitti:Onko tää nyt iha sitä normaalia paakkuuntuvaaUrran kirjoitti:Yks kätevä sisustan juttu on piilotella pieniä pussukoita (esim. johonkin vanhan sukan kärkeen) EverClean kissanhiekkaa auton sisustaan. Siis johonkin mistä ei nää. Poistaa ihan törkeen hyvin kosteutta. Nykyisessä autossa ei ole ongelmia kosteuden kanssa mutta patongin kanssa oli. Ei tarvinnu aamusin kärsiä siitä että ikkunat on kaikki muurautunu kiinni huurteesta![]()
Meil käytetää kissanhiekkalaatikos noit kristalleja ku vihaan kissanpissan hajua mut ne ei taida syödä kosteutta niin hyvin..
http://www.everclean.com/products.html MIKÄMIKÄMIKÄ?
^Mulla ainakin väheni kosteusongelmat ja sukat turpos. Tiedä sit onko vaihtaneet reseptiä kun mun testailuista on ~3v aikaa 
Vain YKSI LSP!
En tiedä että olisko noissa laatu eroja, kun nääs säästynyt ja ostin niitä halvinpia.. Rainbow 
Millä ton silikonin sais parhaiten pois sisustan osista? Vanha omistaja on meinaan työtänyt sitä joka paikaan eikä määrässäkään kyllä olla säästelty
. Viikko auton oston jälkeen kaikki konsolin napit oli vielä _MÄRKIÄ_ jäi sormenjälki kun koski
. Kiiltää helvetisti ja haisee pahalle, joten apua kiitos!
-
juha.lehtimaki
Mä lähtisin aika ronskilla Surfex-seoksella ja mikrokuituliinalla käymään sisustaa läpi. "Huuhtelu" sitten puhtaalla vedellä ja perään kuivaus. IPA saattaa olla vähän raju jos on pehmeitä seoksia esim. kojelaudassa mutta testaamallahan sekin selviää.Tsouni- kirjoitti:Millä ton silikonin sais parhaiten pois sisustan osista? Vanha omistaja on meinaan työtänyt sitä joka paikaan eikä määrässäkään kyllä olla säästelty. Viikko auton oston jälkeen kaikki konsolin napit oli vielä _MÄRKIÄ_ jäi sormenjälki kun koski
. Kiiltää helvetisti ja haisee pahalle, joten apua kiitos!
Itse lähtisin kans tujulla Surfex-HD:llä liikenteeseen.
Ruiskuta vaikka mikrokuituliinaan sitä ja sit sillä pyyhit mäihnät pois.
Ruiskuta vaikka mikrokuituliinaan sitä ja sit sillä pyyhit mäihnät pois.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Minkäslainen suojus tähän riittää?fibolt kirjoitti:Hyvä imuri ja harjoja. Paineilmalla viimeistelyä ja edelleen harjoja+suteja sekä imuria käyttäen.
Lopuksi Tornadorilla kaikki paikat puhtaaksi, kuten aikaisemmin on jo mainittu![]()
Kumpikohan on tehokkaampaa/helpompi kissa -saippua vai Surfex HD 1-2% laimennuksella. Siis kojetaulun puhdistukseen.H3nxu kirjoitti:Mä leikkasin pienen palan siitä mattoveitsellä ja pudotin sen suihkepulloon ja kuumaa vettä perään.