Ovien/luukkujen välien pesu
Ovien/luukkujen välien pesu
Mitkäs on kokeneemmilla metodeina ovien välien ja luukun välien pesussa? Lähinnä kun välit on vaikka pikkuharjalla ja APC:llä käyny läpi, huuhteletteko painepesurilla paineella, vai ilman? Oon nähny molempia tyyliä käytettävän..Ja kun tuntuu että koko sisusta tulee pestyä samalla, mut johtuu ehkä vähän myös tehokkaasta painepesurista missä paineensäätö hajalla. Ja harjoituksen puutteesta.
Re: Ovien/luukkujen välien pesu
Tämä kiinnostaa minuakin. Tähän asti on tullut pestyä oven välit hieman laiskasti, kun vakiintunut työtapa on puuttunut.
ONR tietysti olisi yksi vaihtoehto, mutta ei viitsisi pelkästään tuota varten hommata, kun varmasti muutenkin onnistuu.
ONR tietysti olisi yksi vaihtoehto, mutta ei viitsisi pelkästään tuota varten hommata, kun varmasti muutenkin onnistuu.
Painepesurilla, mutta en täysillä paineilla. Viuhkasuutinta käyttäessä aika vähän roiskuu auton sisälle.
Suihkuttelen BH Surfexia sinne ovenväliin muhimaan hetkeksi aikaa ja sitten painepesurilla puhtaaksi. Ja jos ei heti uskalla koittaa täydellä paineella, niin voi tehdä niinkin että avaa hanan muttei laita painepesuria päälle. Sillä tavalla saa huuhdeltua tarkasti, eikä sisustan puolikaan kastu niin pahasti.
Nykyään tulee ovenvälit pestyä ihan mikrokuitukintaalla, omasta mielestä paljon helpompaa verrattuna siihen perinteiseen pensseli-tyyliin.
Nykyään tulee ovenvälit pestyä ihan mikrokuitukintaalla, omasta mielestä paljon helpompaa verrattuna siihen perinteiseen pensseli-tyyliin.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Vahauksen yhteydessä pesen aina liuottimella ja painepesurilla, en siis käytä mitään brushia.
Ja muulloin autoa pestessä pesen mikrokuitukintaalla ja kevyt huuhtelu pesurilla.
Ja muulloin autoa pestessä pesen mikrokuitukintaalla ja kevyt huuhtelu pesurilla.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
Itse pesen joka pesun yhteydessä 1:20 APC:llä ja hellällä brushilla. Huuhtelu korkeella paineella ja viuhkalla (en tosin omaa painaria mutta kärkkerin kahvasta, tulee yllättävän kovaa). IMO kovemmalla paineella roiskuu vähemmän sisälle kun matalalla paineella. Etenkin kun pesee ovenvälin "yläosaa".
Vahauksen yhteydessä sit irrottelen kynnyslistatkin ja pesen kunnolla
Vahauksen yhteydessä sit irrottelen kynnyslistatkin ja pesen kunnolla
Vain YKSI LSP!
Pesen itse sutimalla ensin liukkaria tai jotain rasvanpoistoainetta (täll hetkellä CG degreaser). Vähän aikaa antaa vielä olla sen jälkeen ja painepesurilla perään.
Ikkunathan siinä joutuu painepesun takia yleensä pyyhkimään lisäks mutta pieni vaiva jos tuon joutuu sillon tällön tekemään.
Forumin eka viesti \o/
Ikkunathan siinä joutuu painepesun takia yleensä pyyhkimään lisäks mutta pieni vaiva jos tuon joutuu sillon tällön tekemään.
Forumin eka viesti \o/
^Tervetuloa foorumille
Nimimerkistä ja rasvanpoistoaineesta päätellen ollaan ennenkin höpötelty 
Vain YKSI LSP!
Meguiarsin APC 1:10 ja Biltsun brushit käytössä. Huuhtelu "avoimella" letkulla ja hyvin toimii 
Pitääpä vain harjotella tuota painarilla huuhtelua.. Ei toki haittaa jos vähän pitää akkunoita tai ovipaffin reunoja pyyhkästä kuivaks, mutta ettei ny ihan jakkarat oisi litimärät 
Huuhtelu pienellä paineella -> pesu kintaalla normi pesuaineella -> AIO (Mothersin carnauba cleaner wax vieläkin käytössä).
Joskus tulee käytettyä claybaria.
Joskus tulee käytettyä claybaria.
Mulla kun tuolla ovenväleissä näkyy vähän ruostesuojamömmöjä, niin lähteekö nuo helposti millään? Liiman/tervan/pienpoistoaineellhan lähtee, mutta jos sais edes enimmät pois jotenkin helpommin niin oispa hyvä juttu. Sit ku nuo pitää olla todella aivan puhtaat, koska ajattelin vetästä sinne FK1000 lopuksia. Sama homma takaluukun ja konepellin sisäpuolelle. Sit ku niissä on hyvä vaha, ei ne tartte ku huuhtelun painarilla ja kinnaspesun. Jos sais edes ton vahauksen tehtyä huomenna, sit loppuauto viikolla kun on vapaata. 
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Ei kait se oikein helpommaksi voi mennä ku Tardiksella?Peke kirjoitti:Mulla kun tuolla ovenväleissä näkyy vähän ruostesuojamömmöjä, niin lähteekö nuo helposti millään? Liiman/tervan/pienpoistoaineellhan lähtee, mutta jos sais edes enimmät pois jotenkin helpommin niin oispa hyvä juttu.
Tai ehkä vähän helpommaksi siitä vois tulla jos joku muu tekee työt
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Tuli pestyä ovien ja luukkujen välejä viikonloppuna ja multa ei kyllä toi painepesurilla huuhtelu onnistunut
Helpoimmalla meni, kun ihan letkulla huuhteli. Myös isompi brushi menee ostoslistalle. Nyt käytössä ollut oli niin pieni, että aina jäi joku kohta käymättä. Noh, toivottavasti harjoitus tekee mestarin...
Kun käyttää ONRIA ei tule ongelmia, huuhtelun kanssa kun tuota ei tarvitse huuhdella.
Näitten luukkujen ja ovien sisäpuolien pesut kastelematta sisustaa on kans vähän semmonen juttu että sen oppii vaan ja ainoastaan tekemällä. Hankala selittää, ellei mahdotonta.
Kannattaa vaihdella sitä vedentulokulmaa niin näkee missä asennossa roiskuu vähiten sisälle, kyllähän sitä aina vähän roiskuu mut ovien sisäpuolet lähtee myös paremmin puhtaaksi. Eikä pesurilla kannata/tarvitse joka kerta niitä oven välejä pestä.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
Nostetaas vanhaa aihetta..
Olen miettinyt että miten ovenvälien, takakontin reunojen ym. pesu onnistuu helpoiten kun käytössä ei ole painepesuria? Aiemmin en ole kiinnittänyt nuihin väleihin suurempaa huomiota, mutta kyllähän ne pitäisi saada putsattua ja pistettyä vaha suojaksi.
Ajattelin että kun käytössä on tuollainen Bilteman 2L pumppupullo, niin jos ensin suihkisi ovenväleihin Surfex-HD (1:20 ?) ja jättäisi vaikuttamaan hetken. Tämän jälkeen vaihtaisi pumppupulloon pelkkää vettä ja huuhtelisi välit. Sitten pesu Dodo BTBM & nuudelikinnas. Pesun jälkeen huuhtelu vedellä pumppupullosta ja sitten pinnoille Finis-waxit.
Mitenkäs estetään veden valuminen ovipahvien sisäpuolelle, ovenkarmien muovien alle ym. ?
Olen miettinyt että miten ovenvälien, takakontin reunojen ym. pesu onnistuu helpoiten kun käytössä ei ole painepesuria? Aiemmin en ole kiinnittänyt nuihin väleihin suurempaa huomiota, mutta kyllähän ne pitäisi saada putsattua ja pistettyä vaha suojaksi.
Ajattelin että kun käytössä on tuollainen Bilteman 2L pumppupullo, niin jos ensin suihkisi ovenväleihin Surfex-HD (1:20 ?) ja jättäisi vaikuttamaan hetken. Tämän jälkeen vaihtaisi pumppupulloon pelkkää vettä ja huuhtelisi välit. Sitten pesu Dodo BTBM & nuudelikinnas. Pesun jälkeen huuhtelu vedellä pumppupullosta ja sitten pinnoille Finis-waxit.
Mitenkäs estetään veden valuminen ovipahvien sisäpuolelle, ovenkarmien muovien alle ym. ?
Kyllä mä olen pessy ovienvälejä ihan pelkällä letkulla. Helpompi vielä jos on jonkinlainen pistooli päässä. Ei tartte kovaa painetta ja vähän suuntailee sitä ruiskutusta niin ettei vesi tulvi sinne ovipahvin alle eikä roisku jokapaikkaan. Sillain se luonnistuu.
Surfexia päälle, brushia perään ja letkulla huuhtelu. Kuivaus ja LSP pintaan. Avot, homma done.
Mä en oikein tiedä miten tommonen painesumuttimella huuhtelu... Voipi vierähtää tovi huuhdellessa. Itse joskus "huuhtelin" höyrypesurilla ja siinä ei kyllä mikään kiire ollut
Surfexia päälle, brushia perään ja letkulla huuhtelu. Kuivaus ja LSP pintaan. Avot, homma done.
Mä en oikein tiedä miten tommonen painesumuttimella huuhtelu... Voipi vierähtää tovi huuhdellessa. Itse joskus "huuhtelin" höyrypesurilla ja siinä ei kyllä mikään kiire ollut
Sais melkein tulla joku näyttämään mulle miten pirussa vois pistoolilla suihkutella ovenvälit niin ettei vettä mene jokapaikkaan..
Valuuhan siitä väkisin vettä alaspäin, ja suoraan allaolevien tiivisteiden/listojen/ovipahvin sisään. 
Jep, selittäminen on aika hankalaa. Äkkiä sen oppii painepesurillakin tekemään, pitää vaan harjoitella. Mie opettelin alennetulla paineella pesemään nuo, niin oppi hahmottamaan mihin se vesi alkaa roiskua osuessaan. Siitä sitten pikkuhiljaa paineita nostamaan, parissa päivässä äkkäs kyllä miten ne pestään täysillä. Jotkut oikein paskaiset takaluukun väliköt pesen vieläkin alennetulla paineella, koska se nyt vaan on helpompi jos puhutaan isoista vesimääristä - pitkän aikaa samaa kohtaa huuhdellenDani kirjoitti:Näitten luukkujen ja ovien sisäpuolien pesut kastelematta sisustaa on kans vähän semmonen juttu että sen oppii vaan ja ainoastaan tekemällä. Hankala selittää, ellei mahdotonta.
Mä huuhtelen jo nykyisin joka pesukerta ovienvälit painepesurilla eikä sinne sisustan puolelle lennä ku muutama pisara. Kokeilee vaan aluksi varovasti, niin siitä se lähtee.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Muistaa vaan että ovien väleihin ja reunoihin mennään paineella ja etsitään se sweet spot ettei vettä lennä sisälle jne.
Jos painari laitetaan ensin oven reunalle ja sit liipasin pohjaan niin varmasti kastuu ovipahvit.
Jos painari laitetaan ensin oven reunalle ja sit liipasin pohjaan niin varmasti kastuu ovipahvit.
Itse olin kylläkin etsiskelemällä pesumetodeja tällaiselle painepesuri-vammaiselle.
Eli vain puutarhaletku + suutin käytössä.
ONR:ia (tai jotain kilpailevaa tuotetta) suihkepullosta, tarvittaessa brushia, liinaa perään. En suosittele kuivausliinan käyttöä..