Kokemuksia SnowFoamista?

Liuottimet, foamit, shampoot, kintaat, kuivaus
_paffa

Re: Kokemuksia SnowFoamista?

Viesti Kirjoittaja _paffa » Pe Syys 23, 2011 10:14 am

Foamlance demo ~ Comparing the Nilfisk/Kärcher lance with our Foamlance foam lance

Onhan noissa _pieni_ ero. :P

Mitenkä noiden halpojen (100-150e) painepesureiden litramäärät riittää kunnon vaahtoon kunnon foam lancen kanssa? Riittääkö esim 350-400l/h tuotto? Vai onko tuolla vedentuotolla edes kummemmin merkitystä kunnon lancen kanssa?

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Syys 23, 2011 10:38 am

Onko muuten syy siihen että laittavat vettä snowfoam -aineen sekaan foam lancen säiliöön se että saavat tarkemman seoksen tehtyä?
Eli vaikka just toi 1:10 tehtiin jo suoraan säiliöön ja sit ajetaan foam lancea + - nuppi kaakossa?

Mutta siltihän itse painarista tulee vettä joka laimentaa entisestään tota soppaa?

En ymmärrä miksi laittavat vettä sekaan?
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

_paffa

Viesti Kirjoittaja _paffa » Pe Syys 23, 2011 10:56 am

Dani kirjoitti:Onko muuten syy siihen että laittavat vettä snowfoam -aineen sekaan foam lancen säiliöön se että saavat tarkemman seoksen tehtyä?
Eli vaikka just toi 1:10 tehtiin jo suoraan säiliöön ja sit ajetaan foam lancea + - nuppi kaakossa?

Mutta siltihän itse painarista tulee vettä joka laimentaa entisestään tota soppaa?

Olisiko helpompi annostella tarkka haluttu seos tuolla tavalla, nuppi nyt voi olla mitä vaan etkä aivan tarkkaa seossuhdetta pysty säätämään joka kerta samaksi, tosin mutulla voi heittää jotain ku kattoo millasta vaahtoo tulee? Ainakin jos tietää ja tuntee miten pesuaine käyttäytyy milläkin suhteella. Nuppi kaakkoon ja sopiva suhde pulloon... ?

iiKster

Viesti Kirjoittaja iiKster » Pe Syys 23, 2011 11:01 am

_paffa kirjoitti: Mitenkä noiden halpojen (100-150e) painepesureiden litramäärät riittää kunnon vaahtoon kunnon foam lancen kanssa? Riittääkö esim 350-400l/h tuotto? Vai onko tuolla vedentuotolla edes kummemmin merkitystä kunnon lancen kanssa?
itsellä tällainen pesuri ja hyvin pelittää. Motonetin 50€ pesurillakin on kokeiltu mutta siinä ei tuotto oikein tahtonut riittää (ja pesuri hajosi vastapaineen takia :lol: )
Dani kirjoitti:Onko muuten syy siihen että laittavat vettä snowfoam -aineen sekaan foam lancen säiliöön se että saavat tarkemman seoksen tehtyä?

Jos pinnalle haluaa 1% seoksen niin helpomminhan sen saa säädettyä jos ensin lantraa pesuaineen lancessa ja sitten säätönamikasta.
Se mikä osataan tehdään itse. Jos jotain ei osata, se opetellaan...

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Syys 23, 2011 11:15 am

Mutta miten paljon painari työntää vettä pihalle kertoo se lopullisen seoksen, nämä ovat mallikohtaisia.
Voiko painarin tuoteselostuksen L/h perusteella laskea jotain?

Sanotaan vaikka että painari laimentaa seoksen 2% verran, seos-suhteen tavoite on vaikkapa 10%, tämän jälkeen voidaan sitten laittaa lancen pönikkään vaikka 12% seoksen ja sit painari laimentaa sitä just sen 2% verran jolloin ollaan optimaallisella alueella.

Nyt pilkotaan jo pilkkua halki, mutta mielenkiintoistahan tämä on :D

_paffa

Viesti Kirjoittaja _paffa » Pe Syys 23, 2011 11:49 am

Dani kirjoitti:Nyt pilkotaan jo pilkkua halki, mutta mielenkiintoistahan tämä on :D
Pilkunviilaamistahan tämä koko harrastus on :P Autoshampoon tarkoista seossuhteista pyykinpesujauheen Zeoliittiin :ugeek:

iiKster

Viesti Kirjoittaja iiKster » Pe Syys 23, 2011 12:10 pm

Helppous tulee siis seuraavasti:

Halutaan 1% seos pintaan, säädetään lance antamaan 1% seos (säätönupin asento on kokeiltu ja laskettu oikeaan asentoon) ja laitetaan pesuaine raakana pulloon. Jos säätönuppi onkin hitusen väärässä asennossa ja antaa 1% sijasta 1.5% niin silloin seos on 50% liian vahva,

Jos pulloon isketään 1:1 suhteella ainetta ja vettä, laitetaan säätönamiska 2% asentoon niin silloinhan pintaan tulee 1% seos ainetta. Nytten jos säätönamiska on taas sen .5% pielessä antamassa 2.5% seosta niin pinnalle tuleekin 1.25% seos pesuainetta.

Tuo 0.25% virhe on 70% lähempänä haluttua kuin tuo 0.5% virhe. Hifistelyä voi jatkaa maailman ääriin... ...Itse laitan Autofoamit raakana pulloon ja säätönupista kaikki miinukselle ja siitä vähän reilu 0.5 kierrosta auki (tarkka mitta olisi 62.5% kierroksesta) jolloin pintaan tulee aika tarkkaan 4% seos minun painepesurilla.
Edit: Tuossa jutussa on muuten sitten yksi pieni miina muille pilkunhyväilijöiden iloksi
Mutta se on niin pieni että annetaan olla
Viimeksi muokannut iiKster, Pe Syys 23, 2011 12:27 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Pe Syys 23, 2011 12:11 pm

iiKster kirjoitti: minun painepesurilla.
Tässä tuli tärkein kommentti. Jokainen pesuri on erilainen.

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Pe Syys 23, 2011 4:54 pm

Juu ja minulla on puolesta kierroksesta puoleen toista. Silmämääräisesti sopivaa vaahtoa pintaan vuoden ajan mukaan... :lol:
Kaikki liha tottelee kuria...

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Syys 23, 2011 4:57 pm

Kuten mulla kans, raakaa kamaa pönikkään ja säädetään niin että on passeli, ei partavaahtoa eikä skumppavaahtoa, vaan sopivasti!

RTU

Viesti Kirjoittaja RTU » Pe Syys 23, 2011 8:11 pm

Hynde kirjoitti:Silmämääräisesti sopivaa vaahtoa pintaan vuoden ajan mukaan... :lol:
Niin minustakin, jos liian paksua niin säätönamiskaa pienemmälle. Kinnaspesushampoo sekoitussuhteet on minusta paljon tärkeämmät kun tuhtimpi seos ei silmämääräisesti näy jos vaikka vertaa 15ml tai 30ml vaikka on tuplasti enemmän.

RTU

Viesti Kirjoittaja RTU » Ti Marras 15, 2011 5:30 pm

Poistaako tämä vaahto tosiaan trafficfilmin niinkuin tuossa sanotaan?

http://www.prospect.fi/product_info.php ... cts_id=223

iiKster

Viesti Kirjoittaja iiKster » Ti Marras 15, 2011 6:13 pm

Oman kokemuksen mukaan BH AF toimi paremmin... Ei tuo VP ihan kuraa ollut mutta AF on omasta mielestäni tehokkaampaa, VP vaati muistaakseni myös pidemmän vaikutusajan...

Projectech
Apupoika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Projectech » Ti Marras 15, 2011 6:17 pm

^ Täältä löytyy Hynden tekemä vertailu Bilt Hamber Auto-foam vs. Valet Pro: viewtopic.php?f=28&t=430
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi

RTU

Viesti Kirjoittaja RTU » Ti Marras 15, 2011 6:24 pm

Kappas, en ole tuota testiä edes nähnyt vaikka melko tarkkaan olen foorumia selaillut. Eli Autofoamilla jatketaan, kiitoksia!

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ti Marras 15, 2011 7:52 pm

RTU kirjoitti:Poistaako tämä vaahto tosiaan trafficfilmin niinkuin tuossa sanotaan?

http://www.prospect.fi/product_info.php ... cts_id=223
Samaa ne mainostaa Valet Pro - Orange Pre Washille, mutta ei se sitä kyllä tehnyt. Muuten kyllä oli ihan ok foami, mutta sen saatavuus vs. BH A-F on "hiukan" heikompi :D

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » La Marras 19, 2011 11:18 pm

Bilt hamberin autofoamiin olen itse ollut tosi tyytyväinen. Lika on irronnut sillä hyvin ja mielen kiinnolla odotan, miten suolakura irtoaa, kun alkavat sitä maantielle kylvämään. :x

Daatta

Viesti Kirjoittaja Daatta » Ma Marras 21, 2011 6:58 pm

Harjoittelin lisää Auto-foamin kanssa, vaikka keuhkokuumeesta toipuminen onkin vielä kesken. 8-) Pesin Leonin ja Isän Volvon, ensimmäistä tapahtumaa tuli hieman dokumentoituakin. Leon ei ollut kovin likainen, mutta Volvo oli nähnyt maantietä senkin edestä.

Kuvat ovat kehnoa HTC-laatua ja tekniikka vielä hakusessa, mutta jos joku ei ole nähnyt miltä homma näyttää niin tuolta voi vakoilla. :)

Isä oli melko vakuuttunut, kun perusmusta Volvokin tuli vaahdolla puhtaaksi. On viimeksi pesty (minun toimesta) varmaan kuukausi sitten, välissä huuhdeltu painepesurilla. Tuolla ajetaan kuitenkin 180km päivittäistä työmatkaa, sen huomasin lähinnä kyljistä joissa oli jo kunnon bitumikertymät. Harmaus lähti vaahdon mukana, mutta maantiefilmi toki vaati hanskaa ja Auto-washia. Alla olleet talvivanteet tulivat myös yllättävän puhtaiksi, vaikka huusivatkin lisää aikaa ja kovempia aineita.

Henkka82

Viesti Kirjoittaja Henkka82 » Ti Joulu 06, 2011 9:58 pm

Mulla tuolta CYC tilattu snow foam lance ja Kärcherin Hd 6/15 painepesuri
Painepesuria ei ole säädettu ihan hanat kaakolle.

Mittailin tänää hiukan noita seoksia....

täysillä 8,3%
1/4 kiinni 6%
1/2 kiinni 3,8%
1kierros kiinni 2,9%
1 1/2 kiinni 1,92%
2kiinni 1,45%
2,5 kiinni 0,72%
3 täysin kiinni 0,36%

bilt hamberiahan suositellaan about 4% seoksella....

Etsin tänään sivuilta jotain tämmöstä suuntaa antavaa taulukkoa eikä löytyny niin menin talliin
Puuhastelemaan....

Toivottavasti on apua.

Dave

Viesti Kirjoittaja Dave » To Joulu 08, 2011 6:38 pm

Henkka82 kirjoitti:Mulla tuolta CYC tilattu snow foam lance ja Kärcherin Hd 6/15 painepesuri

Mittailin tänää hiukan noita seoksia....

täysillä 8,3%
1/4 kiinni 6%....

.
Mitenkäs sinä nämä prosentit mittasit?

Vastaa Viestiin