Tein ensimmäistä myllytysharjoittelua Clas Ohlsonin Cyclokopiolla ja Meguairsin Ultimate Compoundilla. Itse työ onnistui hyvin ja suojasin asianmukaisesti teipillä auton muovipintaiset valot. Tein aloittelijan virheen ja käytin Bilteman maalarinteippiä ja senpä jättämä liima istuu nyt tosi tiukassa valojen pinnassa. Maalipinnoille liimajälkiä ei jäänyt.
Millä tuollaiset liimajäljet saisi parhaiten pois? Kokeilin jo hellävaraisesti IPAa ja mikrokuituliinaa, vaan eipä lähtenyt. Mikä avuksi? Mikä on kovin aine mitä uskallan kokeilla, ilman että tarvitsee pelätä esim. valojen UV-suojan vaurioitumista. Valot on tosi hyväkuntoiset ja naarmuttomat ja haluaisin pitääkin ne sellaisina.
Millä maalarinteipin liimat pois valoista?
- HKDetailer_FIN
Re: Millä maalarinteipin liimat pois valoista?
Tar removerilla lähtee. Omasta autosta otin teipistä jääneet liimat takalasin sisäpuolelta pois, eikä mitään vahinkoa syntynyt.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
- HKDetailer_FIN
Kiitos, Tar removeria pitänee muutenkin ostaa, joten kokeilenpa sillä. Jossain suositeltiin esim. 3M:n teippejä, ettei niistä jäisi jälkiä. Minkälaiset on kokemukset, jääkö kuitenkin niistäkin?
Ei niistä jää mitään. Teipin rajaan saattaa jäädä kiillotusainetta viivaksi vähän tiukempaan, mutta ne lähtee IPAlla.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Tänään itse testasin ensimmäistä kertaa 3M:n (3434?) teippiä.Tarttui hyvin ja pysyi myllytettäessä. Irroitus oli helppoa (ei repeilly pienissä palasissa yms) ja ei jäänyt mitään liimajäämiä.HimoKiilto kirjoitti: Jossain suositeltiin esim. 3M:n teippejä, ettei niistä jäisi jälkiä. Minkälaiset on kokemukset, jääkö kuitenkin niistäkin?
En taida käyttää normimaalarinteippejä enää, ellei pyssyllä uhata...
- crabtastic
Itse olen käyttänyt laadukkaampia maalarinteippejä mitä maaliliikkeistä saa eikä ole ollut mitään ongelmia 
Itsellä jää listoihin kunnon jäljet tolla 3M teipillä. Siis jos listat on päässyt haalenemaan niin yhtäkkiä siinä onkin komea raita. Viime aikoina tullut jätettyä teipit hyllylle, en tiedä onko hyvä ratkaisu vai ei, mutta ensin kova homma teippaamisessa ja sitten kuitenkin ne listat on kaksiväriset.