Renkaankylkien puhtaanapito?

Renkaiden, vanteiden, moottorin jne puhdistus
Urran
Site Admin

Re: Renkaankylkien puhtaanapito?

Viesti Kirjoittaja Urran » To Elo 19, 2010 11:51 am

Mai- kirjoitti:
Urran kirjoitti:
Mai- kirjoitti:Autoglymin suihkepullomaitoa olen myös kokeillut, mutta ei sitäkään voinut kehua keston puolesta. Taidan kokeilla seuraavaksi tuota Megun geeliä.
Suosittelen kokeilemaan FK 108 tai ValetPro Protectanttia, mikäpi pitää samettisesta ja kestävästä pinnasta (ei siis kiillä kuin rasvattu). Nää molemmat on polymeeripohjaisia ja hylkii vettä. Itellä pysyy FK n.2 viikkoa pinnassa (ajoa yleensä kuitenkin useita satoja kilometrejä). Protectant on ilmeisesti vielä kestävämpi.
En löytänyt googlesta oikein mitään koskien tuota ensimmäistä suosittelemaasi ainetta.?
Valetpro löyty, eli tämäkö? http://www.prospect.fi/product_info.php ... 747b096718" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;"
joye kirjoitti:http://www.cleanyourcar.co.uk/wheels-an ... d_635.html tuossa linkki finishkaren renkula kamalle. :)
Kyllä, juuri nämä kamat.

BTW toi CYC "esimerkkikuva" ei vastaa ainakaan omaa kokemusta, taino, ehkä ennen kun se pinta kiillotetaan. Näyttää tietty tolta kun on suihkittu, mutta kun käy mikrokuituliinalla läpi niin tulee samanlainen "mattahko" pinta kun renkaassa on kun ne avaa rengas-onlinen paketista :)

ValetPro on kaikenlisäksi halvempi (laimennettavissa 1:4=2000ml) ja kuulemma kestävämpi. Se lähtee mulla tilaukseen varmaan seuraavan kerran kun tarviin renkaille ainetta.

Sai oikeesti suun aika virneeseen ekan kerran kun pesi FK levityksen jälkeen. Renkaat helmeilee niinkun olis vahattu maalipinta :lol:

Rengaskiillokkeet on monella foorumilla hirveen "over looked" kun jengi hipottaa vaan et mikä vaha on se paras, ja pyöräkaaret ja renkaat ihan mudassa! Tai sit se toinen jengi joka jaksaa edes vähän kokeilla, maalipinta virheetön ja pinnassa Zymöl Atlantique ja pyöränkaaret käsitelty Daisy APC:llä ja renkaat kiillotettu marketin Megulla. :roll:
Vain YKSI LSP!

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » To Elo 26, 2010 5:52 pm

Itselläkin olisi tarkoitus tilata jotakin ainetta renkaille sekä haalistuneille muoviosille. Olen tässä katsellut CG New look trim geliä, mutta olisiko tuo Valetpro parempi vaihtoehto? Ensisijainen tarkoitus aineella on kuitenkin saada eloa haalistuneille muoveille... ;)

kikkius

Viesti Kirjoittaja kikkius » To Elo 26, 2010 6:21 pm

NLGT on ainakin karheammille muoviosille todella hyvä aine, Protectant taas renkaille ja sileämmille muoveille parempi minun mielestä.

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » Ke Syys 01, 2010 12:21 pm

Minkäs takia muuten silikoni tuntuu olevan suurin kirosana näissä piireissä? Itsellä ei ole siitä oikein mitään mielipidettä, renkaisiin joskus suihkinut kylläkin.

-JP-

Viesti Kirjoittaja -JP- » Ke Syys 01, 2010 3:47 pm

Varmaan maalausten takia. Omaa autoa jouduin maalailemaan viime talvena, eikä ollut silikoneista mitään haittaa vaikka käytänkin muovinhoitoaineita ja rengaskiillokkeita. Pyyhkäisin vain ennen maalausta pinnat rasvanpoistoaineella niin ei mitään ongelmaa.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

MetuSalem

Viesti Kirjoittaja MetuSalem » Pe Syys 10, 2010 7:22 pm

Olen tässä jo tovin aikaa käyttänyt CRC TIRE SHINE.
Eipä voi kun suositella, hinta laatu suhteelta parhaimmasta päästä.

-Erittäin helppo käyttöistä. Suihkuta renkaisiin ja anna olla.
-Kohtuu kestävää (itellä n. 2vko)
-Ei liian kiiltävä
-Riittoisa
-Ja mikä parasta erittäin halpa 4,90€

Thuppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thuppu » Ke Syys 15, 2010 9:17 pm

MetuSalemin suosituksesta kokeilin kans tota CRC:n vaahtoa ja tykkään kyllä. Voiko helpompaa enää olla..? Suihkauta ja anna olla. Pari viikkoa pian kulunu käsittelystä ja vieläkin on renkaat mukavan mustat.

-JP-

Viesti Kirjoittaja -JP- » To Joulu 16, 2010 12:24 pm

Renkaiden pesuun löytyi tosi hyvä harja Clasulta: KLIKS.
Tähän asti renkaat on tullut pestyä ihan perus tiskiharjoilla, mutta niissä on niin kovat harjakset että vanteita joutuu varomaan. Clasun harjassa harjakset on sen verran pehmeämmät, että ei tee naarmua vaikka osuisi vanteeseenkin. Harjassa on lisäksi todella ergonominen muotoilu :D
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

myltsi

Viesti Kirjoittaja myltsi » To Joulu 16, 2010 1:21 pm

Täältä myös ääni tuolle CRC:n vaahdolle. Käytössä viime keväästä asti ja tajuttoman helppoa ja lisäksi yksi pullo on aika riittoisa! Suosittelen kyl kaikille ainakin kokeilemaan.

KeiZZi

Viesti Kirjoittaja KeiZZi » Ma Elo 26, 2013 5:48 pm

Vetäsin äskettäin renkaitten sivut kokeeksi korrekin kirkaste+ kun sattu kaapista löytymään.
Yllättävän hyvin tuli musta pinta eikä liikaa kiiltoa.
Vaahdot pintaan, annoin hetken olla ja sienellä hankailin tasaisesti.
Kestosta ei tietoa mutta kohtahan sen näkee :)

Haapaniemi

Viesti Kirjoittaja Haapaniemi » To Elo 29, 2013 5:16 am

Ite vetelen vaahtomuovin kanssa 303:sta. Annan olla yleensä x -minuuttia...sen aikaa kun pesukamat kerään pois. Sit pyyhin mikrokuituliinalla laikut/epätasasuudet pois...upee jälki. Tuntuu vaan, että kaikki noi kestää ainoastaan seuraavaan kurakeliin :cry: Jos ilmat pysyy hienona niin näyttäs 303:kin pysyvän renkaan kyljessä. Eikä kerää musta shittiikään pintaan :)

Toki siis renkaan kyljen pesu ennen 303:sta..

Hartiza-

Viesti Kirjoittaja Hartiza- » To Elo 29, 2013 9:45 am

Itse laiskana suihkin crc:n silikonia kylkeen ja pyyhin ylimääräset pois :D nojuu jäähän siitä toki lievä kiimakiilto, mutta ei pariin pesuun tarvi tehdä välttis mitään.
Kiiltokin tasaantuu ekassa pesussa ja hylkii vettä ;)

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » To Elo 29, 2013 10:35 am

Tuo sana silikoni taitaa olla tällä foorumilla samalla viivalla sanan ammattifiksari :)

Ei noita renkaita taida mikään mustana pitää juurikaan pesuväliä pidempää aikaa. Tämmösen käsityksen mä olen saanut.
Itse käytän renkaisiin Megun Endurance-rengaskiilloketta ja vain ja ainoastaan siitä syystä, että joskus muinoin tuon pullon olen tullut hankkineeksi, eikä se lopu ikinä.
Katotaan sitten vuoden parin päästä joku uusi tuote, kun tuo sattuu tyhjenemään.

Ja tuo jättää kikolokiiltoa, jollei sitä pyyhi. Pyyhkimällä hetken päästä laimenee kummasti.

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » To Elo 29, 2013 8:17 pm

Swissvax Pneulla olen kyllä päässyt useamman pesuvälin.
Riippuu toki vähän ajostakin, eikä se mitään ihmeainetta ole.
Olen kyllä silti siihen tyytyväinen.

Itsellä perusversio joka jättää matan.
Erikseen on sitten se Pneu Glossy jolla kiiltävämpää.
"Urku auki, pelti kii"

Kime

Viesti Kirjoittaja Kime » Ke Touko 30, 2018 1:27 pm

Nostellaampas tätä aihetta. Mikäs on nykypäivänä se ”paras” aine valella renkaan kylkiin, oma carpron perl alkaa olemaan loppu ja uutta pitäisi ostaa mutta mitä?
Eli kertokaahan missä hyvä kesto tai mitä kannattaa kokeilla, kiillosta ei haittaa, en pelkää kinnas termein gigolokiiltoa. 🙂

Arms
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arms » Ke Touko 30, 2018 10:16 pm

Kime kirjoitti: Ke Touko 30, 2018 1:27 pm Nostellaampas tätä aihetta. Mikäs on nykypäivänä se ”paras” aine valella renkaan kylkiin, oma carpron perl alkaa olemaan loppu ja uutta pitäisi ostaa mutta mitä?
Eli kertokaahan missä hyvä kesto tai mitä kannattaa kokeilla, kiillosta ei haittaa, en pelkää kinnas termein gigolokiiltoa. 🙂
Gyeon Q2 Tire on omassa käytössä osoittautunut parhaaksi kokeilemistani. Kunnon puhdistus renkaille ja levitys kuivaan pintaan. Jos haluaa hifistellä niin hiustenkuivaajalla lämmittelee pintaa hieman, kun aine on levitetty.

Kestää omassa käytössä noin kolme pesukertaa pinnassa eli noin 3-4 viikkoa minun pesusyklilläni. Ensi levityksen jälkeen on kiiltoa mutta ensimmäisen pesun jälkeen hyvä mattapinta.

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » To Kesä 14, 2018 12:27 pm

Hyvää rapparia :thumb:

Laitatko vielä että mitä muita olet kokeillut ni tiedetään mihin vertautuu. 8-)
"Urku auki, pelti kii"

Arms
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arms » To Kesä 14, 2018 5:32 pm

Posambique kirjoitti: To Kesä 14, 2018 12:27 pm Hyvää rapparia :thumb:

Laitatko vielä että mitä muita olet kokeillut ni tiedetään mihin vertautuu. 8-)
Ainakin näitä on tullut kokeiltua:

-Auto Finesse Revive
-Car Pro Perl
-Finis Kare Top Kote

Joitain muitakin olen kokeillut mutta nyt en muista mitä :)

ransu

Viesti Kirjoittaja ransu » To Loka 29, 2020 6:48 pm

Kyseessä 2 kesää ajetut renkaat, jotka taas vaihdatin alta pois ja teetin huuhtelun perään.

Yksi rengas näyttää saaneen vaalean ruskean värin sen takasivuun, melkein kuin olisi maalattu.
Sivusta irtoaa työläästi hieman ruskeaa rätillä, Korrek-shampoolla ja harjalla.

Osaako joku sanoa, mistä jämähtäneessä värissä on kyse ja mikä olisi fiksu puhdistustapa?

Kiitti paljon.

Saippua

Viesti Kirjoittaja Saippua » To Loka 29, 2020 8:01 pm

Vähän tuhdimmalla APC:llä?

Alfa156

Viesti Kirjoittaja Alfa156 » Pe Loka 30, 2020 11:39 am

Mä käytän nykyään renkaan putsaus/pinnoitus hommissa ainoastaan tuota Duden myymää Tuf Shine Tire shine settiä.

Setin pesuaineella ja harjalla pestään siis renkaat (ja huuhdellaan aina pesukertojen välillä juoksevalla vedellä) niin moneen kertaan, että renkaista ei irtoa enää ruskeaa, vaan se pesuaine jää valkoiseksi. Tällä siis irrotetaan renkaista silikoonit ja lika.
Huuhtelun ja kuivauksen jälkeen levitetään pintaan tuo pinnoite, kiiltoaste määrittyy kerrosten mukaan.

Aivan loistavaa kamaa, ei tarvitse lisäillä pinnoitetta kuin kerran vuoteen, pesuproggista ei tarvitse uusia, kun silikoonit on poissa.
Pysyy jatkossa puhtaana ihan pesun yhteydessä sienellä pesemällä.

Vinkki; tuolla pesuaineella sain myös kumimatot putsattua uuden näköisiksi. Vahva suositus! :thumb:

p.s. on myös riittoisa setti, olen käsitellyt tuolla neljä settiä renkaita ja pessyt yhden setin kumimattoja. Pesuaine alkaa olla finaalissa, pinnoitetta on varmaan puolet jäljellä.

eljas

Viesti Kirjoittaja eljas » Pe Loka 30, 2020 1:22 pm

Alfa156 kirjoitti: Pe Loka 30, 2020 11:39 am Mä käytän nykyään renkaan putsaus/pinnoitus hommissa ainoastaan tuota Duden myymää Tuf Shine Tire shine settiä.

Setin pesuaineella ja harjalla pestään siis renkaat (ja huuhdellaan aina pesukertojen välillä juoksevalla vedellä) niin moneen kertaan, että renkaista ei irtoa enää ruskeaa, vaan se pesuaine jää valkoiseksi. Tällä siis irrotetaan renkaista silikoonit ja lika.
Huuhtelun ja kuivauksen jälkeen levitetään pintaan tuo pinnoite, kiiltoaste määrittyy kerrosten mukaan.

Aivan loistavaa kamaa, ei tarvitse lisäillä pinnoitetta kuin kerran vuoteen, pesuproggista ei tarvitse uusia, kun silikoonit on poissa.
Pysyy jatkossa puhtaana ihan pesun yhteydessä sienellä pesemällä.

Vinkki; tuolla pesuaineella sain myös kumimatot putsattua uuden näköisiksi. Vahva suositus! :thumb:

p.s. on myös riittoisa setti, olen käsitellyt tuolla neljä settiä renkaita ja pessyt yhden setin kumimattoja. Pesuaine alkaa olla finaalissa, pinnoitetta on varmaan puolet jäljellä.
Piti ihan Googlata tuo Tuf Shine Tire setti. Aika kallis paketti omasta mielestäni (39,95€) jos sillä tosiaan pesee vain neljä settiä renkaita (=16 rengasta)? Tosin Duden sivuilla mainostetaan, että 20 auton renkaat. Tarkoittaakohan tuo mainospuhe 20*4=80 rengasta vai ihan vaan 20 autonrengasta? :?:

Itse käytän SurfexHD:tä 5-50% seoksella ja kyllä sillä renkaat saa puhtaaksi. Lähtökohtaisesti en käsittele renkaita millään mutta303 Aerospacea olen tainnut joskus sipaista renkaille hyvällä kokemuksella.
BMW 135iA '08

Saippua

Viesti Kirjoittaja Saippua » Pe Loka 30, 2020 11:01 pm

BH Surfex HD myös täällä käytössä. Ruskeita kylkiä nähnyt miesmuistiin.

Alfa156

Viesti Kirjoittaja Alfa156 » Ma Marras 02, 2020 10:35 am

Kalleus on toki suhteellista, mutta eihän niitä renkaita tarvitse pestä kuin kerran, että saa ne vuosien silikonit, paskat ja muut vanhat aineet pois.
Sen jälkeenhän riittää sen pinnoitteen uusiminen tarvittaessa. Mun mielestäni alle 10€/rengassetti on halpaa lystiä...

Itse en jaksa levitellä parin kolmen pesun jälkeen aineita uudelleen, olkoonkin levitys kuinka helppoa tahansa. Samasta syystä vetäisin autojen muoviosatkin Gtechniqin C4:lla, alkoi turhauttaa se 2-3 viikon kesto noilla "muovinhoitoaineilla". :wall:

mikkod

Viesti Kirjoittaja mikkod » Ke Helmi 22, 2023 5:40 pm

Saippua kirjoitti: Pe Loka 30, 2020 11:01 pm BH Surfex HD myös täällä käytössä. Ruskeita kylkiä nähnyt miesmuistiin.
Täällä sama. Tota pintaan ja näyttää vähän harjaa, niin johan on taas mustaa rinkulaa alla
///M-sport alpinweiß 530e
Porsche Cayenne

Vastaa Viestiin