Ruostekorjauksista

Korikorjaus ja maalaus
Tomson
Viestit: 28
Liittynyt: Pe Kesä 10, 2011 11:01 am

Re: Ruostekorjauksista

Viesti Kirjoittaja Tomson » Pe Huhti 15, 2016 1:48 pm

Tuli tarvetta taas palailla tänne foorumille uuden auton kera :D Tällä kertaa olisi saada kyseisestä autosta kori edes jonkinnäköiseen kuosiin, mutta kysymys kuuluukin, että mitä kaikkea tehdä ennen myllytystä :buffer: ? Eli autossa on sinkitty kori, mutta on päässyt ajan saatossa joitain ruosteen alkuja tulemaan oven alalaitaan ja takontin reunaan. Myös kiven iskeymiä näyttäisi olevan pilvin pimein etuosassa, joille jotain täytyisi myös tehdä. Ideana oli siis korjata kaikki mahdollinen ennen myllytystä.. onko oikea työvaihe?

Kiveniskeymät varmaan tällä kaavalla:
-iskeymä paikoista mahd. ruoste veke ja sinkkipohjamaalit päälle
-hammastikulla tai vastaavalla reikään pintaväriä sopivasti
-lakkaa sitten yli auton oman lakkakerroksen? jolloin luulisi tasoittuvan myllytyksen jälkeen.
2k kamoilla varmaan kannattaa edetä? onko tätä lakkaa nyt missä muodossa fiksua siloitella päälle, ihan spray?

Ja ruoste:
-kaikki ruoste veke hiomapaperilla, rälläkällä ym. mitä nyt vaan pystyy käyttämään (sodapuhallus?)
-täällä mainittu Annittrol nimisestä aineesta? ilmeisesti tässä kohtaa hyvä laittaa pintaan
-sinkki pohjamaali ennen kittausta?
-mahdollinen kittaus
-pohjamaali
-pintamaali 2k
-lakka 2k

Ja korjailua jos meni aivan metikköön :thumb:

samunoz
Viestit: 4254
Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
Viesti:

Re: Ruostekorjauksista

Viesti Kirjoittaja samunoz » Su Loka 02, 2016 4:10 pm

Onnistuuko Deox-c ruostuneitten talvivanteiden putsaus vai tuleeko halvemmaksi viedä hiekkapuhallukseen?

Avatar
iiKster
Viestit: 494
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 1:08 pm
Paikkakunta: Vantaa, Hakkila

Re: Ruostekorjauksista

Viesti Kirjoittaja iiKster » Ma Loka 03, 2016 8:39 am

Deoxilla putsatuilla ja hameritella maalatuilla tuli yksi talvi muistaakseni ajeltua, hyvin kesti ja sit auto menikin myyntiin.
Se mikä osataan tehdään itse. Jos jotain ei osata, se opetellaan...

eljas
Viestit: 78
Liittynyt: Ma Huhti 28, 2014 2:22 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruostekorjauksista

Viesti Kirjoittaja eljas » Ti Loka 11, 2022 8:26 pm

Kokeillaanpas taas lisää foorumin herättelyä. Talven työlistalla on korjata 2008 vuosimallin Bemarista alkavat ruosteet etukaarien sisäpuolelta pokkauksista. Kuva potilaasta löytyy täältä: https://1drv.ms/u/s!Ar3EF61vzSZCgtNRaO_ ... w?e=EWik9F Huom! Tuosta puuttuu muovinen sisälokasuoja, joka asettuu pokkauksen "taskuun".

Eli lopputuloksesta ei tarvitse tulla peilipintaisen nätti, kun tuo jää sisäpuolelle kokonaan. Todennäköisesti tuo pokkauksen tasku on myös huonossa kunnossa ja sisälokasuoja pääsee hankamaan sitä, joten se pitää myös käsitellä.

Ajatuksena seuraavanlainen käsittely:
1. Hiominen pelillle (rälläkkä, hiekkapaperi, tms.) pokkauksen alareunaan asti
2. BH Deox Gel -käsittely useaan otteeseen, jotta kaiken ruosteen saisi pois
3. Pohjamaalaus BH Hydrate 80
4. Maalaus oikealla värillä + lakalla kynsilakkapullosta

BH:n tuotteet mulla löytyy varastosta, joten sen takia ajattelin käyttää niitä. Vai onko jotain muita suosituksia?

Lisäksi mietin, että pitäisikö tuohon pokkauksen taskuun (jota vasten sisälokasuoja makaa) laittaa vielä lisäksi jokin ruosteensuojamassa tms?
BMW 135iA '08

samunoz
Viestit: 4254
Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
Viesti:

Re: Ruostekorjauksista

Viesti Kirjoittaja samunoz » Pe Loka 21, 2022 4:20 pm

Ehdottomasti Dynax S50 +(tai) UB tuonne myös.

eljas
Viestit: 78
Liittynyt: Ma Huhti 28, 2014 2:22 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruostekorjauksista

Viesti Kirjoittaja eljas » Su Loka 23, 2022 9:38 am

Dynax S50 tai UB olivatkin mulle uusia tuotteita. Ehdottomasti jokin tuollainen tuote suojaamaan loppukäsittelyksi, mutta ei välttämättä kumpaakin kun ovat tarkoitettu samaan tarkoitukseen?
BMW 135iA '08

Vastaa Viestiin