Moi,
Muutaman vuoden ikäistä valkoista Audia A3 koitan saada vahauskuntoon. Piki ja lentoruoste on saatu pois. Aineita, joita käytetty useaan kertaan: Motox tehopesu 1:5, Biltema rasvan kylmäpoistoaine, Bilteman vannepesuaine, joku hieno pien/hyönteistenpoistospray. Edelleen, etenkin konepelti ja katto, tuntuvat karheita. Kyljet ovat liukkaat. Mikä kumma tuohon tarttunut. Likaa ei nää, mutta sen tuntee. Mitähän myrkkyä siihen voisi kokeilla. Savea en ole koittanut enkä oikein uskaltaisi.
Karhea pinta
Re: Karhea pinta
Ja sen jälkeen kevyttä kiillotusta. Minkä värinen? Riittävän vaalea, niin ei tarvi kiillottaa.
Epäilisin, että voisi olla pinttynyttä suolaa. Auto on valkoinen ja näyttää tosi puhtaalta, mutta ilkeä vahata, kun karheuden tuntee. Mikähän olisi joku hyvä myrkky suolalle?
Suola ei ole se ongelma, se poistuu vedellä. Ongelma on se talven seos pikeä yms joka tarttuu pintaan. Valkoinen auto, niin ei näe savustuksen jäljet niin hyvin. Suosittelen itse Bilt Hamberin savea. Pehmeällä versiolla olen itse pärjännyt.
Kirvanulostetta, jos ollut lehtipuiden läheisyydessä, nyt kun on ollut lämpimiä päiviä. Toinen vaihtoehto vois olla maalisumu, jos auto on ollut joskus maalaamossa ja saanut maalisumua päälleen. Varovasti savella ja reilusti liukastetta pintaan. Savikinnas on hellempi vaihtoehto ja silläkin saa pinnan putsattua. Jos on pikeä ja suolaa, niin se lähtee pienpoistoaineella, tai tuolla bilteman rasvankylmäpoistolla jossa on hiilivetyä
Juuri hyvä pienpoistoaine ollut minulla se ratkaiseva tekijä sileään pintaan mutta sitäkin ainetta tarvii hieman mikrokuituliinalla auttaa.