Tämmöinen pirssi olis nyt hommattu ja monesti olen miettinyt et alkais kunnolla hoivaa autoakin niin nyt sitten rohkaisin mieleni ja kirjoitin tänne
Näin alkuun itsestäni:
Auton pesusta en ole tiennyt tähän mennessä muuta kuin ämpäriin vettä, korrekkia ja sieni....sillä pohjalla omat pesut.
Nyt kun eksyin tänne foorumille niin huomannut et parempiakin konsteja näyttäisi olevan ja auton pesusta "saattaisi" alkaa ehkä pitämäänkin
Olenko ihan männikössä kun yrittänyt kerätä itselleni pakettia joka olisi hyvä ja ensikertalaiselle käyttäjä ystävällinen. Ajatuksena olisi tehdä ihan kunnollinen pesu ja vahaus mutta myllyttämiseen en vielä uskalla lähteä.
Alkupesu: Bilt Hamber Surfex-HD
Raudanpoisto: Bilt Hamber Korrosol
pienpoisto:Bilt Hamber Cleanser-fluid
Savestukseen:Bilt Hamber Auto-clay soft (tuotetiedoista olin ymmärtäväni että lliukasteena kävisi ihan vesi?)
Shampoopesu:Bilt Hamber Auto-foam
Viimeistely: Bilt Hamber Cleanser-fluid
Siinä olisi ajatuksia mitä itse olen yrittänyt keksiä ja tästä eteenpäin neuvoja kaipailisinkin.
Toki jos aikaisemmillekkin aineille parempaa/edukkaampaa löytyy niin otan mielelläni neuvoja ja vinkkejä vastaan
Mitenkäs noi kuivausliinat ja sienet? Onko todella niin että joka paikkaan on omat liinansa ja sienensä?
Millä satsilla sitä pärjäisi jos miettii koko auton pesua niin sisältä kuin ulkoa?
Mitkä aineet olisi hyvät sisustan puhistamiseen (ikkuna, ovet, kojetaulu, ym ym...) Kissasaippualla pesin penkit vähän aikaa sitten niin toivottavasti sillä ei nyt pahasti männikköön menny
Entäs mikä olisi aloittelijalle sopiva vaha ja siihen välineet?
Millä ilveellä ootte saanut keulasta kaikki hyönteisen raadot pois vai täytyykö vaan reilusti jynssätä?
Ja vielä lopuksi jos oikein haluaisi naapureita kiusata niin mikä olisi kumimatoille ja renkaille hyvä aine jos haluaisi vähän Bling Blingiä
Tässä näin alkuunsa mitä mieleeni on tullut ja epäilen että paljon mieleeni vielä tulee
Kiitoksia jo etukäteen mahdollisista avuista ja neuvvoista.
Ja jos olette todenneet jotkut marketti tavarat jossain kohdin toimiviksi niin otan toki niitäkin vinkkejä vastaan....tuntuu olevan sen verran hinnakasta puuhaa auton hoivaaminen että säästö on se pienikin säästö