vinyylipenkit ( keinonahka) pesu/ suojaus

Sisätilojen ylläpito
toyota...
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Maalis 02, 2015 9:03 pm

vinyylipenkit ( keinonahka) pesu/ suojaus

Viesti Kirjoittaja toyota... » Ma Huhti 02, 2018 8:07 am

Millä aineilla Chrysler 300c penkit olis hyvä pestä ja suojata? Alku avuksi tein vesipesun sienellä ja rätillä.

kormatti
Viestit: 106
Liittynyt: Su Elo 02, 2015 4:56 pm

Re: vinyylipenkit ( keinonahka) pesu/ suojaus

Viesti Kirjoittaja kormatti » Su Huhti 22, 2018 2:59 pm

Samaa pohtinut. Mulla on Mersussa mustat artico-tekonahkapenkit. Olen vaan nanolexin sisäpesuaineella noita puhdistanut.
Jenkkisivuilla lukee, että ei ainakaan mitään nahanhoitoainetta kannata käyttää. Että puhdistukset lähinnä.

Nanolex textile & leather sealant voisi toimia, kun tarkoitettu molemmille? Nanolex osiosta voisi kysäistä ja saada itsekin selvyyden asiaan. Jos saa käyttää, laitan itse nanolexin sealantin penkkien pintaan.
Harrastelija-amatööri.

vesil
Viestit: 222
Liittynyt: Ma Marras 07, 2011 9:44 pm

Re: vinyylipenkit ( keinonahka) pesu/ suojaus

Viesti Kirjoittaja vesil » Ma Huhti 23, 2018 9:14 pm

Minä olen putsannut tekonahkapenkkejä AG:n interior shampoolla. Suojaksi en ole laittanut mitään, mutta pitäisi joskus kokeilla 303 Aerospace protectantia. Sen pitäisi parantaa lian hylkivyyttä.

Avatar
Posambique
Viestit: 2746
Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: vinyylipenkit ( keinonahka) pesu/ suojaus

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ke Huhti 25, 2018 10:36 am

kormatti kirjoitti: Su Huhti 22, 2018 2:59 pm Nanolex textile & leather sealant voisi toimia, kun tarkoitettu molemmille? Nanolex osiosta voisi kysäistä ja saada itsekin selvyyden asiaan. Jos saa käyttää, laitan itse nanolexin sealantin penkkien pintaan.
Voi käyttää, olen tuota keinonahkapenkeille levittänytkin Nanolexilta asian selvitettyäni.
Kätevä tuote siinä mielessä kun usein on autoissa nahka/keinonahka, nahka/kangas, kangas/keinonahka -yhdistelmiä.
"Urku auki, pelti kii"

toyota...
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Maalis 02, 2015 9:03 pm

Re: vinyylipenkit ( keinonahka) pesu/ suojaus

Viesti Kirjoittaja toyota... » Su Kesä 03, 2018 11:06 am

Pystyisikö penkkien railoja/ juovia häivyttään jollakin täyteaineella/ maalilla?

Vastaa Viestiin