Final Detail Showcase - BMW 4-Series Gran Coupe
Final Detail Showcase - BMW 4-Series Gran Coupe
No olihan se pakko yrittää ryhdistäytyä, kun saatiin Pesukintaalle taas uutta toivoa ja väriä. Nopea pikku näyttämö topikki sen kunniaksi. Eli veljeni toisesta äitistä oli apua vailla hänelle uuden Bemarinsa kanssa. Auto oli tullut Ruotsista ja kuinka ollakaan heti alkumetreillä Suomestoliitossa oli tullut pieni parkkipaikka nirhauma apukuskinpuolen etuoveen. No, kun autoa yhdessä katsottiin niin nirhaumathan olikin tulleet apukuskinpuolen molempiin oviin ja tietenkin molemmat lakasta läpi, eikä olleet ihan pieniä. Samaa kaliberia oleva läpi nirhauma oli myös takapuskurissa. Muuten autosta löytyi perus pesunaarmujen lisäksi aika hemmetisti syvempää skraidua, ajovalot oli yllättävän rajussa kunnossa muutaman vuoden vanhaksi autoksi.
Eli tehtävää riitti ihan riittävästi, joten vehkeet esiin ja hommiin. Takaluukusta oli meininki rapsaista mallimerkinnät pois, apukuskin ja takapuskurin nirhaumien vähentäminen tai mahdollisesti poistaminen kokonaan, 2-step kiillotus, tuulilasin huopalaikalla kiillotus, maalipinnan pinnoitus (nanolex), ajo- ja takavalojen kiillotus ja pinnoitus (nanolex), vanteet vain pestiin, kun ne olivat menossa vaihtoon, sisustaan täysi pesu, putsaus, suojaus.
Nätti linjaista Bemaria oli mukava touhuta, lähtökohta oli tietenkin karmean suolakylvetyksen jälkeen hurjan näköinen, mutta jo kunnon pesu teki ihmeitä. TC:n tuju liuotus alkuun, Bilt Hamber Korrosol raudan poistoon (rautaa oli jopa katolla yllättävän paljon, Nanolex tar remover pienpoistoon, 40gt hiekkapaperin tuntuiset kyljet rupesivat tuntumaan jo sileiltä kuin vauvan otsa. Lopuksi Sonaxin claybarilla koko auto läpi ja ipastelu.
Eli lähtöisesti oltiin siinä pisteessä missä 99,4% autoista oli Tammikuun alun suolahelvetissä. Erityisen huolellisesti tulee aina tiskattua noi irroitettavat merkit ja niiden ympärykset, että poistettassa siellä ei olis mitään naarmuttavaa enää välissä. Brushailua ja claybaria, huuhtelua ja toistoa.
Sitten olikin make it or break it hetki, kun piti yrittää jotenkin hankkiutua eroon kyljen naarmuista, isku oli ollut sen verran kova, että takaoveen oli tullut pari painaumaakin, niille ei omat keinot riitä, mutta PDR mies saa ne onneksi pois, eli naarmujen poistoa siis. Piti jo omistajaa ohjeistaa, että noista saa vähän parempia pyöristämällä, mutta eroon niistä ei enää päästäisi kuin uudelleen lakkaamalla... Uudelleen lakkaamalla... Pakkohan se oli kokeilla. Alla oleva videolla näkyy miten sain noi naarmut 99% häviämään, eli melkein voisi olla jo tyytyväinen. Vielä PDR noihin pariin painaumaan niin ei näy kyllä mitään.
Takaovessa ollut nirhauma tuntui niin pahalta, että olin varma, että se jää pahasti esiin joka tapauksessa. Kynsi oikein upposi railoihin, eli ei ihan pieniä kanioneita olleet.
Etuovessa naarmu ei ollut niin paha ja siinä oli vain toi naarmujen loppupää läpi asti ja muutenkin paneelin muoto kaartuu jo alaspäin tässä kohtaa joten ei niin silmiin pistävä kuin takaoven ongelma.
Takaovi after.
Etuovi after.
Success.
https://vimeo.com/258395357
Videon tynkä naarmu seikkailusta. Sama tuli tehtyä takapuskuriin, ei vaan tullut kuvattua.
Seuraavaksi Rupes LHR75:lla B-pilareiden kimppuun ja iBridillä mustat listat yms.
https://vimeo.com/258467720
Nopsa video.
Loput olikin perinteistä koneella laskettelua. Rupes 15 ja 20 louhivat isoja pintoja, lyhyt villa ja Sonax Cutmax puree kyllä niin kivasti kovempiin pintoihin, että ei mee turhaan aikaa isojen naarmujen kanssa. LHR 75 ja iBrid on niin ihania tollaseen monimuotoiseen etupuskuriin. Loppusilaus meni keltainen/keltainen Rupes kombinatiolla. Ajovalot ja takavalot kiillottelin myös noilla pikku koneilla ja muutos oli kyllä erinomainen. iBridillä sai vielä munuaisen kromit yms pyyhkästyä kiiltoon. Tuulilasin ajoin Sonaxin huopalaikalla ja CarPron tahnalla, muihin laseihin riitti pesu ja pinnoitus Nanolexin Ultra Glassilla.
Pakoputken päät hinkkasin Mothersin rosteri tahnalla ja suojasin Kamikazen Stancella.
Muista osa iBridillä, ympäristö 15mm heittosella. Kyllä reagoi hienosti valoon toi väri.
Ajovalot onnistui yllättävän hyvin.
Kromin kiiltoa. Munuaisritilät, käsin putsattu ja pinnoitettu yksitellen.
iBrid to the rescue.
Nanolexit pinnassa, voiton puolella taas.
En näköjään ottanut sisustasta ainuttakaan kuvaa, vain lyhyen videon pätkän jonka laitoin tohon videoon mukaan:
https://vimeo.com/258392392
Mukava projekti ja ilo auttaa kaveria.
Koitan saada lisää näitä topikkeja tehtyä valmiiksi.
Eli tehtävää riitti ihan riittävästi, joten vehkeet esiin ja hommiin. Takaluukusta oli meininki rapsaista mallimerkinnät pois, apukuskin ja takapuskurin nirhaumien vähentäminen tai mahdollisesti poistaminen kokonaan, 2-step kiillotus, tuulilasin huopalaikalla kiillotus, maalipinnan pinnoitus (nanolex), ajo- ja takavalojen kiillotus ja pinnoitus (nanolex), vanteet vain pestiin, kun ne olivat menossa vaihtoon, sisustaan täysi pesu, putsaus, suojaus.
Nätti linjaista Bemaria oli mukava touhuta, lähtökohta oli tietenkin karmean suolakylvetyksen jälkeen hurjan näköinen, mutta jo kunnon pesu teki ihmeitä. TC:n tuju liuotus alkuun, Bilt Hamber Korrosol raudan poistoon (rautaa oli jopa katolla yllättävän paljon, Nanolex tar remover pienpoistoon, 40gt hiekkapaperin tuntuiset kyljet rupesivat tuntumaan jo sileiltä kuin vauvan otsa. Lopuksi Sonaxin claybarilla koko auto läpi ja ipastelu.
Eli lähtöisesti oltiin siinä pisteessä missä 99,4% autoista oli Tammikuun alun suolahelvetissä. Erityisen huolellisesti tulee aina tiskattua noi irroitettavat merkit ja niiden ympärykset, että poistettassa siellä ei olis mitään naarmuttavaa enää välissä. Brushailua ja claybaria, huuhtelua ja toistoa.
Sitten olikin make it or break it hetki, kun piti yrittää jotenkin hankkiutua eroon kyljen naarmuista, isku oli ollut sen verran kova, että takaoveen oli tullut pari painaumaakin, niille ei omat keinot riitä, mutta PDR mies saa ne onneksi pois, eli naarmujen poistoa siis. Piti jo omistajaa ohjeistaa, että noista saa vähän parempia pyöristämällä, mutta eroon niistä ei enää päästäisi kuin uudelleen lakkaamalla... Uudelleen lakkaamalla... Pakkohan se oli kokeilla. Alla oleva videolla näkyy miten sain noi naarmut 99% häviämään, eli melkein voisi olla jo tyytyväinen. Vielä PDR noihin pariin painaumaan niin ei näy kyllä mitään.
Takaovessa ollut nirhauma tuntui niin pahalta, että olin varma, että se jää pahasti esiin joka tapauksessa. Kynsi oikein upposi railoihin, eli ei ihan pieniä kanioneita olleet.
Etuovessa naarmu ei ollut niin paha ja siinä oli vain toi naarmujen loppupää läpi asti ja muutenkin paneelin muoto kaartuu jo alaspäin tässä kohtaa joten ei niin silmiin pistävä kuin takaoven ongelma.
Takaovi after.
Etuovi after.
Success.
https://vimeo.com/258395357
Videon tynkä naarmu seikkailusta. Sama tuli tehtyä takapuskuriin, ei vaan tullut kuvattua.
Seuraavaksi Rupes LHR75:lla B-pilareiden kimppuun ja iBridillä mustat listat yms.
https://vimeo.com/258467720
Nopsa video.
Loput olikin perinteistä koneella laskettelua. Rupes 15 ja 20 louhivat isoja pintoja, lyhyt villa ja Sonax Cutmax puree kyllä niin kivasti kovempiin pintoihin, että ei mee turhaan aikaa isojen naarmujen kanssa. LHR 75 ja iBrid on niin ihania tollaseen monimuotoiseen etupuskuriin. Loppusilaus meni keltainen/keltainen Rupes kombinatiolla. Ajovalot ja takavalot kiillottelin myös noilla pikku koneilla ja muutos oli kyllä erinomainen. iBridillä sai vielä munuaisen kromit yms pyyhkästyä kiiltoon. Tuulilasin ajoin Sonaxin huopalaikalla ja CarPron tahnalla, muihin laseihin riitti pesu ja pinnoitus Nanolexin Ultra Glassilla.
Pakoputken päät hinkkasin Mothersin rosteri tahnalla ja suojasin Kamikazen Stancella.
Muista osa iBridillä, ympäristö 15mm heittosella. Kyllä reagoi hienosti valoon toi väri.
Ajovalot onnistui yllättävän hyvin.
Kromin kiiltoa. Munuaisritilät, käsin putsattu ja pinnoitettu yksitellen.
iBrid to the rescue.
Nanolexit pinnassa, voiton puolella taas.
En näköjään ottanut sisustasta ainuttakaan kuvaa, vain lyhyen videon pätkän jonka laitoin tohon videoon mukaan:
https://vimeo.com/258392392
Mukava projekti ja ilo auttaa kaveria.
Koitan saada lisää näitä topikkeja tehtyä valmiiksi.
Black isn't a color, it's a career.
Re: Final Detail Showcase - BMW 4-Series Gran Coupe
No jopas oli hieno avaus uudella foorumin näyttämöllä
Re: Final Detail Showcase - BMW 4-Series Gran Coupe
Kiiiiiiiiiltää!
Mimmonen laikka tuo "lyhyt karva" on?
Mimmonen laikka tuo "lyhyt karva" on?
Re: Final Detail Showcase - BMW 4-Series Gran Coupe
Koska opetat minua?
-
- Viestit: 472
- Liittynyt: Pe Elo 31, 2012 7:50 pm
Re: Final Detail Showcase - BMW 4-Series Gran Coupe
Peukut täältäkin
Re: Final Detail Showcase - BMW 4-Series Gran Coupe
No niin! Näitä lisää
Re: Final Detail Showcase - BMW 4-Series Gran Coupe
Siisti tuli!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Final Detail Showcase - BMW 4-Series Gran Coupe
On se komian näköistä jälkeä. Eipä paljon harmita että omalle kärrylle on jo aika sovittu Mr Lowlifen käsittelyyn!
Re: Final Detail Showcase - BMW 4-Series Gran Coupe
Tjankjuu Juha. Nyt odotellaan myös sieltä suunnalta uutta näyttömötopikkia, ne sun jutut oli aina niiiiin makoisia.
Black isn't a color, it's a career.
Re: Final Detail Showcase - BMW 4-Series Gran Coupe
Thanks. Yllättävän hyvä kiilto tostakin irtos, olis kiva ku kelit olis suosinut sen verran, että olis saanut vedettyä auton aurinkoon kuvia varten. Lyhyt karva on viikon mittainen sänki eli FP:n lyhytkarvainen laikka. Epäkeskon kanssa leikkaa todella nopeasti, mutta ei vetele ollenkaan.
Black isn't a color, it's a career.
Re: Final Detail Showcase - BMW 4-Series Gran Coupe
Vielen Danke.
Black isn't a color, it's a career.
Re: Final Detail Showcase - BMW 4-Series Gran Coupe
Tää oli ihan vaan FP:n laikka. Laitan just yyveetä uusista laikoista. Thanks peukuista!Jokke79 kirjoitti:
Veikkaisin Kamikazen karvalaikkaa. Rupesilla myös sininen ja keltainen karvalaikka.
Ja peukut hyvästä näyttämö stoorista
Black isn't a color, it's a career.
Re: Final Detail Showcase - BMW 4-Series Gran Coupe
Thanks. Kyllä se mieli siitä vielä muuttuu...
Black isn't a color, it's a career.
- Posambique
- Viestit: 2746
- Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Final Detail Showcase - BMW 4-Series Gran Coupe
Hienoa jälkeä.
Re: Final Detail Showcase - BMW 4-Series Gran Coupe
Hienoa jälkeä
Jos saa kysyä videon kohdasta ”Fill up low spots”, mitä käytit ’täytteenä’ ja millä levitit sen?
Omassa projekti M5:ssa olisi lakkavikoja ja ajattelin niitä koittaa korjailla, mietin vaan järkevintä lähestymistapaa.
Jos saa kysyä videon kohdasta ”Fill up low spots”, mitä käytit ’täytteenä’ ja millä levitit sen?
Omassa projekti M5:ssa olisi lakkavikoja ja ajattelin niitä koittaa korjailla, mietin vaan järkevintä lähestymistapaa.
Re: Final Detail Showcase - BMW 4-Series Gran Coupe
Hoo, juuri tulin kysymään samaa. Ihan lakkaa varmaan sipaisit naarmuihin, mutta millä tekniikalla?
Erittäin hieno lopputulos todellakin!
Erittäin hieno lopputulos todellakin!
Re: Final Detail Showcase - BMW 4-Series Gran Coupe
Näyttää kyllä jäätävän hyvältä jäljeltä tuo naarmujen korjaus (ja muutenkin koko auto!). Kelasin moneen kertaan tuohon kohtaan missä niitä täytetään ja näytti siltä, että ihan kynsilakkapurkkilakalla niitä täytettiin? Olenko väärässä?
BMW 135iA '08