Nyt kun luntaa sataa ja paljon niin monen kinnaslaisen auto varmastikin enemmän tai vähemmän on lumen peitossa, ja kaupassakin täytyy käydä. Itse joka päivä työpäivän jälkeen kurvaan kylän lidliin tai cittariin. Nyt muutama päivän ajan on tullut ajettua sinne cittariin, lämmin parkkihalliin. Ja siellä sitten ei tosiaan tule pidettyä kiirettä poistua. Ostoksien jälkeen on auto sopivasti sulannut lumesta ja muusta kuraloskasta.
Mietyttää vaan, että mitähän auton pinta tykkää jatkuvasta jäähdytys-sulatus-jäähdytys efektistä? Pääseekö korroosio jyllämään?
Lumen sulatus kauppakeskuksien lämminhalleissa, jatkuvasti?
Re: Lumen sulatus kauppakeskuksien lämminhalleissa, jatkuvas
Aiheestahan saa taas mielenkiintoisen keskustelun aikaiseksi...popcornit esiin
Mä avaan sodan.
Mulla auto on aina yön lämpimässä tallissa, eikä tulisi mieleenkään, että pitäisin auton ulkona. Vaikka mulla on autokatoskin pihalla.
Tämä siihen asti, kunnes rahatilanne antaa myöden sen, että harrasteauto vie käyttiksen lämpimän paikan. Siihen asti käyttökotterot pitää tallipaikan, pitäneet jo yli 11v.
Ei ole korroosiota näkynyt, eikä toivottavasti näy. Jos näkyy, tarvinnee vaihtaa autoa, eikä siirtää sitä ruostetta pihalle.
Mä avaan sodan.
Mulla auto on aina yön lämpimässä tallissa, eikä tulisi mieleenkään, että pitäisin auton ulkona. Vaikka mulla on autokatoskin pihalla.
Tämä siihen asti, kunnes rahatilanne antaa myöden sen, että harrasteauto vie käyttiksen lämpimän paikan. Siihen asti käyttökotterot pitää tallipaikan, pitäneet jo yli 11v.
Ei ole korroosiota näkynyt, eikä toivottavasti näy. Jos näkyy, tarvinnee vaihtaa autoa, eikä siirtää sitä ruostetta pihalle.
Itse sulatan töissä lähes joka päivä kun siihen on nyt mahdollisuus...noin parikymmentä astetta on lämpötila hallissa ja kätevästi voi pestäkin siinä ohella. En jaksa murehtia mahdollisesta korroosiosta, eipä mulla noi autot kovin kauaa viihdy vaan vaihtuu viimeistään parin vuoden välein. Mukavuus ratkaisee. 
26 vuoden kokemus lämpimästä autotallista, jossa 2 autoa. Tähän ei ole suoraa vastausta, sillä riippuu niin monesta tekijästä.juho kirjoitti: Mietyttää vaan, että mitähän auton pinta tykkää jatkuvasta jäähdytys-sulatus-jäähdytys efektistä? Pääseekö korroosio jyllämään?
1kpl Toyota: pieniä ongelmia 10 vuoden jälkeen (kaaret).
6kpl Mercedes-Benz: Yhdessä oli ongelmia (Kuten muissakin sen korimallin, eli ei johtunut tallista ja meni takuuseen)
1kpl BMW: Ei ongelmia
1kpl Skåda: Ei ongelmia
Parantaa tilannetta, jos talli on riittävän lämmin ja kosteus pääsee poistumaan, eli auto kuivaa yön aikana. Varmaan se riski kasvaa korroosio-ongelmille, mutta kokemuksen perusteella en kyllä vaihtaisi lämmintä tallia pois. Kauppareissulla auto ei ehdi kuivua, mutta eiköhän siellä kaupassa saa käydä aika monta talvea päivittäin, että pelkästään siitä syystä alkaisi pellit kukkimaan. Ruostuu ne autot ilman lämmintä talliakin, jos ovat helposti ruostuakseen.
Yksi lämpimän tallin ominaisuuksia on myös se, että talvella suola ja piki jää mukavasti pintaan kiinni