Uuden auton suojaus
Re: Uuden auton suojaus
Ei se hinta mitään kerro. Tekijästä se on kiinni. Vaikka firma kertoisi hinnaksi 2000e ja viettäisi sen parissa viikon, ei se anna silti mitään taetta että jälki olisi sen kummempaa kuin satasen pikafiksissä jos tekijä ei tiedä tai ei välitä mitä tekee...
Suora lainaus kommentistani: "Enää ei 600€ hinta Ceramic pinnoituksesta (2 ainetta) kuulosta kauhean pahalta, olettaen että se on tehty huolella"Wolfie kirjoitti:Ei se hinta mitään kerro. Tekijästä se on kiinni. Vaikka firma kertoisi hinnaksi 2000e ja viettäisi sen parissa viikon, ei se anna silti mitään taetta että jälki olisi sen kummempaa kuin satasen pikafiksissä jos tekijä ei tiedä tai ei välitä mitä tekee...
Viimeiset kuusi sanaa pitävät sisällään sen että puhutaan nimenomaan sen että työ on tehty viimisen päälle

Lainaan ketjua kun itsellä sama valinta edessä. Tähän asti menty pesukintaan ohjein, löytyy snow foamit ja lampaankintaat. Aikaa on palanut. Mutta, nyt on pakko pitää hetki taukoa ja palata harrastuksen pariin muutavan vuoden takia. Lapset ovat pieniä ja aikaa ei tahdo enää löytyä tarpeeksi.
Pitkän harkinnan jälkeen tilasin uuden auton, valkoisen, ja alan pesettämään sitä työpaikalla (ennen pessyt aina itse). Valkoinen väri ihan sen takia, että naarmut eivät näkyisi niin pahasti. Auto pestään käsin, sienillä, ehkä vielä lastakuivaus. Ja näyttävät vielä läträävän liuottimien kanssa. Autoa säilytän ajoittain , ainakin kovemmilla pakkasilla, lämpimässä tallissa. Suola tulee varmasti tarttumaan pintaan. Kesäisin varmasti löytyy paremmin aikaa puuhastella omalla pihalla, mutta muu aika menee varmasti muiden pestessä ja vahaukset jäänevät vähäisiksi.Haluaisin kuitenkin minimoida kaiken mahdollisen rasituksen ja naarmut. Sekä mielellään aineen, joka kestäisi liuottimet ilman tarvetta vahauksille.
Mikä olisi järkevin vaihtoehto tässä tilanteessa? Kestävätkö pinnoitteet liuotinpesut (ei varmaan ihan miedoimmat pesijoillä käytössä) ja tuovatko ne tilanteessani merkittävää eroa? Ja jos valitsen pinnoitteen, mikä on järkevin uudelle autolle?
Vai onko järkevintä vaan itse kaivaa aika esiin perusvahauksille ja antaa muiden hoitaa pesut niissä väleissä. Pesupaikkaa/metodia ei voi oikein vaihtaa, sillä tuo tapahtuu työpaikallani työaikana ja on ajankäytöllisesti kaikista järkevin.
Pitkän harkinnan jälkeen tilasin uuden auton, valkoisen, ja alan pesettämään sitä työpaikalla (ennen pessyt aina itse). Valkoinen väri ihan sen takia, että naarmut eivät näkyisi niin pahasti. Auto pestään käsin, sienillä, ehkä vielä lastakuivaus. Ja näyttävät vielä läträävän liuottimien kanssa. Autoa säilytän ajoittain , ainakin kovemmilla pakkasilla, lämpimässä tallissa. Suola tulee varmasti tarttumaan pintaan. Kesäisin varmasti löytyy paremmin aikaa puuhastella omalla pihalla, mutta muu aika menee varmasti muiden pestessä ja vahaukset jäänevät vähäisiksi.Haluaisin kuitenkin minimoida kaiken mahdollisen rasituksen ja naarmut. Sekä mielellään aineen, joka kestäisi liuottimet ilman tarvetta vahauksille.
Mikä olisi järkevin vaihtoehto tässä tilanteessa? Kestävätkö pinnoitteet liuotinpesut (ei varmaan ihan miedoimmat pesijoillä käytössä) ja tuovatko ne tilanteessani merkittävää eroa? Ja jos valitsen pinnoitteen, mikä on järkevin uudelle autolle?
Vai onko järkevintä vaan itse kaivaa aika esiin perusvahauksille ja antaa muiden hoitaa pesut niissä väleissä. Pesupaikkaa/metodia ei voi oikein vaihtaa, sillä tuo tapahtuu työpaikallani työaikana ja on ajankäytöllisesti kaikista järkevin.
En osaa sanoa pinnotteiden kestosta, tuon kuitenkin lusikkani soppaan. Itse aloitin pesukinnas -pesut 2,5 vuotta vanhalle bemarille, jota pesetetty vain paikallisella autofixarilla. Maalipinnassa ei ollut hirveästi pesuhuttua, mutta syviä sienen/lastan/pyyheliinaan vetojen suuntaisia naarmuja on riittämiin... Viime kesänä lähti vähäinen pesuhuttua epäkeskolla, mutta syvät jäi yrityksestä huolimatta. Tämä vähän niin kuin varoituksena, joka kannattaa ottaa huomioon...
Modesta on testatusti kestänyt selvästi paremmin fiksarien pesuja. Se on mun mielestä ainut pinnoite millä ero on selkeä. Kaikilla muilla tilanne kuvaamassasi tilanteessa on ikävä.
Itse mielummin harventaisin pesufreqvenssiä kuin antaisin fiksarien pestä - tai niin olen tehnytkin. Terveisin kolmen pienen lapsen isä. Auton likaisena pito + säännölliset harvemmat pesut ns. Oikein vahingoittaa pintaa paljon vähemmän kun fiksarilla käyttäminen.
Itse mielummin harventaisin pesufreqvenssiä kuin antaisin fiksarien pestä - tai niin olen tehnytkin. Terveisin kolmen pienen lapsen isä. Auton likaisena pito + säännölliset harvemmat pesut ns. Oikein vahingoittaa pintaa paljon vähemmän kun fiksarilla käyttäminen.
Vain YKSI LSP!
Samaa mieltä.Urran kirjoitti:Modesta on testatusti kestänyt selvästi paremmin fiksarien pesuja. Se on mun mielestä ainut pinnoite millä ero on selkeä. Kaikilla muilla tilanne kuvaamassasi tilanteessa on ikävä.
Näin teen nyt tavoille opittuani talvisin, kun on säiden armoilla. Mieluummin olkoon likainen kuin veisin enää fiksarille. Pestään näpit jäässä, kun ulkolämpötila nousee plussalle. Jos fiksarille tekisivät vain pesuhuttua, tilanne voisi ehkä olla toinen, mutta syvät naarmut on liikaa... 

Käytätkö lumiharjaa ? Tuli vaan mieleen, sillä joskus ainoastaan käsinpesty uudehko auto sisältää sitä kevyttä pesunaarmua ja sitten niitä erisuuntiin olevia syvempiä naarmuja, joita saakin sit työstää tosissaan et saa pois. Tälläinen auto ei ole edes käynyt fiksarilla pesussa. Laita talvella sellaiset ohuet hanskat käteen, niin ei palenna käsiä läheskään niin paljon. Itsellä sellaiset vaalean siniset Etran myymät hanskat ja kivempi pestä kuin paljain käsin 

Viimeksi muokannut Juha U, To Marras 19, 2015 9:14 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Toisena kolmen pienen lapsen isänä suosittelen myös lämpimästi pesutahdin harventamista. Itsellä on kaksi omaa autoa pestävänä ja siihen päälle säännöllisen epäsäännöllisesti muiden autoja. Eihän noita ehdi viikottain kinnastaa, mutta varsinkin pahemmilla kurakeleillä on yritetty pitää edes omien autojen osalta kerran viikkoon tapahtuvasta foamihiuhtelusta kiinni.
Uusi auto on siis tilattu ja otin valkoisen värin käytännössä vain siitä syystä, että jokainen pesunaarmu ei näkyisi. Toki se helpottaa myös muiden jälkien osalta. Olen harkinnut jopa että voisin jatkossa pysäköidä autoni muiden autojen välii, jos ruudut vaan ovat leveät. Uskokaa pois, tähän asti olen selvinnyt ilman. Aikaa ja vaivaa se on toki vaatinut.
Toki pesun saa ilman kuivausta, mutta työvälineet on mitä ne sattuu olemaan. Lumiharjaa en käytä, jos sataa/on satanut, ajan talliin sulamaan tai ajan lumien kanssa (jos vähän kevyttä lunta). Omalla pihalla en viitsi pestä talvisin, muuten se muuttuu luistinradaksi. Tähän asti olen roudannut pesuvehkeet painepesuria myöten peupaikalle, lämmin halli. Nyt siis oli tarkoitus päästä tästä jumpasta eroon hetkellisesti. Toki se pesu on itseltä ottanut aina sen tunnin verran, kun tarkasti ja vaiheittain tekee. Matkat toki vielä päälle. Likaisella autolla ei vaan haluaisi ajella, varsinkin ku se on valkoinen.
Pitkään tätä kyllä mietin ja päätin että kyseessä vain ylimenovaihe. Valkoinen auto jossa kaikki naarmut ei näy ja reilut kymmenen autoa itse myyneenä, todennut että harvemmin sitä ostaja edes osaa tutkia (tämä toki harmittanut). Osa jopa ostanut auton ulkona pimeässä, toki kuvista nähnyt auton kunnon. Eli jälleenmyyntihintaan tälle ei juuri ole vaikutusta. Nyt kun homma on viety alkuun, eli sitouduttu valkoiseen väriin, niin tekisi mieli kokeilla kestääkö luonne antaa auto muiden pestäväksi/naarmutettavaksi. Jos kantti ei kestä, niin auto vaihtoon ja värikin samalla vaihtuisi. Ajattelin että jos pinnoite toisi sitä mielenrauhaa ja en söisi kaikkia kynsiäni sillä aikaa kun auto on pesussa.
Ehkäpä löydän tähän jonkin välimalliratkaisun. Kesällä pesen ehdottomasti itse ja talvella harkiten käytän palvelua, onhan kyseessä kumminkin käsinpesu, vaikkei nyt standardien mukainen.
Toki pesun saa ilman kuivausta, mutta työvälineet on mitä ne sattuu olemaan. Lumiharjaa en käytä, jos sataa/on satanut, ajan talliin sulamaan tai ajan lumien kanssa (jos vähän kevyttä lunta). Omalla pihalla en viitsi pestä talvisin, muuten se muuttuu luistinradaksi. Tähän asti olen roudannut pesuvehkeet painepesuria myöten peupaikalle, lämmin halli. Nyt siis oli tarkoitus päästä tästä jumpasta eroon hetkellisesti. Toki se pesu on itseltä ottanut aina sen tunnin verran, kun tarkasti ja vaiheittain tekee. Matkat toki vielä päälle. Likaisella autolla ei vaan haluaisi ajella, varsinkin ku se on valkoinen.
Pitkään tätä kyllä mietin ja päätin että kyseessä vain ylimenovaihe. Valkoinen auto jossa kaikki naarmut ei näy ja reilut kymmenen autoa itse myyneenä, todennut että harvemmin sitä ostaja edes osaa tutkia (tämä toki harmittanut). Osa jopa ostanut auton ulkona pimeässä, toki kuvista nähnyt auton kunnon. Eli jälleenmyyntihintaan tälle ei juuri ole vaikutusta. Nyt kun homma on viety alkuun, eli sitouduttu valkoiseen väriin, niin tekisi mieli kokeilla kestääkö luonne antaa auto muiden pestäväksi/naarmutettavaksi. Jos kantti ei kestä, niin auto vaihtoon ja värikin samalla vaihtuisi. Ajattelin että jos pinnoite toisi sitä mielenrauhaa ja en söisi kaikkia kynsiäni sillä aikaa kun auto on pesussa.
Ehkäpä löydän tähän jonkin välimalliratkaisun. Kesällä pesen ehdottomasti itse ja talvella harkiten käytän palvelua, onhan kyseessä kumminkin käsinpesu, vaikkei nyt standardien mukainen.
Enää en käytä lumivarasto lainkaan ja aikaisemminkin olen ollut varovainen. Toki harja on voinut osan syvistä tehdä. Kiitos hanskavinkistä.Juha U kirjoitti:Käytätkö lumiharjaa ? Tuli vaan mieleen, sillä joskus ainoastaan käsinpesty uudehko auto sisältää sitä kevyttä pesunaarmua ja sitten niitä erisuuntiin olevia syvempiä naarmuja, joita saakin sit työstää tosissaan et saa pois. Tälläinen auto ei ole edes käynyt fiksarilla pesussa. Laita talvella sellaiset ohuet hanskat käteen, niin ei palenna käsiä läheskään niin paljon. Itsellä sellaiset vaalean siniset Etran myymät hanskat ja kivempi pestä kuin paljain käsin
-
Käyt lyömässä niille autoa peseville hahmoille lancen & kintaan käteen ja toteat että tää auto pestään sitten näillä 

Se hyväpuoli fiksarien myrkyissä on, että esipesu on tehokas. Toisin kun vahapintaa säästelevien pestessä voi tulla pahempaa jälkeä vaikka luulee pesevänsä ns oikein. Toki lastan käyttö on vaarallista, mutta voihan sen pyytää kuivaamatta ja ruiskii ennen huuhtelua washcoatin tms. pintaan ja vauhdilla motarille. Washcoatin jälkeen kun ei montaa pisaraa jää pintaan. Toimii kuivausapuna huomattavasti laihemmallakin seoksella.
Mistäpäin olet, alkaa fiksareiltakin löytymään mm incredimittejä ja parempia pesutapoja[WINKING FACE] ei toki niillä halvimmilla hinnoilla olevissa paikoissa...
Mistäpäin olet, alkaa fiksareiltakin löytymään mm incredimittejä ja parempia pesutapoja[WINKING FACE] ei toki niillä halvimmilla hinnoilla olevissa paikoissa...
Wannabe-OCD
Helsingistä. Olen ajatusmaailmallisesti sitoutunut tuohon duunin pesulaan sen helppouden takia. Töihin mennessä ajan auton halliin ja jätän avaimet pojille, töistä lähdettäessä auto odottaa pestynä ja kuivattuna, lämpimässä hallissa. Pesevät myös vanteet. Ei siis tarvitse olla mihinkään tiettyyn aikaan missään viemässä tai hakemassa, avaimet odottavat auton luona.
Tämä optimiratkaisu ajan käytön suhteen ja se on pitkälti se mitä haen. Mutta toki näistä voi joustaa, eikä muutoksen tarvi olla noin radikaali. Pitää vielä haastatella tarkemmin miten ja millä tuon pesun suorittavat. Tiedä sitten miten nuo "ammattilaiset" suhtautuvat, jos menee ehdottelemaan/neuvomaan pesussa.
Tämä optimiratkaisu ajan käytön suhteen ja se on pitkälti se mitä haen. Mutta toki näistä voi joustaa, eikä muutoksen tarvi olla noin radikaali. Pitää vielä haastatella tarkemmin miten ja millä tuon pesun suorittavat. Tiedä sitten miten nuo "ammattilaiset" suhtautuvat, jos menee ehdottelemaan/neuvomaan pesussa.
Ei siitä saa minun mielestä pahastua jos asiallisesti kysyy pesutavoista, tai pyytää hellävaraista käsittelyä. Sehän on kummankin etu jos palvelu miellyttää molempia osapuolia, niin asiakassuhde vahvistuu...
Moikka kaikille.
Nyt kun on alla taas uunituore (valkoinen) auto, sen pitäminen hyvässä kunnossa ja hyvän näköisenä kiinnostaa jälleen.
Tämän vuoksi, olen kysellyt hintoja pk-seudun liikkeistä ihan uuden auton kestopinnoitteesta.
Olen kuitenkin aika noviisi näissä pinnoiteasioissa, joten kaipaisin hieman apua kokeneemmilta ihmisiltä. Olen saanut tarjouksia useista eri pinnoitteista, mutta mielestäni relevanteimmat olivat Optimum Gloss Coat ja Ceramic Pro. En ole kovinkaan aktiivinen auton puunaaja, joten toivoisin mahdollisimman helppohoitoista pinnoitetta, joka tietysti pysyisi hyvänä niin pitkään kuin näillä leveysasteilla on mahdollista. Onkohan näiden tuotteiden välillä isoja käytännön eroja tuloksessa ja kestävyydessä? Hintahaarukka oli sama, vaikka Gloss Coat rapian halvempi. Vai kannattaako vaan suosiolla laittaa useammin kovavaha pintaan pinnoitteen sijasta?
Olen saanut tarjouksia myös Lacroesta ja Diamondbritestä, mutta tuntuu hieman siltä, että näistä kokemukset ovat enemmän negatiivisia kuin positiivisia?
Nyt kun on alla taas uunituore (valkoinen) auto, sen pitäminen hyvässä kunnossa ja hyvän näköisenä kiinnostaa jälleen.
Tämän vuoksi, olen kysellyt hintoja pk-seudun liikkeistä ihan uuden auton kestopinnoitteesta.
Olen kuitenkin aika noviisi näissä pinnoiteasioissa, joten kaipaisin hieman apua kokeneemmilta ihmisiltä. Olen saanut tarjouksia useista eri pinnoitteista, mutta mielestäni relevanteimmat olivat Optimum Gloss Coat ja Ceramic Pro. En ole kovinkaan aktiivinen auton puunaaja, joten toivoisin mahdollisimman helppohoitoista pinnoitetta, joka tietysti pysyisi hyvänä niin pitkään kuin näillä leveysasteilla on mahdollista. Onkohan näiden tuotteiden välillä isoja käytännön eroja tuloksessa ja kestävyydessä? Hintahaarukka oli sama, vaikka Gloss Coat rapian halvempi. Vai kannattaako vaan suosiolla laittaa useammin kovavaha pintaan pinnoitteen sijasta?
Olen saanut tarjouksia myös Lacroesta ja Diamondbritestä, mutta tuntuu hieman siltä, että näistä kokemukset ovat enemmän negatiivisia kuin positiivisia?
Nyt kun auto vihdoin tuli, en raaskinutkaan antaa sitä muiden pesetettäväksi. 6,5h meni kun auton pesi luovutuksen jälkeen puhtaaksi (lentoruosteen poistot jne) ja samalla pinnoitin auton. Yritetään nyt löytää aikaa ja pestä auto itse, en usko että jaksaisin pitkään katsella niitä hämähäkin seittejä ja naarmuja.
Täälläkin ollaan kohta uuden auton omistaja, ja maalinpinnan suojaaminen.kiinnostaisi.
Foorumeja sen verran selaillut niin usko on aika vahva perma-shine pinnoitus nimiselle käsittelylle. Lupaavat jopa 5v takuun.
Mutta on täällä foorumilaisilla kokemusta kyseistä pinnoituksen laadusta? Onko kiillossa suuria eroja muu kilpaileva käsittelylle? Entäs saako käyttää huoltamoiden harjapesulla? Saako erikseen.käsin vahata aina silloin tällöin?
Foorumeja sen verran selaillut niin usko on aika vahva perma-shine pinnoitus nimiselle käsittelylle. Lupaavat jopa 5v takuun.
Mutta on täällä foorumilaisilla kokemusta kyseistä pinnoituksen laadusta? Onko kiillossa suuria eroja muu kilpaileva käsittelylle? Entäs saako käyttää huoltamoiden harjapesulla? Saako erikseen.käsin vahata aina silloin tällöin?
Tällä foorumilla ei tuo Perma-Shine taida olla kovassa huudossa. Valitse kuitenkin työntekijä tarkkaan ja suosi fiksareiden sijaan detailing-ammattilaisia. 5v takuu on monesti mainospuhetta, varsinkin jos pesee automaateissa.
Kannattaa nyt vielä hetki selailla tätä foorumia vaikka tuolta kestopinnoitteet osion alta ja etsi sitten osaava duunari vaikka tämän foorumin ostetaan-palstan kautta.
Pinnoitteen päällä ei lähtökohtaisesti vaha tms suojatuote pysy pitkään, joten ennemmin suositellaan käytettäväksi pinnoitteen kanssa samaa sarjaa olevia suojatuotteita. Kannattaa myös perehtyä noihin takuuehtoihin, sillä moni vaatii käsittelyn esim 6kk välein. Tällöin kyseessä on puhdas mainoskusetus, koska vahaamalla 6kk välein autosi, saat siihen elinikäisen takuun. Oikea pinnoite kestää 2-4v, eikä se vaadi säännöllisesti tuollaista uusintakäsittelyä tms mitä noi monet fiksarifirmat vaatii. Joissain tuotteissa suositellaan toki QD:n tai aktivoivan shampoon käyttöä silloin tällöin, mutta aina nekään ei ole pakollisia. Tärkeämpää on saada pinnoite "auki" pesemällä hyvin, koska pinnotteen mennessä "tukkoon" liasta ,se lopettaa hylkimisen.
Iso aihealue, joten suosittelen vielä tutkimaan lisää ennen lopullista päätöksentekoa, ettei sitten tarvitse katua jälkikäteen.
Kannattaa nyt vielä hetki selailla tätä foorumia vaikka tuolta kestopinnoitteet osion alta ja etsi sitten osaava duunari vaikka tämän foorumin ostetaan-palstan kautta.
Pinnoitteen päällä ei lähtökohtaisesti vaha tms suojatuote pysy pitkään, joten ennemmin suositellaan käytettäväksi pinnoitteen kanssa samaa sarjaa olevia suojatuotteita. Kannattaa myös perehtyä noihin takuuehtoihin, sillä moni vaatii käsittelyn esim 6kk välein. Tällöin kyseessä on puhdas mainoskusetus, koska vahaamalla 6kk välein autosi, saat siihen elinikäisen takuun. Oikea pinnoite kestää 2-4v, eikä se vaadi säännöllisesti tuollaista uusintakäsittelyä tms mitä noi monet fiksarifirmat vaatii. Joissain tuotteissa suositellaan toki QD:n tai aktivoivan shampoon käyttöä silloin tällöin, mutta aina nekään ei ole pakollisia. Tärkeämpää on saada pinnoite "auki" pesemällä hyvin, koska pinnotteen mennessä "tukkoon" liasta ,se lopettaa hylkimisen.
Iso aihealue, joten suosittelen vielä tutkimaan lisää ennen lopullista päätöksentekoa, ettei sitten tarvitse katua jälkikäteen.
Juu, tarkemmin kun selailin tätä foorumia niin se permashine ei oikein saa kehuja. Täytyy lueskella lisää jahka keretään
- Posambique
Olen nähnyt yhden auton joka oli uudelleenmaalauksen jälkeen käsitelty PermaShinellä.
En osaa sanoa tuotteesta enkä kestosta mitään, kun en päässyt seuraamaan, mutta kiillotuksen jäljestä voin.
Musta, juuri maalattu, auto oli pilattu aivan täysin järkyttäville hologrammeille. Aivan hirveän näköinen. Tuossa tapauksessa täytyy toivoa, että PermaShine lähtee helposti kiillottamalla, jotta joku saa korjattua helposti tuon kauhean jäljen. Ainakaan kaikki PermaShineä tekevät firmat eivät siis osaa hommiaan ollenkaan.
En osaa sanoa tuotteesta enkä kestosta mitään, kun en päässyt seuraamaan, mutta kiillotuksen jäljestä voin.
Musta, juuri maalattu, auto oli pilattu aivan täysin järkyttäville hologrammeille. Aivan hirveän näköinen. Tuossa tapauksessa täytyy toivoa, että PermaShine lähtee helposti kiillottamalla, jotta joku saa korjattua helposti tuon kauhean jäljen. Ainakaan kaikki PermaShineä tekevät firmat eivät siis osaa hommiaan ollenkaan.
"Urku auki, pelti kii"
Kahden pienen lapsen isä ilmoittautuu isyyslomalta [WHITE SMILING FACE] viikoittainen autofoam pesu sujuu lancella ja painepesurilla kymmenessä minuutissa. Parikymmentä menee kun täyttää ämpärit (olen käyttänyt itseimevää pesuria). Ihan hyvän näköinen tulee näin, vaikka jotain karheutta saattaa jäädäkin. Kinnastelen kyllä yleensä melkein joka kerta suojaa lisäävällä shampoolla (nanolex reactivating shampoo), myös washcoat käytössä. Kinnasteluun ei mene kuin joku 10 min, yleensä ämpäreihin jää hyvin vähän likaa autofoamin jälkeen, jos ollenkaan. Auto pysyy melkein itsestään suojattuna. Alla on kyllä nanolex pinnoite. Perusteellinen puhdistus n. puolivuosittain.
Valitettavasti joka pesun jälkeen menee myös se vartti pesutulosta ihastellessa eli yhteensä noin tunti. [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES] Lauantai- tai Sunnuntaipäivä.
Ps. Auton puunaus on mulle myös stressin hallintaa...
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Valitettavasti joka pesun jälkeen menee myös se vartti pesutulosta ihastellessa eli yhteensä noin tunti. [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES] Lauantai- tai Sunnuntaipäivä.
Ps. Auton puunaus on mulle myös stressin hallintaa...
Harrastelija-amatööri.
Säännöllisellä foam pesulla auto pysyy yllättävän puhtaana...
Harrastelija-amatööri.
Vähän Offtopic edellinen viesti. Jotenkin hirvittää nämä 9h pinnoitteet että millä katuporalla ne pitää irrottaa kun aika on mennyt niistä ohi tai jälki ei miellytä... auto vaihtoon tässä vaiheessa?
Vahoissa on se hyvä puoli että ne pystyy poistamaankin kivuttomasti.
Vahoissa on se hyvä puoli että ne pystyy poistamaankin kivuttomasti.
Harrastelija-amatööri.
Itsekin käytän foam pesua mutta ei kai voi jättää kuivaamatta? Mites kalkkijäljet?