Nanolex pinnoitteet
Re: Nanolex pinnoitteet
No niin, ensimmäistä kertaa levittämässä Si3d:tä pintaan...
Muutama hölmö kysymys...
1. Voiko pinnoitteen levittää lakkaamattomiin muovipintoihin?
2. Entä lasipintoihin? Vaiko niihin omaansa, sitäkin löytyy...
Auto on nyt kuivumassa, kohta kevyt myllytys ( 2015 -mallin auto, ei älyttömän paha pinta. ), sitten pyyhintä Nanolexin EX:llä, sitten voi varmaan heti alkaa laittaa pinnoitetta, eikö?
Muutama hölmö kysymys...
1. Voiko pinnoitteen levittää lakkaamattomiin muovipintoihin?
2. Entä lasipintoihin? Vaiko niihin omaansa, sitäkin löytyy...
Auto on nyt kuivumassa, kohta kevyt myllytys ( 2015 -mallin auto, ei älyttömän paha pinta. ), sitten pyyhintä Nanolexin EX:llä, sitten voi varmaan heti alkaa laittaa pinnoitetta, eikö?
-Mercury Cougar '69-
-Ford Thunderbird SC '90 "remmiahdettu"-
-Lexux LS400-
- Volvo V70 D5 awd 231 hv '07-
- Subaru Forester '06-
-Ford Thunderbird SC '90 "remmiahdettu"-
-Lexux LS400-
- Volvo V70 D5 awd 231 hv '07-
- Subaru Forester '06-
Re: Nanolex pinnoitteet
Peileihin ja kattospoileriin tänään tuota laitoin. Tosin en tiedä onko lakattu mut epäilen et on ainakin hyvin toimi.Jagsam kirjoitti:No niin, ensimmäistä kertaa levittämässä Si3d:tä pintaan...
Muutama hölmö kysymys...
1. Voiko pinnoitteen levittää lakkaamattomiin muovipintoihin?
2. Entä lasipintoihin? Vaiko niihin omaansa, sitäkin löytyy...
Auto on nyt kuivumassa, kohta kevyt myllytys ( 2015 -mallin auto, ei älyttömän paha pinta. ), sitten pyyhintä Nanolexin EX:llä, sitten voi varmaan heti alkaa laittaa pinnoitetta, eikö?
Laseihin en oo kokeillut joten ei tietoa tuosta. Itellä vm -14 mallinen auto työn alla mut pakko oli myllyttää, oli niin naarmuinen ettei voinut laittaa siihen muuten.
Re: Nanolex pinnoitteet
Käsittääkseni ei lasipinnoille.
Re: Nanolex pinnoitteet
Käy lakkaamattomille muoveille. Itsekkin laittanut ja näyttämöltä löytyy Wolfien ja Demonin tekemä Seat jossa laitetaan myös muoveille tuota.
Ei sovellu lasipinnoille.
Ei sovellu lasipinnoille.
Re: Nanolex pinnoitteet
Maalaamattomille ja lakattomille muoveille sopii vallan mainiosti. Tummentaa väriä ja kestää kiitettävän kauan pinnassa. Kumeille ei suositella.
Lasille periaatteessa sopii, ei tee vahinkoa, mutta kerros on sen verti paksu oikein levitettynä että saattaa muuttaa optiikkaa. Ei siis voi suositella. Laseille oma litkunsa.
Pyyhi mielellään kahdesti pinta Exillä ennen pinnoitusta. Jos tahnoista jää vähänkään rasvaa tai oikeastaan yhtään mitään pintaan niin Si3D ei tartu eikä kirkastu. Ja ainut keino poistaa Si3D pinnasta on kiilloittaa uudestaan.
Sen verti vinkkiä että levitä oikeasti paksulti. Jos on ennestään kokemuksia muista pinnoitteista niin unohda niiden levitystyyli. Tee pieniä alueita kerrallaan, lataa kunnolla tavaraa levittimeen ja anna mennä. Suotuisissa ja normaaleissa olosuhteissa saat keskimäärin kolme neljä kertaa vetäistä alueen yli ja Si3D tasoittuu ihan itsekseen ja flashaa täysin kirkkaaksi, ei siis pitäisi jäädä mitään levitysjälkiä tai harmautta tai mitään pois pyyhittävää.
Liian vähän tuotetta levittimellä ja se ei tasoitu itsekseen. Eli litkua pitää olla riittävästi ja riittävä määrä on paljon muihin pinnotteisiin verrattuna. 30ml riittää yhteen kieppiin pikkuautoon tai pieneen sedaniin, isommat sedanit ja farkut tarttee jo sen 50ml. Ja jos haluaa kaksi kerrosta niin jokainen kohta on tehtävä kahdesti peräkanaa ennenkuin siirtyy seuraavaan alueeseen ja tietysti tavaraa menee tuplat.
Jos muuten tuntuu että Si3D:tä saa levitellä vaikka ikuisuuden eikä ihan oikeasti tunnu tasoittuvan ja kirkastuvan itsekseen, lisää lämpöä. Meilläkin on jo yksi ongelmatapaus tullut vastaan, ratkaisuna oli heittää 2x300W halogenit lämmittämään paneelia tupakan verran ennen levitystä ja levityksen ajan. Johan alkoi homma luistamaan. Miksei voisi vaikkapa hiustenkuivaajalla/kuumailmapuhaltimella lämmitellä aluetta samaa tahtia mennessänsä kun levitteleekin. Tai sitten vaan jos mahdollista niin nostaa tallista lämmöt sinne +20-+25C niin ei pitäisi ainakaan olla ongelmia.
Ja työskentele sitten järjestyksessä jokainen paneeli. Noin vartin kuivuttuaan Si3D ei kerrostu vaan hylkii uutta kerrosta itseäänkin ja on ärsyttävä pyyhkiä jämät pinnalta. Eli jos teet konepeltiä, tee koko konepelti. Sama esim takaneljännes ja pilarit, joudut tekemään järjestyksessä. Eli älä anna edellisen levitysalueen kuivua yli viittätoista minuuttia ennenkuin teet viereisen samaan lakkapintaan kuuluvan alueen.
Lasille periaatteessa sopii, ei tee vahinkoa, mutta kerros on sen verti paksu oikein levitettynä että saattaa muuttaa optiikkaa. Ei siis voi suositella. Laseille oma litkunsa.
Pyyhi mielellään kahdesti pinta Exillä ennen pinnoitusta. Jos tahnoista jää vähänkään rasvaa tai oikeastaan yhtään mitään pintaan niin Si3D ei tartu eikä kirkastu. Ja ainut keino poistaa Si3D pinnasta on kiilloittaa uudestaan.
Sen verti vinkkiä että levitä oikeasti paksulti. Jos on ennestään kokemuksia muista pinnoitteista niin unohda niiden levitystyyli. Tee pieniä alueita kerrallaan, lataa kunnolla tavaraa levittimeen ja anna mennä. Suotuisissa ja normaaleissa olosuhteissa saat keskimäärin kolme neljä kertaa vetäistä alueen yli ja Si3D tasoittuu ihan itsekseen ja flashaa täysin kirkkaaksi, ei siis pitäisi jäädä mitään levitysjälkiä tai harmautta tai mitään pois pyyhittävää.
Liian vähän tuotetta levittimellä ja se ei tasoitu itsekseen. Eli litkua pitää olla riittävästi ja riittävä määrä on paljon muihin pinnotteisiin verrattuna. 30ml riittää yhteen kieppiin pikkuautoon tai pieneen sedaniin, isommat sedanit ja farkut tarttee jo sen 50ml. Ja jos haluaa kaksi kerrosta niin jokainen kohta on tehtävä kahdesti peräkanaa ennenkuin siirtyy seuraavaan alueeseen ja tietysti tavaraa menee tuplat.
Jos muuten tuntuu että Si3D:tä saa levitellä vaikka ikuisuuden eikä ihan oikeasti tunnu tasoittuvan ja kirkastuvan itsekseen, lisää lämpöä. Meilläkin on jo yksi ongelmatapaus tullut vastaan, ratkaisuna oli heittää 2x300W halogenit lämmittämään paneelia tupakan verran ennen levitystä ja levityksen ajan. Johan alkoi homma luistamaan. Miksei voisi vaikkapa hiustenkuivaajalla/kuumailmapuhaltimella lämmitellä aluetta samaa tahtia mennessänsä kun levitteleekin. Tai sitten vaan jos mahdollista niin nostaa tallista lämmöt sinne +20-+25C niin ei pitäisi ainakaan olla ongelmia.
Ja työskentele sitten järjestyksessä jokainen paneeli. Noin vartin kuivuttuaan Si3D ei kerrostu vaan hylkii uutta kerrosta itseäänkin ja on ärsyttävä pyyhkiä jämät pinnalta. Eli jos teet konepeltiä, tee koko konepelti. Sama esim takaneljännes ja pilarit, joudut tekemään järjestyksessä. Eli älä anna edellisen levitysalueen kuivua yli viittätoista minuuttia ennenkuin teet viereisen samaan lakkapintaan kuuluvan alueen.
Re: Nanolex pinnoitteet
On se kyllä mielenkiintoista miten tuon laitto ohjeet elää. Teitte yhden seatin 10ml ja sitten Florian demos miten tuotetta levittää puolelle konepellille kerralla.
Re: Nanolex pinnoitteet
Ei ne elä, me vaan ei osattu silloin laittaa oikein kun Seatti tehtiinsamunoz kirjoitti:On se kyllä mielenkiintoista miten tuon laitto ohjeet elää. Teitte yhden seatin 10ml ja sitten Florian demos miten tuotetta levittää puolelle konepellille kerralla.
EDIT: Niin ja siis kyllä sen voi laittaa vaikka kokonaiselle konepellille kerralla, pitää vaan olla riittävän nopea liikkeissään. Ensikertalaiselle en suosittele. Itellä ei onnistu edes puolikas konepelti vielä kerrallaan vaan joutuu tekemään pienempiä alueita.
Re: Nanolex pinnoitteet
Done!
Ja kiitos vinkeistä, hyvin toimi homma.
Ei ollut oikeastaan minkäänlaisia ongelmia. Aika makian kiillon sai metallinmustaan autoon. Mutta ei saanut menemään ainetta edes koko 30 millin purkkia, vaikka en säästellyt yhtään.
Ja autona siis 2015 Honda CR-V.
Kauanko teillä muuten menee aikaa, kun aineen levitätte, siis kun koko auto on tehty?
Ja kiitos vinkeistä, hyvin toimi homma.
Ei ollut oikeastaan minkäänlaisia ongelmia. Aika makian kiillon sai metallinmustaan autoon. Mutta ei saanut menemään ainetta edes koko 30 millin purkkia, vaikka en säästellyt yhtään.
Kauanko teillä muuten menee aikaa, kun aineen levitätte, siis kun koko auto on tehty?
-Mercury Cougar '69-
-Ford Thunderbird SC '90 "remmiahdettu"-
-Lexux LS400-
- Volvo V70 D5 awd 231 hv '07-
- Subaru Forester '06-
-Ford Thunderbird SC '90 "remmiahdettu"-
-Lexux LS400-
- Volvo V70 D5 awd 231 hv '07-
- Subaru Forester '06-
Re: Nanolex pinnoitteet
Kyllä siihen saa puoltoista kaks tuntia menemään, kerran tais optin kanssa mennä neljäkin tuntia 
Re: Nanolex pinnoitteet
2-3 tuntia menee mulla suurinpiirtein. Enkä pidä mitään kiirettä. Eilen tein Skoda rapidin, jossa lasikatto ja tasan 2 tuntia meni siihen. Valkoinen auto,niin sai huolella tarkastella ledivalolla pintaa.
Re: Nanolex pinnoitteet
Yes, vituiks mänt...
Mustat autot on vaan pahoja, ei riitänyt tallissa kattovalot + lisävalo näkemään holoja kyljissä, arghhh!
Ja nyt on pinnoite päällä. Voin sanoo, että melkoinen tatti kasvoi otsaan maailmanennätysvauhtia.
Ajoin äsken auton ulos aurinkoon, niin holot paistoi kyljistä, ei nyt mitenkään superpahoja, mutta kuitenkin. Saahan noi nyt pois, mutta sitten lähtee pinnoite samalla, ja taas sama ruljanssi. Ei noita holoja varmaan saa tähän hätään mitenkään pois/piiloon, muuta kuin myllyttämällä uudestaan?
Mustat autot on vaan pahoja, ei riitänyt tallissa kattovalot + lisävalo näkemään holoja kyljissä, arghhh!
Ja nyt on pinnoite päällä. Voin sanoo, että melkoinen tatti kasvoi otsaan maailmanennätysvauhtia.
Ajoin äsken auton ulos aurinkoon, niin holot paistoi kyljistä, ei nyt mitenkään superpahoja, mutta kuitenkin. Saahan noi nyt pois, mutta sitten lähtee pinnoite samalla, ja taas sama ruljanssi. Ei noita holoja varmaan saa tähän hätään mitenkään pois/piiloon, muuta kuin myllyttämällä uudestaan?
-Mercury Cougar '69-
-Ford Thunderbird SC '90 "remmiahdettu"-
-Lexux LS400-
- Volvo V70 D5 awd 231 hv '07-
- Subaru Forester '06-
-Ford Thunderbird SC '90 "remmiahdettu"-
-Lexux LS400-
- Volvo V70 D5 awd 231 hv '07-
- Subaru Forester '06-
Re: Nanolex pinnoitteet
Ei oikein ole muuta vaihtoehtoa. Mikään ei oikein tarraa Si3D:n päälle ainakaan pitkäksi aikaa.
Kone kouraan ja uusiksi.
Kone kouraan ja uusiksi.
Re: Nanolex pinnoitteet
Jep, auto tullaan noutamaan juurikin kohta, niin täytyypä tehdä myöhemmin.
Voi tätä vitutuksen määrää...
Voi tätä vitutuksen määrää...
-Mercury Cougar '69-
-Ford Thunderbird SC '90 "remmiahdettu"-
-Lexux LS400-
- Volvo V70 D5 awd 231 hv '07-
- Subaru Forester '06-
-Ford Thunderbird SC '90 "remmiahdettu"-
-Lexux LS400-
- Volvo V70 D5 awd 231 hv '07-
- Subaru Forester '06-
Re: Nanolex pinnoitteet
Aina ei mene niinkuin elokuvissa. Mutta ens kerralla muistaa sitten 
Re: Nanolex pinnoitteet
Jep, luulis muistavan, että tarkistaa kunnolla. Ei näköjään riitä nykyinen halogenilamppu, pitää ostaa parempi, että näkeekin jotain.Wolfie kirjoitti:Aina ei mene niinkuin elokuvissa. Mutta ens kerralla muistaa sitten
-Mercury Cougar '69-
-Ford Thunderbird SC '90 "remmiahdettu"-
-Lexux LS400-
- Volvo V70 D5 awd 231 hv '07-
- Subaru Forester '06-
-Ford Thunderbird SC '90 "remmiahdettu"-
-Lexux LS400-
- Volvo V70 D5 awd 231 hv '07-
- Subaru Forester '06-
Re: Nanolex pinnoitteet
Eilen pinnoitin naapurin auton Si3D:llä. Meni ihan normaalisti, kuten aiemminkin. Käytin nyt ainetta enemmän mitä aiemmin.
Mutta mutta. Mikä tuossa jäi pinnoille pyörimään, kun ei kuivinut normaalisti? Kaiken tein samoin kuin aiemminkin pl. määrä. Lämpöä oli vähintäänkin riittävästi. ~25°C.
Kosteusprosentti ei varmaan mikään korkea.
Aine siis levittyi ja tasoittui normaalisti, mutta pinta pysyi ikäänkuin hieman märkänä.
https://vimeo.com/144905729
Nuo pyyhintäjäljet tasottui jonkin ajan päästä.
Sain kuitenkin tuon "märkyyden" ("voin") pinnalta pois, kun buffasin reippaasti.
Muilla vastaavasta kokemuksia?
Mutta mutta. Mikä tuossa jäi pinnoille pyörimään, kun ei kuivinut normaalisti? Kaiken tein samoin kuin aiemminkin pl. määrä. Lämpöä oli vähintäänkin riittävästi. ~25°C.
Kosteusprosentti ei varmaan mikään korkea.
Aine siis levittyi ja tasoittui normaalisti, mutta pinta pysyi ikäänkuin hieman märkänä.
https://vimeo.com/144905729
Nuo pyyhintäjäljet tasottui jonkin ajan päästä.
Sain kuitenkin tuon "märkyyden" ("voin") pinnalta pois, kun buffasin reippaasti.
Muilla vastaavasta kokemuksia?
Re: Nanolex pinnoitteet
Tuo video otettu n. 19h kuivumisen jälkeen.
Re: Nanolex pinnoitteet
Ethän laittanut kahta kerrosta? Näyttää nimittäin just siltä kun olis toinen kerros jo kovettuneen ekan kerroksen päällä ja jää pyörimään tuollain pintaan.
Jos et laittanut kuin yhden kerroksen niin lieneekö mahdollista ettei tasottunut kunnolla. Kuinka pitkään levittelit? Oliko pinta ihan tasainen ja kirkas levityksen jälkeen? Pyyhitkö yhtään liinalla levityksen jälkeen?
Jos et laittanut kuin yhden kerroksen niin lieneekö mahdollista ettei tasottunut kunnolla. Kuinka pitkään levittelit? Oliko pinta ihan tasainen ja kirkas levityksen jälkeen? Pyyhitkö yhtään liinalla levityksen jälkeen?
Re: Nanolex pinnoitteet
En laittanut kahta kerrosta.
Levittelin aika pitkään sillä kalikalla ja liinalla, jotta pinta tasottui. Osan paneeleista pyyhin nanolexin omalla mikrokuituliinalla, jos ei tasoittunut täydellisesti levittimellä. Siitä jäi tuollaista hentoa pyyhintäjälkeä, joka tasottui nopesti ihan tasaiseksi. (Fläshäs?)
Tuo oli toinen auto samasta 50ml pullosta.
Oisko, et tuosta jäi vaan nyt jotkut liuottimet (tms. ainesosa) pyörimään pinnoille.
Onneksi sen tuolla erittäin pehmeällä liinalla buffattua täysin kiiltäväksi.
Tämä auto tulee käymään mulla joskus pesuissa, niin pääsen kyllä seuraamaan, et toimiiko/kestääkö normaalisti.
Levittelin aika pitkään sillä kalikalla ja liinalla, jotta pinta tasottui. Osan paneeleista pyyhin nanolexin omalla mikrokuituliinalla, jos ei tasoittunut täydellisesti levittimellä. Siitä jäi tuollaista hentoa pyyhintäjälkeä, joka tasottui nopesti ihan tasaiseksi. (Fläshäs?)
Tuo oli toinen auto samasta 50ml pullosta.
Oisko, et tuosta jäi vaan nyt jotkut liuottimet (tms. ainesosa) pyörimään pinnoille.
Onneksi sen tuolla erittäin pehmeällä liinalla buffattua täysin kiiltäväksi.
Tämä auto tulee käymään mulla joskus pesuissa, niin pääsen kyllä seuraamaan, et toimiiko/kestääkö normaalisti.
Re: Nanolex pinnoitteet
Ilmeisesti joku ainesosista ei nyt tasoittunut itsekseen kunnolla. Sen ei pitäisi noin kyllä käyttäytyä noissa lämpötiloissa. Oliko tallissa normaalia kosteampaa?
Oliko pullo muuten kuinka kauan sitten avattu? Si3D ei säily kauaa avattuna. Säilyy kyllä viikkoja mutta ei kuukausia. Pulloon pääsee happea ja neste alkaa reagoimaan hapen kanssa menettäen ominaisuuksiaan kokoajan. Miten ja missä säilytit avattua pulloa?
Noissa lämpötiloissa Si3D pitäis kyllä levittyä täysin ilman ongelmia. Ja noilla lämmöillä pitäisi riittää ihan kolme neljä ristikkäistä vetoa ja Si3D tasoittuu itsekseen eikä jätä mitään pyyhittävää, riippumatta siitä kuinka paljon tavaraa on pinnalla. Si3D pitäisi tasoittua paremmin mitä enemmän tavaraa on levittimessä ja pinnalla, tiettyyn pisteeseen asti tottakai.
Ja jokatapauksessa vaikkei tasoittuisikaan ihan täydellisest itsekseen niin ne siirtoaineiden jämät pitäisi kiilottua äärimmäisen helposti eikä vaadi paljoa hinkkausta. Eli jotain hämärää siellä nyt tapahtui.
Oliko pullo muuten kuinka kauan sitten avattu? Si3D ei säily kauaa avattuna. Säilyy kyllä viikkoja mutta ei kuukausia. Pulloon pääsee happea ja neste alkaa reagoimaan hapen kanssa menettäen ominaisuuksiaan kokoajan. Miten ja missä säilytit avattua pulloa?
Noissa lämpötiloissa Si3D pitäis kyllä levittyä täysin ilman ongelmia. Ja noilla lämmöillä pitäisi riittää ihan kolme neljä ristikkäistä vetoa ja Si3D tasoittuu itsekseen eikä jätä mitään pyyhittävää, riippumatta siitä kuinka paljon tavaraa on pinnalla. Si3D pitäisi tasoittua paremmin mitä enemmän tavaraa on levittimessä ja pinnalla, tiettyyn pisteeseen asti tottakai.
Ja jokatapauksessa vaikkei tasoittuisikaan ihan täydellisest itsekseen niin ne siirtoaineiden jämät pitäisi kiilottua äärimmäisen helposti eikä vaadi paljoa hinkkausta. Eli jotain hämärää siellä nyt tapahtui.
-
Deadbeat111
- Viestit: 316
- Liittynyt: Ke Joulu 17, 2014 1:00 am
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Nanolex pinnoitteet
Täällä on koettu aivan samanlainen tilanne. Tosiaan kun antoi aineelle enemmän aikaa "kovettua" niin sit sai buffattua pinnan normaaliksi.JUMA kirjoitti: Nuo pyyhintäjäljet tasottui jonkin ajan päästä.
Sain kuitenkin tuon "märkyyden" ("voin") pinnalta pois, kun buffasin reippaasti.
Muilla vastaavasta kokemuksia?
Mul jäi nyt epäselväksi että oliko koko auto siis tuollainen? Mä kun järkeilin itselleni sen niin että kun tuollainen tuli vastaan muutamassa paneelissa, et pinta oli just sen 99,9% puhdas, jonka takia ei alkuun sit olisi tykännyt kiinnittyä
Re: Nanolex pinnoitteet
Pullo avattu 26.10. Säilytetty korkki kiinni ja siinä ilmatiiviissä pussissa.
Tässä pähkäilly tätä ja mietin, että nyt kun laitoin suuremman määrän ainetta ja sen takia myös levittelin kauemmin. Niin oisko käynyt niin, että se "pohja" kerkesi kuivumaan siinä levitellessä ja liinasta lähti vielä sitä ainetta pintaan, joka jäi nyt siihen pyörimään.
Meillä ei jää tallilla kosteus oleilemaan. Vaikka kuinka kauan pesis painarilla ja letkuilla, molemmista kuumalla vedellä, niin kosteus ei jää siltikään. Pinnoituksen aikana ei kukaan pessyt mitään. Eli kosteus ei pitäisi olla ongelma.
Ja nuo oli kauttaaltaan. Vaakapinnoilla näkyi vaan parhaiten.
Tässä pähkäilly tätä ja mietin, että nyt kun laitoin suuremman määrän ainetta ja sen takia myös levittelin kauemmin. Niin oisko käynyt niin, että se "pohja" kerkesi kuivumaan siinä levitellessä ja liinasta lähti vielä sitä ainetta pintaan, joka jäi nyt siihen pyörimään.
Meillä ei jää tallilla kosteus oleilemaan. Vaikka kuinka kauan pesis painarilla ja letkuilla, molemmista kuumalla vedellä, niin kosteus ei jää siltikään. Pinnoituksen aikana ei kukaan pessyt mitään. Eli kosteus ei pitäisi olla ongelma.
Ja nuo oli kauttaaltaan. Vaakapinnoilla näkyi vaan parhaiten.
Re: Nanolex pinnoitteet
Ravistelitko pulloa aina välillä ? Itse oon parin paneelin jälkeen ravistellut, en tiedä onko tarpeen.
Oon säilyttänyt avatun pullon jääkaapissa ja tuosta nykyisestä tein 3 autoa. reilun kuukauden aikana ja en huomannut et ois koostumus muuttunut. Suljen aina pullon, kun otan siitä ainetta ettei ilmaa pääsisi pulloon.
Oon säilyttänyt avatun pullon jääkaapissa ja tuosta nykyisestä tein 3 autoa. reilun kuukauden aikana ja en huomannut et ois koostumus muuttunut. Suljen aina pullon, kun otan siitä ainetta ettei ilmaa pääsisi pulloon.
Re: Nanolex pinnoitteet
No siis työskentelyaika Si3D:llä on noin 15min riippuen vallitsevista olosuhteista tietysti. Eli jos alle vartin levittelit per alue niin ei pitäisi olla tapahtunut sitäkään että pohjat kuivuisi ja pinta jäisi pyörimään. Sen vartin sisällä Si3D kyllä kerrostuu. Ainut keino millä pohja kovettuisi pintaa nopeammin olisi jos paneelilla olisi kosteutta. Vesikosketuksessa Si3D jämähtää mallia heti, siksi pintaa ei pitäisi päästää kastumaan tai kostumaan edes ensimmäiseen 12-24h.
Tavaran paljous pinnalla pitäisi käyttäytyä juuri päinvastoin. Mitä enemmän tavaraa, sitä helpommin se tasoittuu itsekseen. Levitysaikaan sen ei pitäisi vaikuttaa millään tavalla, tai jos vaikuttaa niin ainoastaan nopeuttaa. Tavaran määrä vrt käsiteltävän alueen suuruus on vähän semmoista veitsen terällä tasapainoilua, liikaa tavaraa liian pienellä alueella niin ei kirkastu itsekseen, liian vähän tavaraa niin onnistuu kyllä mutta pinnan paksuus ei ole niin hyvä kuin voisi olla. Jokatapauksessa Si3D:tä menee ja pitääkin mennä enemmän kuin suurinta osaa muita vastaavia pinnotteita. 30ml pitäisi riittää normikokoiseen autoon ja 50ml farkkuun, mutta kahta autoa ei pullollisella pitäisi onnistua tekemään jos on käytetty ns oikein. Ehkä pari pikkusmarttia 50ml putelilla mutta ei kuitenkaan normikokoista henkilöautoa. Tuote on suunniteltu niin että pullo per auto.
Periaatteessa jos pinnoite kerkesi jo levitysvaiheessa vetäytyä kasaan ja kuivattaa pinnan niin silloin olisi kyllä mahdollista että seuraava pyyhkäisy levitysliinalla tekee juuri tuommoiset jäljet. Mutta tämäkin vaatisi todennäköisesti korkeamman ympäröivän lämpötilan ja suht korkean suhteellisen ilmankosteuden että näin voisi käydä. Ja silloinkin sen olisi todennäköisesti huomannut levitysvaiheessa että pinta on jo kirkas ja jatkaa levittämistä siitä huolimatta, silloin pinta saattaa hylkiä jo seuraavaa kerrosta ja jäädä rasvaholottamaan tuolla lailla.
Jokatapauksessa itse pinnoite pitäisi vetäytyä jo levityksen aikana täysin kirkkaaksi ja jos jotain pyyhittävää jää niin sekin lähtee heti ensimmäisellä pyyhkäisyllä. Tuommoista ei pitäisi tapahtua millään lailla.
Tavaran paljous pinnalla pitäisi käyttäytyä juuri päinvastoin. Mitä enemmän tavaraa, sitä helpommin se tasoittuu itsekseen. Levitysaikaan sen ei pitäisi vaikuttaa millään tavalla, tai jos vaikuttaa niin ainoastaan nopeuttaa. Tavaran määrä vrt käsiteltävän alueen suuruus on vähän semmoista veitsen terällä tasapainoilua, liikaa tavaraa liian pienellä alueella niin ei kirkastu itsekseen, liian vähän tavaraa niin onnistuu kyllä mutta pinnan paksuus ei ole niin hyvä kuin voisi olla. Jokatapauksessa Si3D:tä menee ja pitääkin mennä enemmän kuin suurinta osaa muita vastaavia pinnotteita. 30ml pitäisi riittää normikokoiseen autoon ja 50ml farkkuun, mutta kahta autoa ei pullollisella pitäisi onnistua tekemään jos on käytetty ns oikein. Ehkä pari pikkusmarttia 50ml putelilla mutta ei kuitenkaan normikokoista henkilöautoa. Tuote on suunniteltu niin että pullo per auto.
Periaatteessa jos pinnoite kerkesi jo levitysvaiheessa vetäytyä kasaan ja kuivattaa pinnan niin silloin olisi kyllä mahdollista että seuraava pyyhkäisy levitysliinalla tekee juuri tuommoiset jäljet. Mutta tämäkin vaatisi todennäköisesti korkeamman ympäröivän lämpötilan ja suht korkean suhteellisen ilmankosteuden että näin voisi käydä. Ja silloinkin sen olisi todennäköisesti huomannut levitysvaiheessa että pinta on jo kirkas ja jatkaa levittämistä siitä huolimatta, silloin pinta saattaa hylkiä jo seuraavaa kerrosta ja jäädä rasvaholottamaan tuolla lailla.
Jokatapauksessa itse pinnoite pitäisi vetäytyä jo levityksen aikana täysin kirkkaaksi ja jos jotain pyyhittävää jää niin sekin lähtee heti ensimmäisellä pyyhkäisyllä. Tuommoista ei pitäisi tapahtua millään lailla.
Re: Nanolex pinnoitteet
Kirjotellaan tännekkin tiedoksi kaikille. Minulla kävi Si3D:n kanssa seuraavaa levityksessä. Nanolexin oma musta levitysliina jätti väriä maalipinnan päälle ja siis pinnotteen alle. Tämä siis uudesta liinasta ja ekaan paneeliin. Kyselykierroksen jälkeen Florian vahvsti, että tuota voi tapahtua yksittäisillä liinoilla. Eli ei ole viallista erää. Syynä yleensä on liian suuri paine tai liikaa tuotetta. Minulla oli jälkimmäinen syynä, epäilen. Nokkela kaveri tämä Si3D, kun kamaa ei saa laittaa liikaa eikä liian vähän.
Tämäkin ilo loppui lyhyeen, kun tölväsin purkin laittialle kyynärpäällä ja rikkihän se meni. Joten yksi 30 ml purkki riitti kattoon ja konepeltiin.
Tämäkin ilo loppui lyhyeen, kun tölväsin purkin laittialle kyynärpäällä ja rikkihän se meni. Joten yksi 30 ml purkki riitti kattoon ja konepeltiin.
- Worst Class Shampoo Junkie -