Koiran naarmuttamat muoviosat
-
Blue-berry
Koiran naarmuttamat muoviosat
Moro
Onkohan kellään arvon kinnaslaisella tietoa, että saako koiran kynsimät sisustan muoviosat ehostettua jotenki? Itselle ei tule mieleen muuta kuin kevyt myllytys...
Onkohan kellään arvon kinnaslaisella tietoa, että saako koiran kynsimät sisustan muoviosat ehostettua jotenki? Itselle ei tule mieleen muuta kuin kevyt myllytys...
Re: Koiran naarmuttamat muoviosat
Kuulin sellasen, että muoveja voisi koittaa lämmittää. Nevör tested... 
- Projectech
- Apupoika
- Viesti:
Myllytys toimii vain peilikiiltäviin "pianolakkapintaisiin" muoviosiin. Muut osat ovat mattapintaisia ja lisäksi yleensä pinnaltaan kuvioituja, jolloin myllytys tuottaa vain kiiltävän kohdan muoviin.
Lämmityksellä voi teoriassa sulatella naarmua takaisin umpeen, jos ainetta ei ole poistunut, mutta tässäkin kiilto lisääntyy helposti ja muoviin tulee hallitsemattomia muodonmuutoksia.
Muovia saa kyllä hitsauksella osaavissa käsissä korjattua melkein miten vain, mutta sekin toimii vain pinnoissa, jotka voidaan viimeistellä maalaamalla.
Kannattanee käydä kyselemässä uuden osan hintaa, joskin useamman paneelin ollessa kyseessä voi tulla kalliiksi.
Muovinhoitoaineilla saa pientä naarmua hetkeksi vähän näkymättömämmäksi, mutta ei niilläkään ihmeitä tehdä.
Lämmityksellä voi teoriassa sulatella naarmua takaisin umpeen, jos ainetta ei ole poistunut, mutta tässäkin kiilto lisääntyy helposti ja muoviin tulee hallitsemattomia muodonmuutoksia.
Muovia saa kyllä hitsauksella osaavissa käsissä korjattua melkein miten vain, mutta sekin toimii vain pinnoissa, jotka voidaan viimeistellä maalaamalla.
Kannattanee käydä kyselemässä uuden osan hintaa, joskin useamman paneelin ollessa kyseessä voi tulla kalliiksi.
Muovinhoitoaineilla saa pientä naarmua hetkeksi vähän näkymättömämmäksi, mutta ei niilläkään ihmeitä tehdä.
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Viiminen vaihtoehto jos mikään muu ei toimi. Tuli tuolla takakontin tumman harmaa suoja meikattua, pinnasta tuli kuin uusi mutta toimii vain tummiin muoveihin : 

Koskaan en ole käyttänyt, mutta mitenköhän Autobrite Black Dye, tuotekuvaus: "haalistuneiden kangas- ja muovipintojen värjäämiseen tarkoitettu tuote". Olisikohan kellään kokemuksia...?
Joitain pienempiä naarmuja olen hinkannut ns. Taikasienellä. Ei poista tietenkään naarmuja, mutta hieman huomaamattomampia ovat. Tätä siis koviin röpelömuoveihin käyttänyt.
-
Blue-berry
Kiitän vinkeistä. Tarviipa testailla kunhan kerkiää. En ole itse vielä edes nähnyt niitä muovipaneeleja. Puhelimessa vain tuttu kyseli. Kauhulla odotan 
CarPro Perlillä olen saanut varsin hyvää jälkeä huonoihinkin muoveihin. Meikkaamistahan tuo on, mutta muita vaihtoehtoja on aika vähän. Ohjeessa neuvotaan laimentamaan pumppupulloon, mutta itse olen käyttänyt raakana, kostutetulla levityssienellä. Mikään mattapinta tuolla menetelmällä ei tosiaankaan tule, mutta jos muovi on oikeasti naarmuinen ja haalistunut niin pieni gigolo-kiilto ei haitanne.
Perl käy myös moneen muuhun, esim. renkaisiin ole tuota käyttänyt.
Viimeksi elvytin 31v vanhan Opel Asconan sisustan muoveja, olisi tarkoitus saada kärry joskus kasaan ja museoon.
Viimeksi elvytin 31v vanhan Opel Asconan sisustan muoveja, olisi tarkoitus saada kärry joskus kasaan ja museoon.