Testi: Trim & Tire

Käyttäjien tekemät testit
Hynde

Re: Testi: Trim & Tire

Viesti Kirjoittaja Hynde » Su Maalis 20, 2011 8:43 pm

Kiitos taas kommenteista!!!

Tuon C4:n osalta luvataan, että ehostaa huonojakin kohteita ja sen vuoksi tuon kokeiluun ostinkin. Toisessa projektiautossa on paikka sille valmiina ja ehkäpä sitä jää tähänkin autoon kevätfiksausta varten... ;) Voisin kuvitella, että kuumailmapuhallin / C4 -kombo voisi olla aika kova sana!!!

JP:n ehdottama kimppaostos tuon Ultiman osalta voisi olla paikallaan. Ainettahan on tolkuton määrä pullossa ja se kestää pitkään!!! Hankintahinta on aika kova, mutta suhteessa tarvittavaan määrään ja kestoon, ei hinta jää kyllä kovaksi.

Noista rengaskiillokkeiden kestosta voi nyt todeta ainakin sen, että Suomen loskassa ja suolassa ei tarvitse kummoista kestoa odottaa. Toisaalta, ei kai tämä vuodenaika se olekaan, minkä vuoksi niitä hommataan??? Joten täytynee testata uudestaan verrokiksi, kun kesärenkaat pyörähtävät alle... ;)
Kaikki liha tottelee kuria...

Projectech
Apupoika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Projectech » Su Maalis 20, 2011 9:33 pm

Hynde kirjoitti:JP:n ehdottama kimppaostos tuon Ultiman osalta voisi olla paikallaan. Ainettahan on tolkuton määrä pullossa ja se kestää pitkään!!! Hankintahinta on aika kova, mutta suhteessa tarvittavaan määrään ja kestoon, ei hinta jää kyllä kovaksi.
Nyt kun Ultima Tire & Trim Guard Plus on toimivaksi aineeksi todettu myös puolueettoman testaajan toimesta, laitetaanpa tarjousta peliin :)

Englannista waxamomosta tämän saa 34,95 GBP, joka päivän kursilla tekee tasan 40 euroa. Tarjoushinta viidelle ensimmäiselle tilaajalle 39 euroa! Nyt äkkiä ostoksille, sillä tämän rinnalla kalpenevat jo motonetinkin järkevät tarjoukset ;)
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Maalis 21, 2011 9:32 am

Erittäin hieno ja kattava testi. Jos aineet on käsillä (multa voit ainakin kaataa johonkin purkkiin talteen) niin tee ihmeessä testi renkaisiin vielä kun suola poistuu teiltä, vaikka parin kuukauden päästä. Jotenkin en usko että rengaskiillokkeet pysyisikään talvella hirmu hyvin, eikä mulla semmosia kokemuksiakaan oo. Joulukuussa pysy hyvin kun ei ollu ku lunta mut sen jälkeen on pesujen välissä aina vetäny renkaat taas harmaiksi.

Toi C4 on, ja olen sen tiennytkin, erittäin hienosti kehitetty aine. Mun mielestä ei voida puhua hoitoaineesta vaan päällysteestä. Siis sehän tekee uuden kerroksen muovia siihen listan päälle. Keston pitäisi periaatteessa olla ikuinen, mutta kyllä sekin haalistuu aikanaan, niinkuin uudet listatkin haalistuisi. En usko että kuumapuhallinta tarvitaan, jos laittaa C4:sta, tai ainakin epäilen sitä. Siihenhän se tuote on suunnattu. Mutta mielestäni C4:sen voisi päällystää vielä jollain, esimerkiksi Ultiman tuotteilla jotta maksimoidaan sen kesto :)

C4 ainakin GTechniqin mukaan sopii myös kumille joten sitä olis voinu testata renkaissakin. Jotenkin en vaan usko että on riittävän elastinen siinä. Voisi hilseillä pois, ainakin korkeaprofiili talvitassuista :lol:
Vain YKSI LSP!

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » Ma Maalis 21, 2011 2:55 pm

Ite taas järkeilin että tulisko paras jos ensin vetäis kuumailmapuhaltimella ja sen jälkeen "sulkis" pinnan C4:lla. Nuo kaikkein vaaleimmat kohdat listasta kuitenkin erottuu edelleen.

S@mpp@

Viesti Kirjoittaja S@mpp@ » Ma Maalis 21, 2011 6:21 pm

Tuo C4 vaikuttaa kyllä hyvältä, mutta voisko joku valaista tyhmää ja kertoa valmistajan :D Google kertoo vain sitikasta :lol:

Jos joku kesällä meinaa rengaskiilloke-testin vääntää, täältä saa (jos vielä on jäljellä) CG:n new look kiilloketta testiin mukaan :)

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » Ma Maalis 21, 2011 6:24 pm

mikko>

Viesti Kirjoittaja mikko> » Ma Maalis 21, 2011 6:25 pm

S@mpp@ kirjoitti:Tuo C4 vaikuttaa kyllä hyvältä, mutta voisko joku valaista tyhmää ja kertoa valmistajan :D Google kertoo vain sitikasta :lol:

Jos joku kesällä meinaa rengaskiilloke-testin vääntää, täältä saa (jos vielä on jäljellä) CG:n new look kiilloketta testiin mukaan :)
http://gtechniq.com/main-page/" onclick="window.open(this.href);return false;

S@mpp@

Viesti Kirjoittaja S@mpp@ » Ma Maalis 21, 2011 8:59 pm

Kiitos! Täytyy varmaankin tuota ottaa seuraavassa kimppatilauksessa :)

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ma Maalis 21, 2011 11:02 pm

Kaikkien lähettämistä näytteistä riittää vielä vallan mainiosti kesätestiä varten. Urranin näytteestä voin ottaa myös pienen tilkan talteen, ennen kuin palauttelen takaisin.

Niin älkää edelleenkään sotkeko tuosta C4:sta KIILLOKKEISIIN. Sillä tehdään uutta nanopinnoitetta vanhan päälle ja on tarkoitettu pysyvään ehostamiseen. Se, että kuinka hyvin se ajaa sen asian, niin nähdään ajan saatossa. Minun mielestäni pitää kestää vähintään vuoden, ennen kuin on sen taalanipun arvoinen, mitä se maksaa. Itsekin olen asiaa kuutioinut samalla tavalla kuin sonikk. Voisi kokeilla ehostaa ensin kuumailmapuhaltimella ja sen jälkeen sulkea pinnan tuolla C4:lla. Kuvittelisin, että näin listat pysyisivät paremman näköisinä vielä pitempään. Mutta enpä tiedä. Mutua...

Renkaisiin levitettynä helmiä sioille... :lol:

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ma Maalis 21, 2011 11:41 pm

joye kirjoitti:Tosta ??? hyttysmyrkystä voisin itsekkin jotain kokemuksia kertoa kun oletan että itsekkin sitä olen käyttänyt/käytän päivittäin töissä. :D Tuoksuu sitruunalta(?!), on tahmean ja vähän liisterimäisen oloista. Kestoltaan imo ihan hyvä, itsekkin saanut noin 2-3viikon sen pysymään listoissa ja myös renkaissa(tosin kesä nyt on aivan eri juttu kun talvi). Voihan sitä kertoa että mikä se aine on nimeltään ja kuka sitä valmistaa mutta en näe siinä mitään järkeä koska normaali tallaajan sitä on vaikea lähteä metsästämään yhtään mistään, joten jätetään se välistä nyt tältä osaa. :? Tärkeintä on että se toimii ja mielellään sitä käyttää päivittäin töissä. :)

EDIT: Dani voi varmaan itsekkin täydentää minun sanomisiani omilla mielipiteillään tästä aineesta, varmaan ihan hyvä saada useamman ihmisen kertomukset. :)
Juuri tätä duunilitkua tämä ??? -hyttysmyrkky :lol:
Saksalainen valmistaja, muuta en kehtaa kertoa, aineet tulee ainoastaan meille duuniin ja that's it 8-)
Kesto mun mielestä semisurkea, enemmän semmonen show henkinen litku joka ajaa asiansa ihan ok.
Saa olla levittämässä listoihin ja renkaisiin jokatoisen pesun jälkeen, tiedä sitten onko se niin kivaa.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

mixu74

Viesti Kirjoittaja mixu74 » Su Huhti 03, 2011 4:33 pm

Kertokaas kun en muista niin mikä on prestalla semmoinen rengaskiilloke millä saa renkaan öljyisen kiiltäväksi. siis pelkällä tyylillä että aine ruiskutetaan renkaalle ja annetaan olla. tai jokin muu ruiskutettava aine myös käy.

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » To Touko 19, 2011 1:30 pm

Minä olen nyt testaillut myös tuota Chemical Guys New Look Trim Gel renkaisiin, kun kelit paranivat. Sen kesto ei edelleenkään vakuuta. Viimeistään, kun vettä sataa se on mennyttä. Muutenkin parin päivän jälkeen se on jo tuntuvasti haalistunut.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Touko 20, 2011 8:06 am

TKe_ kirjoitti:Minä olen nyt testaillut myös tuota Chemical Guys New Look Trim Gel renkaisiin, kun kelit paranivat. Sen kesto ei edelleenkään vakuuta. Viimeistään, kun vettä sataa se on mennyttä. Muutenkin parin päivän jälkeen se on jo tuntuvasti haalistunut.
Eikös se oo ihan mainostetustikkin vesipohjainen aine ilman polymeerejä joten eiks tää oo vähän niinkun ominaisuus?
Vain YKSI LSP!

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Pe Touko 20, 2011 8:22 am

Urran kirjoitti:
TKe_ kirjoitti:Minä olen nyt testaillut myös tuota Chemical Guys New Look Trim Gel renkaisiin, kun kelit paranivat. Sen kesto ei edelleenkään vakuuta. Viimeistään, kun vettä sataa se on mennyttä. Muutenkin parin päivän jälkeen se on jo tuntuvasti haalistunut.
Eikös se oo ihan mainostetustikkin vesipohjainen aine ilman polymeerejä joten eiks tää oo vähän niinkun ominaisuus?
Juurikin näin. Mutta eniten yllättää se, että kuivallakin se antautuu todella nopeasti.

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Pe Touko 20, 2011 12:47 pm

Mulla onkin vielä tallessa ne teidän lähettämät samplet ja osa 2, eli kesä testi tehdään heti, kun terveys antaa myöten... :roll: Saataisiin ehkä jotain eroa myös näihin rengaskiillokkeisiin...

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Touko 20, 2011 12:49 pm

Hynde kirjoitti:Mulla onkin vielä tallessa ne teidän lähettämät samplet ja osa 2, eli kesä testi tehdään heti, kun terveys antaa myöten... :roll: Saataisiin ehkä jotain eroa myös näihin rengaskiillokkeisiin...
Hoida ittes ensin kuntoon. Itseä kyl kiinnostas tää kesä -edition eikä mulla nyt niin kiire oo saada ainettakaan takas.
Vain YKSI LSP!

Pellikka

Viesti Kirjoittaja Pellikka » Ma Heinä 25, 2011 7:06 pm

Itsekkin olen testaillut ja käyttäny aika monia aineita muovinhoitoon. Vanhoissa volkkareissa (mk1-2) kun tuota muovia riittää ja se tykkää haalistua. Käyn yleensä kaikki listat ja lirpakkeet läpi.

Nltg:tä on nyt, mutta en pitäisi kyllä kovin kummosena. Paras tähän mennessä kuitenkin. Sateella aineet valuu pitkin kylkiä etenkin jos levityksestä ei ole kauaa. Renkaissa ei pysy sen paremmin. Sisätilojen haalistuneisiin osiin ja konehuoneeseen on toimiva. Tuo on kyllä esim. näyttelyihin todella edustava, mutta kestoa pitäs löytää. Levityksen jälkeen kun liinalla käy läpi, niin pinta on oikein mieleinen.

Poorboys natural shine. Hyvän näköinen pinta. Ei ime pölyä, ehkä jopa hylkii. Ei tämäkään oikein tarjoa kestoa auton ulkopinnoille. Tykkään käyttää lähinnä kojelautaan, listoihin ja konehuoneeseen. Tuoksuu kivasti kirsikalle :)

Valet pro yellow bumper gel. Vaikka pihi olenkin niin lahjoitin purkin kaverille. Hetken oli hyvän näkönen, ei liian kiiltävä. Ikäänkuin haihtui pois, ei kylläkään valunut mihinkään. Testattiin hallissa autoon, joka oli talvisäilössä ja aine hävisi pinnasta muutamassa päivässä. Ei sisällä silikoonia, siitä plussaa.

Megun hyper dressing. Sisätiloihin tykkään käyttää reilusti vedellä ohennettuna. Jättää silkkisen ja tasaisen pinnan. Puhdistaa yllättävän hyvin ja helppo levittää. Ulkona ei vaan kestä vettä tämäkään olipa suhde mikä tahansa.

Muita mitä testannu töissä ja kotona:
-Würthin muovinkiillotus. Rasvainen ja kerää kaiken pölyn. Eipä ole tullut käytettyä mihinkään, liekkö enää edes myynnissä?
-Lahega #64? bumper shine. Aikalailla sama koostumus ja tuntuma kuin AG:n bumper caressa, mutta pysynee hieman paremmin. Kerää pölyä tämäkin
-AG bumper care. Maalamoihin ihan riittävä kun kestää luovutushetkeen asti. En käytä.
-Turtle wax black shine. Kuivaa kuraa, joka sotkee mustalla värillään. Ei vastinetta rahalle.

Seuraavana ajatus testata Sonüs trim&motor kotea, kuhan saadaan tilattua. Sekin kyllä hieman ehkä eri luokkaa, kun ainakin myyntitekstissä sanotaan akryyli vahaksi.

Wax On

Viesti Kirjoittaja Wax On » Su Loka 07, 2012 6:48 pm

Ainakin itsellä olevat 2 purkkia, perusmerkit CRC rengaspray ja AG rengaskiilto hoitavat homman hyvin, eikä tarvi tosiaan pyyhkiä pois jos ei huvita. Kestohan niissä on, mitä on, mutta olkoon, sillä alle minuutissa on uudet suihkeet pinnassa, jos tarvii vaikka äippää käydä moikkaamassa
/Wax Off

hiusnaarmu

Viesti Kirjoittaja hiusnaarmu » Ke Loka 24, 2012 11:10 am

Onkos kellään pitempää kokemusta Optimum Opti-Bond Tire Gelistä?
Itse sitä hommasin Jannelta ja jatkoin sitä ohjeiden mukaan vedellä, niin saa pullosta ruiskuttaa.
Käy ohjeiden mukaan myös sisustan muoveille.
Jätti pikkaisen märemmän pinnan renkaisiin, kuin Wolf Black Out.

Vastaa Viestiin