3m laikat ja aineet
3m laikat ja aineet
Mitäs mieltä porukka on sellaseista yhdistelmästä kun hommasin Rupesin 18 rotaryn. Siihen sitten Milwaukeen 125mm pehmeän tallan. Laikoiksi 3m sininen holoja varten ja vihreä sitten hieman karkeampaan työstöön. 150mm ovat kummatkin laikat. Aineiksi nuo 3m sini korkkinen ja vihreä korkkinen. Onko ok kilkkeet? Nyt pitäisi vielä hommata jokin karvalaikka oikein hiontaa varten. Pärjäänkö noilla koti hommissa. Kaikki mielipiteet ja neuvot ovat tervetulleita 
Re: 3m laikat ja aineet
Meidän talossa käyetään noita 3m:n tahnoja ihan menestyksellisesti melkeinpä päivittäin. Tosin tarjolla on kolmea eri väriä, leikkaavaa, vähän enemmän leikkaavaa ja todella vähän leikkaavaa, siis tuota holonpoistoa. Joidenkin autojen lakat on sen verran lujassa, että saa olla nuo molemmat leikkaavat värit käytössä, keltainen ja vihreä.
Onhan tuo aika arvokasta lientä, mutta mielestäni toimivaa. Vähän olen katsellut ebaynkin tarjontaa, mutta hinnoissa ei hirveän isoa eroa ole. Kolme kiloa eri värejä ja kolme laikkaa saisi 150 eurolla tänne, mutta täällä nuo purkit maksavat 40-50 euroa ja laikat ehkä 20-30 kpl? Periaatteessa ulkomailta tulisi siis laikat kaupan päälle.
Tänään muuten työstin vähän yhden Sokotan lintulautaa, jossa oli linnun kakkakikkareiden jäämiä. Sitä kun ajeli tuolla sinikorkkisella(?) holonpoistolla, niin lähti aika kivasti nuo linnun jäämistöt. Tuo linnunskeida on kuitenkin sellaista tavaraa, että vanhetessaan lakan päällä se syöpyy sinne lakan sisään. Bensalla kuulemma lähtisi, en ole tohtinut kokeilla.
Onhan tuo aika arvokasta lientä, mutta mielestäni toimivaa. Vähän olen katsellut ebaynkin tarjontaa, mutta hinnoissa ei hirveän isoa eroa ole. Kolme kiloa eri värejä ja kolme laikkaa saisi 150 eurolla tänne, mutta täällä nuo purkit maksavat 40-50 euroa ja laikat ehkä 20-30 kpl? Periaatteessa ulkomailta tulisi siis laikat kaupan päälle.
Tänään muuten työstin vähän yhden Sokotan lintulautaa, jossa oli linnun kakkakikkareiden jäämiä. Sitä kun ajeli tuolla sinikorkkisella(?) holonpoistolla, niin lähti aika kivasti nuo linnun jäämistöt. Tuo linnunskeida on kuitenkin sellaista tavaraa, että vanhetessaan lakan päällä se syöpyy sinne lakan sisään. Bensalla kuulemma lähtisi, en ole tohtinut kokeilla.
noniin kiva kuulla kehuja heti alkuunsa. Onkos tuo keltainen kaikista hiovinta ainetta ja sama juttu laikassa? Sen verran utelen että millaisilla kierroksilla olet noita litkuja käytellyt? Oletko hionut näillä laikoilla vai onko villalaikka vielä kaverina tässä? 
Leikkaavissa liemissä on saanut olla ihan hyvät kierrokset, viimeisessä kierroksessa sillä holonpoistolla olen ajellut kakkosvaihteella eli aika matalilla jengoilla. Ensin karvalla naarmut poies ja sitten viimeistely sinisellä vaahtomuovilla.
Mulla on käytössä 3m fast cut (vihreä) ja holojen poistoon extra fine plus (keltanen) ajatuksena olisi hommata vielä valkokorkkinen joka on leikkaavampi kun fast cut tuotenumero 09374