Pienpoisto, raudanpoisto, claybar jne.
-
Urran
Viesti
Kirjoittaja Urran » Ma Touko 09, 2011 9:51 pm
Jännä kokemus, etenkin kun kyseessä Joybondin clayta. Mut onhan kaikki mahdollista. Tuntuko/kuuluko että ois jääny paljon sitten likaa kiinni? Että kääntelit tarpeeks usein.
Omakohtaisten kokemusten perusteella clay pehmenee, mitä enemmän se on lämmin. Jos liian lämmin niin lässähtää vaan turhan nopeesti. Mietinkin viimeeksi että pystyisikö BH Auto-Clayn purevuutta säätelemään veden lämpötilan perusteella
P.S. Pakko sanoa, vaha ei peitä (paitsi Auto-Balm)

Ne on Glazeja/AIO:ja ne

Vain YKSI LSP!
-
sonikk
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja sonikk » Ma Touko 09, 2011 10:37 pm
Oisko mahdollista että sitä liukkaria ois jääny/kuivunu pinnalle niin näyttää holoilta? Ipalla kun olis pyyhkässy niin olis nähny johtuko siitä. Mietin vaan kun jos qd:llä pyyhkii ikkunat huolimattomasti niin niihin jää jäljet niin miksei pellille?
-
henkkuli
Viesti
Kirjoittaja henkkuli » Ti Touko 10, 2011 5:49 pm
Itsellä kokemukset rajoittuu zainon pötikkään. Joku purnukka tyhjentynyt, ja nyt ensimmäisen kerran ihmetytti clayn "käytös". Tuntui, että savi alkoi murenemaan puolikkaan konepellin jälkeen, syystä ei tietoa. Toimintatapa sama, kuin aina aiemminkin. Aiemmin ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia ko. tuotteen kanssa.
-
Meebeli
Viesti
Kirjoittaja Meebeli » Ti Touko 10, 2011 6:21 pm
Urran kirjoitti: Tuntuko/kuuluko että ois jääny paljon sitten likaa kiinni? Että kääntelit tarpeeks usein.
P.S. Pakko sanoa, vaha ei peitä (paitsi Auto-Balm)

Ne on Glazeja/AIO:ja ne

Clayaus alueena pidin aina n.40x40cm aluetta (mikäli mahdollista tietenkin

) ja käänsin aina kyseisen alueen jälkeen/ muovasin uuden pinnan/ vaihdoin claytä. Pesin vielä kinthaalla claybar käsitettelyn jälkeen koko auton joten ei ainakaan pitäis olla että ois jääny liukkarista mitään jäämiä. Täytyy nyt lähi vkloppuina syventyä asiaan IPA:n kera ja tehdä testejä
Ja pahoittelen typoa, tällä oltii taas niin täpinöissää että kaaaaikki aineet on vaaahoja

-
Urran
Viesti
Kirjoittaja Urran » Ke Touko 11, 2011 8:06 am
Joo. On jännä kyllä. Ei nyt ainakaan tekniikkaa pitäis voida syyttää joten syy kääntynee tuotteeseen.
Ja ei mitään, pientähän tämä on

Yritän vain oikaista koko suomen kansan käsityksen mitä on autovaha

Vain YKSI LSP!
-
Dani
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Dani » Ke Touko 11, 2011 8:01 pm
Minkä värinen auto oli kyseessä ja minkä merkkinen?
..tai sitten liikkeen jättämät holot tuli esille kun savestit auton, lähti ne peittävät mämmit vaan pinnasta pois

"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
-
Urran
Viesti
Kirjoittaja Urran » Ke Touko 11, 2011 9:13 pm
Dani kirjoitti:Minkä värinen auto oli kyseessä ja minkä merkkinen?
..tai sitten liikkeen jättämät holot tuli esille kun savestit auton, lähti ne peittävät mämmit vaan pinnasta pois

Enpä osannu edes ajatella moista. Onko Meebeli nähtävissä ns. buffer trailia?
Vain YKSI LSP!
-
Meebeli
Viesti
Kirjoittaja Meebeli » To Touko 12, 2011 4:54 pm
Urran kirjoitti:Dani kirjoitti:Minkä värinen auto oli kyseessä ja minkä merkkinen?

Enpä osannu edes ajatella moista. Onko Meebeli nähtävissä ns. buffer trailia?
Juu hieman tuon bufferin tyyppistä juurikin. Merkki on Mercedes ja väri met.hohto violetti. Auto ollu jo reilut 3 vuotta mulla et ois kyllä holot varmaanki(?) pitäny tulla esii aikasemmin

Täytyy nyt vkloppuna kokeilla muijan autoo samaa savea ni sitte tietää et onko vika käyttäjässä vai tavarassa

Olispa kunnon kamera ni vois ottaa kuvia

-
jallu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jallu » Ke Touko 25, 2011 11:35 am
Huomasin eilen Motonetissä että Turtle waxiltakin on tullut claybar ja liukaste myyntiin. Hinta tais olla paketilla 24 Eur. Alkaahan näitä saada jo kivijaloistakin. Tarvis vaan jonkun testata laatu.
Big Orange ei enää näkynyt hyllyssä, olisko kesän alku tyhjännyt hyllyt.

Suola kuuluu ruokaan, ei tielle.
-
sipowicz
Viesti
Kirjoittaja sipowicz » Su Heinä 31, 2011 2:55 pm
Jatketaan tähän ketjuun kun ei viitsi uutta tämän takia aloittaa.
Onko joku käyttänyt Autoglymin saven kanssa BigOrangea liukkarina? Itse olen käyttänyt tuota AG:n RapidDetaileria, mutta alkaa olemaan vähissä ja BigOrangea löytyisi kaapista. Mikähän olisi sopiva laimennus suhde liukasteena?
-
Peke
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Peke » Su Heinä 31, 2011 8:35 pm
Itellä on viel hyllyssä 4 palaa megun savea ja Quick Detaileria, mutta ku ne loppuu, käyttöön/testiin tulee BH:n soft clay. Riittikö tälle pelkkä vesi(akkuvesi) liukkariks?
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
-
Projectech
- Apupoika
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Projectech » Su Heinä 31, 2011 8:43 pm
^ Kyllä, Bilt Hamber claylle riittää pelkkä vesi liukasteeksi. Normaali talousvesi käy hyvin, mutta eipä siitä puhtaammastakaan haittaa ole

Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä!
autonhoitokauppa.fi
-
Dani
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Dani » Ma Elo 01, 2011 9:22 pm
..ja jos nyt jostain syystä ei oikein tykkää siitä että snadisti tökkii pelkällä vedellä niin voi veden sekaan laittaa tilkka BH Auto-Washia, sit liukuu erittäin maukkaasti.
Itse kun läträsin pelkällä vedellä niin jotenkin se ei luonnistunut yhtä hyvin kun tilkalla BH Auto-Washilla, 1,5L sekaan laitoin sen 5ml.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
-
Tony_L
Viesti
Kirjoittaja Tony_L » Ma Elo 01, 2011 9:49 pm
pitäisi myös uusi clay hommata kun autonhoito.com punainen alkaa loppua ja tämä on kyllä ollut mun mielestä hyvää ja puhdistanut todella helposti pihkat ja lentoruosteet sun muut pois mutta voisi sitä jotain uutta koittaa seuraavaksi.
Stjärnagloss mild & safe clay löytyy myös mutta tällä ei kyllä tee mitään mun mielestä.
-
Kime
Viesti
Kirjoittaja Kime » Ti Elo 02, 2011 7:45 pm
Sain juuri Jannelta BH soft clay sitä pitä testailla. Kun sitä täällä kehuttu niin pitihän se ostaa.
-
Hynde
Viesti
Kirjoittaja Hynde » Ke Elo 03, 2011 12:47 am
Tony_L kirjoitti:pitäisi myös uusi clay hommata kun autonhoito.com punainen alkaa loppua ja tämä on kyllä ollut mun mielestä hyvää ja puhdistanut todella helposti pihkat ja lentoruosteet sun muut pois mutta voisi sitä jotain uutta koittaa seuraavaksi.
Stjärnagloss mild & safe clay löytyy myös mutta tällä ei kyllä tee mitään mun mielestä.
BH clay!!!
Pakko kysyä, että koska olet ostanut tuota autonhoito.com punaista? Oletko tarkastanut maalipinnan käytön jälkeen kuinka tarkkaan holojen varalta?
Kaikki liha tottelee kuria...
-
Hynde
Viesti
Kirjoittaja Hynde » Ke Elo 03, 2011 12:49 am
Dani kirjoitti:..ja jos nyt jostain syystä ei oikein tykkää siitä että snadisti tökkii pelkällä vedellä niin voi veden sekaan laittaa tilkka BH Auto-Washia, sit liukuu erittäin maukkaasti.
Itse kun läträsin pelkällä vedellä niin jotenkin se ei luonnistunut yhtä hyvin kun tilkalla BH Auto-Washilla, 1,5L sekaan laitoin sen 5ml.
Sama täällä. Laitan myös pienen tirauksen mukaan. Olen sen verran skeptiseksi tullut tässä ajan myötä näiden savien osalta, että haluan sen varmasti liukuvan kunnolla pinnalla. Toimii siis ihan hyvin pelkällä vedellä, mutta loraus auto-foamia ja toimii taivaallisesti...

-
Peke
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Peke » Ke Elo 03, 2011 12:56 am
Dani kirjoitti:
Hynde kirjoitti:
Toimii siis ihan hyvin pelkällä vedellä, mutta loraus auto-foamia ja toimii taivaallisesti...

Siis sama mitä pesuainetta sinne lorauttaa???

Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
-
juha.lehtimaki
Viesti
Kirjoittaja juha.lehtimaki » Ke Elo 03, 2011 1:03 am
Itse oon savestanut about 15% Pinelinella kun sitä sattuu painepullossa olemaan. Pinta on tietysti pesun jälkeen muutenkin märkä niin siitä tulee todella liukas soppa. Kaikka clayt ei välttämättä tykkää kaikista saippuoista (murenee käsiin kun on hetken käyttänyt) mutta kokeilemallahan tuo selviää. Liukastan siis sillä mitä sattuu vierestä löytymään ja hyvin on toiminut.
-
Hynde
Viesti
Kirjoittaja Hynde » Ke Elo 03, 2011 1:18 am
Peke tässä tapauksessa kyllä, koska määrä oli niin pieni. Vain antamaan snadisti lisäliukkautta. Normaalien savien kanssa ei ole ihan sama, että mitä ainetta laittaa, jos seokset on tyyliin 50/50. Pinenlinen voimasta esimerkiksi osa savista murenee täysin käsiin, niin kuin tuossa ylläkin sanottiin.
-
Urran
Viesti
Kirjoittaja Urran » Ke Elo 03, 2011 8:34 am
Itte huomasin et sumutinpullosta käytettynä BH Clay ei liukunu niin kivasti mutta kun veteli reilusti pintaa märäks letkulla niin johan

Toinen tosi iso ero kys. clayn liukuvuuteen oli veden lämpötila. Jos clayas lämpimällä vedellä niin liuku ihan tautisesti ja claykin oli pehmeempää, kun taas kylmällä vedellä takertu helpommin ja clay oli kovempi. Itse etsin semmosen sopivan lämpötilan viimeeksi.
Vain YKSI LSP!
-
TKe_
- Site Admin
Viesti
Kirjoittaja TKe_ » Ke Elo 03, 2011 8:36 am
Urran kirjoitti:Itte huomasin et sumutinpullosta käytettynä BH Clay ei liukunu niin kivasti mutta kun veteli reilusti pintaa märäks letkulla niin johan

Toinen tosi iso ero kys. clayn liukuvuuteen oli veden lämpötila. Jos clayas lämpimällä vedellä niin liuku ihan tautisesti ja claykin oli pehmeempää, kun taas kylmällä vedellä takertu helpommin ja clay oli kovempi. Itse etsin semmosen sopivan lämpötilan viimeeksi.
Mä olen käyttänyt tänkin kanssa Dodon Born Slippyä ja hyvin toimii.
-
Urran
Viesti
Kirjoittaja Urran » Ke Elo 03, 2011 8:37 am
^Sekin testattu toimivaks

Vain YKSI LSP!
-
S@mpp@
Viesti
Kirjoittaja S@mpp@ » Ke Elo 03, 2011 5:55 pm
Tänään saapui Dodon oma claybar, vielä kun joku auto olis johon sitä testais