Kokemuksia autofiksaus / detailing firmoista

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
Ceeray

Re: Kokemuksia autofiksaus / detailing firmoista

Viesti Kirjoittaja Ceeray » Ke Marras 05, 2014 3:44 pm

Kiitos vain, privaan tulikin jo tarpeelliset tiedot ja suositukset. Lopputulemana oli että hyvää palvelua on saatavana.

Nyt päätin silti nakata perusvahat kunnon pesun kera autoon talveksi, sitten keväällä auton pinta kuosiin. Näin siitä ehkä ehtii jopa nauttimaan enemmän kun talvella se on suolan kanssa koko ajan paskainen.

Kuulostaa ehkä "hifistelijän" korviin pakittelulta mutta tosiasia on näin että ei se puhtaana pysy talvella ku pakkasella.. kesällä toivottavasti paremmin

pesux

Viesti Kirjoittaja pesux » Ke Marras 05, 2014 11:23 pm

täytyy itse tähän väliin todeta meikki firman yrittäjänä että joksenkin huvittavaa että jotkut kuvittelee oikeasti saavansa halvalla hyvää.. itse en edes lähde tarjoamaan alle 200€ pelkkää kiillotusta. itse haluan kyllä siitä vaivasta saada korvauksen hyvästä työstä ja sellaisesta työstä mistä ei tulla jälkikäteen valittamaan.. jokainen joka haluaa kiillotuksen autoonsa ja on sitä mieltä että 80€ pitää saada täydellistä jälkeä niin unen näkivät. hyvänä esimerkkinä on nämä venäläiset ja virolaiset ja mukaan vielä albaanit jotka pitää meikki/pesula firmoja niin yksikään niistä ei toimi rehellisellä pohjalla.. hinnat poljetaan alas jotta saadaan paljon asiakkaita ja helppoa rahaa. heti kun verottaja löytää niin muutetaan firman nimet ja omistajat tai kadotaan maasta ja tullaan hetken päästä takasin ja sama kierros uusiksi.. suurin osa meikki firmoista tosiaan puskee vaihtoautoja läpi ja peittää jäljet ja kun asiakas ostaa auton ja pesee sen ekan kerran niin avot mitä yllätyksiä on luvassa. musta auto vaihtui serpraksi pesun jälkeen ja sehän on sitten todellamukavaa. itse teen vaihtoautoja joka päivä ja käytän sini sävysiä ledi valoja ja toisena käytän erikseen tilattuja valoja mitkä vastaa auringon valoa ja niin pitkään kuin holoja näkyy niin teen sen uusiksi itse en hyväksy omalle kohdalle sitä mainetta mitä täällä puhutaan että tulee tehtyä halvalla seepraa itse kohdistan työn hintaan ja laatuun. asia mitä olen kaikille nillittäjille ja tinkijöille sanonut on se että "halvalla et saa hyvää" "nopeasti et saa laatua vaan saat sen mitä et halua saada" varmasti tämä avautuminen ei kohdistunut yhtään tähän osastoon mutta oli pakko sanoa oma näkemys asioihin. ja lopuksi voin todeta että ennen kuin aloin yrittäjäksi kiersin todella monta meikki/pesu yritystä ja yksikään näistä yrityksistä ei maksanut

a) palkkaa oikein
b) ei maksanu veroja
c) työn laadulla ei merkitystä kunhan on nopea

ja anteeksi kirjoitusvirheet en jaksa keskittyä tällä haljenneella mätäomenalla joka syöttää tekstitkin miten sattuu :D

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » Ke Marras 05, 2014 11:57 pm

Kuulostaa asialliselta tekstiltä! Tuon kun pitää ohjenuorana, niin asiakkaat tulee todennäköisesti uudestaan ja myöskin kertoo positiivisesta kokemuksesta eteenpäin.

Negatiivisesta kokemuksesta sitten kailotetaan.

:thumb:

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » To Marras 06, 2014 11:35 pm

pesux kirjoitti: ja lopuksi voin todeta että ennen kuin aloin yrittäjäksi kiersin todella monta meikki/pesu yritystä ja yksikään näistä yrityksistä ei maksanut

a) palkkaa oikein
b) ei maksanu veroja

ja anteeksi kirjoitusvirheet en jaksa keskittyä tällä haljenneella mätäomenalla joka syöttää tekstitkin miten sattuu :D
Mites nämä ilmeni?

pesux

Viesti Kirjoittaja pesux » Ma Marras 10, 2014 9:29 pm

samunoz kirjoitti:
pesux kirjoitti: ja lopuksi voin todeta että ennen kuin aloin yrittäjäksi kiersin todella monta meikki/pesu yritystä ja yksikään näistä yrityksistä ei maksanut

a) palkkaa oikein
b) ei maksanu veroja

Mites nämä ilmeni?

muutamassa firmassa piti tehdä 2 vuoroa peräkkäin kun ei ollut miehitystä tarpeeksi eli 9-21 töitä 6 kertaa viikossa ja tilinauhassa luki maksettu palkkaa 160tunnilta. tätä kesti sen 4 viikkoa mitä jaksoin ennenkuin paloi pinna ... toisessa firmassa oli kassakone joka "oli" nettiin yhteydessä ja joka ilta firman omistaja "tyhjensi" kassan omaan povariin ja väitti vievänsä rahat pankkiin... sitten ilmeni tämä kun joka vuosi tulee se lappu himaan missä lukee maksetut eläkkeen ym ym niin ylläri näistä puljuista ei ollut tietoakaan :D ja aina kun tuli asiakas joka ei halunnu kuittia piti rahat laittaa sivuun ettei ne mene sekaisin kuitillisten rahojen kanssa. ja mitä laatuun tulee niin päälipesuun sai käyttää 7 minuuttia tuli puhdasta tai ei :D tässä muutama esimerkki. ja ihan vantaalla löytyy firmoja missä on pimeänä porukkaa töissä ja kun pyytää saada kuitin niin sanotaan että paperi on loppu tai katotaa ku halpaa makkaraa :D jumbossa toimii kanssa oikein mestarit pesujensa kanssa. siitä esimerkkinä sitä puljua odottaa iso kasa maksamattomia tunteja ja eläkkeitä. :P

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ma Marras 10, 2014 10:33 pm

Vähän samanlaista kun aikoinaan raksalla. Olin 30 v sitten Hesassa raksalla töissä 3kk ja samantyylinen toiminta oli sielläkin mut kun en suostunut tuollaiseen huijaukseen, niin potkut tuli :yahoo: No ei se firma montaa kuukautta pyörinyt, kun ei saanut ketään enää töihin ja huijatutkin rahat loppuivat. Konkka siitä tuli omistajalle. Sen jälkeen olen onneksi löytänyt töitä rehellisistä firmoista. Tosin en ole ollut sen jälkeen kuin 2 firmassa, edellisessä reilu 14 v ja nykyisessä tulee ens kuussa 15 v täyteen.

Vuorineuvos

Viesti Kirjoittaja Vuorineuvos » Ma Tammi 12, 2015 1:27 am

Terve!

Minäkin kyselisin pääkaupunkiseudun luotettavien palveluntarjoajien perään (joten privaattiviestiä voi laittaa). Eli alla 7 päivää vanha Mazda 3, sedan, alumiini-metalli -värillä. Siihen pitäisi joku sopiva kestopinnoite saada, ottaen huomioon, että sillä ajellaan päivittäin suolavellissä. Helsingissä kun asun, niin kunnon autopaikkaakaan ei ole. Jos ammattilainen on sitten sitä mieltä, että kestopinnoitus kannattaa tehdä vasta keväällä tai kesällä, niin sitten tehdään niin ja mennään väliaikaisratkaisuilla sinne asti. Mutta tavoitteena on kestopinnoite, jonka jälkeen pesisin autoa jollain Nanolexin Reactivating Shampoolla. Parin päivän intensiivisellä palstan lukemisella sain sen käsityksen, että se olisi ehkä vaivattomin vaihtoehto (kohtuullisen hyvillä tuloksilla).

Joo, yritin ennen viikonloppua etsiskellä hyvää käsinpesuliikettä, kun olin kuullut, että harjapesussa autoa ei kannata käyttää. No, sitten lukuisien vaiheiden ja linkkien kautta päädyin tänne ja ensimmäinen reaktio oli pahoinvointi ja sen jälkeen totaalinen jäätyminen --> ei uskalla pestä autoa mitenkään. No, lauantaina sitten kiertelin jo Motonetia ja Biltemaa ja löysinkin lampaanvillapesukintaan ja mikrokuitukuivausliinaa (tuli vaan sellainen tunne, että jotain pitää pystyä hankkimaan heti). Mutta nyt tähän autonpesu -aiheeseen ei ole tarpeeksi aikaa tutustua ihan käytännön tasolla ja kuitenkin uusi auto menee taas viimeistään keskiviikkona kuin torpedo Kuolleessa Meressä (sääennusteet lupaavat plus-asteita taas keskiviikosta lähtien), joten ammattilaisapua kaivattaisiin.

jl79

Viesti Kirjoittaja jl79 » To Maalis 05, 2015 6:35 pm

Uuteen autoon kovavahaus tai kestopinnoite Lahden seudulta tai lähialueelta.
Onko kokemuksia minne viedä? YV:llä voi ehdotella jos ei julkisesti kehtaa :)

Modifier
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Modifier » To Maalis 05, 2015 7:03 pm

Otappa yhteyttä nimimerkkeihin Wolfie tai Demon.

MM81

Viesti Kirjoittaja MM81 » Pe Touko 22, 2015 8:07 am

E-sarjan Mercedes vm. 2012 on saamassa Cquartzia pintaan AutoDentillä. Samalla pääsee eroon järkyttävistä myyjäliikkeen fixareiden jättämistä holoista + muista huonosti viimeistellyistä kohdista.

Taitaa olla mun viides auto joka on heillä on työn alla. Aina on jälki ja palvelu ollut ensiluokkaista.

Eilen aamulla Marsu siis meni hoitoon ja ensin meinasivat sen valmistuvan vielä saman päivän aikana, mutta soittelivat sitten iltapäivästä että ei päivässä saada valmiiksi. Noh, onneksi on tuo firman 2001 vuoden bensa-hiace käytössä, niin pääsee liikkumaan.

Odotan kyllä mielenkiinnolla miltä Mese näyttää käsittelyn jälkeen. Mun mielestä pinta ei holoja lukuunottamatta ollut edes mikään alyttömän huono...
" Misseys ei ole ammatti. Itse kypsyin nopeasti Mersun konepellillä makaamiseen."

-Susanna Laine (Iltalehti 14.7.2014)

Vastaa Viestiin