CarPro FlyBy vs. muut lasipinnotteet
Re: CarPro FlyBy vs. muut lasipinnotteet
Katselin tuossa CarPron uuden lasipinnoitteen Forten videota, jossa käsketään käsitellä myös pyyhkijän sulat aineella. Onko joku kokeillut tuota samaa näillä muilla olemassa olevilla aineilla, Nanolex, Gtechniq ym ?
Onkohan tuossa vaarana, että sulat kovettuu ja alkaa rapistuun?
Vois kuvitella, että kun lasin ja sulan välistä kitkaa pienennetään tuolla pinnoitteella että eivät ainakaan rapistumaan rupeaisi, mutta kovettumisesta tietysti paha sanoa mitään ilman kokeilua. Kyllähän ne toki jonkin mittaisen testin ovat läpi käyneet, mutta ilmenisikö tuollainen edes siinä ajassa, niin sitä en tiedä.
Kyllähän toki oikein raju seos tuulilasin pesuainettakin kovettaa tosi nopeastikkin sulat.
Kyllähän toki oikein raju seos tuulilasin pesuainettakin kovettaa tosi nopeastikkin sulat.
Vois toimiakin
Mulla kun on autoissa vähän kumi/muoviosia, niin olen vetänyt niihinkin aina itse pinnoitteen(esim. Cquartz, FK1000 jne...) kuin myös spray "pinnotteet" kuten Reload ja Gtechniq C2V3. Toimii erinomaisesti, itse asiassa tuntuu pysyvän melkeinpä paremmin ku maalipinnassa.
Miksei siis joku pinnoite pysys sulissakin.
Itse en vaan koe tarvitsevani, koska käytän niin prkleen vähän pyyhkijöitä. Jos auto on ollut sateessa, niin ehkä lähtiessä kerran ja JOS joudun ajaa 40km/h tai alle, niin sit käytän myös jonku kerran. Muissa tapauksissa ei niitä tartte, kun pitää hyvän pinnoitteen lasissa.
Itse en vaan koe tarvitsevani, koska käytän niin prkleen vähän pyyhkijöitä. Jos auto on ollut sateessa, niin ehkä lähtiessä kerran ja JOS joudun ajaa 40km/h tai alle, niin sit käytän myös jonku kerran. Muissa tapauksissa ei niitä tartte, kun pitää hyvän pinnoitteen lasissa.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Harkinnut kesäautoon jos ostaisi jonku hieman kalliimman lasipinnoitteen kun 5-sateesta vaikka sekin toimii ihan hyvin.
Onko suosituksia? Helppo mielellään laittaa.
Onko suosituksia? Helppo mielellään laittaa.
Gtechniq G5 on toiminut kolmessa autossa kyllä hyvin. Vanulapulla helppo laitella.
G5 saa ääneni kanssa.. kivasti kestää pakkaslitkutkin. Negatiivisena toi tukkoon meno mut ei isoa miinusta tee kun auton kuitenkin pesee usein. 5sateesta ja bilikan tuottee antautuu talvilitkuista liian nopeasti mun makuuni.. keväämmällä flyBy testiin
Eli tätäkö se Gtechnic on mitä meinasitte.. ? Onko levitys samanlainen kun 5-sateesta.
http://www.elitecarcare.co.uk/gtechniq- ... 9736cfd7k6
Suositukset menee G1:lle. Itsellä kestänyt jo kohta 2 vuotta toisessa autossa. Tosin ei varmaankaan ihan helpoimmasta päästä laittaa (ei kokemusta 5-sateesta).
Kyllä, juurikin tuo. Projectechiltä saa itse tuotteen ja löytyy myös ohje levitykseen jonka mukaan itse tein: http://projectech.fi/pdf/Gtechniq_G5_ohje.pdfAntti O kirjoitti:Eli tätäkö se Gtechnic on mitä meinasitte.. ? Onko levitys samanlainen kun 5-sateesta.
Uuteen työautoon (transit) tuli laitettua G1. Mielenkiinnolla odotan, millainen kesto tällä on. Kilometrejä tulee aika runsaasti ja varmaan pyyhkimiäkin käytetään jonkinverran enemmän kuin kinnastelijat pinnotteineen
Onneksi näissä on vastuksilla varustettu tuulilasi, joka ehkäisee ikkunoiden raaputtamisen tarvetta talvella
Laitoin syksyllä työ-transitin tuulilasiin pinnoitteen, toiselle puolen Gyeon View:n ja toiselle Gtechniq G1:n. Kilometrejä tulee vähän, oisko kymmentä tuhatta vuodessa ja nekin suurimmaksi osaksi kaupunnissa, mutta hyvin toimii molemmat aineet. Tuo on vielä sen ikäpolven ransitteja että ainoat herkut on sähkösäätöiset peilit joten lämmittetävää tuulilasia ei ole ja raapimaan joutuu. Näkyy helpottavan tuo pinnoite raaputushommia ihan selvästi, jää irtoaa paremmin. Katsotaan syksyllä mitä noista on jäljellä.
Itellä ei hirveesti kokemuksia noista ole mutta nanolexin urban glass sealant pysyi nopeasit laitettuna jopa reilu kuukauden. Nytten on ollut pari kuukautta IGreenloverin lasi pinnote, myös erään asiakkaan autossa on kohta vuoden ollut nasiol glasshield, edelleen kuulemma pinnassa kun kuulumisia kyselin
Tosin nasiolissa turhan pitkä kuivumisaika jota saa hiukan lämmittämällä lyhennetyä.
On aika suuri ero hinnassa G1 vs G5, tuskin kesäautossa tarvii kovin kallista ja erikoista pinnoitetta. Lasinpesunestettä hyvin harvoin edes tarvitsee käyttää..
Niin tämähän oli vielä kesäautoon tulossa, ehdottomasti G5 vaan sitten. Kestää koko kesän aivan varmasti, ja sen voi laittaa aina keväällä käyttöönottopuunauksen yhteydessä uusiksi ainakin tuulilasiin. Sivulaseissa kestää varmaan monta kesää.Antti O kirjoitti:On aika suuri ero hinnassa G1 vs G5, tuskin kesäautossa tarvii kovin kallista ja erikoista pinnoitetta. Lasinpesunestettä hyvin harvoin edes tarvitsee käyttää..
Nuo Nanolexit on herkkiä, itse olen saanut pysymään 4-6 kuukautta kun tehnyt pohjatyöt viimeisen päälle ja antanut kuivua kunnolla lämpimässä ja kuivassa hallissa ja vielä sisälämppärillä hönkinyt lämpöä ikkunaan. Pihalla pikaisesti laitettuna ilman ihmeempiä pohjatöitä kestoa oli juurikin tuo kuukausi.Viller kirjoitti:Itellä ei hirveesti kokemuksia noista ole mutta nanolexin urban glass sealant pysyi nopeasit laitettuna jopa reilu kuukauden.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Joo, tosin tuota nyt on käyttöönottopuunattu jo lokakuusta.. uusi lasikin on niin sillä mietin tota pinnoitetta.Thetic kirjoitti:Niin tämähän oli vielä kesäautoon tulossa, ehdottomasti G5 vaan sitten. Kestää koko kesän aivan varmasti, ja sen voi laittaa aina keväällä käyttöönottopuunauksen yhteydessä uusiksi ainakin tuulilasiin. Sivulaseissa kestää varmaan monta kesää.Antti O kirjoitti:On aika suuri ero hinnassa G1 vs G5, tuskin kesäautossa tarvii kovin kallista ja erikoista pinnoitetta. Lasinpesunestettä hyvin harvoin edes tarvitsee käyttää..
http://www.z4-forum.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=72384