apuja aluvanteiden kiillotukseen...
apuja aluvanteiden kiillotukseen...
Elikkäs mulla on projektina audin r8 replicat jotka pitäis saada peilaamaa mutta millä aineella ja mistä saa. Ne on nyt hiottu vesihionnalla 400-2000 kaikki hienoudet portaittain ja autosolilla vedetty lopuks mutta ei oikee oo priimat tai sit oon vaa liian vaativa... kertokaa että mikä tekniikka tai aine toimis tuohon ihan vimoseen vetoon ja mistä saisin sitä tavaraa mikä ois hyvää löytyskö esim projectechiltä jotai fiksuu? 
Re: apuja aluvanteiden kiillotukseen...
morjes. kannattaa vielä hankkia jotain 2500,3000,3500,4000,4500 tahnaa meinaan itse tein kyseiset vanteet ja ei riittäny toi 2000 niin vedin vielä portaittain tohon 4500 asti ja alko kiiltää. päälle laitoin vielä cquartsin
pesux kirjoitti:morjes. kannattaa vielä hankkia jotain 2500,3000,3500,4000,4500 tahnaa meinaan itse tein kyseiset vanteet ja ei riittäny toi 2000 niin vedin vielä portaittain tohon 4500 asti ja alko kiiltää. päälle laitoin vielä cquartsin
tämä oli siis oma näkemykseni asiaan.
Okei vois olla iha järkee käypä idea viel ku tietäis mitä merkkejä kannattaa suosia motonetin taidan nyt unohtaa tyystin 
no nyt kun tänne sanon tämän merkin niin alkaa varmasti narina
itse käytin menzernaa vaikka olinki skeptinen siihen mutta toimi itsellä kyllä ihan hyvin 
Voihan kiillotuksen tehä vaikka fareclalla, sillä ole merkitystä. Vähän sotkuisempaa toki. Menzernakin toimii. On vaan erilaista kuin esim. megun tahnat.
Hiomapapruja ei löydy mätänetistä eikä biltemasta. Nuo hienommat pitää hakea jostain maalikaupasta tms.
Hiomapapruja ei löydy mätänetistä eikä biltemasta. Nuo hienommat pitää hakea jostain maalikaupasta tms.
Mä taas oon sitä mieltä että jos sisalilla mahtuu niin sillä suoraan 2000 perään -> pari lumppua (tiukka/löysempi) ja vaikka motonetin valikoima (2kpl) Menzerna metallinkiillotustankoja (siis niitä kovia vahatankoja). Ja loppuun sitten vahanlevityssieni/pieni viimeistelylaikka ja vaikka Mothersin tahna 
Vain YKSI LSP!
Okei no mites mistä päi kannattaa kysellä edullisesti menzernan ja mothersin tuotteita 
Menzernan tankoja löytyy motonetistä. Sieltä löytyy myös käypäisiä sisal ja lumppulaikkoja niiden kaveriksi. Motherssia en nyt muista kuka myy Suomessa...
Aika monet on kehuneet noita Britemaxin metallinkiillotusaineita. Ei välttämättä tarvitse hankkia Motherssia...
http://www.shineld.fi/product/183/brite ... and-polish
http://www.shineld.fi/product/184/brite ... nd-sealant
http://www.shineld.fi/product/183/brite ... and-polish
http://www.shineld.fi/product/184/brite ... nd-sealant
Olisi tulossa aluvanteet työnalle.
Vanteet menee soodapuhallukseen ja sen jälkeen pitäisi kiillottaa.
Millä välineillä ja aineilla puhallettujen vanteiden kimppuun?
Kokemus metallien kiillotuksesta aikalailla 0, jos subarun rosterihormin päätä lasketa
Vanteet menee soodapuhallukseen ja sen jälkeen pitäisi kiillottaa.
Millä välineillä ja aineilla puhallettujen vanteiden kimppuun?
Kokemus metallien kiillotuksesta aikalailla 0, jos subarun rosterihormin päätä lasketa
- vauhtikakka
Nyt olisi vailla neuvoja, kun tämä aluvanteiden kiillotus on hieman uusi juttu.
Sain vanteet pestyä, vannehapolla että raudanpoistolla, brushilla avustaen. Lopputulos ei vaan ole puhdas vieläkään...
Tässä kuvaa, jos joku osaisi neuvoa eteenpäin

Ei saanu mitenkään kuvaa mutta ilmeisesti on joskus ollu kiiltävät huulet. Mutta kaverin kanssa ei päästy varmuuteen onko lakkaa vai ei.
Jokatapauksessa, osaisiko joku neuvoa kuinka ja mitkä stepit pitäisi suorittaa että saisi edes jotenkin kiiltäväksi nuo!? kiitos
Sain vanteet pestyä, vannehapolla että raudanpoistolla, brushilla avustaen. Lopputulos ei vaan ole puhdas vieläkään...
Tässä kuvaa, jos joku osaisi neuvoa eteenpäin

Ei saanu mitenkään kuvaa mutta ilmeisesti on joskus ollu kiiltävät huulet. Mutta kaverin kanssa ei päästy varmuuteen onko lakkaa vai ei.
Jokatapauksessa, osaisiko joku neuvoa kuinka ja mitkä stepit pitäisi suorittaa että saisi edes jotenkin kiiltäväksi nuo!? kiitos
Jos nuo on lakatonta kiillotettua alumiinia, niin voin kokemuksesta sanoa, että raudanpoisto ym. vahvat aineet saa pinnan reagoimaan juuri tuolla tavalla. Eipä noita hapettumia oikein voi muuten poistaa kuin hiomalla ja kiillottamalla uudestaan.
-
Deadbeat111
Hmmm... jos kuvan perusteella pitäisi veikata, niin lakka on hiottu pois, mutta ei täydellisesti. Eli mun mielestä varsinkin tosta puolan kohdalta ja siitä ylöpäin näkyy sellainen ohut lakkanauha lipin ja keskiön reunassa.
Tuo lakka on vaikea poistaa tosta lipin ja keskiön yhtymä kohdasta mekaanisesti, jos vannetta ei pura osiksi, tai se on yksiosainen vanne. LakanpoistoaIneen kanssakaan ei välttämättä ole helppoa tai ainakin tarkkana saapi olla. Riippuu tietenkin lakan kovuudesta, joka taitaa vaihdella vanteissa aivan samalla tavalla, kuin auton maalipinnoissa.
Nayttää sen verran kärsineen näköiseltä lipiltä et vesihiomapapru leikeiksi taitaa mennä, jos haluaa hyvän. Siitä sit eteenpäin hioma-aineilla. +tosiaan JOS olen oikeassa tuosta lakkanauhasta, niin ite varmaan poistaisin senkin, koska tonne jää muuten selvä sävy ero, kun tietenkään lakka ei kiillotu samalla tavalla.
Tuo lakka on vaikea poistaa tosta lipin ja keskiön yhtymä kohdasta mekaanisesti, jos vannetta ei pura osiksi, tai se on yksiosainen vanne. LakanpoistoaIneen kanssakaan ei välttämättä ole helppoa tai ainakin tarkkana saapi olla. Riippuu tietenkin lakan kovuudesta, joka taitaa vaihdella vanteissa aivan samalla tavalla, kuin auton maalipinnoissa.
Nayttää sen verran kärsineen näköiseltä lipiltä et vesihiomapapru leikeiksi taitaa mennä, jos haluaa hyvän. Siitä sit eteenpäin hioma-aineilla. +tosiaan JOS olen oikeassa tuosta lakkanauhasta, niin ite varmaan poistaisin senkin, koska tonne jää muuten selvä sävy ero, kun tietenkään lakka ei kiillotu samalla tavalla.
Lähtisin hellävaroen kokeilemaan soodapuhallusta, jos jollain tutulla on tai itse ostaa sellaisen.
Sen jälkeen pieni killotus.
Sen jälkeen pieni killotus.
- vauhtikakka
Sen verran kauan kesti vastaukset että lipat on hoidettu kuntoon 
Kiitos kuitenkin kaikille!
Ongelma hoitua n. 70% vannehapolla ja puhdasta tuli.
Itse kiillotus tapahtui: (Tähän kului aikaa n. 30min per vanne)
-sisal + schmidt alkukiillotustanko
-rättilaikka + schmidt alkukiillotustanko
-rättilaikka + mother's mag & alu
-Viimeisen vanteen kokeilin aloittaa suoraan rättilaikalla ja vahatangolla, niin lopputulos sama
Sisal toimi siis pelkästään lakan poistamiseen.
Ja kuten epäilitte, lakkaa siellä oli juurikin noissa lipan reunoissa. Lähti suht vaivatta sisalilla kuitenkin. En usko että sitä on koskaan koitettua hioa pois vaan ihan itsestään kulunut/hapettunut sieltä pois. Tiedä häntä, nykyään kuitenkin ihan näppärän näköiset vaikkakin operaatiota jatketaan kunhan saan aikaa sille!
Tässä kuva mikä oli lopputulos

Kiitos kuitenkin kaikille!
Ongelma hoitua n. 70% vannehapolla ja puhdasta tuli.
Itse kiillotus tapahtui: (Tähän kului aikaa n. 30min per vanne)
-sisal + schmidt alkukiillotustanko
-rättilaikka + schmidt alkukiillotustanko
-rättilaikka + mother's mag & alu
-Viimeisen vanteen kokeilin aloittaa suoraan rättilaikalla ja vahatangolla, niin lopputulos sama
Ja kuten epäilitte, lakkaa siellä oli juurikin noissa lipan reunoissa. Lähti suht vaivatta sisalilla kuitenkin. En usko että sitä on koskaan koitettua hioa pois vaan ihan itsestään kulunut/hapettunut sieltä pois. Tiedä häntä, nykyään kuitenkin ihan näppärän näköiset vaikkakin operaatiota jatketaan kunhan saan aikaa sille!
Tässä kuva mikä oli lopputulos

Kertokaahan viisaammat, että miten tota sisal laikkaa kuuluu käyttää? Ostin motonetista sisal laikan ja semmosen metallinkiillotus vahatangon ja aloin kiillottelemaan niin eihän siitä mitään tullut... Vanteiden puolat hioin pari kesää sitten muistaakseni p1500 asti tai jopa p2000 ja vedin sen jälkeen autosolilla kiiltäväksi, naarmut kuitenkin paisto sieltä alta ja nyt rupes häiritsemään ja ajattelin että sisalilla saa naarmut veke, mutta päin vastoin kävi... Tuli mun mielestä vielä syvempää naarmua kun mitä siinä oli, enkä siihen kyllä mitään kunnon kiiltoakaan saanut... kellään mitään vinkkiä?

Tuossahan viisaammat sanoo että Sisal on pelkkä välivaihe ja kiilto hankitaan rättilaikalla.
Viimeisen vanteen kokeilin aloittaa suoraan rättilaikalla ja vahatangolla, niin lopputulos samaSisal toimi siis pelkästään lakan poistamiseen.