Samaa mieltäPosambique kirjoitti:Hyvää videota Juma. Keep on raporting
Ei mutta jos tolla ensi talven yli vielä pääsee, niin olen täysin myyty.
Cquartz UK kokemukset ja vertailut muihin pinnoitteisiin
Re: Cquartz UK kokemukset ja vertailut muihin pinnoitteisiin
Nythän ois unelmakeli pinnoittaa auto. Ulkona lämmin uuni. 
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Tämän levittämisessä on kaksi koulukuntaa jos olen oikein ymmärtänyt DW seuratessa. Toinen levittää reilusti
niin että jää kunnon kalvo pintaan ja pyyhkii sitten loput pois liinalla. Toinen levittää niin kauan että käytännössä aine häviää pintaan ja jää vain minimaalisesti pyyhittävää. Tällä toisella tyylillä aineen kulutus on selkeästi pienempää kuin tuolla toisella. Kysymys: Eikö kannata käyttää tätä jälkimmäistä tyyliä niin ei mene ainetta hukkaan niin paljon pyyhkiessä? Miten te teette ja miksi? Itse suosin kaikilla aineilla jälkimmäistä tyyliä jos vain mahdollista.
niin että jää kunnon kalvo pintaan ja pyyhkii sitten loput pois liinalla. Toinen levittää niin kauan että käytännössä aine häviää pintaan ja jää vain minimaalisesti pyyhittävää. Tällä toisella tyylillä aineen kulutus on selkeästi pienempää kuin tuolla toisella. Kysymys: Eikö kannata käyttää tätä jälkimmäistä tyyliä niin ei mene ainetta hukkaan niin paljon pyyhkiessä? Miten te teette ja miksi? Itse suosin kaikilla aineilla jälkimmäistä tyyliä jos vain mahdollista.
Jos tekee paljon, kulutuksella on merkitystä mutta muuten ei. Itelle tulee jotenkin varmempi tunne ku laittaa mieluummin liikaa ku liian vähän.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Sama juttu kuin Pekellä, plus että hukkaan ne pullon pohjat menee kuitenkin jos sitä jää. Toki tietenkin sen katson, että liika annostelu ei tuo omia ongelmiaan (esim. valkoiset täplät wolf'sin aineiden kohdalla), mutta Cquartzin kohdallahan ns. virallinen ohje on olla säästelemättä ainetta.
Minä käytän tuota jälkimmäistä tapaa, koska olen huomannut, että se eliminoi pilveilyn riskin. Mutta kyllä siinäkin tavassa sitä ainetta saa menemään reilusti ja laitan aina kaksi kerrosta.
-
hiusnaarmu
Niin laitatko ohuelti, vai reilumminTKe_ kirjoitti:Minä käytän tuota jälkimmäistä tapaa, koska olen huomannut, että se eliminoi pilveilyn riskin. Mutta kyllä siinäkin tavassa sitä ainetta saa menemään reilusti ja laitan aina kaksi kerrosta.
Tarkennetaan sen verran, että levitystapa on tuo jälkimmäinen, mutta ainetta menee kuitenkin normaalisti. Mielestäni pinnoitteita ei kuulu pihistellä. Mutta näitä levitystyylejä nyt on varmaan enemmänkin kuin nämä "kaksi". Jokainen oppii oman tapansa, viimeistään yrityksen ja erehdyksen kautta.hiusnaarmu kirjoitti:Niin laitatko ohuelti, vai reilumminTKe_ kirjoitti:Minä käytän tuota jälkimmäistä tapaa, koska olen huomannut, että se eliminoi pilveilyn riskin. Mutta kyllä siinäkin tavassa sitä ainetta saa menemään reilusti ja laitan aina kaksi kerrosta.
-
hiusnaarmu
Yep,
Jos ohuelti vetää, niin silloin varmaan kannattaa vetää se toinenkin kerta.
Jos ohuelti vetää, niin silloin varmaan kannattaa vetää se toinenkin kerta.
Valmistajahan sanoo että aine säilyy pullossa 8-12 kk jos on hyvin suljettuna pimeässä joten ei pitäis mennä hukkaan...Modifier kirjoitti:Sama juttu kuin Pekellä, plus että hukkaan ne pullon pohjat menee kuitenkin jos sitä jää. Toki tietenkin sen katson, että liika annostelu ei tuo omia ongelmiaan (esim. valkoiset täplät wolf'sin aineiden kohdalla), mutta Cquartzin kohdallahan ns. virallinen ohje on olla säästelemättä ainetta.
Eikä myöskään pitäisi olla tarvetta tuon ajan kuluessa uusiksi pinnoittaa.
Juu ei. Mä en ainakaan oikein keksi käyttöä niiden pullojen jämille.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Ette kai niitä poiskaan heitä? Jos syystä tai toisesta joutuu myllyä näyttämään jollekin paneelille, niin on sitten vajaa pullo valmiina paneelin uudelleen pinnoitusta varten.Peke kirjoitti:Juu ei. Mä en ainakaan oikein keksi käyttöä niiden pullojen jämille.
En sentään pois heitä, mutta käytän kyllä kerralla.
No en. Siellähän niitä jämäpulloja pyörii, jos kaikki ei mene kerralla. Pyrin kyllä et kaikki menis.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Itse käytän tätä TKe.n tapaa myös ,laitan 2 kerrosta ja sillein et levitän huolellisesti ja tasaisesti aineen niin että pilveilyä jää hyvin vähän. Paksu yksi kerros on hankala ja tahmea pyyhkiä pois ja liina poistaa sitä mielestäni enemmän. Lisäksi se jos vähän liiaan kauan kerkeää kuivumaan niin on työläs kiillottaa pois. Pyyhintä liinaan ei jää mitään jäämiä, joten uskoisin silloin pintaan jäävän riittävästi tavaraa. Itse jätän loput pullonpohjalle, jos siihen jotain jää.
2 kerrosta E39 touringiin laitoin niin puoli pulloa meni ainetta. Nyt meinasin joku päivä D5 pinnoittaa tuolla Lopulla aineella, siellä on nyt -13 juhannuksena laitettu ceramic versio, joka on kestänyt hienosti mutta ajattelin laittaa uutta päälle niin eipähän mene kallis aine hukkaan. 6kk ainakin kesti viime syksynä hankittu UK pullon jämä hyvänä.
Itse laitan reloadin vasta seuraavana päivänä, kun pinnoite on varmasti kuiva
2 kerrosta E39 touringiin laitoin niin puoli pulloa meni ainetta. Nyt meinasin joku päivä D5 pinnoittaa tuolla Lopulla aineella, siellä on nyt -13 juhannuksena laitettu ceramic versio, joka on kestänyt hienosti mutta ajattelin laittaa uutta päälle niin eipähän mene kallis aine hukkaan. 6kk ainakin kesti viime syksynä hankittu UK pullon jämä hyvänä.
Itse laitan reloadin vasta seuraavana päivänä, kun pinnoite on varmasti kuiva
Tällä Juhan tavalla ajattelin itsekkin tehdä kun aika tulee. Kuulostaa helpoimmalta ja ekonoomiselta. Kuinka monta liinaa auton tekemiseen menee jos mitään jäämiä ei jää? Yksi? Se on silti entinen sen jälkeen?Juha U kirjoitti:Itse käytän tätä TKe.n tapaa myös ,laitan 2 kerrosta ja sillein et levitän huolellisesti ja tasaisesti aineen niin että pilveilyä jää hyvin vähän. Paksu yksi kerros on hankala ja tahmea pyyhkiä pois ja liina poistaa sitä mielestäni enemmän. Lisäksi se jos vähän liiaan kauan kerkeää kuivumaan niin on työläs kiillottaa pois. Pyyhintä liinaan ei jää mitään jäämiä, joten uskoisin silloin pintaan jäävän riittävästi tavaraa. Itse jätän loput pullonpohjalle, jos siihen jotain jää.
Yhdellä liinalla per päivä pärjäsin.Eka päivä yks liina ja toisena päivänä otin uuden. Tutkin tuota edellisen päivän liinaa ja se ei ollut kovettunut yhtään. Käytin niitä keltaisia eurowliinoja,joita on monesti ollut noissa kimppatilauksissa. Jätin sen mukana tulleen sinisen käyttämättä. Pesen nuo käytetyt liinat seuraavan kerran, kun liinoja pesen mutta käytän ne johonkin muuhun työhön jatkossa.
Yllä olevahan tarkoittaa että olet saanut tuotteen sinne mihin pitääkin eli maalipinnalle.Juha U kirjoitti:Yhdellä liinalla per päivä pärjäsin.Eka päivä yks liina ja toisena päivänä otin uuden. Tutkin tuota edellisen päivän liinaa ja se ei ollut kovettunut yhtään. Käytin niitä keltaisia eurowliinoja,joita on monesti ollut noissa kimppatilauksissa. Jätin sen mukana tulleen sinisen käyttämättä. Pesen nuo käytetyt liinat seuraavan kerran, kun liinoja pesen mutta käytän ne johonkin muuhun työhön jatkossa.
-
hiusnaarmu
Jotenkin tuo mukana tullut liina tuntuu liikaa "lakanalta"=aiheuttaa naarmuja.samunoz kirjoitti:Yllä olevahan tarkoittaa että olet saanut tuotteen sinne mihin pitääkin eli maalipinnalle.Juha U kirjoitti:Yhdellä liinalla per päivä pärjäsin.Eka päivä yks liina ja toisena päivänä otin uuden. Tutkin tuota edellisen päivän liinaa ja se ei ollut kovettunut yhtään. Käytin niitä keltaisia eurowliinoja,joita on monesti ollut noissa kimppatilauksissa. Jätin sen mukana tulleen sinisen käyttämättä. Pesen nuo käytetyt liinat seuraavan kerran, kun liinoja pesen mutta käytän ne johonkin muuhun työhön jatkossa.Miks et käyttänyt mukana tullutta liinaa?
Itse laitan heti käytetyt liinat kohtuu vahvaan pesuaineeseen/lämpöiseen veteen lillumaan, ja sen jälkeen pesen kaikki koneessa.
Miksei tuota Reloaderia muka voisi heittää hyvissä olosuhteissa parintunnin sisään
Meinaan, kun tuon Cquartzin kerrostamisenkin voi tehdä tunnin parin päästä. Käsittääkseni tuo Reloaderi on vähän, kuin aktivaattori, ja kai valmistaja sen 1h Cquartzin laitosta on testannut..
Sekai tuossa Reloaderin käytössä on tarkoitus, että lopullinen viimeistely saadaan tehtyä mahdollisimman nopeasti puhtaaseen autoon.,
Autohan on vrk päästä jo likainen, kun tuota Reloaderia sinne aletaan ruiskimaan
Ainakin ennen suositus oli nimenomaan tunnin kuluttua laitosta reload pintaan suojaamaan vesipiskojen jäljiltä.
-
hiusnaarmu
Edelleenkin se on 1h, mutta jotkut laittavat sen vasta seuraavaan päivän "varmuudeksi"Modifier kirjoitti:Ainakin ennen suositus oli nimenomaan tunnin kuluttua laitosta reload pintaan suojaamaan vesipiskojen jäljiltä.
Tuosta kestosta on spekuloitu, niin keväällä katselin, että oven kahvan alapuolella on jäänyt CQuartzista huonosti pyyhitty kohta
Pinnoite laitettu 11.11.2013, joten ainakin tuo kohta on kestänyt kulutusta, eikä antautumista ole havaittavissa ;D
Aamulla sitten tein testi tässä järjestyksessä! Ipalla, Cleanser-fluid, liottimella pyyhintä, ja karkeus ei poistunut edelleenkään.
Sen jälkeen käsipelillä hierontaa Sonus SFX-2 aineella, ja edelleenkään ei antautunut
Vasta Megun 101 sain jäljen tasoittumaan! Eli kyllä sanoisin tuota CQuartzi pinnoitteeksi isolla Peellä 8)
Klikkaamalla kuvan saa isommaksi!

Mulla menee keltaisia liinoja autoa tehdessä 5-10 ja laitan ne pesuun heti käytön jälkeen. Ja ihan normaalisti jälleen käytössä eikä todellakaan naarmuta pintoja tai mitään muutakaan outoa. Suotta niitä on pois heittää ku pesee vaan ja uutta käyttöä. 
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Jotenkin se oma pyyhe ei ollut niin hyvä kuin mikrokuituliina, kun sillä viime kesänä yritin pyyhkiä ja kun silloin otin mikrokuituliinan ja homma pelasi paremmin niin siitä jäänyt tuollainen tapa. Viime syksynä laitoin noin tunnin päästä reloadin ja jotenkin se pilveili enemmän ja oli vaikeampi saada pinnasta hyvä. Kyllä sen voi laittaa tunnin päästäkin.
Itsellä myös hyvä vertailukohde viime syksyn laitosta. Uuudelleen maalattu lokasuoja vanhemmassa Volvossa ja sen yläosaan heti ikkunan alle jäi hieman pilveä ja ei ole vuodessa lähtenyt pois, joten siellä on silloin pinnoitekin vielä
Juu en minäkään heitä niitä liinoja pois mutta kun ei tullut laitettua heti likoamaan ja koneeseen, niin nyt saavat olla esim. vanteiden putsausliinoina. Kuivana niitä hypistelin ja ihan pehmeiltä tuntuivat, eikä voinut mistään päätellä että niillä olisi pinnoitetta pyyhitty. Toisin kuin levitystyynyn ympärillä olevasta liinasta.
Itsellä myös hyvä vertailukohde viime syksyn laitosta. Uuudelleen maalattu lokasuoja vanhemmassa Volvossa ja sen yläosaan heti ikkunan alle jäi hieman pilveä ja ei ole vuodessa lähtenyt pois, joten siellä on silloin pinnoitekin vielä
Juu en minäkään heitä niitä liinoja pois mutta kun ei tullut laitettua heti likoamaan ja koneeseen, niin nyt saavat olla esim. vanteiden putsausliinoina. Kuivana niitä hypistelin ja ihan pehmeiltä tuntuivat, eikä voinut mistään päätellä että niillä olisi pinnoitetta pyyhitty. Toisin kuin levitystyynyn ympärillä olevasta liinasta.
Bemarin pidin tällä viikolla tallissa sen ajan, että sain reloadin laitettua ja vasta seuraavana aamuna otin sen ajoon ja iltasella auto pääsi ukonilmasadekuuron keskelle. Hienosti pakeni vesi pinnoiltaModifier kirjoitti:Ainakin ennen suositus oli nimenomaan tunnin kuluttua laitosta reload pintaan suojaamaan vesipiskojen jäljiltä.