Kromista sulanut muovi(?) pois
Kromista sulanut muovi(?) pois
Kohteena custom mallinen moottoripyörä. Krominen pakoputki kuumenee ajon aikana polttavan kuumaksi. Ajohousut osui kuumaan putkeen, jolloin housukankaan kuvio suli putkeen kiinni. Vahingoittunut pinta-ala n. 10x10cm. Ideoita millä jäljen saisi pois? Kokeilin savea, asetonia, tärpättiä, megun 205. Millään ei ollut mitään vaikutusta.

Edistyminen --> Step 1 - Step 2 - Step 3
Re: Kromista sulanut muovi(?) pois
Jokin tuote, millä kromia yleensäkin kiillotetaan?
Tai sitten lämmittää ja yrittää pyyhkiä sulat muovit pois? (Kyseenalaistan kyllä tämän heti, mutta eikai sillä hirveesti häviäkään)
Tai sitten lämmittää ja yrittää pyyhkiä sulat muovit pois? (Kyseenalaistan kyllä tämän heti, mutta eikai sillä hirveesti häviäkään)
Kokeilitko käsin vai koneella #205? Koneella luulisi lähtevän kromista kyllä ihan pikaisella pyöräytyksellä.
Käsin kokeilin, on mulla 101 myös, mutta pelottaa, että kromiin tulee jälkiä.HTK12 kirjoitti:Kokeilitko käsin vai koneella #205? Koneella luulisi lähtevän kromista kyllä ihan pikaisella pyöräytyksellä.
Monesti olen kuullut, että sokeripalalla hinkaamalla lähtis. Tiä vaikka toimiski.
Tuota sokeripalaa on tullut kokeiltuakin, mutta en usko, että tuo sillä lähtisi. Mielelläni olen väärässä. 
#205 ja rotary, luulis toimivan
#205 ja rotary, luulis toimivan
Kokeilisin koneella #205, #101 sen verta karkeaa, että luultavasti jättää jälkiä, jotka joutuisit kuitenkin #205 poistamaan. Toinen vaihtoehto olisi vielä koittaa kostuttaa rätti liuottimeen ja jättää se kylmän putken päälle (bensa, diesel, asetooni). Kaikilla noilla luulisi muovin irtoavan kunhan vaikutusaika on riittävän pitkä.Henripit kirjoitti:Käsin kokeilin, on mulla 101 myös, mutta pelottaa, että kromiin tulee jälkiä.HTK12 kirjoitti:Kokeilitko käsin vai koneella #205? Koneella luulisi lähtevän kromista kyllä ihan pikaisella pyöräytyksellä.
Sokeripalaa kokeilisin. Ensin sylkäisee siihen sokeripalaan/putkeen ja alkaa hinkkaamaan. Ainakin ajokengistä sulaneen muovin olen näin joskus onnistuneesti poistanut.
Luulisin esim. Autosolin naarmuttavan vähemmän kuin sokeripalan?
Henkilökohtaisesti kokeilisin Universal Stonea.
Edit: Coca-Cola on myös aikamoista myrkkyä. Sillä lähtee esim. pintaruoste kuin nappi paidasta. Cokikseen kastetulla sienellä, mf-liinalla, tms. hinkkaat aluetta. Jos se ei tepsi, niin sitten asteittain rankempaan kuten Universal Stone, Autosol jne..
Henkilökohtaisesti kokeilisin Universal Stonea.
Edit: Coca-Cola on myös aikamoista myrkkyä. Sillä lähtee esim. pintaruoste kuin nappi paidasta. Cokikseen kastetulla sienellä, mf-liinalla, tms. hinkkaat aluetta. Jos se ei tepsi, niin sitten asteittain rankempaan kuten Universal Stone, Autosol jne..
Huh, lähtihän se. Kokeilin #205, ei mitään vaikutusta. Vihreä hex ja #101 niin alkoi lähtemään. Aika kauan sai hinkuttaa ja lähti enemmän sulamalla kuin kulumalla pois. Pinta kuumeni polttavan kuumaksi, mutta kromi ei ottanut itseensä. Oli kyllä tiukassa. Kynnellä rapsuttamalla ei saanut yhtään irtoamaan. Loppu hyvin, kaikki hyvin!