paffa's G3 Variant SA-int Edition

Tämä näkyy kaikille
Avatar
_paffa
Viestit: 1550
Liittynyt: To Heinä 21, 2011 11:06 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: paffa's G3 Variant SA-int Edition

Viesti Kirjoittaja _paffa » Ke Elo 28, 2013 11:05 pm

Taas tuli tehtyä, mutta kuvat jäi... Ehkä panttaan niitä tarkoituksella sitten valmista ajatellen tai muuten vain unohdin niitä räpsiä :D

Viime jaksossa tapahtunutta:
- Kaaret mankeloitu (LÖYSIN mankelin Kuopiosta!!), jotta saisi vähän pelivaraa kumeille. Siihen asti taittelin kaarta kunnes alko pelti paukkumaan ylempänä ja jätin siihen :D
- Kaarien alapinnat hiottu tasaiseksi, maalattu, massattu yms ja muovikaaret takaisin paikoilleen
- Paremmin istuvat (toivottavasti) muovikaaret tilattu. Nämä motonetin mallia one size fits all sopii hyvin vain kolmeoviseen, kun taas nyt tilasin neliovisen (variantissa saman malliset) muovikaaret, joissa edessä listanpätkä osa kaarta ja takana lista menee kokonaan piiloon.
- Keskuslukituksen kauko-ohjain asennettu. Mallia MTT-Trading (Inca Pro) volkkarin johtosarjalla. Aika simppeli plug'n'play. Kaks valkeeta piuhaa piti kääntää ristiin, jotta painikkeet toimi oikein päin.
- Alustan ruostekohtia (massat irronnu) massattu tässä kaiken ohella.

Työn alla vielä:
- Jäykemmät jouset taakse (yläpään muokkaus 62mm jouselle sopivaksi, nyt 86mm)
- Mahdollisesti mk4:n vakiojakkaroiden istuttaminen, kaverilla olisi joutavana mustat boran penkit...
- Ikkunoiden tummennus 50% kauttaaltaan
- Katsastus/muutoskatsastus (pe aamusta, toivottavasti vikalista on lyhyt :D)
- Päästöt otan varmuuden vuoksi tutulla autokorjaamolla :D
- Katsastuksen jälkeen taka-napojen shimmaus enemmän miinukselle ja tonttiin enemmän. Mahtaakohan taka-akselin helojen väljyys aiheuttaa huomiota katsurille? Nekin kun pitäisi vaihtaa...
- Jotain muuta... mitä?

Ja loppuun pieni tiiseri ;)
SPOILERSPOILER_SHOW
Kuva
ps. voisko se kaikkien tuntema Joku muokata topicin otsikon muotoon "paffa's G3 Variant SA-int Edition", kiitos!

Olin se Joku... :D

- Hynde -

Avatar
Demon
Viestit: 1965
Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 2:55 pm
Paikkakunta: Lahti City
Viesti:

Re: paffa's G3 Variant

Viesti Kirjoittaja Demon » Ke Elo 28, 2013 11:30 pm

Ne mk4:n penkit ei ihan suoriltaan mene paikoilleen. Joutuu kiskoihin tekemään muutoksia. Helpommalla pääset kun hommaat vr6:n penkit :)
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

Avatar
_paffa
Viestit: 1550
Liittynyt: To Heinä 21, 2011 11:06 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: paffa's G3 Variant

Viesti Kirjoittaja _paffa » Ke Elo 28, 2013 11:33 pm

Juu kyl mä sen tiedän ;) Mitä tuossa yhden ohjeen löysin niin näyttäisi olevan kuitenkin kohtuullisella työllä istutettavissa paikoilleen.

http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic=215624.0

Olihan tuolla GTI:n jakkaroita 200eerolla, mutta onko se pakko tehdä aina helpoimman kautta? ;)

Avatar
Demon
Viestit: 1965
Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 2:55 pm
Paikkakunta: Lahti City
Viesti:

Re: paffa's G3 Variant

Viesti Kirjoittaja Demon » To Elo 29, 2013 12:35 am

Ja pelimies sekä mukavuuden haluinen hommaa volkkarin recaron pulkat ;)
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

Avatar
_paffa
Viestit: 1550
Liittynyt: To Heinä 21, 2011 11:06 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: paffa's G3 Variant SA-int Edition

Viesti Kirjoittaja _paffa » Pe Elo 30, 2013 10:37 pm

Kahtellaan vielä tuota sisustahommaa. Kuskin jakkaran liukupalat pitäis tosin ainakin aluksi uusia, kun paukkuu mutkissa vähäsen. Samoin putki kolisee jonnekin kylmänä kiinni. Noi on pikkuvikoja onneksi :)

Auto kävi tänään leimalla ja muutoskatsastuksessa ja selvisi molemmista läpi erinomaisin arvosanoin. Paperiin tuli lukemat "edessä 300m ja takana 290mm navan keskeltä kaareen" 195/60R14 kumeilla, jotka ainakin edessä hankasi jopa hieman tolpan jouseen. :D Välittömästi leiman jälkeen edestä tiputettiin sentti kierrettä pois, jotta sain auton näyttämään tasapainoiselta. Ärsyttävä vasemman tukivarren puslan "suojus" on matalin kohta, joka on noin sentin toiseksi matalinta kohtaa alempana.

Päivän päätteeksi auringon laskettua pestiin tallipölyt pois ihan vaan autofoamilla ja kuivasin perään. Mustissa maalatuissa muoviosissa näkyy todella hyvin rasvanäpin jäljet, joten niillekin laitetaan sitten joku mattapinnoite tms. kun muukin auto käsitellään.

Sittempä tarvitaan seuraavaksi neuvoa antavaa:

Maalipinnan suojaksi:
Nanolex Matte Paint Sealant 37,90 € / 100 ml sumutinpullo
Nanolex Matte Professional Paint Sealant 48,90 € / 50 ml

Pesuihin:
Nanolex Matte Shampoo 22,90 € / 250 ml
AF Lather 15,90 € / 500 ml

Ylläpitoon:
Nanolex Matte Final Finish 27,90 € / 200 ml
Chemical Guys Meticulous Matte Detailer 21,90 € / 473 ml sumutinpullo

Oisko suomenmaalla jotain muuta mikä soveltuisi noihin edellämainittuihin?

Pitää käydä photoshuutti tekemässä tässä viikonlopun aikaan ;)

Avatar
_paffa
Viestit: 1550
Liittynyt: To Heinä 21, 2011 11:06 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: paffa's G3 Variant SA-int Edition

Viesti Kirjoittaja _paffa » Ma Syys 09, 2013 12:31 am

ASENTO! - LEPO! - jatkakaa...

Taakse lisäsin camberia prikka-kikalla, eli alimman etummaisen pyörännavan kiinnityspultin alle laitoin n. 2mm paksun prikan ja kiinnitin navan paikoilleen. Nyt mahtuu pyörimään joustoissakin aika hyvin. Muovikaaret liimasin samalla paremmin, kun ekalla kerralla unohdin karhentaa kaarien sisäpinnat. Nyt karhensin P40. :D

Kuva

Kuva

Kuva

Muokkasin myös takaiskarien yläjousilautaset 62mm suorille jousille sopiviksi.

Resepti:
- lyhensin tuosta kohti, mistä jousilautanen alkoi levenemään (n.5-6cm alapäästä pois)
- 8mm paksuun teräslevyyn 60mm reikä
- reikään hitsattiin noin 6cm pätkä 60mm putkea.
- hiontaa ja siistimistä
- lopuksi happomaalit pintaan ja massaa päälle

Lautasen jälkeisen kauluksen idea on olla yhtä pitkä kuin entinenkin, jotta iskari pysyy kokoajan putken sisällä, eikä muljahda sieltä ulos. Jousilautanen itessään on nyt n.5.5cm ylempänä, joten saman mittaisella jousella kuin TA-Tecnixin alkuperäisellä (n.200mm), tulee olemaan säätövaraa ainakin tarpeeksi alaspäin :D Nyt tuolla nykyisellä korkeudella noin. 1.5cm kierteitä jäljellä. Jäykkyydestä en vielä tiedä, mutta mielessä pyörinyt 10kg jousi?

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Näille pitäisi kans viimeistään talven aikana rakennella teline konttiin ;)

Kuva

Ovat Bundeswehrin ylijäämää ja leimattuna NATO-tuotenumerolla sekä tekstillä "BUND". Telineestä ajattelin jotain tämän tyylistä, jotta jäisi takakontin verhon alle sopivasti.

Avatar
_paffa
Viestit: 1550
Liittynyt: To Heinä 21, 2011 11:06 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: paffa's G3 Variant SA-int Edition

Viesti Kirjoittaja _paffa » Ti Loka 08, 2013 11:10 pm

Syksyn fotoshootti on takana ja tässä muutama kuva ;)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ja loput kuvat täällä:
http://paffa.1g.fi/kuvat/Cars/Golf+Variant+mkiii/2013/

Jotain pieniä muutoksia/huoltoa täytyy tehdä, kuten asentaa Blaupunktin lasiantenni, nostaa hieman kuskin ovea (roikkuu lievästi), levitellä talveks peltivanteet (tuttu hoittaa) ja ehkä laskea hieman keulaa ;)

Avatar
Leksa
Viestit: 340
Liittynyt: Pe Touko 06, 2011 5:25 pm
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: paffa's G3 Variant SA-int Edition

Viesti Kirjoittaja Leksa » Ke Loka 09, 2013 5:49 pm

En tiedä tekeekö valaistus mutta osassa kuvista kylki näyttää jotenkin laikukkaalta? Tästäkin huolimatta koppero näyttää hemmetin hyvältä, etuvanteet ehkä aavistuksen ujot mutta me likes!

Avatar
sonikk
Viestit: 3357
Liittynyt: To Heinä 15, 2010 10:11 am
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Re: paffa's G3 Variant SA-int Edition

Viesti Kirjoittaja sonikk » Ke Loka 09, 2013 7:30 pm

Häijyn näköinen. 8-) Keulaa voisi tosiaan pikkuisen vielä tiputtaa?

Avatar
Demon
Viestit: 1965
Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 2:55 pm
Paikkakunta: Lahti City
Viesti:

Re: paffa's G3 Variant SA-int Edition

Viesti Kirjoittaja Demon » Ke Loka 09, 2013 9:34 pm

Ysit myös eteen 8-)

Komeaa jälkeä on kyllä saanut paffa aikaiseksi :) Miedot kalvot ympäri autoa tuo ehkä vaatisi. Kun tumma väri niin ei näytä ihan niiiiin akvaariolta :D
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

Avatar
_paffa
Viestit: 1550
Liittynyt: To Heinä 21, 2011 11:06 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: paffa's G3 Variant SA-int Edition

Viesti Kirjoittaja _paffa » Ke Loka 09, 2013 10:53 pm

Leksa: Se on tuo väri mikä on tuollainen laikukas, ei sitä pystynyt mitenkään maalaamaan, ettei olisi jostain kulmasta näyttänyt juuri tuolta. Onneksi se ei pahasti näy arkisessa käytössä, eikä siihen kiinnitä juuri huomiota IRL. ;)

sonikk: Keulaa oli tarkoitus tiputtaa vielä talveksi hieman. Mankeloimattomat lokarit ja leikkaamattomat kantit muovikaarissa aiheuttaa sen ettei pysty suoraan tiputtaa kuin sentin pari. Nyt se on hieman takapainoinen vaikkakin helmalinja on kovin suorassa. E36 etukenon tuohon joutuu madaltamaan ;)

Demon: Jos talvella on aikaa ja intoa niin tilaan 50% kalvot ja opettelen kalvottamaan siinä samalla.

Etuvanteille nyt ei varmaan tule muuta kuin spacerit, jos auto minulla vielä ensi kesänä on. Talveksi levipellit pillerikapseleilla. Jos tosin jostain löytyy 9x16 4x100 pari huokeaan hintaan niin ainahan sitä voisi harkita, sillä tallissa on noita vanteita nyt 4kpl 7.5x16 ja 2kpl 9x16.

Mieli muuttuu ja välistä alkanut miettimään jotain muuta tilalle... Borakin on kohta rempattu kuntoon ja valmis myytäväksi ja näistä kahdesta saaduilla touhutonneilla voisi harkita vaikka RHD tuontiautoa ;)

Avatar
Demon
Viestit: 1965
Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 2:55 pm
Paikkakunta: Lahti City
Viesti:

Re: paffa's G3 Variant SA-int Edition

Viesti Kirjoittaja Demon » Ke Loka 09, 2013 11:06 pm

Vastahan sitä oli (oliko FFP:llä vai missä) ilmoitus, että vaihdetaan porpetin a:t 9 tuumasista pienempiin.
Ei muutakun selaamaan noita foorumeita :) Kyllä sulla kohta on ysit joka nurkalla :P
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

Avatar
_paffa
Viestit: 1550
Liittynyt: To Heinä 21, 2011 11:06 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: paffa's G3 Variant SA-int Edition

Viesti Kirjoittaja _paffa » Ke Loka 09, 2013 11:42 pm

Enpä ollu huomannukaan, mutta kysyinpä huvikseni yhden parin vaihtoa 7.5-tuumasiin... Tuskinpa vaihtaa :D

Avatar
*Kaide
Viestit: 988
Liittynyt: Ma Syys 13, 2010 3:27 pm

Re: paffa's G3 Variant SA-int Edition

Viesti Kirjoittaja *Kaide » To Loka 10, 2013 8:45 am

Makea paketti sulla on kasassa. :good:

Jerrykannut on kiva lisä...

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: paffa's G3 Variant SA-int Edition

Viesti Kirjoittaja Urran » To Loka 10, 2013 9:34 am

_paffa kirjoitti:sonikk: Keulaa oli tarkoitus tiputtaa vielä talveksi hieman. Mankeloimattomat lokarit ja leikkaamattomat kantit muovikaarissa aiheuttaa sen ettei pysty suoraan tiputtaa kuin sentin pari. Nyt se on hieman takapainoinen vaikkakin helmalinja on kovin suorassa. E36 etukenon tuohon joutuu madaltamaan ;)

Mieli muuttuu ja välistä alkanut miettimään jotain muuta tilalle... Borakin on kohta rempattu kuntoon ja valmis myytäväksi ja näistä kahdesta saaduilla touhutonneilla voisi harkita vaikka RHD tuontiautoa ;)
Tai nostat perää, vai maksaako kaupunki sulle jotain aurauksesta? :D

Ja mitä tuontiautoon tulee niin Kuva. Kait sä jotain Austinia tarkotit, hä?
Vain YKSI LSP!

K70
Viestit: 2754
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 8:56 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: paffa's G3 Variant SA-int Edition

Viesti Kirjoittaja K70 » To Loka 10, 2013 9:59 am

Tässä on tyyliä :thumb:

Nostot ja laskut etu/takapäähän on kyllä vähän niin ja näin. Mun mielestä aika linjassa tuo sivukuva. Tulee pian mäntsäläkustomi, johon pitäisi hommata krominen perämurikka taakse :)
Ikkunoiden tummennus on varmasti sopiva lisä. Muita tarroja ei toivottavasti tulekaan, niin kuin yleensä tämän tyylisuunnan autoissa tuppaa olemaan. Nyt on kliiniin siisti.

Avatar
_paffa
Viestit: 1550
Liittynyt: To Heinä 21, 2011 11:06 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: paffa's G3 Variant SA-int Edition

Viesti Kirjoittaja _paffa » To Loka 10, 2013 4:36 pm

Going up is not an option!

Joten keulaa lasken kun ehdin, vaikka kaupunki ei maksakaan aurauksesta ;) Pohjapanssariahan se myös huutaisi... tai sitten vasta sen jälkeen kun ensimmäisen kerran on öljypohja ajettu rikki :D

Tuontiautona tarkoitin idäntuontia ;) Kattellaan, tässä on talvi aikaa mietiskellä, kun ei pitäisi paljoa rakenneltavaakaan olla.

Juuzo
Viestit: 723
Liittynyt: La Elo 20, 2011 10:09 am
Paikkakunta: Lahti

Re: paffa's G3 Variant SA-int Edition

Viesti Kirjoittaja Juuzo » La Loka 12, 2013 1:26 pm

Komeeta jälkeä ja pakko nostaa hattua itse tekemisen määrälle!

Mites toi takapään camberin lisäys (prikka yhen pultin alle), miten golfissa sijaitsee noi pultit? Ooppelissa on neljä pultia, kaks alarivissä ja kaks ylhäällä.. Mun järki sanois et molempii alapultteihin tarvis lisätä prikka, jotta auraus ei menis ihan v*tuiks?

Avatar
_paffa
Viestit: 1550
Liittynyt: To Heinä 21, 2011 11:06 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: paffa's G3 Variant SA-int Edition

Viesti Kirjoittaja _paffa » La Loka 12, 2013 1:38 pm

Näissä vehkeissä mun tietääkseni rankasti madallettaessa menee taka-akseli sisäänpäin auraavaksi, joten siksi tuo yksi prikka vain. Silmämääräisesti näyttäisi olevan kohtalaisen suorassa, mutta ei ole antaa mustaa valkoisella, kun pyöränkulmiensäädössäkin ennen prikkojen laittamista eivät saaneet printtiä koneelta ulos ennen kuin se tieto hävisi :D

Golfissa on kaksi pulttia ylhäällä leveämmällä ja kaksi pulttia alhaalla kapeammalla, joista vain alemman etummaisen alle laitoin prikan.

Tuossa kuva, tosin levyjarrullisesta mk4:sta, mutta navan kiinnitys sama.
<-- keula / perä -->
http://img.photobucket.com/albums/v634/ ... G_7927.jpg

Tässä jotain mk3 keskustelua aiheesta. 1/16" on noin 1.5mm, itse laitoin n. 2mm prikat.
Alignment shops have been using camber shims AKA open faced washers forever...
I have a 1/16 Shim on bottom left bolt under stub axle
My washers are exactly that.
but had them made up (well i had loads made up) to be the right ngle and size and iner and outer circumference for it not to affect the other bolts really and get rid of most of the toe.
thats single washer per side in the lower front bolt of stub axel.
mex
I used a single 1/16th washer on the bottom front of each of my axle stub bolts and it fixed my toe and camber perfectly.

Avatar
_paffa
Viestit: 1550
Liittynyt: To Heinä 21, 2011 11:06 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: paffa's G3 Variant SA-int Edition

Viesti Kirjoittaja _paffa » La Helmi 08, 2014 7:01 pm

Täällä ei ole tapahtunut mitään uutta, mutta hauskaa oli jääradalla kun Kalis Drift Teamin vanhalla drifterillä puoteltiin menemään. Siihen on nyt laitettu 3.0l 2JZ motti automaattina ja piikkirenkailla, tosin takaa on piikit lähteneet kävelemään... Eipä siinä kun pientä käppärin herkistelyä perään sitten omalla ja lopputulos on tämä.

Kuva

Se on jännä miten toi etuveto ei oikene mutkasta ulos kun antaa kaasua... ?!? Sen verran pehmosta oli, ettei autoon jääny jälkeekään, mut 4WD Hiacelle tuo piti ulos kaivaa. :D

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: RE: paffa's G3 Variant SA-int Edition

Viesti Kirjoittaja Urran » Su Helmi 09, 2014 10:19 am

On se jännä ettei puskeminen oikene kaasulla :D Mut pääasia et oli hauskaa :)
Vain YKSI LSP!

Tero
Viestit: 1260
Liittynyt: To Maalis 29, 2012 9:56 pm
Paikkakunta: Nokia

Re: paffa's G3 Variant SA-int Edition

Viesti Kirjoittaja Tero » Su Helmi 09, 2014 1:13 pm

Onhan se jännä, mutta kun tuota savon murretta niin osaa niin en oikein tiedä mitenkä tuo "käppärin herkistely" korreloi vasemman jalan jarrun kanssa :D

Avatar
_paffa
Viestit: 1550
Liittynyt: To Heinä 21, 2011 11:06 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: paffa's G3 Variant SA-int Edition

Viesti Kirjoittaja _paffa » Su Helmi 09, 2014 1:52 pm

No siis tuota :D Hommahan nyt meni näin.

Pari hassua kierrosta ajelin ja testailin onnistuneesti käsijarrun toimivuutta golfista. Sittenpä yhteen nopeeseen mutkaan nappasin perän irti käsijarrulla ja kaasulla himmasin vauhtia sopivasti, kunnes auto oikeni ja mentiin puskemalla penkkaan :D Drifterillä ei tullut kun parissa jyrkässä mutkassa spinnailtua, kun takarenkaissa ei ollut piikkejä juuri nimeksikään ja sivuttaispito nolla. Kyllä se vaan niin on ettei noilla etuvetoisilla ole mitään asiaa jääradalle.

Mä en mistään vasemmanjalanjarruista mitään ymmärrä. Mä painan vaan kaasua! :D

Avatar
Peke
Viestit: 2928
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 11:41 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: paffa's G3 Variant SA-int Edition

Viesti Kirjoittaja Peke » Ma Touko 05, 2014 1:22 am

Hyvin tehty rojekti, tälläsiä on mukava lukea ku on hyvät kuvatkin. :thumb:
Ja hieno on lopputuloskin!
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Vastaa Viestiin