Hiilikuitu teippi
Re: Hiilikuitu teippi
ite on tullu laitettua tuota bilteman hiilariteippiä ja hyvin taipuu
kuvaa ei tähän hätään ole mut e39:n sisustan listat on käyty sillä läpi ja tulipa samalla kokeiltua 5puola vanteeseen kokeiltua siihen ei oikeen onnistunu ku ei ollu puolien väliin tarpeeksi tavaraa
biltemassa on muuten se hiilariteippi kans 3m tavaraa..
siitä ihan yllätyin ku ostin paketin ja aukaisin sen
biltemassa on muuten se hiilariteippi kans 3m tavaraa..
Autot. | Käyttis Nissan Stagea nm35 | Kakkos auto Honda (siisti) civic -00 usa model.
Harrastepohjalta BMW E21
Harrastepohjalta BMW E21
Tallipuuhailuja: 3M 1080.

Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla
Siistiä duunia
Itselle tein exässä nuo ikkunalistat irti revittynä samalla kuosilla, mutta nykyisessä vielä hakusessa. Jollain täytyisi tuo alumiinin väri saada piiloon. Tallissa odottelee jokunen purtilo plastidippiä, kun vaan ehtis tekemään. Ja tuon dippauksen kanssa hieman mietityttänyt, miten istuu kumitiivistettä vasten olevaan listaan. Ikkunoiden vaakalistat olisi varmasti piisofsneik irrottaa, mutta yläriman lista on tossa meisselissä täyspitkä, eli menee takakontin sivuikkunan yläreunaa pitkin etuoven yläreunaa myöden koko matkan.
Vois olla tuo teippaus kyllä taas se helpoin ratkaisu. Täytyy kattella taas, kun joskus ois aikaa.
Mitä tossa 3. Vikassa kuvassa tapahtuu?
Peilille jotain mustakromia?
Itselle tein exässä nuo ikkunalistat irti revittynä samalla kuosilla, mutta nykyisessä vielä hakusessa. Jollain täytyisi tuo alumiinin väri saada piiloon. Tallissa odottelee jokunen purtilo plastidippiä, kun vaan ehtis tekemään. Ja tuon dippauksen kanssa hieman mietityttänyt, miten istuu kumitiivistettä vasten olevaan listaan. Ikkunoiden vaakalistat olisi varmasti piisofsneik irrottaa, mutta yläriman lista on tossa meisselissä täyspitkä, eli menee takakontin sivuikkunan yläreunaa pitkin etuoven yläreunaa myöden koko matkan.
Vois olla tuo teippaus kyllä taas se helpoin ratkaisu. Täytyy kattella taas, kun joskus ois aikaa.
Mitä tossa 3. Vikassa kuvassa tapahtuu?
Peilille jotain mustakromia?
Mitenkä saatte onnistumaan nuo teippaukset esim. Kojelaudan paneeleille joissa on pyöreitä kytkimien reikiä?
Pököttiin koettelin ja en kyllä onnistunut lainkaan.
Bemarista kanssa houkuttaisi tuo taka diffuusorin teippaaminen, vai pitäiskö koettaa plastidipillä?
Pököttiin koettelin ja en kyllä onnistunut lainkaan.
Bemarista kanssa houkuttaisi tuo taka diffuusorin teippaaminen, vai pitäiskö koettaa plastidipillä?
Audi A6 Avant 3.0 TDiA Quattro
Audi A3 2.0 TDi Quattro
Audi A3 2.0 TDi Quattro
Itsekin olen pohtinut samaa.. Sain jotenkuten onnistumaan omaan kojelautaani, mutta jos ei ole sopivia rakoja paneelien väleissä jota myöden puukkoa kuljettaa, ei saa aikaiseksi siistiä reunaa. Muutenkin tuo reunojen leikkaaminen on osoittautunut haasteelliseksi, tuntuu että joko teippi repeää tai sitten tulee naarmua paneeleihin.jukkareu kirjoitti:Mitenkä saatte onnistumaan nuo teippaukset esim. Kojelaudan paneeleille joissa on pyöreitä kytkimien reikiä?
Kertokaas osaajat vinkkejä!
Mulla oli tuo koepaneeli irti, mutta silti ei onnistunut
Audi A3 2.0 TDi Quattro
Audi A3 2.0 TDi Quattro
Se että millainen veitsi on käytössä niin näkyy suoraan leikkausjäljessä, perus mattopuukolla ei kannata edes yrittää. Itse käytän rosteriteräistä kirurginveistä teippailuissa ja kalvotuksissa (maksaa apteekissa jotain parin euron paikkeille kpl). Ja jos teipattava osa on irrotettavissa niin irroita se! Paljon kivempi tehdä esim pöydällä kuin ahtaassa autossa sisällä heilua puukkojen ja kuumailmapuhaltimien kanssa. Ja jos pinnassa on virheitä (koloja, reikiä, yms) niin ne näkyvät myös teipissä niin pohjatyöt kannattaa tehdä huolella. Ja teipattavan pinnan tulee olla puhdas, liima ei ota kiinni rasvaiseen pintaan joten puhdistus hyvin ja rasvanpoisto esim IPA:lla on jo puoli tulosta, irroitettavat muoviosat voi pestä vaikkapa fairylla ja sitten vielä pyyhkäistä ipa:lla ja sen jälkeen hanskat käteen ja teippaamaan... Ja ulkopintoja teipatessa ei kannata välillä käydä lisäämässä puita pannunpesään ja tuoda samalla puunroskaa maalipinnan ja teipin väliin niinkuin minulla kävi mersun kattoluukkua teipatessa 
Mulla on tulossa ehkä työnalle pikkusen isompi projekti mihin tulee ainakin teippiä ja Plasti Lakkia, maalipinta sen verran karussa kunnossa ettei kiillottamisessakaan ole mitään järkeä (maalipinnassa muunmuuassa paria kolmea eri sävyä valkoisesta kun paikkamaalailtu sieltä täältä).
Mulla on tulossa ehkä työnalle pikkusen isompi projekti mihin tulee ainakin teippiä ja Plasti Lakkia, maalipinta sen verran karussa kunnossa ettei kiillottamisessakaan ole mitään järkeä (maalipinnassa muunmuuassa paria kolmea eri sävyä valkoisesta kun paikkamaalailtu sieltä täältä).
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
^Tuossahan on jo perehdyttävät vastaukset teippaamisesta, eli välineet, puhtaus ja joidenkin osien irroitus on tärkeintä. Teippi muotoutuu lämmöllä hyvin. Edellisellä sivulla on teippaamani HD, jossa muotoja riittää (kaikki osat tehty yhdestä palasta). Laitan lähipäivinä toisen auton metallilistat piiloon mattamustalla, josta tumppaan kuvat näytille. Helppoa hommaa tuo teippileikki on. Perussääntöjä oppiessa, alkaa teippi taipumaan uskomattoman kivasti.
Kolmanneksi vikassa kuvassa tummennettiin ikkunaa.
Tuota.. Plasti Dippi antautui takapuskurista, kun käytettiin perinteistä suolanpoistajaa. Dippi pehmeni ja alkoi liukenemaan alta. Loppupeleissä dipin poistaminen manuaalisestikaan ei onnistunut, kuten pitäisi.
Kolmanneksi vikassa kuvassa tummennettiin ikkunaa.
Tuota.. Plasti Dippi antautui takapuskurista, kun käytettiin perinteistä suolanpoistajaa. Dippi pehmeni ja alkoi liukenemaan alta. Loppupeleissä dipin poistaminen manuaalisestikaan ei onnistunut, kuten pitäisi.
Mulla ois tallissa valmiiksi hiilariteipattu diffuusori. Osta pois.jukkareu kirjoitti:Bemarista kanssa houkuttaisi tuo taka diffuusorin teippaaminen, vai pitäiskö koettaa plastidipillä?
Plasti Dip ei ole itselle tuttua tavaraa mutta ainakin tuo kilpailija eli Plasti Lak vaatii riittävän paksun kalvon että irroitus on helppoa, suositus on vähintään 5 kerrosta spreillä, ruiskulla riittänee 2-3. Peittävyys sillä on erinomainen niin helpolla jää kalvonpaksuus liian ohueksi kun näyttää jo hyvältä parin kerroksen jälkeen. Jossain vaiheessa kiskon mondeon peileistä lakin pois niin täytyy yrittää muistaa kuvata vaikkapa videota, muistelisin että niissä on 3 kerrosta mustaa ja kolme kerrosta kameleonttia.fibolt kirjoitti:Tuota.. Plasti Dippi antautui takapuskurista, kun käytettiin perinteistä suolanpoistajaa. Dippi pehmeni ja alkoi liukenemaan alta. Loppupeleissä dipin poistaminen manuaalisestikaan ei onnistunut, kuten pitäisi.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Olisko tästä joskus ollut juttua. Oliko se niin että sulla ei ollut sitä koukun luukkua, vai muistanko väärin?K70 kirjoitti:Mulla ois tallissa valmiiksi hiilariteipattu diffuusori. Osta pois.jukkareu kirjoitti:Bemarista kanssa houkuttaisi tuo taka diffuusorin teippaaminen, vai pitäiskö koettaa plastidipillä?
Audi A3 2.0 TDi Quattro
Audi A3 2.0 TDi Quattro
On siitä sitten varmaan ollut puhetta, kun ei tosiaan ole koukun aukkoa.jukkareu kirjoitti: Olisko tästä joskus ollut juttua. Oliko se niin että sulla ei ollut sitä koukun luukkua, vai muistanko väärin?
Teippaa sitten itse omasi, ei se paha rasti ole, mutta vaatii kyllä kärsivällisyyttä, varsinkin pakoputken aukko. Paikallaan ollessa en edes yrittäisi. Dippaamalla varmasti helpompaa.
Itsellä on ollut myös jo keväästä asti laatikollinen PlastiDippiä odottamassa diffun ja listojen dippaamista. Kun vaan ehtisi joskus...
1080 toimii! 
Kävin just ostamassa paria eri väriä tota 1080, kun ei dippaukset wörkkiny. Saa nähdä, taipuuko tuo paikoillaan oleviin listoihin.
Taipuu se paikolleenkin, mutta jos vaan mahdollista purkaa, niin saanee siistimmän ja helpommalla.
Volvosta tuli jalomuovit piilotettua ja oon kyllä tyytyväinen lopputulokseen, varsinkin kun ekaa kertaa teippailin.

Volvosta tuli jalomuovit piilotettua ja oon kyllä tyytyväinen lopputulokseen, varsinkin kun ekaa kertaa teippailin.

Jostain heijastaa vihreää nuo... 
Oho, hemmetin hyvin istuu kyllä tummaan sisustaan.
Itsekin teipailin omastani kojelautaa tuollaisella brushed-teipillä. Pienellä sijoituksella saa tosi ison muutoksen aikaiseksi.
^Vollen sisusta päivittyi hyvin, eikä työjäljessäkään ollut moittimista.
Teipit ja kalvot olen nykyisin ottanut:
http://www.lamtekno.fi
Teipit ja kalvot olen nykyisin ottanut:
http://www.lamtekno.fi
Itseasiassa, kun katsoin ton Lamteknon sivuja, niin enhän mä tota 1080 ottanutkaan, vaan 3M 100-sarjan teippejä. Sanoi niiden olevan ehkäpä hieman helpommin käärittävissä kaposten listojen päälle. Eli ilmeisesti on sitten ohuempaa.
Mä hain duunimatkalla Taperollista, joka on muuttanut Kalliosta Metsälään.
Mä hain duunimatkalla Taperollista, joka on muuttanut Kalliosta Metsälään.
Sulla onkin jalopuut. Mulla on sellaista alumiininnäköistä ja hitto kun ne oiskin tuollaista "puujäljitelmää, edellisessä oli ja tykkäsin.JUMA kirjoitti:Jostain heijastaa vihreää nuo...
Lupon sisustan paneeleja teippailtu 1080 brushed steel sävyllä. Taipuu kyllä ihan mielettömästi kuumailmapuhaltimen kanssa.
interior by L Myyry, on Flickr
interior2 by L Myyry, on Flickr
Seuraavaksi pitäisi katto ja peilinkuoret teippailla mustalla. Varmaan kaveri olisi hyvä olla avittamassa tuon katon kanssa. Lisää teriä pitää käydä ja IPA:a, muita viime hetken vinkkejä?
interior by L Myyry, on Flickr
interior2 by L Myyry, on FlickrSeuraavaksi pitäisi katto ja peilinkuoret teippailla mustalla. Varmaan kaveri olisi hyvä olla avittamassa tuon katon kanssa. Lisää teriä pitää käydä ja IPA:a, muita viime hetken vinkkejä?