Pesukintaat?
- Bastard
- Apupoika
- Viesti:
Re: Pesukintaat?
Incredimitt:n voi pestä pesukoneessa 60 asteessa.
Yleensä tuolle kintaalle on riittänyt hanan alla huuhtelu ja muutaman kerran olen turvautunut APC:hen. Kaksi kertaa pesty koneessa ja kintaalla taitaa nyt olla ikää 8 kuukautta.
Yleensä tuolle kintaalle on riittänyt hanan alla huuhtelu ja muutaman kerran olen turvautunut APC:hen. Kaksi kertaa pesty koneessa ja kintaalla taitaa nyt olla ikää 8 kuukautta.
- 303, Autobrite Direct, Auto Finesse, Bouncer's, Britemax, Meguiar's, Microfiber Madness, Monello, Nanolex, Rupes, Scholl Concepts - www.shineld.fi
Detailing Store: Pohjankaari 4, 60120 Seinäjoki, 040 5530871, info@shineld.fi
Itselläni on samanlainen kinnas käytössä ja melkein joka pesun jälkeen työnnä sen pesukoneeseen.
Kaikki lika ja musta töhnä irronnut helposti tällä tavalla.
Kaikki lika ja musta töhnä irronnut helposti tällä tavalla.
Mitä te pesette niillä kintailla? Paskasia vanteita, pakoputkia...?
Mulla mee kinnas juuri ikinä paskaseks ja jos siihen jotain näkyvää tulee joskus, huuhtelen sen HETI pesusankos niin eipä jää likoja karvoihin.
Mulla mee kinnas juuri ikinä paskaseks ja jos siihen jotain näkyvää tulee joskus, huuhtelen sen HETI pesusankos niin eipä jää likoja karvoihin.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
-
jeppe jääkarhu
Tää puuilon hevoskinnas oli peukkumallinen ja suhteellisen pitkää karvaa. Eka pesu takana ja toimiihan toi. mut toi on nii kaunis et taidan jättää kesän hellimispesuihin ton. Ei raaskiis pesukoneeseen ihan tuota pistää. Normaalinyppylämarketti kintaat pesen aina pesukoneessa pesun jälkeen. Tosin oon aikamoinen suurkuluttaja ja heitän kyl pois noita heti kun rupee mikrokuitu tuntumaan siltä että kuidut on ruvennut tarttumaan toisiin kiinni ja kinnas rupee tuntumaan kovemmalta. 3-5 kinnasta menee vuodessa. se on hyvä aina antaa se viimenen niitti kintaalle just pakoputkien pesulla 
Joo ei lammaskintaita konepesuun. Ainoastaan käsinpesu niille.
Modifier kirjoitti:Joo ei lammaskintaita konepesuun. Ainoastaan käsinpesu niille.
Miksi ei? Mulla on nyt lammaskinnas pesty joka kinnastelun jälkeen pesukoneessa(n.vuoden vanha) ja kuivattu mikrokuituliinojen kanssa kuivausrummussa ja edelleen loistavassa kunnossa. Pesuaineena Sonus Der Wunder Wasche
BMW 316dA -12 Alpine White
Lammaskinnas ja "lammaskinnas", huomatkaa ero.
Lammaskinnas on tehty AIDOSTA lampaasta kun taas "lammaskinnas" on synteettinen ja kestää konepesua hyvin.
Aito nahka tuppaa aika rankasta kitistymään kuumasta vedestä, joten aidolle lammaskintaalle suositellaan vain hanan alla huljuttelua haalealla vedellä.
Lammaskinnas on tehty AIDOSTA lampaasta kun taas "lammaskinnas" on synteettinen ja kestää konepesua hyvin.
Aito nahka tuppaa aika rankasta kitistymään kuumasta vedestä, joten aidolle lammaskintaalle suositellaan vain hanan alla huljuttelua haalealla vedellä.
SPOILERSPOILER_SHOW
Käytetään sitten oikeita termejä kuten:
Lammaskinnas, aitoa lampaan villaa
Synteettinen pesukinnas, joka on lammaskintaan keinotekoinen "jäljitelmä".
Mikrokuituinen pesukinnas, joka on yleensä mallia "nuudeli" tai sitten kuten Incredimitt (tavasinkohan oikein?)
Kuitenkin kaikista näistä käytetään termiä pesukinnas.
Mikrokuituinen pesukinnas, joka on yleensä mallia "nuudeli" tai sitten kuten Incredimitt (tavasinkohan oikein?)
Käytössä on ihan aito lammaskinnas maliia http://www.cleanyourcar.co.uk/washing-a ... d_985.html_paffa kirjoitti:Lammaskinnas ja "lammaskinnas", huomatkaa ero.
SPOILERSPOILER_SHOWKäytetään sitten oikeita termejä kuten:
Ite oon "Lammaskinnasta" pessy pesukoneessa villaohjelmalla
-
jeppe jääkarhu
Valmistajien suositus on näissä aidoissa lammaskintaissa että ei koneellista pesua. Itse olen ensimmäisen aidon kintaani rikkonut kuivattamalla sen liiassa lämmössä. Repesi itsellään kämmenpuolelta. Samaa pesuainetta käytän itsekkin, eikä pesuaine olekkaan se syy joka ne voi rikkoa.Anssi kirjoitti:Modifier kirjoitti:Joo ei lammaskintaita konepesuun. Ainoastaan käsinpesu niille.
Miksi ei? Mulla on nyt lammaskinnas pesty joka kinnastelun jälkeen pesukoneessa(n.vuoden vanha) ja kuivattu mikrokuituliinojen kanssa kuivausrummussa ja edelleen loistavassa kunnossa. Pesuaineena Sonus Der Wunder Wasche
Näin mainitaan tuossa Anssin linkkaamassa kintaassa ja pätee siis kaikkiin aidosta lampaasta tehtyihin kintaisiin. Nim. yhden lammaskintaan kitistäneenä kokoon xxxs.Note: You must thoroughly rinse your sheepskin wash mitt with clean, cool water after each use and allow to air dry. With care, your natural sheepskin mitt will last a full year or longer.
Juuri näin ja sen takia ollaan täällä ohjeistettukin, että ei koneellista pesua/kuivausta. Kyllähän jotkut tuota varmasti kestävät toisia paremmin, mutta eipähän tule sitten yllätyksiä.
Modifier kirjoitti:Juuri näin ja sen takia ollaan täällä ohjeistettukin, että ei koneellista pesua/kuivausta. Kyllähän jotkut tuota varmasti kestävät toisia paremmin, mutta eipähän tule sitten yllätyksiä.
Kyllä jos vuoden kestää noin hyvin niin, jatkan seuraavan kintaan kanssa samalla tavalla
Hyvinhän se on kestänyt, ei siinä mitään.
Noissa lammaskintaissakin on aika tavalla eroja.
Mulla on nyt vanteiden pesuun käytössä kinnas, joka kutistuu joka pesun ja kuivauksen jälkeen sellaiseksi, että se ei mahdu kuivana räpylään, vaan on ensin huljuteltava kunnolla pesuämpärissä.
En muista enää, kenen markkinoima karitsa on. Ja menee myös paljon enemmän kikkuralle karvat kuivuessaan, kuin toisessa, auton pesuun käytettävässä kintaassa (jonka merkkiä en myöskään muista. Toinen kai Eurow ja toinen Sonus, tai sitten ei)
Ja kintaat pesen shampoovedellä käytön jälkeen ja huuhtelen hanan alla. Kuivatus autotallissa oskarinoksalla.
Löysin muuten eilen tallin laatikosta pari käyttämätöntä kinnasta, joista toinen on perheen musta lammas, eli musta väriltään. Täytynee jättää kesäpesuihin, kun tietää ettei kintaaseen jää kauheasti mitään pikiklönttejä
Vaikutti aika pehmoselle pinnaltaan ja oli peukuton malli. Taitaa olla BiltHamberin tumppu.
Mulla on nyt vanteiden pesuun käytössä kinnas, joka kutistuu joka pesun ja kuivauksen jälkeen sellaiseksi, että se ei mahdu kuivana räpylään, vaan on ensin huljuteltava kunnolla pesuämpärissä.
En muista enää, kenen markkinoima karitsa on. Ja menee myös paljon enemmän kikkuralle karvat kuivuessaan, kuin toisessa, auton pesuun käytettävässä kintaassa (jonka merkkiä en myöskään muista. Toinen kai Eurow ja toinen Sonus, tai sitten ei)
Ja kintaat pesen shampoovedellä käytön jälkeen ja huuhtelen hanan alla. Kuivatus autotallissa oskarinoksalla.
Löysin muuten eilen tallin laatikosta pari käyttämätöntä kinnasta, joista toinen on perheen musta lammas, eli musta väriltään. Täytynee jättää kesäpesuihin, kun tietää ettei kintaaseen jää kauheasti mitään pikiklönttejä
Vaikutti aika pehmoselle pinnaltaan ja oli peukuton malli. Taitaa olla BiltHamberin tumppu.
Sama täällä toisen tumpun kans, sitä käytän skodillakiin. Itse pesen vanteet nykyisin Bilteman "kertakäyttö" sienillä.K70 kirjoitti: Noissa lammaskintaissakin on aika tavalla eroja.
Ite en tuosta tykkää, lojuu 1kpl käyttämättömänä hyllys. Väri ei hyvä just lian näkymisen takia ja sit se toisen puolen verkko.K70 kirjoitti: Löysin muuten eilen tallin laatikosta pari käyttämätöntä kinnasta, joista toinen on perheen musta lammas, eli musta väriltään. Täytynee jättää kesäpesuihin, kun tietää ettei kintaaseen jää kauheasti mitään pikiklönttejä![]()
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Samaa ihmettelen itsekkin. Mulla on keväällä otettu käyttöön Sonuksen peukkumalli, jolla pessyt kokoajan 3 autoa. Kinnas on uudenveroisessa kunnossa ja ainoastaan huuhdeltu hanan alla pesun jälkeen. Liuotin pesut tehdään synteettisillä kintailla. Kinnas on täysin puhdas eikä tarvitse konepesua, sillä en usko tuon sitä kestävän. Ensimmäisen Sonuskintaan pilasin sillä, että pesun jälkeen väänsin sitä kuivaksi jolloin selkäpuolelta alkoi karva lähtemään. Oli se jo 2vuotta vanhakin. Nykyisen huuhtelen ja puristelen hieman ja laitan käteen sen ja pyörittelen kättä nopeasti niin, että vesi lähtee kintaasta. Laitan naulaan roikkumaan suuaukko ylöspäin.Peke kirjoitti:Mitä te pesette niillä kintailla? Paskasia vanteita, pakoputkia...?![]()
Jos tarkoitat sellasta "hyönteisverkkoa", jollanen mulla on jossain synteettisessä kintaassa, niin tossa mun mustissa ei ole, vaan on karvaa molemmin puolin.Peke kirjoitti:Ite en tuosta tykkää, lojuu 1kpl käyttämättömänä hyllys. Väri ei hyvä just lian näkymisen takia ja sit se toisen puolen verkko.
Tuo väri tietty hieman hämää itseäkin, mutta eipä ne nuo vaaleatkaan sen kummemmaksi ole mennyt.
Täytyy nyt kuitenkin odottaa tää suolataistelu ensin päätökseen ennen tuon testausta.
Näyttäisi nykyinen kinnas ottavan nyt pintaan tummaa väriä, niin taitaa koittaa hetken kuluttua siirto vannekintaaksi, kun vannekintaastakin rupeaa resori irtoamaan.
Eikös pikeä enemmän kesäkuumalla tieltä ja auton kyljistä löydy, tällä hetkellä taitavat asfalttimiehet vietellä lomia...K70 kirjoitti:Löysin muuten eilen tallin laatikosta pari käyttämätöntä kinnasta, joista toinen on perheen musta lammas, eli musta väriltään. Täytynee jättää kesäpesuihin, kun tietää ettei kintaaseen jää kauheasti mitään pikiklönttejä![]()
Kyllä sitä vaan löytyy talvisinkin ja tänä talvena tuntuu löytyvän hyvinkin paljon.
Lukaseppa tuosta eteenpäin: http://pesukinnas.com/viewtopic.php?f=6 ... 75#p101280
Lukaseppa tuosta eteenpäin: http://pesukinnas.com/viewtopic.php?f=6 ... 75#p101280
Ei kesäisin kyllä ole häiriöksi asti tullut paakkuja kylkiin. Nyt tänä talvena sitten kyllä kaikkien vuodenaikojen edestäkin.
Näin o! Ei mun autoissa tosiaan kesällä pikeä näy ellei nyt oo joutunu ajaa pdempää pätkää tuoreella asfaltilla tms.K70 kirjoitti:Ei kesäisin kyllä ole häiriöksi asti tullut paakkuja kylkiin. Nyt tänä talvena sitten kyllä kaikkien vuodenaikojen edestäkin.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
- Bastard
- Apupoika
- Viesti:
SPOILERSPOILER_SHOW
Autoja joita pestään kerran vuoteenJuha U kirjoitti:Samaa ihmettelen itsekkin.Peke kirjoitti:Mitä te pesette niillä kintailla? Paskasia vanteita, pakoputkia...?![]()
- 303, Autobrite Direct, Auto Finesse, Bouncer's, Britemax, Meguiar's, Microfiber Madness, Monello, Nanolex, Rupes, Scholl Concepts - www.shineld.fi
ittellä tapana ihan vesi huuhtelu ja kuivaus rei´itetyssä 50mm muoviputkessa jossa toisessa päässä on pieni puhallin(tietokoneesta) ja toinen pääty tulpattu jossa myös reikiä. virtalähteenä on joku vanha 9V laturi jonka löysin nurkista pyörimästä. ei jää kosteaksi ja tallissa on niin s**tanan hyvä btbm tuoksu kun ilma pikkuhiljaa tulee kintaam läpi