nick kirjoitti:Kannattaisi varmaan kalvottaa umpiot kun ne on kiillotettu. Voisi pysyä vähän parempana.
Urran kirjoitti:^Kalvottaa? Vai kuitenkin pinnottaa?
Japsit ainakin jossain välissä käsittääkseni käytti UV suojana vain pleksin päällä olevaa pinnoitetta kun monen muun automerkin polykarbonaattipleksit on tehty niin että siinä muovissa itsessään on UV suoja. Se pelkästään päällä oleva varmaan kuluu ajan saatossa, ja etenkin jos tehdään myyntifiksiä, ja sen jälkeen alkaa menemään pahaksi. Käsittääkseni ainakin E39 bemareissa sama homma, ja monessa muussakin sakemannissa..
K70 kirjoitti:Eli täytyy hankkia sellaset 70-lukulaiset imukuppikiinnitteiset keltaset pleksit lyhtyjen eteen
nick kirjoitti:Ei vaan juurikin kalvottaa Lamin-x kalvolla jonka päälle voi vielä vetää UV-suoja aineen jos haluaa.Urran kirjoitti:^Kalvottaa? Vai kuitenkin pinnottaa?
Japsit ainakin jossain välissä käsittääkseni käytti UV suojana vain pleksin päällä olevaa pinnoitetta kun monen muun automerkin polykarbonaattipleksit on tehty niin että siinä muovissa itsessään on UV suoja. Se pelkästään päällä oleva varmaan kuluu ajan saatossa, ja etenkin jos tehdään myyntifiksiä, ja sen jälkeen alkaa menemään pahaksi. Käsittääkseni ainakin E39 bemareissa sama homma, ja monessa muussakin sakemannissa..
Omakohtaista kokemusta ei ole noista UV-suoja aineista, joten en ala arvuuttelemaan niistä sen enempää mitä ne on ja mitä ne tekee.
Hynde kirjoitti:Itselläni on nyt ollut vuoden Opti-Coat omassa autossani umpioiden päällä ja kirkkaana ovat pysyneet.
Urran kirjoitti:nick mä olen nähnyt kaverin autossa (tai voiks Volvon V50 semmoseks luonnehtia?) Lamin-X:t kun on kutistuneet ja irvistää, ja sit oon nähnyt Hynden E39:n OptiCoatilla päällystetyt umpiot. Mä menisin aina vaan ja uudestaan pinnotuksella mielummin kun kalvotuksella. Siks toisekseen käsittääkseni kirkaskin kalvotus lienee laiton?
nick kirjoitti:Miksi kirkas kalvo sitten olisi laiton? Eikö näin ollen myös OptiCoatilla päälystetty umpio olisi laiton jos siihen umpioon ei saa mitään laittaa?Urran kirjoitti:nick mä olen nähnyt kaverin autossa (tai voiks Volvon V50 semmoseks luonnehtia?) Lamin-X:t kun on kutistuneet ja irvistää, ja sit oon nähnyt Hynden E39:n OptiCoatilla päällystetyt umpiot. Mä menisin aina vaan ja uudestaan pinnotuksella mielummin kun kalvotuksella. Siks toisekseen käsittääkseni kirkaskin kalvotus lienee laiton?
Mitä Volvoon tulee niin miten ne on asennettu jos on kutistunut ja irvistää? Jos on materiaali vika niin kalvoilla on 5 vuoden takuu jos asennus virhe niin sitten onkin eri asia.