Little love for my cars
Little love for my cars
Pakko aloittaa jonkulainen projektipäiväkirja näistä omista kiillotuksista/harjoitteluista.
Kiillottamisessa olen täysin amatööri, mutta kiinnostus lajiin on kova. Pidän autoista kiiltävinä ja puhtaina
Omasta kulkineesta yhden postauksen tehnyt näyttämön puolelle: viewtopic.php?f=17&t=4038&hilit=ammo
Nyt vuorostaan raapustan kertomuksen mamman kulkineesta, joka hankittiin elokuussa.
Bmw 320i e90 -07 Valkealasta. Kilsoja mittarissa n.200 000.
Auto ostohetkellä
Hyvin levätyn yön jälkeen ajettiin kiesi kotiin (Valkeala-Kemi 636km) ja alettiin tutkimaan ostosta.
Aloitin pesemällä tarkoin Motonetin tehopesulla+fairyllä, että saatiin pinnat puhtaaksi vanhoista vahoista tms.
Työkaluina vanha mikrokuitukinnas ja Autofinessen harjat.
Pinnat puhdistuivat hyvin, lukuunottamatta muutamaa piki- ja pihkapisaraa.
Meinasin saada kohtauksen, kun maalipinnan todellinen kunto paljastui.
VIDEO HOLOGRAMMEISTA: https://youtu.be/QW6xlOSM3c4
Kyljet samaa sarjaa, tiikeriä ympäri auton.
Lähtötilanne oli minun kannalta hyvä, tästä on vaikea huonontaa
Perusteellisen tardis pesun ja muutaman kirosanan jälkeen savestin pinnasta loput epäpuhtaudet pois.
Autoshamppoota liukkarina ja joku vanha savi.
Savi täyttyi välittömästi helmoja puhdistettaessa.. Mitä lie sontaa, kun ei fairya ja tar-removeria totellut.
Tar-removeria+pesusientä apuun ja sitkeää saveistusta, niin lopulta helmat puhdistui (tuntui käteen sileältä).
Puhdistuksen jälkeen päästiin vihdoin kokeilemaan kiillotusta.
Kone vaihtoehtoja oli kaksi: vanha marketti rotary ja das-21.
Tällä kertaa päädyin das-21:seen, koska laikka ja hiomatahna yhdistelmä osui leikkaavuudeltaan mielestäni kerralla nappiin.
Laikaksi valitsin MG-MF, leikkaustahnaksi S3 goldia ja viimeistelyyn s30+
S3 gold ja MF laikka kombo leikkaa kuin kuuma veitsi voita. Yhdellä vedolla hologrammit katosivat kokonaan ja naarmunpoisto oli noin 95%.
Hioin tahnan huolella loppuun asti, loppua kohti painetta ja kierroksia vähentäen. Pinnasta tuli tällä menetelmällä melkein vahavalmis.
Utuisuutta/harmautta jäi hieman, mikä lähti s30+:lla.
S30+ Tummensi maalipintaa ja syvensi kiiltoa huomattavasti (valitettavasti kuvattu perunalla).
Pahimmat naarmut ja hankaumat hiottiin mataksi ennen kiillotusta. Hionta tehtiin Abralon laikoilla, karkeuksilla 2000 ja 4000.
Ennen hiontaa liotin laikkoja vesiämpärissä, ajatuksena hieman pehmentää uusia laikkoja.
Vänkärin puolelta hiottiin melkein kokonainen ovi ja kuljettajan puolelta pienempi läiskä.
S3:lla mattapinta kirkastui kertavedolla.
2step kiillotusken jälkeen auto näytti jo paremmalta, vaikka omissa taidoissa ja tarvikkeissa on vielä parantamisen varaa.
Pinnat suojattiin Ammon Skinillä, viimeisteltiin Ammo Spitillä ja renkaisiin levitettiin Ammo Mud.
Samalla autoon tehtiin myös kevyt sisäpintojen putsaus.
Slamitilta tilattiin uudet kangasmatot jalkatiloihin.
Kojelauta ja ovimuovit käytiin läpi Ammon Lather Interior Cleanserilla. Hoitoaineeksi levitin Ammon Moussen, joka jättää mielyttävän tuoksun ja samettipinnan.
Aikaa kiillotukseen meni noin 25h ja viimeistelyyn noin 5h.
Konehuoneeseen riitti kevyt huuhtelu.
Peräkontti imuroitiin.
Autoon vaihdettiin myös uusi tuulilasi, joka pinnoitettiin Gtechnikin G1:sellä.
Tornion Lasi Ky:ssä edullinen hinta ja hyvä palvelu!
Maalipinta tarkoituksena ylläpitää Ammon Foamilla ja fiilistellä Cremellä.
Lopputulokseen olen tyytyväinen ja niin oli mammakin. Ensimmäinen oma "iso projekti".
Kaupungin rannasta pari fiilistelykuvaa.
Kiillottamisessa olen täysin amatööri, mutta kiinnostus lajiin on kova. Pidän autoista kiiltävinä ja puhtaina
Omasta kulkineesta yhden postauksen tehnyt näyttämön puolelle: viewtopic.php?f=17&t=4038&hilit=ammo
Nyt vuorostaan raapustan kertomuksen mamman kulkineesta, joka hankittiin elokuussa.
Bmw 320i e90 -07 Valkealasta. Kilsoja mittarissa n.200 000.
Auto ostohetkellä
Hyvin levätyn yön jälkeen ajettiin kiesi kotiin (Valkeala-Kemi 636km) ja alettiin tutkimaan ostosta.
Aloitin pesemällä tarkoin Motonetin tehopesulla+fairyllä, että saatiin pinnat puhtaaksi vanhoista vahoista tms.
Työkaluina vanha mikrokuitukinnas ja Autofinessen harjat.
Pinnat puhdistuivat hyvin, lukuunottamatta muutamaa piki- ja pihkapisaraa.
Meinasin saada kohtauksen, kun maalipinnan todellinen kunto paljastui.
VIDEO HOLOGRAMMEISTA: https://youtu.be/QW6xlOSM3c4
Kyljet samaa sarjaa, tiikeriä ympäri auton.
Lähtötilanne oli minun kannalta hyvä, tästä on vaikea huonontaa
Perusteellisen tardis pesun ja muutaman kirosanan jälkeen savestin pinnasta loput epäpuhtaudet pois.
Autoshamppoota liukkarina ja joku vanha savi.
Savi täyttyi välittömästi helmoja puhdistettaessa.. Mitä lie sontaa, kun ei fairya ja tar-removeria totellut.
Tar-removeria+pesusientä apuun ja sitkeää saveistusta, niin lopulta helmat puhdistui (tuntui käteen sileältä).
Puhdistuksen jälkeen päästiin vihdoin kokeilemaan kiillotusta.
Kone vaihtoehtoja oli kaksi: vanha marketti rotary ja das-21.
Tällä kertaa päädyin das-21:seen, koska laikka ja hiomatahna yhdistelmä osui leikkaavuudeltaan mielestäni kerralla nappiin.
Laikaksi valitsin MG-MF, leikkaustahnaksi S3 goldia ja viimeistelyyn s30+
S3 gold ja MF laikka kombo leikkaa kuin kuuma veitsi voita. Yhdellä vedolla hologrammit katosivat kokonaan ja naarmunpoisto oli noin 95%.
Hioin tahnan huolella loppuun asti, loppua kohti painetta ja kierroksia vähentäen. Pinnasta tuli tällä menetelmällä melkein vahavalmis.
Utuisuutta/harmautta jäi hieman, mikä lähti s30+:lla.
S30+ Tummensi maalipintaa ja syvensi kiiltoa huomattavasti (valitettavasti kuvattu perunalla).
Pahimmat naarmut ja hankaumat hiottiin mataksi ennen kiillotusta. Hionta tehtiin Abralon laikoilla, karkeuksilla 2000 ja 4000.
Ennen hiontaa liotin laikkoja vesiämpärissä, ajatuksena hieman pehmentää uusia laikkoja.
Vänkärin puolelta hiottiin melkein kokonainen ovi ja kuljettajan puolelta pienempi läiskä.
S3:lla mattapinta kirkastui kertavedolla.
2step kiillotusken jälkeen auto näytti jo paremmalta, vaikka omissa taidoissa ja tarvikkeissa on vielä parantamisen varaa.
Pinnat suojattiin Ammon Skinillä, viimeisteltiin Ammo Spitillä ja renkaisiin levitettiin Ammo Mud.
Samalla autoon tehtiin myös kevyt sisäpintojen putsaus.
Slamitilta tilattiin uudet kangasmatot jalkatiloihin.
Kojelauta ja ovimuovit käytiin läpi Ammon Lather Interior Cleanserilla. Hoitoaineeksi levitin Ammon Moussen, joka jättää mielyttävän tuoksun ja samettipinnan.
Aikaa kiillotukseen meni noin 25h ja viimeistelyyn noin 5h.
Konehuoneeseen riitti kevyt huuhtelu.
Peräkontti imuroitiin.
Autoon vaihdettiin myös uusi tuulilasi, joka pinnoitettiin Gtechnikin G1:sellä.
Tornion Lasi Ky:ssä edullinen hinta ja hyvä palvelu!
Maalipinta tarkoituksena ylläpitää Ammon Foamilla ja fiilistellä Cremellä.
Lopputulokseen olen tyytyväinen ja niin oli mammakin. Ensimmäinen oma "iso projekti".
Kaupungin rannasta pari fiilistelykuvaa.
Viimeksi muokannut Samul1, Su Syys 27, 2015 10:11 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Little love for my cars
Melko jäätävä kiilto (=hyvältä näyttää.) Musta auto on naarmuttomana kyllä hieno. Sääli vaan kun kaikki näkyy ja heti.
Paljos uudet matot kustansivat?
Paljos uudet matot kustansivat?
Re: Little love for my cars
Kiitos (: Musta auto on kyllä työläs ylläpitää.. 2kpl perheessä.
Mattosarja tais olla 65€
Mattosarja tais olla 65€
Re: Little love for my cars
Jälleen kerran melko karu lähtökohta liikkeen jäljiltä, mutta lopputulos on oikein maukas.
Hyvää jälkeä ja olisi mukava kuulla jatkossa noiden Ammon tuotteiden toiminnasta.
Hyvää jälkeä ja olisi mukava kuulla jatkossa noiden Ammon tuotteiden toiminnasta.
Re: Little love for my cars
Autokauppias väitti auton olevan siinä kunnossa kun on hänelle saapunut. en tiedä sitten kuka lie on karvalaikalla kanttaillut...Modifier kirjoitti:Jälleen kerran melko karu lähtökohta liikkeen jäljiltä, mutta lopputulos on oikein maukas.
Hyvää jälkeä ja olisi mukava kuulla jatkossa noiden Ammon tuotteiden toiminnasta.
Lopputuloksesta jäi valokuvat valitettavan vähiin koska työkiireet painoi päälle ja auton kanssa oli aikaa vietetty jo viitenä päivänä peräkkäin.
Ammon tuotteista on tähän asti hyvät vaikutelmat, vaikka en ammattilaisen arviota pysty antamaan.
Re: Little love for my cars
Rehellinen tavallisen käyttäjän arvio riittää ihan hyvin täällä
Re: Little love for my cars
Tämmönen ylläri kävi Mequiraksen mf laikalle, onkos muilla käyny tämmöstä?
- Posambique
- Viestit: 2746
- Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Little love for my cars
Todella hienoa jälkeä laikan kanssa. Onnittelut suorituksesta!
"Urku auki, pelti kii"
Re: Little love for my cars
On kyllä upeaa jälkeä ja mahtava kiilto!
Re: Little love for my cars
Kiitos!
Jäi tähän vielä parannettavaa, esimerkiksi helmoissa ja etupuskurissa on niin syviä naarmuja että vaatisi maalauksen.
Auto on kuitenkin daily driven niin ei tähän mitään näyttely pintaa haettukkaan.
Jäi tähän vielä parannettavaa, esimerkiksi helmoissa ja etupuskurissa on niin syviä naarmuja että vaatisi maalauksen.
Auto on kuitenkin daily driven niin ei tähän mitään näyttely pintaa haettukkaan.
Re: Little love for my cars
Kaverin tallissa oli sopiva väli omien autojen sulatteluun, joten otettiin mamman auto sulamaan ja tehtiin samalla pieni ylläpitopesu!
Bemari pestiin huolellisesti kinnastelemalla pari kierrosta, pesuaineena tuhti seos Big Orangea.
Pinnoite oli helmoista hieman kulunut niin kietastiin koko autoon uusi kerros Autofinessen Powersealia.
Kokeilumielessä levitettiin sealantin päälle Dodo Juice Rainforest Rub Carnuaba Car Wax.
Väri tummu hieman, mutta carnauba ei tehnyt suurta eroa tuossa sealantin päällä.
Canoni jäi tälläkertaa kotia, mutta Gopro sattu tallille matkaan!
TIMELAPSE VIDEON TEKELE:
https://youtu.be/fQxAHEgQGJs
Bemari pestiin huolellisesti kinnastelemalla pari kierrosta, pesuaineena tuhti seos Big Orangea.
Pinnoite oli helmoista hieman kulunut niin kietastiin koko autoon uusi kerros Autofinessen Powersealia.
Kokeilumielessä levitettiin sealantin päälle Dodo Juice Rainforest Rub Carnuaba Car Wax.
Väri tummu hieman, mutta carnauba ei tehnyt suurta eroa tuossa sealantin päällä.
Canoni jäi tälläkertaa kotia, mutta Gopro sattu tallille matkaan!
TIMELAPSE VIDEON TEKELE:
https://youtu.be/fQxAHEgQGJs
Re: Little love for my cars
Uskomattoman komeeta kiiltoa löytyy.
Re: Little love for my cars
Kiitos!
Valitettavan paljon löytyy kolhuja ja syviä naarmuja tämän ikäisestä autosta.. (2007)
Alan mies sanois ettei yhtään ehyttä paneelia
Valitettavan paljon löytyy kolhuja ja syviä naarmuja tämän ikäisestä autosta.. (2007)
Alan mies sanois ettei yhtään ehyttä paneelia
Re: Little love for my cars
Bemari lähti 20.2 ja vaimolle vaihtui Jetta..
Tätä yrittänyt itselle perustella pienellä kulutuksella (n.4,5L/100km Dieseliä) ja mamma tykkäsi väristä niin mikäs siinä..
Tänään ajettiin auto tallille ja kinnasteltiin liuottimella puhtaaksi.
Jään, sohjon ja maantietöhkän seasta kuoriutui yllättävän hyvä maalipinta.
Kiveniskuja ja koloja oli yllättävän vähän, vain muutamia etupuskurissa.
Lumiharjan / konepesun jälkeä oli tasainen huntu ympäri auton.
Tälläkertaa riitti huolellinen pesu ja vahaus, sekä tarkasteltiin maalipintaa tulevaa kiillotusta varten.
Ja heti sotkettiin!
Tätä yrittänyt itselle perustella pienellä kulutuksella (n.4,5L/100km Dieseliä) ja mamma tykkäsi väristä niin mikäs siinä..
Tänään ajettiin auto tallille ja kinnasteltiin liuottimella puhtaaksi.
Jään, sohjon ja maantietöhkän seasta kuoriutui yllättävän hyvä maalipinta.
Kiveniskuja ja koloja oli yllättävän vähän, vain muutamia etupuskurissa.
Lumiharjan / konepesun jälkeä oli tasainen huntu ympäri auton.
Tälläkertaa riitti huolellinen pesu ja vahaus, sekä tarkasteltiin maalipintaa tulevaa kiillotusta varten.
Ja heti sotkettiin!
Re: Little love for my cars
Wolkkarin tuulilasi pinnotettiin tänään G1:llä.
Muille pinnoille levitettiin CarPro - Hydro2 http://www.autodude.fi/tuote/suoja_aine ... ro2_500ml/
Pinnotteen levitys on kyllä erikoisen helppoa, suihkepullolla pintaan ja pesurilla huuhdellaan ylimääräiset pois..
Kestävyys vähän arveluttaa, mutta näkee sitten käytössä miten katoaa pinnoilta.
Muille pinnoille levitettiin CarPro - Hydro2 http://www.autodude.fi/tuote/suoja_aine ... ro2_500ml/
Pinnotteen levitys on kyllä erikoisen helppoa, suihkepullolla pintaan ja pesurilla huuhdellaan ylimääräiset pois..
Kestävyys vähän arveluttaa, mutta näkee sitten käytössä miten katoaa pinnoilta.
Re: Little love for my cars
Päivitellään tännekin tilannetta, eli oma kulkine on vaihtunut vanhaan S6:seen.
Auto kaipaa kovasti kiillotusta ja hellää huolenpitoa
Tästä tehdään vielä projektikertomusta kunhan keretään..
Ostohetkellä
Auto talvitassuilla..
Auto kaipaa kovasti kiillotusta ja hellää huolenpitoa
Tästä tehdään vielä projektikertomusta kunhan keretään..
Ostohetkellä
Auto talvitassuilla..
Re: Little love for my cars
Tyylikäs massipäälliköiden laite. Kiillotustarinaa odotellessa
Re: Little love for my cars
Auto myytävänä! https://www.nettiauto.com/audi/s6/9461666
Re: Little love for my cars
Taas on auto vaihtunut nuorempaan, tälläkertaa Audi A6:seen.
Audi on vm.13 3.0l Biturbo Quattro n.145thkm mittarissa ja S-line sisällä sekä ulkona.
Väri on perus musta ja maalipinta hyvässä kunnossa, tämä ei tarvitse muuta kuin kevyen kiillotuksen ja pinnoitteen suojaksi.
Pesin auton ensimmäisen kerran 31.1 ja maalipinta vaikutti todella hyvältä.
Keula on maalattu kiveniskemien takia ja pari pientä paikkausta löysin autoa kiertäessä.
Tätä ei vielä alettu mylläämään vaan pyyhkäistiin alle poorboys blackhole filleriksi ja Ammon Creme pintaan.
Mylläyksestä tulee sitten tarinaa kun saadaan talliin tilaa ja pinnoitteet hankittua.
Kerkesin poiketa jääradalle kokeileen Cremen kestävyyttä ja hyvinhän siitä lumi irtoaa..
Audi on vm.13 3.0l Biturbo Quattro n.145thkm mittarissa ja S-line sisällä sekä ulkona.
Väri on perus musta ja maalipinta hyvässä kunnossa, tämä ei tarvitse muuta kuin kevyen kiillotuksen ja pinnoitteen suojaksi.
Pesin auton ensimmäisen kerran 31.1 ja maalipinta vaikutti todella hyvältä.
Keula on maalattu kiveniskemien takia ja pari pientä paikkausta löysin autoa kiertäessä.
Tätä ei vielä alettu mylläämään vaan pyyhkäistiin alle poorboys blackhole filleriksi ja Ammon Creme pintaan.
Mylläyksestä tulee sitten tarinaa kun saadaan talliin tilaa ja pinnoitteet hankittua.
Kerkesin poiketa jääradalle kokeileen Cremen kestävyyttä ja hyvinhän siitä lumi irtoaa..
- Posambique
- Viestit: 2746
- Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Little love for my cars
Tänään tein taas pientä tekohengitystä Audin maalipinnalle.
Vieläkään ei päästy killottamaan tilojen puutteen vuoksi, (talliosake suunnitteilla).
Tälläkertaa harrastettiin Hahtisaaren Nesteellä TI-hallissa.
Suolaa oli tarttunut kylkiin sekä perään reilusti eikä ensiyrittämällä tehopesu+villakintas kombolla irronnut oikein mittään,
joten tuumasta toimeen ja savea hakemaan.
Esipesun tein uudestaan Tehopesulla n.15min liottaen. Kinnastelin uudestaan villakinttalla ja huuhtelin läheltä painepesurilla.
Ostin centtilästä pötkön King Carthur Super Smooth Clay Baria ja kiersin sillä auton kyljet ja perän läpi.
Savelle liukkarina käytin Motox vaahtopesua, moskaa irtosi reilusti ja pinnat parani huomattavasti.
Savetuksen jälkeen huuhtelin auton ja huomasin että savesta oli jäänyt hankausjälkiä ja hiertymiä, vaikka käytin liukasteena reilusti 50/50 seoksella shamppoota. Oliskohan pikavaha toiminut tässä paremmin?
Nyt ainakin auto tarvitsisi kunnon hiontaa ja myllytystä
Onneksi tuo Fusso peittää aika hyvin tuommoset mokaukset ja hiertymät
Tämmönen pesuretki tälläkertaa, taisi tulla enemmän vahinkoa ku valmista.
Nyt aletaan järkkäämään paikkaa ja aikaa kunnon kiillotukselle, tallipaikkaa etsiessä pidän paksun vaha kerroksen auton pinnassa.
Nappasin vielä lähtiessä pari kuvaa, hyvin toi fusso kyllä fillaa ja peittää...
Vieläkään ei päästy killottamaan tilojen puutteen vuoksi, (talliosake suunnitteilla).
Tälläkertaa harrastettiin Hahtisaaren Nesteellä TI-hallissa.
Suolaa oli tarttunut kylkiin sekä perään reilusti eikä ensiyrittämällä tehopesu+villakintas kombolla irronnut oikein mittään,
joten tuumasta toimeen ja savea hakemaan.
Esipesun tein uudestaan Tehopesulla n.15min liottaen. Kinnastelin uudestaan villakinttalla ja huuhtelin läheltä painepesurilla.
Ostin centtilästä pötkön King Carthur Super Smooth Clay Baria ja kiersin sillä auton kyljet ja perän läpi.
Savelle liukkarina käytin Motox vaahtopesua, moskaa irtosi reilusti ja pinnat parani huomattavasti.
Savetuksen jälkeen huuhtelin auton ja huomasin että savesta oli jäänyt hankausjälkiä ja hiertymiä, vaikka käytin liukasteena reilusti 50/50 seoksella shamppoota. Oliskohan pikavaha toiminut tässä paremmin?
Nyt ainakin auto tarvitsisi kunnon hiontaa ja myllytystä
Onneksi tuo Fusso peittää aika hyvin tuommoset mokaukset ja hiertymät
Tämmönen pesuretki tälläkertaa, taisi tulla enemmän vahinkoa ku valmista.
Nyt aletaan järkkäämään paikkaa ja aikaa kunnon kiillotukselle, tallipaikkaa etsiessä pidän paksun vaha kerroksen auton pinnassa.
Nappasin vielä lähtiessä pari kuvaa, hyvin toi fusso kyllä fillaa ja peittää...
- Posambique
- Viestit: 2746
- Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Little love for my cars
Kannattaa hankkia ihan dedikoitua liukastetta savelle juurikin mikronaarmun minimoimiseksi. Esimerkiksi Dodo Juice Born Slippy tai Wolf's Chemicals Pink Slip. Kun ostaa itse laimennettavan liukasteen niin hinta per käyttökerta jää todella alhaiseksi.
Lisäksi jos olisit suorittanut kemiallisen raudan- ja pienpoiston vielä erikseen ennen savea niin tämäkin olisi vähentänyt jäljen syntymistä.Lisäksi savissakin on isoja eroja - itse en ole vielä Bilt-Hamberin saven voittanutta löytänyt.
Kyllä se siittä, savesta jää helposti jälkeä ja se näkyy varsinkin mustassa pinnassa. Nuo eivät yleensä ole onneksi syviä, vaikka rumalta näyttävätkin. Ainakin auto on jälleen puhdas.
"Urku auki, pelti kii"
Re: Little love for my cars
En ole aikaisemmin tällaiseen ongelmaan törmännyt ja olen pitänyt nuita oikeita liukasteita vähän "turhakkeena", mutta ensikerralla käytetään oikeaa liukastetta eikä mennä oikotietäPosambique kirjoitti: ↑Pe Maalis 29, 2019 7:37 amKannattaa hankkia ihan dedikoitua liukastetta savelle juurikin mikronaarmun minimoimiseksi. Esimerkiksi Dodo Juice Born Slippy tai Wolf's Chemicals Pink Slip. Kun ostaa itse laimennettavan liukasteen niin hinta per käyttökerta jää todella alhaiseksi.
Lisäksi jos olisit suorittanut kemiallisen raudan- ja pienpoiston vielä erikseen ennen savea niin tämäkin olisi vähentänyt jäljen syntymistä.Lisäksi savissakin on isoja eroja - itse en ole vielä Bilt-Hamberin saven voittanutta löytänyt.
Kyllä se siittä, savesta jää helposti jälkeä ja se näkyy varsinkin mustassa pinnassa. Nuo eivät yleensä ole onneksi syviä, vaikka rumalta näyttävätkin. Ainakin auto on jälleen puhdas.
Tuo hankauma on tosiaan ihan pinnassa ja lähtis varmaan käsin kevyesti tahnalla kiillottamalla