paffa's G3 Variant SA-int Edition

Tämä näkyy kaikille
Avatar
Hynde
Site Admin
Viestit: 4250
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Re: paffa's G3 Variant

Viesti Kirjoittaja Hynde » Pe Huhti 05, 2013 1:32 am

Ok, eli vedit kiepit hiontaväriä, ennen kuin aloit kittaamaan. Ja tarkoitushan oli vielä heittää se loppullinen hiontavärikerros noiden kaikkien kittausten ja hiontojen päälle, eikö vain... ;)
Kaikki liha tottelee kuria...

Avatar
_paffa
Viestit: 1552
Liittynyt: To Heinä 21, 2011 11:06 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: paffa's G3 Variant

Viesti Kirjoittaja _paffa » Pe Huhti 05, 2013 9:09 pm

Kyllä, 1K happo kuivui pinnassa varmaan ~viikon ennen hinkkaväriä. Se on nyt kittailtu lähes kokonaan, mutta ennen uutta hinkkavärikerrosta otettiin työn alle pellin alapuoli.

Mattaus tehtiin punasella scotchbritella... (kuvassa vielä hieman kostea pölyjen pyyhinnästä)
Kuva

...ja pintaan vedettiin Bilteman mattamusta pintamaali
Kuva

Konehuoneen puolta aloteltiin samalla ja maalattiin sekä lokarin sivut ja vesikaukalo
Kuva

Kuva

Loppuosa konehuoneesta vedetään tuolla samalla maalilla, jotta saadaan vanha vihreä piiloon. Tämä tosin tapahtuu viimeisimpien hommien joukossa. :)

Kyllä Hynde, hinkkavärit tulee aina uudestaan noiden kitattujen peltien päälle ja pyrin vetämään kauttaaltaan. Näistä pelleistä toi konepelti tosin oli pahin kitattava. Pääsen pian testaamaan pintamaalia tohon konepeltiin 8-)

Avatar
_paffa
Viestit: 1552
Liittynyt: To Heinä 21, 2011 11:06 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: paffa's G3 Variant

Viesti Kirjoittaja _paffa » La Huhti 13, 2013 8:02 pm

Tuumasta toimeen ja väriä pintaan, jotta nähdään oliko värisävy hyvä vai huono.

Ensin kuitenkin matattiin kuskin oven sisäpuoli
Kuva


Ja tältä se näytti noin 1h maalauksen jälkeen
Kuva

Mielestäni paras otos kuvaamaan värin oikeata sävyä
Kuva

Tankinluukkukin meni siinä samalla
Kuva

Huomenna loput ovet samaan kuntoon ;)

Nyt taas olisi kysymys maalarimestareille:
1. Tarvitseeko muovipuskurit joustoainetta maalin sekaan vai kestääkö normimaali tuollasessa ei niin jäykässä pinnassa?
2. Mitenkä iso riski on saada sävyeroja, jos maalaa esim ovien ulkopinnat ja muun korin eri kerroilla, mutta pitää maalin sekotussuhteen mahdollisimman täsmällisesti samana? Vai olisiko parempi suihkia ovien välit ja ovien sisäpuolet ja sitten lyödä ovet kiinni koriin ja maalata koko pa*ka yhdellä samalla kertaa?
3. Laitoin ylijäämämaalin jääkaappiin (n.100ml) ja teippasin purkin tiiviiksi. Onkohan maali vielä huomenna käyttökelpoista ja jos niin onko tarvetta ohentaa?

Avatar
Hynde
Site Admin
Viestit: 4250
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Re: paffa's G3 Variant

Viesti Kirjoittaja Hynde » La Huhti 13, 2013 11:53 pm

1. Tarvitseeko muovipuskurit joustoainetta maalin sekaan vai kestääkö normimaali tuollasessa ei niin jäykässä pinnassa?

Ei tarvitse ja kestää oikein hyvin.

2. Mitenkä iso riski on saada sävyeroja, jos maalaa esim ovien ulkopinnat ja muun korin eri kerroilla, mutta pitää maalin sekotussuhteen mahdollisimman täsmällisesti samana? Vai olisiko parempi suihkia ovien välit ja ovien sisäpuolet ja sitten lyödä ovet kiinni koriin ja maalata koko pa*ka yhdellä samalla kertaa?

Kun et maalaa mitään erikoisvärejä, kuten vaikka jokin erikoishelmiäinen, niin hyvin osuu perusväri kohdalleen. Varsinkin tuo sinun valitsema. Tietysti aina voi tulla sitä eroa, jos maalaa eri tavalla tai eri asennossa vaikka sen oven. Eli, maalaa vaan irrallaan.

3. Laitoin ylijäämämaalin jääkaappiin (n.100ml) ja teippasin purkin tiiviiksi. Onkohan maali vielä huomenna käyttökelpoista ja jos niin onko tarvetta ohentaa?[/quote]

Täysin hyvää vielä ensi vuonnakin, vaikka et pitäisi edes jääkaapissa... ;) Esimerkiksi lasipurkissa tai metallipurkissa 80 -luvulla purkitettu liuotinohenteinen maali on ollut vielä täysin ruiskutuskelpoista... :)
Kaikki liha tottelee kuria...

Avatar
_paffa
Viestit: 1552
Liittynyt: To Heinä 21, 2011 11:06 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: paffa's G3 Variant

Viesti Kirjoittaja _paffa » Su Huhti 14, 2013 12:01 am

Hynde kirjoitti:Täysin hyvää vielä ensi vuonnakin, vaikka et pitäisi edes jääkaapissa... ;) Esimerkiksi lasipurkissa tai metallipurkissa 80 -luvulla purkitettu liuotinohenteinen maali on ollut vielä täysin ruiskutuskelpoista... :)
Siis tarkoitin maalia, joka oli jo valmiiksi miksattu 2:1 maali ja kovetin?

EDIT: asia selevä, maalimyyjä vaan sanoi että jääkaapissa voi säilyä seuraavaan päivään... Pitänee kattoo kuinka juoksevaa se on. :D Noita DeBeerin liuotinmaalejahan ne mulle myi... Pitänee tuo erä käyttää "sisäpuoliin" ja ulkopintoihin vetäsis sit uudesta purkista maalit lopulta. Eipähän tule sitten sävyeroja varmasti.
Viimeksi muokannut _paffa, Su Huhti 14, 2013 12:33 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Hynde
Site Admin
Viestit: 4250
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Re: paffa's G3 Variant

Viesti Kirjoittaja Hynde » Su Huhti 14, 2013 12:29 am

Jaa, no sitten... Ei ole huomenna enää ruiskutettavissa. Yleensä jokin 45 min sekoituksesta pitää vetää pintaan. Näin siis yleensä niiden kanssa, joita itse olen käyttänyt...
Kaikki liha tottelee kuria...

Avatar
myyrä
Viestit: 200
Liittynyt: La Marras 03, 2012 1:10 pm

Re: paffa's G3 Variant

Viesti Kirjoittaja myyrä » Su Huhti 14, 2013 12:47 am

Joskus jäi reilusti 2k kirkaslakkaa yli ja nappasin ne keväällä lumihankeen tiiviissä purkissa. Oli ne vielä viikon jälkeen ihan ruiskuteltavissa. Tiedä sitten...

Avatar
_paffa
Viestit: 1552
Liittynyt: To Heinä 21, 2011 11:06 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: paffa's G3 Variant

Viesti Kirjoittaja _paffa » Su Huhti 21, 2013 9:15 pm

Jeppisjepulis, kyllähän se maali oli vielä seuraavanakin päivänä käyttökelpoista ja pintaanhan se vedettiin. :) Ihan varuilta hieman jatkoin ohentimella...

Sitten kuvia.

Siinä hieman miltä näyttää ennen ja jälkeen. Noi takaovet joutuu hetken odottelemaan, et saadaan ruostepaikat putsattua ja hoidettua kunnolla ennen maalia. Toisessa ovessa näkyykin kun sarananpuolen alakulma on hiottu auki.
Kuva

Ruostekohdat parista kohtaa kukki jo läpi, joten reseptiksi otettiin kunnon teräsharjapuhdistus ja lopulta kaksi kerrosta Motonetin Noverox Anti Rustia, jonka pitäisi "tappaa ruoste". Tää on vähän niitä "toivotaan toivotaan" juttuja, jospa tuo toimisi. Testiksi otettiin takaluukun kahvanympärys. Mitenkähän tuo kannattaisi viimeistellä? Hionta suoraksi ja happoo päälle?
Kuva

Suurin homma oli saada puskurit ja konepelti pohjamaaliin.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Jännä nähdä miten hyvin tuo maali kestää tuossa takapuskurin kuoressa, on meinaan aika letkua tavaraa. :)

Tero
Viestit: 1260
Liittynyt: To Maalis 29, 2012 9:56 pm
Paikkakunta: Nokia

Re: paffa's G3 Variant

Viesti Kirjoittaja Tero » Su Huhti 21, 2013 9:41 pm

_paffa kirjoitti: Ruostekohdat parista kohtaa kukki jo läpi, joten reseptiksi otettiin kunnon teräsharjapuhdistus ja lopulta kaksi kerrosta Motonetin Noverox Anti Rustia, jonka pitäisi "tappaa ruoste". Tää on vähän niitä "toivotaan toivotaan" juttuja, jospa tuo toimisi.
Kiitti vinkistä, onkin pitänyt kysellä että mitä laittaa kun ilmeni katsastuksessa pohjan puolella hieman samanlaista ongelmaa. Tota ja massaa vai tota + jotain maalia (vaikka Ferrexia?) ja massaa? Minkälainen menekki tossa mahtaa olla?

On pitänyt kehua tätä mielenkiintoiseksi projektiksi jo aikasemmin (vaikka ite toivoinkin megakiiltäväämetalliväriä), jatka samaan malliin :good:

Avatar
_paffa
Viestit: 1552
Liittynyt: To Heinä 21, 2011 11:06 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: paffa's G3 Variant

Viesti Kirjoittaja _paffa » Su Huhti 21, 2013 9:53 pm

Hynde varmaan osaa neuvoa toimiiko tälläinen Bilteman pistehiekkapuhallin noiden ruostekohtien putsaamiseen. Teräsharjalaikalla ei saa millään kaikkea niin tarkasti tosiaan pois. En tiedä tuosta Noveroxista, nyt kun luin, niin aika ristiriitaisia kommentteja eri foorumeilta. :/ Parin hepan kompura on, kun isompi meni rikki. Liekkö riittää tehot moiseen? Äh, nyt ruoste-ekspertit vois heittää todella hyvin vinkkejä. Tuo hiekkapuhallus on vähän mutkan takana, muttei varmaan ihan mahdoton saada järjestymään...

Tero: Tuo 100ml puteli luvataan riittävän 0.5m2 alueen läpikäymiseen kahteen kertaan, mut lupaus on aina lupaus. Samoin vaatii 1K maalilla päällemaalauksen, joka tosin voi tuottaa myöhemmin ongelmia 2K maalin kanssa (oli ajatus testata 1K happo (viikon kuivuminen väh.) + 2K hinkkaväri). Onneks ei vielä olla sotkettu tuon enempää :P

EDIT: prkl tää on vaikeeta. Taidan teräsharjalla vetää tuon Noveroxin kuuseen ja ettiä sen hiekkapuhalluksen jostain. Mitäs 2K-kamaa pellille sit? Happo vai epoksi?
Viimeksi muokannut _paffa, Su Huhti 21, 2013 10:25 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Tero
Viestit: 1260
Liittynyt: To Maalis 29, 2012 9:56 pm
Paikkakunta: Nokia

Re: paffa's G3 Variant

Viesti Kirjoittaja Tero » Su Huhti 21, 2013 9:58 pm

Ite oon joskus käyttänyt tuollaista puhallinta, kyllä se asiansa ajoi ainakin pieni muotoisissa kohteissa. Kompuraltahan nuo vaatii aina melkoisesti tuottoa.

Itelläkin aikaa laajat alueet, eli oon suunnitellut ekana käyväni paikallisessa soodapuhalluspajassa ja sitten jatkavani omin päin budjettilinjalla kun se on todettu kalliiksi ja/tai haluttomaksi :lol:

JTG
Viestit: 44
Liittynyt: To Heinä 26, 2012 10:55 pm

Re: paffa's G3 Variant

Viesti Kirjoittaja JTG » Ma Huhti 22, 2013 12:20 am

Kaveri on kolarikorjaaja ammatiltaan ja kehui kyllä Noveroxia mulle. Jos tulee piiloon niin maalia päälle vaan ja massaa niin halutessaan. Mä vetelin omastani pintaruosteisen vetokoukun Noveroxilla ja vasaralakkaa päälle. Toimi hyvin suolakylvyt kunnes menikin solmuun peräänajossa. Testi loppui siis alle vuoden mittaiseen jaksoon, mutta koko talven kesti loistavasti. Kannattaa muistaa tota käyttäessä, että jos purkkiin pääsee pensselistä ruostetta, niin tuote kovettuu. Kannattaa siis kaataa johonkin toiseen purnukkaan jos ei meinaa käyttää kaikkea kerralla.

Avatar
_paffa
Viestit: 1552
Liittynyt: To Heinä 21, 2011 11:06 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: paffa's G3 Variant

Viesti Kirjoittaja _paffa » Ma Huhti 22, 2013 12:29 am

Yksikään noista kohdista ei ole tulossa piiloon, joten mietinkin miten nuo kohdat kannattaisi vetäistä tasaisiksi. Olisi hyvä jos kykenisi simuloimaan yhden vuoden kulutuksen päivässä ja tsekata jotenkin et kupliiko läpi vai ei. Taidan huomenna kuitenkin kysästä, jos samassa rakennuksessa olevalla autohuollolla tai kolarikorjaamolla, olisi hiekkapuhallusvehkeet. Muuten käydään shoppailemassa Biltemassa. :geek:

Onko noihin paljaisiin ruosteista vapaisiin kohtiin (hiekkapuhalluksen jälkeen) parempi suihkia 2K happo vai epoksi?

Urran
Site Admin
Viestit: 8530
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: paffa's G3 Variant

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Huhti 22, 2013 3:36 pm

Itelläkään ei oo kovin mairittelevat kokemukset Noveroxista. Nyt käytössä ollut Bilt-Hamberin Deox Gel ja Hydrate80 sen tilalla. Semmosiin paikkoihin kun voi käyttää niin voi käyttää Annitrollia jos on kiirus. On aika lirua joten käyttöturvallisuus ei oo ehkä parasta jos tekee auton pohjaa ilman nosturia :lol:

Eli kun ei ole kompurassa riittävästi puhtia hiekkapuhallukseen niin etenen niin että otan mekaanisesti hiomalla/metalliharja/neekerintukkalaikka + rälläkkä ja dremel ja sitten levitän Deox Gelit ja laitan tuorekelmut päälle, annan vaikuttaa reilusti minkä jälkeen laitan dremeliin nylonharjasudin (jos pitää toimia maalipinnan lähellä) ja metalliharja "pysty" sudin jos ei ja surraan alueen Deoxit vielä kiinni -> pyyhin pois ja tarkastelen (Deox Gel näyttää mustana alueena mahd. korroosion vielä). Jos vaatii niin toistan tarvittaessa. Yleensä pahemmat kukat vaatii 2-3 käsittelyä joten kovin nopeeta hommaa toi ei ole. Mutta muita hommia kun tekee samalla niin..

Ruostehommissa pitää aina olla tarkka koska se tulee kyllä takas, jos huonosti tekee.

Kilpurissa on käytetty epoksivärin alla tuota Hydratea semmosissa paikoissa mitkä on saatu 98% ruosteettomiks Deoxilla ja mekaanisesti. Se käytännössä toimii samoin eli tappaa ruosteen (Mitä Noverox ei kyllä tee, hidastaa korkeintaan). Vielä ei oo tullu ainakaan Deox/Hydrate korjaukset läpi, kun taasen Noveroxit on ja voin sanoa että tulee varmasti.

Sit kun pinnat on ruosteettomat niin tuohon päälle olisi varmaan hyvä laittaa joku Hynden suosittelema 2K happo pohjamaali :D

Noista ovista on pakko sanoa että jos haluut ettei kukka tule heti takas niin käytä auki toi sauma oikein kunnolla ja käsittele esim. Annitrollilla.
Vain YKSI LSP!

Avatar
Hynde
Site Admin
Viestit: 4250
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Re: paffa's G3 Variant

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ti Huhti 23, 2013 12:19 am

Happo tai epoksi. En osaa sen kummemmin eritellä paremmuutta. Itse käytän poikkeuksetta epoksia.

Jos Biltemasta haet kuitenkin jotain hiekkapuhallusvermeitä, niin edelleenkin tämä on lyömätön...

http://biltema.fi/fi/Tyokalut/Paineilma ... oli-17355/

Noista ruosteen syövyttämistä paikoista sen verran, että kaikki pois ja terve pelti esiin. Sen jälkeen uudelleen muotoilu ja pohjien teko. Riippuu siitä, että kuinka pahoin on syöpynyt, niin menee yleensä kevyesti kitillä muotoillen tai sitten ihan uutta peltilappua hitsaamaan tilalle.
Kaikki liha tottelee kuria...

Avatar
_paffa
Viestit: 1552
Liittynyt: To Heinä 21, 2011 11:06 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: paffa's G3 Variant

Viesti Kirjoittaja _paffa » Ma Huhti 29, 2013 10:40 pm

Ostinkin nyt alkuun Biltemasta tuon pistehiekkapuhaltimen. Kauhea homma olisi kannella osat pihalle (n. 50m) ja etsiä virta kompuralle, joten helpommin menee tuolla. Pitänee pitää tuokin mielessä tulevaisuutta ajatellen.

Tallilla ei oikein aina yksin ollessa muista kuvailla tarpeeksi, sain nyt kuitenkin muutaman hassun otoksen jotka kertovat kaiken oleellisen. Tän päivän homma oli ruosteiden paikkausta ja puskureiden kittaamista/hiomista.

Bilteman pistehiekkapuhallin, muuten hyvä mutta tasapäinen vaakasuutin saisi olla.
Kuva

Ja sitten pari testiä ennen koitosta, maalattuun peltiin, ehjä maali
Kuva

Ja vähän pahemmin hapettuneeseen vanhaan etulokariin
Kuva

Ruostekohdat tein nyt reseptillä, epäkeskolla (p80) suurimmat, teräsharjalaikalla lisää, hiekalla loput, hieman lisää teräsharjaa ja lopulta pintaan Noverox (kaksi kerrosta). Tämänä jälkeen hion pinnan suoraksi epäkeskolla ja pintaan laitetaan 1K sprayhappo U-Pol, mitä aikaisemminkin käytetty. Kuvassa Noverox (eka kerros) levitetty putsatulle pellille.
Kuva

Toivotaan että tuo nyt lopulta kestää edes sen pari vuotta kukkimatta. :D

Sitten oli, oikeastaan tuon ruosteen takia, pieni sivuprojekti. Päätin irrottaa tankin putken ympäryksen kun ruoste hieman kurkisti sen takaa. Mitäs sieltä paljastuikaan...
Kuva

"Pieni" määrä oli hiekkaa kertynyt :D
Kuva

Vähän puhtaampana, putsauksen suoritin isolla talttapäällä kairaten ja paineilmalla puhallellen hiekat alas
Kuva

Huomenna uusi päivä, jos nyt vihdoin saisin puskurit lopulta toiseen pohjamaali kerrokseen. Tänään työn esti lukuisat muut tallin käyttäjät :)

K70
Viestit: 2754
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 8:56 am
Paikkakunta: Vantaa

Re: paffa's G3 Variant

Viesti Kirjoittaja K70 » Ti Huhti 30, 2013 8:35 am

Tätä on kiva seurata, kun täysi amatööri tekee (ainakin mun mielestä) hyvää jälkeä. Tarinan kerronta on hyvin aloittelijaystävällistä niin, että tosiaan tajuaa mitä missäkin vaiheessa on tehty. Tämmösistä on monen hyvä käydä jälkeenpäin tutkailemassa vinkkejä, jos kohdalle sattuu samanlainen arbeetti :thumb:

Avatar
TKe_
Site Admin
Viestit: 4460
Liittynyt: To Elo 12, 2010 8:21 pm

Re: paffa's G3 Variant

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ti Huhti 30, 2013 8:43 am

K70 kirjoitti:Tätä on kiva seurata, kun täysi amatööri tekee (ainakin mun mielestä) hyvää jälkeä. Tarinan kerronta on hyvin aloittelijaystävällistä niin, että tosiaan tajuaa mitä missäkin vaiheessa on tehty. Tämmösistä on monen hyvä käydä jälkeenpäin tutkailemassa vinkkejä, jos kohdalle sattuu samanlainen arbeetti :thumb:
Tismalleen samaa mieltä. Projekteja on myös kiva seurata, kun ne on asiallisesti dokumentoitu.

Jatka _paffa samaan malliin!

Rauhallinen Erkki
Viestit: 1840
Liittynyt: Ti Marras 02, 2010 9:13 am
Paikkakunta: Oulu

Re: paffa's G3 Variant

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » Ti Huhti 30, 2013 10:38 am

On. Tätä on kiva seurailla, kun perusteellista restaurointia duunataan. Osaispa itekkin, oispa tollaset tilat ja oispa aikaa tommoseen. Jatkakaa. :good:
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo

Avatar
_paffa
Viestit: 1552
Liittynyt: To Heinä 21, 2011 11:06 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: paffa's G3 Variant

Viesti Kirjoittaja _paffa » Ti Huhti 30, 2013 3:37 pm

Kiitos luottamuksesta. Kannustaa taas päivittämään tätä kertomusta kun saa hyvää palautetta.

Aamusta sain maalattua Golfin puskurit ja konepellin pohjamaaliin (kittaukset umpeen ja sitten kauttaltaan) sekä ylijäämämaalilla vedeltiin kilpurin takapuskuriin kanssa pohjamaali.

Hassu efekti oli käyny tuon DeBeerin Surfacer pohjamaalin kanssa kun oli paakkuuntunut pohjaan, vaikka kansi on ollut aina kunnolla kiinni. Lisäsin sekaan hieman ohenninta, hölskytin ja jätin hyllyyn. Pinnat kuitenkin maalasin uudesta purkista. Katotaan onko tuo vanha maali ensi kerralla käyttökelpoista. Se on avattu n. kuukausi sitten... mutta miksi se paakkuntu vaikka purkissa oli noin kolmannes jäljellä?

Laittelen illasta lisää kuvia tuosta ruosteiden putsauksesta kun sitäkin joutui tänään vielä tekemään. Nyt on kutakuinkin 2/3 osaa ruosteista putsattu ja Noveroxilla käsitelty. Seuraavaksi sitten ovien ulko ja sisäpuolien hiomista. Tallikin alkaa tyhjenemään autoista, joten kohta pääsee maalaamaan koria ;)

Avatar
Hynde
Site Admin
Viestit: 4250
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Re: paffa's G3 Variant

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ti Huhti 30, 2013 5:00 pm

Se on hiontapohjamaalia, eli sisältää raskaita partikkeleita, jotka pikkuhiljaa valuvat pohjaan. Hyvä sekoitus käyttöönotettaessa ja vaikka pohjalle jäisikin vielä sen jälkeen sitä jankkia, niin ei se menoa haittaa. Itsellä sama ilmiö kaikkien purkkien kanssa.

Anna palaa vaan. Hyvä tästä tulee... :thumb:
Kaikki liha tottelee kuria...

Avatar
_paffa
Viestit: 1552
Liittynyt: To Heinä 21, 2011 11:06 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: paffa's G3 Variant

Viesti Kirjoittaja _paffa » Ti Huhti 30, 2013 11:32 pm

Eipä tullut moinen edes mieleen, ajattelin et kansi huonosti kiinni ja alkanut kuivumaan... No hyvä tietää tuokin :)

Sitten niihin lupaamiini kuviin

Etuoven alareuna, joka pistehiekkapuhallettu
Kuva

Ja samasta ovesta yleiskuva, noi muut kohdat otetaan sit ihan karhunkielellä mataksi, mihin tuolla epäkeskolla ei päästä
Kuva

Näitä mätäpaiseitahan riittää. Tämä kohta on hiekkapuhallettu Bilteman alumiinisilikaatilla. [Oisko Hynde tavan hiekka (hienojakoisempi), jota myös biltemassa on, parempi tuossa?] Kuten näkyy ei se ihan kaikkea puhdista, kun on päässyt noin pistemaisesti syvälle syöpymään. Tämän takia "luotan" Noveroxin voimaan, että se tappaa tuon jäljelle jäävän... *fingers crossed*
Kuva

Lähikuva samasta kohdasta (yllättävän hyvin piirtää Galaxy S2:n kamera)
Kuva

Lisää lisää lisää, mistä tätä hometta näihin oviin oikein tulee? Kuten myös, hiekkapuhallettu tuossa vaiheessa
Kuva

Takaluukun kahvan ympärystä, joka hiottu, teräsharjalaikattu ja käsitelty Noveroxilla, joka on kuivuttuaan hiottu p120. Noihin koloihin siis pitäisi tällä reseptillä jäädä suojaksi tuota Noveroxia, kun en sitä ruostetta siitä muutenkaan irti saa :D
Kuva

Kuten yllä, noihin kohtiin on sit seuraavaksi tarkoitus ruiskia pari kerrosta 1K happoo, ensiksikin siksi, että tuo Noverox suosittelee 1K aineitten käyttöä suoraan tuohon päälle ja toisekseen että yksi puteli U-polia (parikyt egee) riittää omiin tarpeisiin, ei tarvetta ostaa 2l epoksiapohjamaalia (1l epoksi + 1l kovete 80e)
Kuva

Sitten yleiskuvaa "maalauskopista". Oranssi putki ylhäällä on huippari ja tehokas sellainen, vetää huoneen teräsoven aika tiukasti kiinni. Kattovalot on tilassa, mutta eivät syystä tai toisesta ole toimineet pitkään aikaan. Ei ole kehdattu tilan omistajaa (Lemminkäinen) kysellä korjaamaan noita... Lattiassa ritilät toimii hyvin eikä pöly pääse lattiasta leviämään, ellet sitten puhalla paineilmalla lattiaa kohti. Tärkeämmissa maalauksissa vedellä sidotaan sitten pöly lattiaan.
Kuva

Pohjamaalia tuli tehtyä himpun liikaa, niin loppu ruiskittiin (kaverin) drifterin takapuskuriin, oli hieman kisoissa kärsinyt ja paikattu kasaan suurella määrällä kittiä ja lasikuitua, tuohon oranssi väri pintaan ja eikun kovaa ajoa. :D se on kuitenkin paskana ekan kisan jälkeen
Kuva

KLARA VAPPEN eli hyvvee vappua kaekille!

Avatar
Hynde
Site Admin
Viestit: 4250
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Re: paffa's G3 Variant

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ke Touko 01, 2013 1:02 am

Parempi ja parempi, mutta halpaa se ainakin on. Joku parinkymmenen kilon säkki muutaman euron. Olen toki joskus itsekin tuota Bilteman ainetta ruiskinut, mutta turha siitä on maksaa.

Sinänsä jännä, että noin yksinkertaiset paikat ovat edelleen tummina. Huono pistooli, vähän painetta? Oliko muuten jokin syy, ettet ottanut sitä minun vinkkaamaa pistoolia sieltä Biltemasta+
Kaikki liha tottelee kuria...

Avatar
_paffa
Viestit: 1552
Liittynyt: To Heinä 21, 2011 11:06 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: paffa's G3 Variant

Viesti Kirjoittaja _paffa » Ke Touko 01, 2013 1:21 am

Hynde kirjoitti:Sinänsä jännä, että noin yksinkertaiset paikat ovat edelleen tummina. Huono pistooli, vähän painetta? Oliko muuten jokin syy, ettet ottanut sitä minun vinkkaamaa pistoolia sieltä Biltemasta+
Syy oli se ettei oikein ole fiksua paikkaa puhaltaa (no tuo maalauskoppi ehkä mut...) ja kompura vaan 3hp, joten liekkö riittää tehokaan?

Avatar
oobelix
Viestit: 60
Liittynyt: Pe Loka 05, 2012 6:37 pm

Re: paffa's G3 Variant

Viesti Kirjoittaja oobelix » Ke Touko 01, 2013 1:38 am

Itsellä molemmat pistoolit ja tuo Hynden ehdottama tuntui toimivan paremmin. Tuo piste malli jätti mullakin noita syvempiä koloja putsaamatta.

Itsellä ollut hiekka käytössä ja se on ainaki suht herkkä kosteudelle. Tämä voi myös olla syynä omissa harjoitteluissa eroon lopputuloksessa.

Kannattaa koittaa noi pinnat omasta mielestäni ainakin saada täysin puhtaaksi,
ellei vuoden päästä halua hommaan uudestaan ryhtyä. (nimimerkillä joko se taas kukkii :censored: )
:kippis:

Vastaa Viestiin