Bilt-Hamber Auto-foam

Käyttäjien tekemät testit
JHellberg

Re: Bilt-Hamber Auto-foam

Viesti Kirjoittaja JHellberg » Pe Huhti 19, 2013 10:17 pm

Mulla ongelmana talon kissat, jotka pomppii auton päällä. Olin ihan ällikällä lyöty kun vedin auton af:lla, niin tassun jäljet katos kokonaan maalipinnoilta. Ne on välistä melko tiukassa ja en kyllä koskematta ole millään muulla irti saanut. :thumb: Oli kyllä myös finis waxilla osansa, sillä käsittelemättömään tuulilasiin kyllä haaleat jäljet jäi.

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » Ma Huhti 22, 2013 10:10 am

Ostin tuossa pari painekannua Agrimarketista kun oli halpoja mutta ei liuottimien kestäviä niin mites, tartteeko AF olla liuottimia kestävssä pullossa vai kestääkö tuollainen perus puutarharuisku hyvin? Samanmoisessa painepullossa olen pitänyt autoshamppoot ja AF ollut lliuottimia kestävässä...
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

Urran
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Huhti 22, 2013 1:18 pm

Kestää oikein hyvin. Oikeestaan näissä maailmanluokan detailing kamoissa ei oikein ole mitään aineita, mitä perus puutarhakannut ei kestäisi. Esim. Surfex HDtakin kestää oikeen hienosti.
Vain YKSI LSP!

HuG0
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HuG0 » Ma Huhti 22, 2013 4:32 pm

SPOILERSPOILER_SHOW
Urran kirjoitti:Oikeestaan näissä maailmanluokan detailing kamoissa ei oikein ole mitään aineita, mitä perus puutarhakannut ei kestäisi.
Älkää kuitenkaan koittako tardista tai vastaavaa sinne kannuun laittaa.. :LOL:
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, niin turha työ menee hukkaan...

Peksi

Viesti Kirjoittaja Peksi » To Kesä 06, 2013 3:10 pm

Taas piti ihmetellä Auto Foamin tekoa, kun eilen pesin autoa. Omasta autosta ei kuitenkaan kyse, vaan tuttujen jotka pamahti paikalle tämän näköisellä kulkineella...

Kuva

Auto on nähnyt harjapesun kerran talven aikana, eikä kait sen jälkeen. Hetken katselin enkä voinut vastustaa kiusausta, ja koska pesukamat oli valmiiksi esillä niin...
Auto Foamia raakana pulloon ja auton niskaan foam lancella. Muutama minuutti ihmettelyä, huuhtelu, ja sitten näytti hetken kuivuttuaan tältä.

Kuva

Siis okei, filmi tossa auton pinnassa oli jotain ihan järkkyä ja lähti sitten kunnon pesussa paremmin, mutta kertoo kuitenkin musta aika hyvin tosta esipesun tehosta.
Ja pinnallekin "ehkä" kannattais näyttää tulevaisuudessa vähän Flexiä tms...

Dave

Viesti Kirjoittaja Dave » La Kesä 15, 2013 10:07 pm

JHellberg kirjoitti:Mulla ongelmana talon kissat, jotka pomppii auton päällä. Olin ihan ällikällä lyöty kun vedin auton af:lla, niin tassun jäljet katos kokonaan maalipinnoilta. Ne on välistä melko tiukassa ja en kyllä koskematta ole millään muulla irti saanut. :thumb: Oli kyllä myös finis waxilla osansa, sillä käsittelemättömään tuulilasiin kyllä haaleat jäljet jäi.
Kissan jäljet sai sukulaismies katoamaan kun antoi kissalle nitron ja säikäytti tiehensä. 20 metriä jaksoi juosta.
Itse kokeilin vetää tärpättiä vana auon ympärille niin kissa on pysynyt poissa. Luulisi tuon BH,n hajun myös karkoittavan kissoja jonkun verran.
Kissaahan ei saisi pitää ulkona irralaan. Ota kissa kiinni ja vie takaisin omistajalle. Jos ei meno muutu niin viet seuraavaksi löytöeläintarhaan.

Urran
Site Admin

Re: RE: Bilt-Hamber Auto-foam

Viesti Kirjoittaja Urran » Su Kesä 16, 2013 12:32 pm

Sitruspohjaiset shampoot kuten Chemical Guys Citrus Wash & Gloss on oivallisia karkottamaan kissat auton luota ;)

Sent from my RM-825_eu_finland_290 using Board Express
Vain YKSI LSP!

Oikosulku

Viesti Kirjoittaja Oikosulku » To Elo 22, 2013 11:59 pm

Mooi. Mites tuon bh auto-foam ympäristöystävällisyys? Pesupaikalta menee vedet suodatuskentälle ja vesikin tuloo omasta kaivosta, maaseudun ihanuuksia. Puhdas vesi eikä jätevesi maksa mitään, suodatuskenttä toki maksoi vähän..
Ei me pohojalaisetkaan olla tayrellisiä, meiltä puuttuu heikkouret..

Huliblus

Viesti Kirjoittaja Huliblus » Pe Elo 23, 2013 12:17 am

"auto-foam is made with biodegradable compounds" Näin löysin lainauksen bilt hamberin kotisivuilta =) Eli voisi kuvitella, että on ympäristöystävällistä. :good:

Oikosulku

Viesti Kirjoittaja Oikosulku » Pe Elo 23, 2013 12:04 pm

Huliblus kirjoitti:"auto-foam is made with biodegradable compounds" Näin löysin lainauksen bilt hamberin kotisivuilta =) Eli voisi kuvitella, että on ympäristöystävällistä. :good:
THanks :) pitää ehtoolla tehdä jannelta tilaus lance, auto-foam, ruosteen ja pienpoistoaineet, vahaa, brushit yms. :detariler:

Oikosulku

Viesti Kirjoittaja Oikosulku » To Syys 12, 2013 7:07 am

Työkaverille näytin kuvia pestystä konehuoneesta ja ennen pesua. Reakytio oli :shock: nyt pitäis tehdä auto-foamista coktail pumpupulloon. Olisiko viikottaiseen pesuun 1:80 sopiva pumppupulloon ja lancen läpi 4-8% vuodenajasta riippuen? Eikös tuolla 1:80 pitäis tulla 8%?

Edit: Sekoitussuhteet-ketju olis varmaan ollu paree..siirtäkää jos tarpeen

Juuzo

Viesti Kirjoittaja Juuzo » To Syys 12, 2013 7:56 am

Tuosta 1:80 tulee 1,2%, 8% seoksee tarkka suhde on 1:11,5.

kormatti

Viesti Kirjoittaja kormatti » Ma Huhti 25, 2016 8:43 pm

Mikähän tässä nyt on, kun tuntuu että ei toimi enää ollenkaan. Pinnoite alla, jolle muutama viikko sitten tein perusteellisen putsin ja nanolex washcoat päälle. Lance melkein täysillä ja silti jää aikamoinen harmaa kalvo pintaan. Auto säilytyksessä tallissa, jossa lämpötila n. 5 astetta.
Kinnastelemalla näyttäisi kyllä kalvo lähtevän, mutta pinta on karkea kuin mikä.
Vaikuttaa että tehoaa enää vain irtolikaan? Mutta Kinnastelun jälkeen ämpäreihin ei jää juuri mitään?

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Harrastelija-amatööri.

hiusnaarmu

Viesti Kirjoittaja hiusnaarmu » Ti Huhti 26, 2016 8:18 am

kormatti kirjoitti:Mikähän tässä nyt on, kun tuntuu että ei toimi enää ollenkaan. Pinnoite alla, jolle muutama viikko sitten tein perusteellisen putsin ja nanolex washcoat päälle. Lance melkein täysillä ja silti jää aikamoinen harmaa kalvo pintaan. Auto säilytyksessä tallissa, jossa lämpötila n. 5 astetta.
Kinnastelemalla näyttäisi kyllä kalvo lähtevän, mutta pinta on karkea kuin mikä.
Vaikuttaa että tehoaa enää vain irtolikaan? Mutta Kinnastelun jälkeen ämpäreihin ei jää juuri mitään?

Oletko muistanut ravistaa purkkia?

kormatti

Viesti Kirjoittaja kormatti » Ti Huhti 26, 2016 12:28 pm

hiusnaarmu kirjoitti:
kormatti kirjoitti:Mikähän tässä nyt on, kun tuntuu että ei toimi enää ollenkaan. Pinnoite alla, jolle muutama viikko sitten tein perusteellisen putsin ja nanolex washcoat päälle. Lance melkein täysillä ja silti jää aikamoinen harmaa kalvo pintaan. Auto säilytyksessä tallissa, jossa lämpötila n. 5 astetta.

Oletko muistanut ravistaa purkkia?
Suhteellisen kevyesti on kyllä viime aikoina tullut ravisteltua, pitääpä kokeilla heilutella kunnolla seuraavalla kerralla.
Harrastelija-amatööri.

Pertti K

Viesti Kirjoittaja Pertti K » Ti Huhti 26, 2016 12:38 pm

Jaa sitä pitäisi ravistellakin. Itse en ole 25 l kanisteria liikuttanut sen jälkeen kun sen hyllyyn nostin, aikalailla puolet käytetty. Hyvin on toiminut tähän asti, saa nähdä miten se jälkimmäinen puolisko...

kormatti

Viesti Kirjoittaja kormatti » Ti Huhti 26, 2016 3:08 pm

Muistin että parilla viime pesulla on tullut käytettyä vain kylmää vettä. Seinästä tulee vain kylmää. Pitänee kokeilla imemällä lämmintä taas. Ootteko huomannut veden lämpötilalla isoa vaikutusta?

Harrastelija-amatööri.

Deadbeat111

Viesti Kirjoittaja Deadbeat111 » Ke Huhti 27, 2016 1:48 am

Valmistajan mukaan paras pesutulos tulee lämpimällä levitys ja kylmällä huuhtelu

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ke Huhti 27, 2016 11:14 am

Mielestäni lämpimän veden käytöllä on valtaisa vaikutus - sääli että en itse pysty käyttämään.
"Urku auki, pelti kii"

Pertti K

Viesti Kirjoittaja Pertti K » Ke Huhti 27, 2016 11:27 am

Deadbeat111 kirjoitti:Valmistajan mukaan paras pesutulos tulee lämpimällä levitys ja kylmällä huuhtelu
Ja taas uutta tietoa. Itse olen molempiin käyttänyt lämmintä, huuhteluun jopa kuumaa. Ja vielä niinkin että lämpimämmillä/tuulisilla ilmoilla laimennukseen kylmää, ettei ehdi kuivua pintaan.

Jorie

Viesti Kirjoittaja Jorie » Ke Touko 11, 2016 8:56 am

Itse joudun käyttämään pelkkää kylmää vettä, pinnassa on juuri laitettu fkp1000, viimeksi ruuvasin melkein kierroksen täysiltä kiinni, ja varsinkin kontista lika ei kyllä lähtenyt.
Mahtaako vahat antautua helposti jos vetää täysillä lancen läpi, raakana kaman.

Pertti K

Viesti Kirjoittaja Pertti K » Ke Touko 11, 2016 9:24 am

Sellainen tuli todettua että 3 autoa ei kannata urakoida kerralla. Ajattelin säästää vaivoja ja tehdä pikaiset wappuhuuhtelut kolmeen autoon kerralla (koska aiemmin on onnistut kahteen, niin miksei kolmeenkin...). Noh, viimeisessä ehti vaahdot vähän kuivahtaa ennen huuhtelua ja siihenhän jäi sellainen mähnä pintaan joka ei lähtenyt edes uusintakäsittelyllä, kinnasta piti näyttää.

Osasyy ehkä oli tuossa lämpimässä vedessä ja kuivassa kevätilmassa, taisi vähän tuullakin.

Zoppa

Viesti Kirjoittaja Zoppa » Ti Joulu 20, 2016 2:39 pm

Video revikka bilt-hamber tuotteista
https://youtu.be/4M0y7IWIZAc" onclick="window.open(this.href);return false;

Vastaa Viestiin