Biggest Shampoo test ever! ja Urranin testien kommentit

Käyttäjien tekemät testit
Urran
Site Admin

Re: Biggest Shampoo test ever! - kommentit

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Tammi 10, 2011 12:18 pm

TKe_ kirjoitti:Nyt alkaa taas kelit olla suosiolliset testin jatkamiselle :)
Joo tuli aamulla huomattua. Jos jatkuu niin loppuviikosta olis tarkotus saada jotain testiä taas aikaseks. Sain aamulla löydettyä kauan hukassa olleen usbi piuhan ulkoseen kovoon ja sitä kautta TW BO arvostelufiletkin koneelle. Jos saisin sen julkastua piakkoin. Pitäis johonkin väliin vielä kääntää noin englanniks?
Vain YKSI LSP!

Urran
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Urran » Su Tammi 16, 2011 10:18 am

*rumpujen pärinää*

TURTLE WAX BIG ORANGE SANALLINEN ARVOSTELU POSTATTU!

Ja sit kaikki haukkumaan mun testiä :D
Vain YKSI LSP!

-JP-

Viesti Kirjoittaja -JP- » Su Tammi 16, 2011 10:41 am

No minäpä sitten aloitan haukkumisen, kröhöm. Ei vaan, ihan samankaltaiset kokemukset Big Orangesta. Niin perusshampoo kuin olla ja saattaa. Omaa autoa pesen sillä harvoin, lähinnä sitä tulee käytettyä näihin naapureiden/kylänmiesten autoihin. Tällöin annostelukaan ei ole niin tarkkaa koska niitä autoja ei juuri vahailla. Sellainen n.1/2-1 dl loraus sinne ämpäriin yleensä menee.
Minä tosin olen ollut huomaavinani tuotteessa ihan vienon appelsiinin tuoksun.

Tuosta kuivumisesta, se on näemmä tyypillistä sitrus-pohjaisille tuotteille. Valet Pro:n Orange Pre-Washissa olen huomannut ihan saman ilmiön.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

janne320d

Viesti Kirjoittaja janne320d » Su Tammi 16, 2011 11:03 am

oho,oli tuo big orange testi aika bruutaali kyllä.olen kyllä itsekkin huomannut että jos laittaa ohjeen verran shampoota niin liukkaus/vaahto on vähäistä ja kun lorauttaa reippaammin saadaan kyllä sitä liukkautta/vaahtoa mutta alkaa vahapinta ehkä hieman kärsiä!
joutuu varmasti shampoon vaihtoa harkitsemaan nyt..... :oops:
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06

jallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jallu » Su Tammi 16, 2011 12:44 pm

Tätä testiä odotin. Mielenkiintoinen tulos.
Big Orankia on kaapissa, mutta lähinnä käyttö on saven liukkarina toimiminen. Täytyy testata APC:na tuota, siihen tarkoitukseen hinta olis ylettömän halpaa...
Suola kuuluu ruokaan, ei tielle.

Duke

Viesti Kirjoittaja Duke » Su Tammi 16, 2011 12:56 pm

Itse lorautan kyllä kans huomattavasti reilummin tuota Big Orangea kuin mitä ohjeessa sanotaan. Mielestäni se on kuitenkin perus shampoona ihan ok ja arkipesut tuolla sujuu ihan hyvin. Ennen kaikkea onhan se aivan sika halpaa. Jos on ollut likaisempaa autoa niin olen lorauttanut sekaan vielä vähän Pinelineä tehostamaan vaikutusta.

Viba

Viesti Kirjoittaja Viba » Su Tammi 16, 2011 1:07 pm

Duke kirjoitti:Itse lorautan kyllä kans huomattavasti reilummin tuota Big Orangea kuin mitä ohjeessa sanotaan. Mielestäni se on kuitenkin perus shampoona ihan ok ja arkipesut tuolla sujuu ihan hyvin. Ennen kaikkea onhan se aivan sika halpaa. Jos on ollut likaisempaa autoa niin olen lorauttanut sekaan vielä vähän Pinelineä tehostamaan vaikutusta.
Täällä tehty samalla tavalla pinelinen kanssa, pesu"pakissa" aina mukana puolen litran pullo BO:ta sekä 250ml pullo pinelinea 8-)

Vahapinta on omien kokemusten mukaan kyllä säilynyt hyvin vaikka pesee reilummalla seoksella BO:ta jossa pieni loraus pinelinea.

janne320d

Viesti Kirjoittaja janne320d » Su Tammi 16, 2011 1:09 pm

Duke kirjoitti:Itse lorautan kyllä kans huomattavasti reilummin tuota Big Orangea kuin mitä ohjeessa sanotaan. Mielestäni se on kuitenkin perus shampoona ihan ok ja arkipesut tuolla sujuu ihan hyvin. Ennen kaikkea onhan se aivan sika halpaa. Jos on ollut likaisempaa autoa niin olen lorauttanut sekaan vielä vähän Pinelineä tehostamaan vaikutusta.
juu kyllä tuollaa on pesutehokin mielestäni ihan hyvä kun reilummin vaan lorauttaa shampoota mutta tämä lievä vahapinnan karkailu kyllä tuossa sitten vähän huolettaa
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Su Tammi 16, 2011 1:39 pm

Hyvä ja rehellinen testi varmasti urran :P Tää pesuaine tuntuu toimivan kesällä kyllä huomattavasti paremmin. Kunhan ei vain vahaa lämpimässä. Tulee meinaan kiire ettei kuivu kuten testissäkin tuli ilmi.
Itse kanssa laitan reilummin tätä varsinkin talvella. Itse en kanssa oli kovin vaikuttunut tuotteesta mutta kyllä se on halpaa.
Bilthamberia täytyis varmasti jossain vaiheessa testata. Kun sai niin erinomaiset arvostelut.
Big Orankia on kaapissa, mutta lähinnä käyttö on saven liukkarina toimiminen.
Mites toimii jallu tossa hommassa. Millä suhteella pistät menemään 1/3?

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Su Tammi 16, 2011 4:38 pm

Itse käytän tota nykyään myös clay liukkarina (50/50) ja siihen että ruikin painesumutinpullosta BO:ta pinnalle ennen varsinaista pesua (kinnas liukuu paremmin!).

Lorautan aikas reippaasti ämpäriin kun tota joskus oon käyttänyt, huomattavasti enemmän kun mitä takatarrassa lukee. Vahaa tuo ei vie mennessään, ellei tosiaan anna kuivua kiinni, mutta joka tapauksessa mun pesutyylillä vahaturvallinen pesushampoo.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Urran
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Urran » Su Tammi 16, 2011 6:29 pm

Juuri tätä toivoinkin, eli tätä kiivasta keskustelua noista. Koska eihän mun mielipide ole ainoa, sen takia halusinkin vähän tukea. Tosin en tiedä miten reilua olis ollut testata BO jollain muulla laimennussuhteella kun valmistajan suosittelema, koska sillä testaan kaikki muutkin? Jos kansa vaatii niin voin pesasta lämpimien kelien tullen vielä uusiks niin saa vähän erilaista pestävää :)

Kiitokset porukalle kommenteista! Jatkakaa kommentoimista! :P
Vain YKSI LSP!

S@mpp@

Viesti Kirjoittaja S@mpp@ » Su Tammi 16, 2011 6:53 pm

Tuleeko testin lopuksi sellainen TOP10 shampoolista?

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Su Tammi 16, 2011 7:05 pm

Urran, tee testit niin kuten valmistaja on sen itse laatinut, muuten testi ei ole tasavertainen, nyt kun testit tehdään valmistajan mukaan niin mun mielestä tuo on ehdottomasti fiksuin tapa testata (sekoitussuhteet).

Myöhemmin voit tehdä ns. epäviralliset testipesut eri shampoilla niin että kaadat vähän ekstraa veden sekaan.

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Su Tammi 16, 2011 7:12 pm

S@mpp@ kirjoitti:Tuleeko testin lopuksi sellainen TOP10 shampoolista?
..tai listaa ne kaikki käytetyt shampoot, mun mielestä pieni vaiva mutta iso hyöty kaikille himohinkkaajille 8-)

Urran vois vaikka nyt jo tehdä uuden topicin (sticky?) johon laittais shampoot paremmuusjärjestykseen sitä mukaan kun hän niitä testaa, samalla linkki shampootestin shampooseen, sehän olis vallan kätevää ;)

Hynde
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Hynde » Su Tammi 16, 2011 7:51 pm

Hyvä hyvä Urran, jatka samaan malliin vain!!!

Tällainen testi vaatii minun mielestäni juuri Urranin tyylisen ihmisen, joka vaikuttaa (kun en häntä henkilökohtaisesti tunne...) hyvin analyyttiseltä ja konservatiiviselta ihmiseltä.

Tällaisiin testeihin vaikuttaa AINA jollain asteikolla ihmisen ennakko käsitykset, asenteet, kuun asento, jne jne... :lol: Nämä muuttujat ovat varmasti pienimpiä juuri Urranin tyylisessä testaajassa.

Esimerkiksi juuri tämä BO on varmaankin hyvä esimerkki siitä, että eihän se nyt kovin hyvin tuossa testissä menestynyt, mutta varmaan kuitenkin monenkin mielestä erittäin käyttökelpoista tavaraa monessa suhteessa ja eri tavalla käytettynä.

Pidä vaan sama linja testauksissa loppuun asti!!! Niin ja Danin edellä mainitsemat jutut olivat erittäin hyviä... ;)

- Henkka -
Kaikki liha tottelee kuria...

jallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jallu » Su Tammi 16, 2011 9:19 pm

Kuten edellä mainittiin niin liukkarina savelle 50/50 puolet orangea ja puolet vettä pumppupulloon ja siitä suihkii pinnalle. jossain savikeskustelussa varmaan oli juttua.
Suola kuuluu ruokaan, ei tielle.

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » Su Tammi 16, 2011 9:24 pm

Dani kirjoitti: Urran vois vaikka nyt jo tehdä uuden topicin (sticky?) johon laittais shampoot paremmuusjärjestykseen sitä mukaan kun hän niitä testaa, samalla linkki shampootestin shampooseen, sehän olis vallan kätevää ;)
Eli alussa jokainen ostaa sen mikä on paras. Sitten kun seuraava shampoo menee ykkösesksi, niin sekin pitää hommata, kun se oli edellistä parempi jne. Kohta kaapit täynnä JOSKUS testissä ykkösenä olleita shampoita... :lol:

Ei nyt kuormiteta Urrania liikaa tällä testillä, kun tällaisessa jutussa on jo muutenkin hommaa yli yhden miehen tarpeiden.

TSEMPIT ja KIITOKSET Urranille uskomattomasta panostuksesta hommaan!!!

Urran
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Tammi 17, 2011 9:22 am

Niin siis eihän oo olemassa parasta shampoota, sen takia en oikeen voi tehdä semmoista listaa. Kaikki riippuu niin henkilöiden omista mieltymyksistä ja tarpeista. Teen kyllä lopuksi koosteen (voin yrittää tehdä jossain välissäkin, mutta priorisoin englannin kielen versiot edelle) missä on eri näkökulmista listattuna eri shampoot paremmuusjärjestykseen. En tiedä voisinko vaikeammin asian ilmaista, ilmoittakaa jos ylläolevasta pupelluksesta ei ota mitään selvää :lol:

Testiä on hyvä käyttää työkaluna, esim. shampoota ostettaessa. Koska karu tosiasia, suurin osa shampootesteistä on tehty niin että testaaja ei ole käyttänyt mitään hirveää kasaa shampoita, milloin testiin tulee omalta osaltaan suollettua hirveesti hypeä. Itse pyrin välttää hypeä. Oikeastaan pyrin mielummin haukkumaan kaikki :lol:

Ja jos saatte pähkittyä mikä on BO:n EPÄVIRALLINEN paras laimennussuhde, niin voin kevään tullen tehdä Pesukinnas.com (TurtleWax) - Big Orange -testin :lol:

Itse lista käytetyistä shampoistahan on olemassa jo, arvosteluketjun ekassa viestissä. Edittaan siihen aina linkin arvosteluun, kun olen jotain arvostellut (BO:sta puuttuu vielä, mutta niin puuttuu kuvatkin).

Olen vahvasti sitä mieltä, että pesuaine joka saa testissä huonot pisteet, ei välttämättä ole ollenkaan huono. Päinvastoin sehän voi olla paras. Esim. jos haluat mahdollisimman halvan shampoon niin väitän että Big Orange on paras, eikö? Siis jos se on ainut kriteerisi.

Vaikka eletäänkin kapitalistisessa yhteiskunnassa niin oon vahvasti sitä mieltä että kaikkien EI tulisi hankkia kaikki testattuja shampota :lol:
Vain YKSI LSP!

Jagsam

Viesti Kirjoittaja Jagsam » Ma Tammi 17, 2011 10:08 am

Itse joskus vuosia sitten kannullisen Big Orangea käyttäneenä voin sanoa, että EN enää koskaan aio kyseistä tavaraa ostaa. En kertakaikkiaan tykännyt yhtään.

Suomeksi sanottuna, paskaa shampoota minun mielestäni. Ja eipä se ollut Urranin testissäkään saanut mairittelevia pisteitä.

Mutta eihän täällä kukaan käytä Big Orangea vaan sen takia, että se on halpaa, eihän? :shock: :? ;)
-Mercury Cougar '69-
-Ford Thunderbird SC '90 "remmiahdettu"-
-Lexux LS400-
- Volvo V70 D5 awd 231 hv '07-
- Subaru Forester '06-

Projectech
Apupoika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Projectech » Ma Tammi 17, 2011 4:35 pm

samunoz kirjoitti: Bilthamberia täytyis varmasti jossain vaiheessa testata. Kun sai niin erinomaiset arvostelut.
Apupoika-osiostamme löytyy tämän viikon loppuun voimassa oleva hyvä tarjous Auto-washista ja Surfex-HD:sta :). Linkki: viewtopic.php?f=27&t=369" onclick="window.open(this.href);return false;

-ruoska-

Viesti Kirjoittaja -ruoska- » Ti Tammi 18, 2011 11:28 am

Tämä on todella hyvä testi antamaan suuntaa uuden aineen hankinnalle kun vanhat loppuu kesken.

Eikö nuo tulokset kannattaisi kerätä vaikka exceliin ja jakaa se tiedosto sellaisena, että jokainen saa laittaa siihen omien mieltymystensä mukaiset painotukset eri alueille? Tällöin jokainen saisi tietää sen parhaimman shampoon omaan käyttöönsä.

Kime

Viesti Kirjoittaja Kime » Ke Tammi 26, 2011 3:30 pm

Onko tällä rintamalla mitään uutta?

Nyt on PK-seudulla hyvät pesukelit. ;)

Urran
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Urran » To Tammi 27, 2011 6:37 am

Nyt olis/oli tosiaan hyvä pesukelit. Pesupaikan muutoksen takia en ole saanut lisää testejä tehtyä. Ongelma lähinnä se, että vaikka pesupaikka on sovittu, pitäisi se käydä katsastamassa ja saamassa avain, jotta sisään pääsee munkin pesuaikoihin. Ongelma on just se että oon duunissa nyt uudessa paikassa tyyliin kuudesta kuuteen ja sillon se ei ole mahdollista. Maanantaina viimeistään kerkeisin käydä kun on muitakin asioita hoidettavana. En ole unohtanut, päinvastoin hieman stressaa kun hoidan vastuuni huonosti :oops:

Kuhan avaimet uuteen paikkaan saadaan niin pesuja pyritään tekemään taas 1-2vko välein ;)
Vain YKSI LSP!

hörnä

Viesti Kirjoittaja hörnä » To Tammi 27, 2011 10:39 am

Älä poika hyvä käy ressailemaan,sillä kaikki mitä teet on hyväntekeväisyyttä :)
Sun projektissas menee juuri niin kauan kun menee ja me otamme tyytyväisenä vastaan!
Fiksuna poikana ymmärrät varmaan mikä on harrastuksen tarkoitus. ;)

Nyt kun olen sinua lohduttanut ja vähän kehunutkin niin otappas kantaa tohon mun karvalaikka kysymykseen! :D

Urran
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Urran » To Tammi 27, 2011 2:46 pm

hörnä kirjoitti:Älä poika hyvä käy ressailemaan,sillä kaikki mitä teet on hyväntekeväisyyttä :)
Sun projektissas menee juuri niin kauan kun menee ja me otamme tyytyväisenä vastaan!
Fiksuna poikana ymmärrät varmaan mikä on harrastuksen tarkoitus. ;)

Nyt kun olen sinua lohduttanut ja vähän kehunutkin niin otappas kantaa tohon mun karvalaikka kysymykseen! :D
Stressi on mulle rivi ToDo listalla. Työkseni projektien veto/ohjaus, en ota fyysistä stressiä. Mua ei pidä ymmärtää väärin :lol: Eiks se niin mee että harrastukset työn ja parisuhteen edelle? Vai mitä hait takaa ;)

Kuitenkin tiedän että jengi haluais lukea lisää shampoo arvosteluja, ja itse haluisin päästä hinkkaamaan. Tää on siis mulle ja foorumin väelle on win-win tilanne :D

Katotaas sitä topiccia..
Vain YKSI LSP!

Vastaa Viestiin