Biggest Shampoo test ever! ja Urranin testien kommentit

Käyttäjien tekemät testit
Urran
Site Admin

Re: Biggest Shampoo test ever! ja Urranin testien kommentit

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Huhti 22, 2013 1:38 pm

Hmm. Työkoneen backup makaa edelleen tossa pöytälaatikossa :( Melkein nopeempi tehdä uus arvostelu. Täytyy vaan likaannuttaa nopeesti auto. Mut sehän käy :lol:

Nyt hankin meinaan Kentillekkin hyväksyttävän korvaajan ja lupaan että on vastaava (testasin jo pari kertaa referenssin eli BTBM:n ja SN:n kanssa :)
Vain YKSI LSP!

Mazza

Viesti Kirjoittaja Mazza » Ma Huhti 22, 2013 9:31 pm

Haeppa Bilteman autoshampoota kans testiin. Tuo on aiemmasta kokemuksesta erittäin hyvää tavaraa. Ei ainakaan pitäis olla hinnasta kiinni ;) Pesutulos on hyvä, mutta vahaturvallisuutta en ole niin paljoa tutkaillu silloin menneinä vuosina :shock:

Urran
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Huhti 23, 2013 9:34 am

Katotaan lisää shampoita sit kun oon testannu kaikki jonossa olevat. Ei riitä meinaan sormet laskemaan jonoa :D Mullahan on tapana ostaa aina yks shampoo lisää, kun tilaan maailmalta tavaraa :D

Ja asiasta kolmanteen yleensä noi "halpis shampoot" on nimenomaan kalliimpia kun hipo-shampoot koska niitä tulee annostella parhaimmillään reilu 10 kertaisesti vs. kalliimmat.

Esim. jos kuvitellaan että ostat jonkun perus 4,99e shampoopullon minkä laimennussuhde on "perus" eli jenkeillekkin tuttu 1oz/Gal niin laimennus on 29,57ml/3785ml -> 78,125ml/10L -> 1/128 (tää on ehkä maailman universaalein laimennussuhde). Sit verrataan sitä vaikka BH AutoWashiin, minkä laimennus on 1:2000 ja hinta 15,90e.

BH:ta on 300ml -> 1:2000 eli 5ml/10L/pesu -> 60 pesua -> 0,265e/pesu
Markettishampoo oletettavasti 500ml -> 1:128 eli 78,125ml/10L/pesu -> 6 pesua -> 0,832e/pesu.

Eli nopeesti jos lasketaan niin 500ml markettishampoota pitäisi saada karkeesti 1,5e:llä, jotta ne olis edes yhtä halpoja.

Mun mielestä ns. markettishampoot ei vaan oikeesti kannata. Ne on suositellulla laimennussuhteella joko arvelluttavia vahaturvallisuuden suhteen tai jos ovat halpoja, niin riittämättömiä pesutehon ja liukuvuuden suhteen (Kuten Turtlen BO).
Vain YKSI LSP!

Mazza

Viesti Kirjoittaja Mazza » Ti Huhti 23, 2013 9:44 am

Biltsun shampoon laimennussuhde on suunnilleen 1:300 ja hinta 1,99€/0,5l, eli ~13snt/pesu. Joten ei se kauhian kallista ole ;)

Hartiza-

Viesti Kirjoittaja Hartiza- » Su Elo 25, 2013 10:14 pm

Mahtaako jonossa olla CG Mr.Pinkkiä? Kaipaisin Herra testaajan näkemystä maininnasta "Runsaasti vaahtoava", jota se ei oman kokemukseni mukaan todellakaan ole. Kaukana siitä.

Tero

Viesti Kirjoittaja Tero » Su Elo 25, 2013 10:39 pm

Ei taida olla, testi ja aineet löytyy Biggest Shampoo test ever! -ketjusta. Sulla on tota ainetta, voit ottaa Urraniin yv:llä yhteyttä ja tarjota tota testiin pienen tilkan :) Tosin ilmeisesti remontti- yms. kiireistä johtuen listalla on vielä muutama muukin testaamaton aine :D

Hartiza-

Viesti Kirjoittaja Hartiza- » Ma Elo 26, 2013 9:04 am

Täytyykin tehdä näin. Jäämme odottelemaan :D

Hynde
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ma Elo 26, 2013 10:30 pm

...mutta älä pidätä hengitystäsi... :lol:
Kaikki liha tottelee kuria...

Hartiza-

Viesti Kirjoittaja Hartiza- » Ti Elo 27, 2013 6:03 am

Heh :D hyvässä yhteisymmärryksessä sovittiin notta saattaa siinä hurahtaa jokunen tovi :lol:

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ti Elo 27, 2013 8:22 am

Tästä eteenpäin sovitaan, ettei lähetetä Urranille yhtään näytettä testiin ennen kuin tulee jotain ulos :D

Hartiza-

Viesti Kirjoittaja Hartiza- » Ti Elo 27, 2013 9:08 am

Hän vannoi kautta kiven ja kannon, että periaatteessa lähiaikoina alkaa tapahtua :good:

Modifier
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Modifier » Ti Elo 27, 2013 9:55 am

De ja vu :)

Urran
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Elo 27, 2013 12:31 pm

Jätkät unohtaa että remontin piti "valmistua" vuos sitten ja on vielä kesken :D Mä oon luvannut että kun remppa hellittää niin.. Sitähän ei voi sanoa etten testejä olis tehnyt mutta en ole tehnyt mitään raportaasia koska ei ole ollut aikaa analyysille/kuville :)
Vain YKSI LSP!

Hartiza-

Viesti Kirjoittaja Hartiza- » Ti Elo 27, 2013 12:34 pm

Pics or it didn't happen? :)

Urran
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Elo 27, 2013 12:36 pm

Ja mä mitään vannonu :D Tää testi on yks niistä asioista mistä mä en ota paineita. En siis tee tätä leipätyökseni vaan harrastukseksi. Viime aikoina on ollut melko vähän aikaa harrastuksille..
Vain YKSI LSP!

Hartiza-

Viesti Kirjoittaja Hartiza- » Ke Syys 11, 2013 6:13 pm

Noniin vihdoin on laitettu oma lusikka tähänkin soppaan. Urran vastaanottanee yet another shampoo lähipäivinä :D

Hartiza-

Viesti Kirjoittaja Hartiza- » To Loka 17, 2013 10:23 pm

Wait for iiit...

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » To Loka 17, 2013 10:51 pm

Semmonen 5v., niin voi ruveta olemaan hollilla

Urran
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Urran » La Marras 16, 2013 11:37 am

Ei vieläkään sitä Prestaa, mutta jos nyt yks uudempi välis kun kaivan kovon ja otan Prestan kuvat :D Mut sitä ennen takas jatkaa kotihommia ->
Vain YKSI LSP!

Hynde
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Hynde » La Marras 16, 2013 3:20 pm

Mitä he.....iä! Uusi testi! Meinasi mennä kahvit väärään kurkkuun... :lol:

Hienoa, kun jaksat taas turinoida! Näyttää siltä, että kyynisyys on tullut tässä vuosien saatossa summamuuttujaksi näihin testeihin... :D
Kaikki liha tottelee kuria...

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » La Marras 16, 2013 4:36 pm

Kiva kun testasit tään :thumb:
Hyvin on kerrottu tän shamppoon ominaisuudet ja itsekkin käytän tätä kesäpesuihin.
Toinen pullo menossa mulla tätä, ekan ostin -09 kesällä ja se riittikin pari vuotta kesäpesuihin.
Saatavuus on tosiaan huonoa ja itse ostin toissakeväänä 2 pulloa tätä (38 € kpl joista toisen myin Danille lahtimiitissä) aiemmin tämä oli jonkun verran halvempaa -09 reilu parikymppiä.
Itse ostanut tätä eräältä fiksarilta(jolla on tosi hyvä asiakaspalvelu) verrattuna muihin liikkeisiin Mikkelissä. Hän ostaa Prestan edustajalta, joka käy noin 5 viikon välein hänen luonaan ja tuo pesuaineen mukanaan. Ei siis helppoa ole tätä hankkia.

Itse olen käyttänyt tätä vähemmän, mitä ohje on. Laitan yskälääke mitallisen (30 ml) 5-7 litraan vettä ja silloinkin tuolla saa puhdasta aikaiseksi, tosin talvella en ole edes kokeillut tätä. Itse taas pidän tuoksusta, joka ei laimeammalla seoksella ole varmaankaan niin voimakas kuin ohjeen mukaan. Toiset kesällä tykkäävät tuoksusta kun liikkuvat pihalla ja kysyvätkin mitä tuo on kun näin hyvälle tuoksuu.
Tänään tuli testattua tämä kahteen autoon yllämainitulla seossuhteella. Autot ovat liikkuneet viikon edellisestä pesusta.
Toisessa 2viikkoa vanha FK 1000P ja toisessa syksyllä laitettu C.Quartz uk. Autot sai esipesuksi BH- AF lancella 4% seoksena pintaan ja painehuuhtelun jälkeen kinnastin ne. Hyvin puhdistui ja kinnas liukui hienosti, tosin esipesulla oli suuri vaikutus tähän, koska pinnassa ei ollut oikein mitään likaa enää.

Testissä ilmeisesti pestiin likainen auto sellaisenaan(ilman esipesua) jolloin pesuaineen vaikutus on hyvin nähtävissä.
En itsekkään ehkä tätä jatkossa hanki, sillä hinta on sen verran kova, mutta joihinkin muihin pesuaineisiin verrattuna hintaisekseen ihan ok. Esim AG bodywork shappoo on mielestäni hintaisekseen paljon huonompaa. Melkein täysipullo tuota vielä on joten pari kesää saa vielä tuolla pestä.

Urran
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Urran » La Marras 16, 2013 5:51 pm

Kiitos kommenteista! Odotin ehkä jopa enemmän v*ttuilua, etenkin Henkalta :D

Enhän mä testejä tosiaan ole lopettanut, mutta ei vain ole ollut aikaa kuvata/raportoida.
Hynde kirjoitti:Hienoa, kun jaksat taas turinoida! Näyttää siltä, että kyynisyys on tullut tässä vuosien saatossa summamuuttujaksi näihin testeihin... :D
No, no ei kai nyt sentään :D Stereotyyppisesti vastaan tähän että mähän oon vaan realisti ;) Tai sit musta on tulossa ns. grumpy old man :shock:

Juha on varsin oikeassa tuoste esipesun tärkeydestä. Mähän raiskaan omaa autoani (itseasiassa, vain sitä vaim.. taikka siis toista :D) tähän testiin nimenomaan ilman esipesua, koska jos esipesisin niin etenkin erot liukkaudessa saattaisivat hälvetä. Täähän selviäis mun BSTE alkutekstistä mutta se on nyt sattumalta saamattomissa niille ketkä ei tiedä.

Kun moni on esim. sanonut että heidän mielestään BTBM ei liu'u niin hyvin kun on mainostettu. No minä olen tästä eri mieltä. Mä en arvioi liukumista sillä, miten kinnas liukuu esim. henan pölysellä pinnalla, vaan siitä miten se liukuu siinä pinnalla vs. siinä uskomattoman paskasella pinnalla. Etenkin nää sealantteja sisältävät shampoot kaikki "liukuu" paljon enemmän kun mikään normaali shampoo, mutta kun alat ottaa syys kurasta vain huuhtastuja alakylkiä niin erot kasvaa huimiksi. Nää asiat on vähän niinkun vertailisi Teflonia ja Vaseliinia, toiset liukuu liukkaammin mutta silti saattaa tarrata, kun lika tulee.
Vain YKSI LSP!

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » La Marras 16, 2013 8:34 pm

X - ruksi kalenteriin, Urran julkaisi testin.

Kuulostaa kovin tutulta tämän shampoon kuvaus vaikka itsellä ei tätä ole. Muutama "jenkki" -shampoo on hyllässä ja samanlaisilta ne vaikuttaa. Laimennussuhteet eivät oikein ole sitä mitä nykypäivänä voisi toivoa.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » La Marras 16, 2013 10:20 pm

Muistelin tuossa iltasella, että alotuspostauksessa oli maininta, että autoa ei esipestä, jotta pesuaineen erot tulisi paremmin ilmi. En löytänyt sitä kyllä mistään. Näinhän se toki onkin, sillä eihän tuossa hyvin esipestyssä pinnassa oikein pysty testaamaan puhdistuskykyä. Tällein nastakaudella kun on lämmintä ja suolaakin joskus niin pinta onkin todella haasteellinen pestä.

Minä en v***'e kenellekään tekemisistä,tai tekemättä jättämisistä koska tiedän itsekkin mikä homma noissa on ja aikaa ei aina kertakaikkiaan ole käytettävissä, sillä omakotiasujalla on niin monta muutakin hommaa menossa.

Mulle sanoi silloin kun ostin ekan pullon Malcon ultraviolettia myyjä, että puolet vähemmälläkin pesuainetta pärjää ja hänellä oli omia kokemuksia tuosta pesuaineesta. Sitä käytin samalla suhteella kuin tuota Verryberryä. Ovat laittaneet varuilta sellasen suhteen, että varmasti puhdistuu auto ja saahan se valmistaja enemmän tavaraa kaupaksi.

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » La Marras 16, 2013 11:19 pm

SPOILERSPOILER_SHOW
Kuka on Hena?

Vastaa Viestiin