Kestopinnoite testi

Käyttäjien tekemät testit

Re: Kestopinnoite testi

ViestiKirjoittaja Viltsu » Su Elo 06, 2017 10:30 pm

Pertti K kirjoitti:Kiitos! Tätä jo "vähän" odottelinkin, syssymmällä olisi tarkoitus tehdä ensimmäinen pinnoitus. Piti tehdä jo pari vko sitten, mutta totesin että "uuden" auton maali kaipaa pieniä paikkamaalauksia ennen kiillotusta, joten tuli laitettua vaha pintaan.

Itsellä tärkeimmät kriteerit valinnalle on pinnoitteen kesto ja "asennuksen" helppous, ts. aloittelijan mahdollisuus mokata mahdollisimman pieni. Tarkempaa kommenttia noihin?

Kyllä mä varmaan suosittelisin Si3D:tä, vaikkakin Gtechniq, Gyeon ja CarPro tuotteetkin ovat hyviä vaihtoehtoja. Näen vain tuon Si3D:n hinta-laatusuhteen olevan kohdillaan. Kun olosuhteet ja oikea levitysmetodi on tiedossa, niin kaikki on yhtä helppoja tai vaikeita laittaa pintaan.

Gtechniqin tuotteisiin tuo lisätyötä se, että pohjille tulee CSL ja päälle EXO (ainakin suositeltavaa laittaa se CSL pohjille). Eli, kahdella aineella joutuu työskentelemään. Toisaalta, jos hakee parasta mahdollista consumer pinnoitetta, niin uuden EXOv3:n myötä se saattaisi olla Gtechniq. Hinta vain on aika kova.

MOHS:sta saa myöskin parhaan irti, kun laittaa 3 kerrosta, joten extratyötä siinäkin. Sitten kun haluaa vielä enemmän, niin sitten siihen vielä Booster päälle, mutta hinta taas kipuaa ylös. Primer sitten yhdellä kerroksella helpompi töinen, jota myöskin voi buustata Boosterilla.

CQuartz:sta on monilla hyviä kokemuksia, mutta mun mielestä jää noille kaikille muille jälkeen ominaisuuksissa.

Siispä itse laittaisin Si3D:n pintaan.

Oli se pinnoite valinta mikä tahansa, niin boostamalla niitä Reloadilla, Curella, yms. tuotteilla, saat varmasti kohtuullisen pitkäkestoisen kaverin. Pitää kuitenkin muistaa, että autokin kaipailee aina tietyin väliajoin kiillotusta, joten ei siitä varmaan kauheasti kostu vaikka pinnoite pysyisi 4 vuotta pinnassa.

P.S. Voisiko joku mode lisätä testikilometrit tuohon mun postaukseen sinne pesujen ja viikkojen perään..? Testissä tuli 32 215km mittariin.
Viltsu

Edellinen

Paluu Käyttäjien testit