Ruostekorjauksista

Korikorjaus ja maalaus
samunoz
Viestit: 4166
Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
Viesti:

Re: Ruostekorjauksista

Viesti Kirjoittaja samunoz » La Maalis 08, 2014 11:45 am

Onko kellään kokemusta noista BH ruosteenesto tuotteista verrattuna Dinitroliin? Löytyykö mitään eroja?

samunoz
Viestit: 4166
Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
Viesti:

Re: Ruostekorjauksista

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ma Maalis 10, 2014 3:54 pm

Kuinka nopeasti tuon Dinitrol 4921 voi vetää Dinitrol ML päälle alustassa? Parin tunnin jälkeen?

JaniH
Viestit: 1725
Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 8:47 am
Paikkakunta: Eura

Re: Ruostekorjauksista

Viesti Kirjoittaja JaniH » Ma Maalis 10, 2014 6:49 pm

Olisikohan ollut vasta seuraavana päivänä suositeltu...
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

Timo_R
Viestit: 178
Liittynyt: Ke Elo 06, 2014 9:41 am
Paikkakunta: PPM

Re: Ruostekorjauksista

Viesti Kirjoittaja Timo_R » To Helmi 12, 2015 7:22 pm

Laitetaampa näkyville viime elokuussa tehtyä ruostekorjausta, Raahen parhaassa maalaamossa luulin homman teettäväni..

Alkutilanne, paikka on etulokasuoja. Luulin että muovihelma oli raapinut maalit pois ja pelti sen takia ottaa ruostetta, mutta liekkö kuitenkin niin että pelti vain ruostuu ja maalit lentelee sen takia.

Kuva

Maalattuna

Kuva

Ja tänään..

Kuva

Maalarit oli sitä mieltä etten oo tilannu koko lokasuojan korjausta, vaan multa on laskutettu helmojen korjaus ja maalaus. Lokasuoja on tehty hyvää hyvyyttään ja ruostekorjauksille ei oo takuuta. Ruoste pysyi siis piilossa puolisen vuotta. Tuossa viimeisessä kuvassa näkyvä, oven välissä oleva paikka oli täysin maaliton ja puhtaalla pellillä homman jälkeen, huomasin senkin vähän myöhässä ja syksyllä kävin siitä itkemässä. Sillon hinkkasivat hiomapaperilla ruostetta pois, pistivät ruosteenestopohjamaalia ja minä itte sohin pensselillä väriä päälle. Pysyi tosi kauan hyvänä. :mrgreen: Siitäki tuli nyt maininta että annettiin paikkamaalipurkki ilmaseksi. Ei oo Iivonen enää sama kuin ennen, alkaa olla Aaltopellin tasoa jo tuo homma.

Joutuu vissiin ite alkaa tekemään jotain. Saako tuosta hiekkapuhaltamalla ja ruosteenpoistoaineella peliä vai tilataanko uusi suoja?

Miltä JUMAlla näyttää tuo sama paikka nyt? Olin siellä näkevinäni samanlaista jälkeä kesällä.

asoh
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Maalis 11, 2014 11:05 am

Re: Ruostekorjauksista

Viesti Kirjoittaja asoh » Su Helmi 22, 2015 8:13 pm

Olisi tarkoitus korjata tässä talven aikana pieni ruosteen alku kun auto seisoo hallissa odottamassa kesää. Voikohan tämän korjata sillein ettei tartteis koko luukkua maalata uudelleen? Ruoste ei ole vieläö levinnyt niin pitkällä että näkyis luukun ollessa kiinni mut auki asennossa selvästi näkyy ja maaliakin puuttuu iso pala. Vauriokohtaan on tällä hetkellä laitettu vain mastonin ruosteen pysäyttäjää. Bemarilta on tilattuna paikkamaali sarja oikealla sävyllä. Millähän tavalla tästä olisi fiksu jatkaa eli mitä tolle kohdalle pitäs tehdä ennen pintamaalia vai kannattaisko koko vauriokohta ottaa auki kunnolla ja maalata koko luukku?

http://asoh.kuvat.fi/kuvat/Bmw/20150221_183047.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

samunoz
Viestit: 4166
Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
Viesti:

Re: Ruostekorjauksista

Viesti Kirjoittaja samunoz » La Huhti 11, 2015 5:13 pm

Detailingshop kirjoitti:Alustahommiin tullut talven aikan testailtua pariin kohteeseen POR-15. Aika tymäkältä vaikuttaa, pysyy käsissäkin ainakin viikon. "Paint directly on rust" sanotaan purkissa. Aika monimutkainen vaan on koko prosessi, vaatii vielä väliin jonkun toisen maalin ennenkuin syntyy UV:n kestävää pintaa. Saas nähdä miten toimii pitemmällä tähtäimellä, yksi hiekkapuhallettu koko alusta sutattu ja pienempiäkin virityksiä muhimassa.

Miten tämä on kestänyt pohjassa? Saako tätä mistään kivijalkaliikkeestä vai pitääkö tilata?

Urran
Site Admin
Viestit: 8533
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Ruostekorjauksista

Viesti Kirjoittaja Urran » La Huhti 11, 2015 11:44 pm

Varmasti saa jostain kivijalkaliikkeestä.
Vain YKSI LSP!

Avatar
Lowlife
Viestit: 772
Liittynyt: Ti Maalis 15, 2011 12:15 am

Re: Ruostekorjauksista

Viesti Kirjoittaja Lowlife » Ke Huhti 15, 2015 9:55 pm

samunoz kirjoitti:
Detailingshop kirjoitti:Alustahommiin tullut talven aikan testailtua pariin kohteeseen POR-15. Aika tymäkältä vaikuttaa, pysyy käsissäkin ainakin viikon. "Paint directly on rust" sanotaan purkissa. Aika monimutkainen vaan on koko prosessi, vaatii vielä väliin jonkun toisen maalin ennenkuin syntyy UV:n kestävää pintaa. Saas nähdä miten toimii pitemmällä tähtäimellä, yksi hiekkapuhallettu koko alusta sutattu ja pienempiäkin virityksiä muhimassa.

Miten tämä on kestänyt pohjassa? Saako tätä mistään kivijalkaliikkeestä vai pitääkö tilata?
Eikös POR-15, Eastwood, VHT yms American maalit Oo tällä hetkellä tuontikiellossa jonkun mahtava EU direktiivin takia...
Black isn't a color, it's a career.

Avatar
Daatta
Viestit: 425
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 9:43 pm
Paikkakunta: Salo

Re: Ruostekorjauksista

Viesti Kirjoittaja Daatta » To Huhti 16, 2015 3:52 pm

Näyttäisi olevan saatavilla Saksasta, ainakin laskurin mukaan toimittavat Suomeen 16€ postikuluilla:

http://www.por15.de/

Pertti K
Viestit: 162
Liittynyt: To Maalis 26, 2015 6:36 am

Re: Ruostekorjauksista

Viesti Kirjoittaja Pertti K » Pe Huhti 17, 2015 9:24 am

EU-direktiivi joka ei koske Saksaa :D No en ihmettelisi, Suomihan haluaa aina olla mallioppilas, paitsi autoverotusta koskevissa asioissa.

Tuota POR15:sta tuli sudittua moneenkin paikkaan aikanaan, mutta kohteet myytiin ennnekuin pitkäaikaisvaikutuksista pystyi sanomaan mitään. No, juuri solmin aiesopimuksen autosta, joka oli minulla viimeksi 2009 ja silloin PORia vetelin - muistais vaaan että mihin?

toni.laine
Viestit: 96
Liittynyt: La Syys 21, 2013 12:01 pm

Re: Ruostekorjauksista

Viesti Kirjoittaja toni.laine » Pe Huhti 17, 2015 10:36 am

EU alueella olevat varastot saa myydä loppuun. Koskee myös Suomea. Ja näähän säilyy pitkään..

Urran
Site Admin
Viestit: 8533
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Ruostekorjauksista

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Huhti 17, 2015 12:58 pm

Daatta kirjoitti:Näyttäisi olevan saatavilla Saksasta, ainakin laskurin mukaan toimittavat Suomeen 16€ postikuluilla:

http://www.por15.de/
Kun kimppaa järkätään - Im in
Vain YKSI LSP!

samunoz
Viestit: 4166
Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
Viesti:

Re: Ruostekorjauksista

Viesti Kirjoittaja samunoz » Pe Huhti 17, 2015 1:14 pm

Jos tän päälle tarttuu myös ruosteensuoja aineet niin voisin myös harkita kimpassa mukana oloa jos hinnat saadaan oikealle tasolle.

Eikö löydy suomesta?
Viimeksi muokannut samunoz, Pe Huhti 17, 2015 1:19 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

toni.laine
Viestit: 96
Liittynyt: La Syys 21, 2013 12:01 pm

Re: Ruostekorjauksista

Viesti Kirjoittaja toni.laine » Pe Huhti 17, 2015 1:18 pm

Jeps. Messissä kans. ;)

samunoz
Viestit: 4166
Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
Viesti:

Re: Ruostekorjauksista

Viesti Kirjoittaja samunoz » To Huhti 30, 2015 2:21 pm

Urran kirjoitti:
Daatta kirjoitti:Näyttäisi olevan saatavilla Saksasta, ainakin laskurin mukaan toimittavat Suomeen 16€ postikuluilla:

http://www.por15.de/
Kun kimppaa järkätään - Im in
Onko tämä vielä suunnitteilla? Itse en tarvis maalia kun pyöränkoteloihin ja alatukivarsiin.

Vai olisko tämä ohje hyvä korvaaja tuolle: http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... hp?t=53133

Pertti K
Viestit: 162
Liittynyt: To Maalis 26, 2015 6:36 am

Re: Ruostekorjauksista

Viesti Kirjoittaja Pertti K » Ke Touko 20, 2015 6:06 pm

^Tuo näyttää lähinnä alusta-/kotelosuoja-aineelle. Ei kannattane vetää ruosteiselle pohjalle tai maalata päälle kuten POR15 voi.

Eikös tuossa ole ihan suomalainenkin toimittaja: http://mve-online.com/index.php/por-m-11?page=4&sort=2a" onclick="window.open(this.href);return false;

samunoz
Viestit: 4166
Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
Viesti:

Re: Ruostekorjauksista

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ke Touko 20, 2015 6:31 pm

Pertti K kirjoitti:^Tuo näyttää lähinnä alusta-/kotelosuoja-aineelle. Ei kannattane vetää ruosteiselle pohjalle tai maalata päälle kuten POR15 voi.

Eikös tuossa ole ihan suomalainenkin toimittaja: http://mve-online.com/index.php/por-m-11?page=4&sort=2a" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Sehän se. Ajattelin koko tuota prosessia pohjamaaleineen. Miks ei vois vetää ruosteenpäälle hidastamaan ruostumista?

Pertti K
Viestit: 162
Liittynyt: To Maalis 26, 2015 6:36 am

Re: Ruostekorjauksista

Viesti Kirjoittaja Pertti K » To Touko 21, 2015 11:55 am

Jaa. Tuolla linkin takana ei näkynyt sitä koko settiä. Tokihan kotelosuoja on hyvä tökötti hidastamaan jo alkanuttakin korroosiota (puhtaalle kuivalle pinnalle levitettynä). POR15 oikein käytettynä väitetään pysäyttävän sen, vaikka kaikkia ruosteita ei saisi poistettuakaan. Ainakin laitteessa johon tein käsittelyjä n. 8 vuotta sitten, käsitellyt osat on edelleen hyvässä kunnossa. Yksi osa oli akkuteline ja auto oli viimeiset 2 seisonnassa maapohjaisessa teltassa ja tyhjä akku oli ollut paikallaan koko ajan. Joten ympäristö oli aika lohduttoman näköinen. Niin sieltä vaan pesemällä löytyi virheetön POR15 pinta. Samoin pohjamaalasin joitain paikkalappuja mm. oven alareunassa ja nekin oli edelleen buenot.

Pistin tuolta MVE:ltä tiluuseen litran purkin ja lisäksi six-päkin pienempiä tarpeita varten, tahtoo se litran pänikkä mennä piloille jos tekee vain pieniä tilkkuja kerrallaan. Laukaasta/JKLästä noutamalla voin parista-kolmesta pikkupurkista luopua jos jollain on tarpeita.

miikka555
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Huhti 15, 2014 8:07 pm

Re: Ruostekorjauksista

Viesti Kirjoittaja miikka555 » Ma Touko 25, 2015 9:23 am

Rouvan ooppeeliin on alkanut ilmestyä hyvin pientä ruosteen alkua. Maali lohjennut tuosta puskurin ja pellin välistä ja siitä lähtenyt alulle.
Ajattelin että voisi olla ihan hyvä ottaa kiinni, ennen kuin pahenee. Maalarille nyt ei tuon takia viitsi viedä, saati itse alkaa sotkemaan pahemmaksi maalaten.

Täydellistä jälkeä ei haeta, vaan tärkeintä olisi ottaa nyt tuo alku kiinni ennen leviämistä.. Itsellä ajatuksena, että lohjenneet maalit pois siltä osin mitä kynnellä irtoaa, perään Deox-geeli ja sen jälkeen tylysti jollain korjausväripuikolla umpeen. Mitä mieltä olette, tuleeko tuolla tavoin vain entistä pahempi?

https://flic.kr/p/twJV52" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Urran
Site Admin
Viestit: 8533
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Ruostekorjauksista

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Touko 25, 2015 12:34 pm

Jos vain jaksat deoxilla oikeasti poistaa kaiken (kaiken) ja maalaat sen huolellisesti umpeen niin varmasti tulee ihan kelpo lopputulos
Vain YKSI LSP!

Avatar
Daatta
Viestit: 425
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 9:43 pm
Paikkakunta: Salo

Re: Ruostekorjauksista

Viesti Kirjoittaja Daatta » Ma Touko 25, 2015 12:55 pm

miikka555 kirjoitti:Rouvan ooppeeliin on alkanut ilmestyä hyvin pientä ruosteen alkua. Maali lohjennut tuosta puskurin ja pellin välistä ja siitä lähtenyt alulle.
Varmaan kannattaa ottaa puskuri irti, niin saa kunnolla korjattua. Vaarana tosin on, että sieltä löytyy enemmänkin fiksattavaa... Deox Gel toimii hyvin, kun tosiaan jaksaa liuotella. Pohjalle olisi parasta laittaa joku kunnon pohjamaali, itse olen tyytynyt paikkapullossa saatavaan. Pinnan puhtaus on hyvä varmistaa ennen maalausta silikonin/rasvanpoistoaineella. Varsinainen maalaus tulisi tehdä ohuina kerroksia, kasvattaen pikku kerrospaksuutta maalipinnan tasolle tai vähän yli. Prot käyttävät kuumailmapuhallinta apuna maalin kuivauksessa. Loppuviimeistely vesihiomalla ja kiillottamalla, tässä pitää odottaa että maali on varmasti kuiva ja varoa ettei hio reunasta puhki.

blackened
Viestit: 11
Liittynyt: Ke Touko 27, 2015 11:43 pm

Re: Ruostekorjauksista

Viesti Kirjoittaja blackened » Pe Heinä 24, 2015 11:04 am

Omassa autossa huomasin nyt kuskin oven taitteessa pientä ruosteen alkua (n. 1 cm) ja samoin takalokarin taitteessa, jossa ruoste on alkanut pienestä painaumasta. Mietinkin nyt miten näitä kannattaisi alkaa korjaamaan. Seuraavaa työjärjestystä olen miettinyt, mutta kokemusta pienestäkään ruostetyöstä ei ole joten apua kaivataan:

- ruostekohdan hiominen
- deox gelillä varmistus
- sinkkimaalia siveltimellä
- lopullinen maali pintaan

Onko tarvetta lakalle vielä maalauksen jälkeen? Millä karkeudella hionta? Maali on spraynä, joten kuinka tehdä työ mahdollisimman tarkasti sotkematta yhtään ylimääräistä? Onko tarvetta oikaista lokasuojan taitteen painaumaa ennen maalausta?

blackened
Viestit: 11
Liittynyt: Ke Touko 27, 2015 11:43 pm

Re: Ruostekorjauksista

Viesti Kirjoittaja blackened » Ti Heinä 28, 2015 12:54 am

blackened kirjoitti:Omassa autossa huomasin nyt kuskin oven taitteessa pientä ruosteen alkua (n. 1 cm) ja samoin takalokarin taitteessa, jossa ruoste on alkanut pienestä painaumasta. Mietinkin nyt miten näitä kannattaisi alkaa korjaamaan. Seuraavaa työjärjestystä olen miettinyt, mutta kokemusta pienestäkään ruostetyöstä ei ole joten apua kaivataan:

- ruostekohdan hiominen
- deox gelillä varmistus
- sinkkimaalia siveltimellä
- lopullinen maali pintaan

Onko tarvetta lakalle vielä maalauksen jälkeen? Millä karkeudella hionta? Maali on spraynä, joten kuinka tehdä työ mahdollisimman tarkasti sotkematta yhtään ylimääräistä? Onko tarvetta oikaista lokasuojan taitteen painaumaa ennen maalausta?
Kellään neuvoja tähän? :)

ibra78
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Loka 03, 2014 1:35 pm

Re: Ruostekorjauksista

Viesti Kirjoittaja ibra78 » Ti Heinä 28, 2015 1:30 pm

Riippuu niin moneasta asiasta ja yleensä tuo ruoste on syönyt itsensä pidemmälle kuin päältä näyttää. Kannattaa selata tätä ja muutamia muita viestiketjuja läpi niin on parempi käsitys mitä tehdä.
Jos autolla ei niin arvoa niin ruosteet pois isommalta alueelta ohjeiden mukaan sen jälkeen 2-komponentti epoksi päälle ja riippuu maalista mitä on niin loppu riippuu siitä. Ja kun olet ketjut selannut läpi niin vielä muistutuksena että kaikki ruoste saatava pois siis ihan kaikki.

tikkku
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Heinä 29, 2015 8:07 pm

Re: Ruostekorjauksista

Viesti Kirjoittaja tikkku » Ke Heinä 29, 2015 8:14 pm

itsellä on huonoja kokemuksia monista sinkkimaaleista, kitti sulattaa itse sinkkimaalin ja kitit on aamulla lattialla.. :) myös joissain tapauksisa pintaväri! monesti sinkkimaalin rajat jää "elämään" näkyen sitten maalauksen jälkeen joskus tulevaisuudessa. omien kokemuksien perusteella ainoastaan epoksia (mustaa tai valkeeta) riippuen onko dupointtia, debeer vai ne happoväri on vissiin ns vanhankansan tuotetta kun eivät neuvo sitä mihinkään nykyään laittavan, vaikka sitä piti työntää ennen joka väliin, nykyään ei kuulemma kestä kitin alla jne :taputapu: ja epoksi peittää :mrgreen: ja kyllähän se on oikeasti tullut testattua paljaat pellinpalat maalailtu erinäisillä pohjaväreillä ja talven yli hankeen, epoksi oli ykkönen

Vastaa Viestiin