Tuli tarvetta taas palailla tänne foorumille uuden auton kera Tällä kertaa olisi saada kyseisestä autosta kori edes jonkinnäköiseen kuosiin, mutta kysymys kuuluukin, että mitä kaikkea tehdä ennen myllytystä ? Eli autossa on sinkitty kori, mutta on päässyt ajan saatossa joitain ruosteen alkuja tulemaan oven alalaitaan ja takontin reunaan. Myös kiven iskeymiä näyttäisi olevan pilvin pimein etuosassa, joille jotain täytyisi myös tehdä. Ideana oli siis korjata kaikki mahdollinen ennen myllytystä.. onko oikea työvaihe?
Kiveniskeymät varmaan tällä kaavalla:
-iskeymä paikoista mahd. ruoste veke ja sinkkipohjamaalit päälle
-hammastikulla tai vastaavalla reikään pintaväriä sopivasti
-lakkaa sitten yli auton oman lakkakerroksen? jolloin luulisi tasoittuvan myllytyksen jälkeen.
2k kamoilla varmaan kannattaa edetä? onko tätä lakkaa nyt missä muodossa fiksua siloitella päälle, ihan spray?
Ja ruoste:
-kaikki ruoste veke hiomapaperilla, rälläkällä ym. mitä nyt vaan pystyy käyttämään (sodapuhallus?)
-täällä mainittu Annittrol nimisestä aineesta? ilmeisesti tässä kohtaa hyvä laittaa pintaan
-sinkki pohjamaali ennen kittausta?
-mahdollinen kittaus
-pohjamaali
-pintamaali 2k
-lakka 2k
Ja korjailua jos meni aivan metikköön
Ruostekorjauksista
Re: Ruostekorjauksista
Onnistuuko Deox-c ruostuneitten talvivanteiden putsaus vai tuleeko halvemmaksi viedä hiekkapuhallukseen?
Re: Ruostekorjauksista
Deoxilla putsatuilla ja hameritella maalatuilla tuli yksi talvi muistaakseni ajeltua, hyvin kesti ja sit auto menikin myyntiin.
Se mikä osataan tehdään itse. Jos jotain ei osata, se opetellaan...
Re: Ruostekorjauksista
Kokeillaanpas taas lisää foorumin herättelyä. Talven työlistalla on korjata 2008 vuosimallin Bemarista alkavat ruosteet etukaarien sisäpuolelta pokkauksista. Kuva potilaasta löytyy täältä: https://1drv.ms/u/s!Ar3EF61vzSZCgtNRaO_ ... w?e=EWik9F Huom! Tuosta puuttuu muovinen sisälokasuoja, joka asettuu pokkauksen "taskuun".
Eli lopputuloksesta ei tarvitse tulla peilipintaisen nätti, kun tuo jää sisäpuolelle kokonaan. Todennäköisesti tuo pokkauksen tasku on myös huonossa kunnossa ja sisälokasuoja pääsee hankamaan sitä, joten se pitää myös käsitellä.
Ajatuksena seuraavanlainen käsittely:
1. Hiominen pelillle (rälläkkä, hiekkapaperi, tms.) pokkauksen alareunaan asti
2. BH Deox Gel -käsittely useaan otteeseen, jotta kaiken ruosteen saisi pois
3. Pohjamaalaus BH Hydrate 80
4. Maalaus oikealla värillä + lakalla kynsilakkapullosta
BH:n tuotteet mulla löytyy varastosta, joten sen takia ajattelin käyttää niitä. Vai onko jotain muita suosituksia?
Lisäksi mietin, että pitäisikö tuohon pokkauksen taskuun (jota vasten sisälokasuoja makaa) laittaa vielä lisäksi jokin ruosteensuojamassa tms?
Eli lopputuloksesta ei tarvitse tulla peilipintaisen nätti, kun tuo jää sisäpuolelle kokonaan. Todennäköisesti tuo pokkauksen tasku on myös huonossa kunnossa ja sisälokasuoja pääsee hankamaan sitä, joten se pitää myös käsitellä.
Ajatuksena seuraavanlainen käsittely:
1. Hiominen pelillle (rälläkkä, hiekkapaperi, tms.) pokkauksen alareunaan asti
2. BH Deox Gel -käsittely useaan otteeseen, jotta kaiken ruosteen saisi pois
3. Pohjamaalaus BH Hydrate 80
4. Maalaus oikealla värillä + lakalla kynsilakkapullosta
BH:n tuotteet mulla löytyy varastosta, joten sen takia ajattelin käyttää niitä. Vai onko jotain muita suosituksia?
Lisäksi mietin, että pitäisikö tuohon pokkauksen taskuun (jota vasten sisälokasuoja makaa) laittaa vielä lisäksi jokin ruosteensuojamassa tms?
BMW 135iA '08
Re: Ruostekorjauksista
Ehdottomasti Dynax S50 +(tai) UB tuonne myös.
Re: Ruostekorjauksista
Dynax S50 tai UB olivatkin mulle uusia tuotteita. Ehdottomasti jokin tuollainen tuote suojaamaan loppukäsittelyksi, mutta ei välttämättä kumpaakin kun ovat tarkoitettu samaan tarkoitukseen?
BMW 135iA '08
Re: Ruostekorjauksista
Ruostekorjaukset Bemarin etukaarien sisälle on tehty tuolla aiemmalla reseptillä + Wurthin kiveniskumassa päälle. Nyt seuraavana olisi vuorossa 6 vuotta vanha Passat, jonka takakaarissa ulkopuolella kuplii muutamassa kohtaa. Jotenkin ihan käsittämätöntä, että tämän ikäisessä autossa maali kuplii...
Ajattelin käyttää samaa reseptiä kuin aiemmin, kun ilmeisesti ei ole vielä sellaista ainetta tarjolla, joka pysäyttäisi tuon kuplinnan? Vai onko tällainen ihmeaine keksitty, jotta ei tarvitsisi muuten siistiä maalipintaa rikkoa ja yrittää saada kynsilakkapullolla siistiä jälkeä... Kuplinta lienee saaneen alkunsa tuosta kiveniskemästä, joka näkyy kuvassa: https://1drv.ms/i/s!Ar3EF61vzSZCgt0Z5mh ... w?e=cQAN7t
Ajattelin käyttää samaa reseptiä kuin aiemmin, kun ilmeisesti ei ole vielä sellaista ainetta tarjolla, joka pysäyttäisi tuon kuplinnan? Vai onko tällainen ihmeaine keksitty, jotta ei tarvitsisi muuten siistiä maalipintaa rikkoa ja yrittää saada kynsilakkapullolla siistiä jälkeä... Kuplinta lienee saaneen alkunsa tuosta kiveniskemästä, joka näkyy kuvassa: https://1drv.ms/i/s!Ar3EF61vzSZCgt0Z5mh ... w?e=cQAN7t
BMW 135iA '08