Maalauksen raja
Maalauksen raja
Auto kävi takakontin korjausmaalauksessa ja kun maalaus oli rajattu tuohon vaakapokkaukseen kilven yläpuolelle niin siihen näyttää olevan jäänyt selvä raja rajauksesta.
Millä tuota kohtaa pitäisi käsitellä, jotta siitä saisi pois maalipölyt ja rajat?
Millä tuota kohtaa pitäisi käsitellä, jotta siitä saisi pois maalipölyt ja rajat?
Audi A6 Avant 3.0 TDiA Quattro
Audi A3 2.0 TDi Quattro
Audi A3 2.0 TDi Quattro
Re: Maalauksen raja
vesihionta + myllytys
Re: Maalauksen raja
Anna sen lakan nyt ekana rauhassa asettua ja kuivua ennen kuin teet mitään. Foorumin maalarimestarit kertoo varmaan sopivan "suoja-ajan" mutta ite en ainakaan kuukauteen laskis hiomapaperia siihen.
Urran kirjoitti: Elämä oli paljon helpompaa silloin kun ei tiennyt mikä on mikronaarmu tai hologrammi maalissa
Re: Maalauksen raja
Eli enpä vie omaani maalaukseen..
Mut sun kohdalla, ni vie takas pajalle ja sano että jääny keskeneräiseks tuo työ..
Mut sun kohdalla, ni vie takas pajalle ja sano että jääny keskeneräiseks tuo työ..
Eetu kirjoitti:No pesukinnas nyt on ihan ihme sakkia täynnä. Kiillottavat heppi kovana autoa![]()
Juh4 kirjoitti:Liekkö kattoneet sitä ennen kansipoikia.
Re: Maalauksen raja
Menikö takuuseen? Kyllä mä ainakin silloin veisin takaisin ja vaatisin kuntoon.
Re: Maalauksen raja
Vieläkö sulla on luukun kulmat ehjiämlatvala kirjoitti:Eli enpä vie omaani maalaukseen..

Audi A6 Avant 3.0 TDiA Quattro
Audi A3 2.0 TDi Quattro
Audi A3 2.0 TDi Quattro
Re: Maalauksen raja
Lasin alla apukuskin puolella pikkukukkaset. Vähempi ne mua haittaa ku joku vituiks maalattu peräkonttijukkareu kirjoitti:Vieläkö sulla on luukun kulmat ehjiämlatvala kirjoitti:Eli enpä vie omaani maalaukseen..

Eetu kirjoitti:No pesukinnas nyt on ihan ihme sakkia täynnä. Kiillottavat heppi kovana autoa![]()
Juh4 kirjoitti:Liekkö kattoneet sitä ennen kansipoikia.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: Ke Marras 14, 2012 9:17 am
Re: Maalauksen raja
Takakonttiin tehty rajoja? On mahtanut maalissa säästää paljonkin:). Ite jouduin pienen tihutyöläisten johdosta vuosi sitten maalauttamaan omaa autoani ja oli kyllä kova paikka viedä omaa kultaa maalaamoon. Koitin etsiä tietoa mistä löytyisi suomen paras maalaamo, jotta jälki kestäisi päivän valoa. Liikaa nähnyt vaihtoautohalleissa roskien peitossa olevia erisävyisiä osia autoissa. Menee löpertelyks, mutta järvenpäässä Puskan auto joka taitaa olla porschejen ja ferrarien omistajien paremmin tuntema paikka niin voin suositella. Jos sitä priimaa haluaa. Ainakin oma auto kävi uunissa joka maalaus kerran jälkeen ja olin ymmärtäväni, että kun auto luovutettiin minulle ei sitä kyllä enään tarvinnut auringon valossa kuivatella. Eikä tarvinnut itse korjailla maalarin jälkiä. Voin suositella jos ei ketjun aloittajalle enään kerkeä niin muille jotka pelkää maalaamoja kun hammaslääkäriä kuten minä.
- Kylli-täti
- Viestit: 394
- Liittynyt: Ke Helmi 13, 2013 12:49 am
Re: Maalauksen raja
Ei tollasta jälkee kyllä kannata kattella, viet takas pajalle ja sanot et homma jääny pahasti kesken niinku jo ehdotettiin.
Ite myllytin kerran vihreen Mustangin, jossa oli aivan helvetin törkee raja ympäri auton siinä n. 10cm ikkunoiden alapuolella pokkauksen kohdalla. Meni oikeen poikittaissuunnassa lokarin läpi myös
En keksiny et millä järjellä sekin oli vedetty
Pelkällä laikalla sitä ei saanu pois kun ei ollu mitään tietoo maalauksen ajankohdasta eikä uskaltanu kauheesti hinkuttaa, mutta eipä siitä rajasta tilaaja edes maininnu, halus vaan kiiltoo kun päällipuoli kiilsi ja alaosa perus kulahtanu 
Ite myllytin kerran vihreen Mustangin, jossa oli aivan helvetin törkee raja ympäri auton siinä n. 10cm ikkunoiden alapuolella pokkauksen kohdalla. Meni oikeen poikittaissuunnassa lokarin läpi myös



Re: Maalauksen raja
Nyt pari kuukautta maalauksen jälkeen taas alkavaa ongelmaa luukun reunassa. Kuulemma korjattu tehtaan ohjeen mukaisesti Itäharjulla.
On tainnut kiinnostus työtä kohtaa olla melko vähäistä
Tuon rajauksen kanssa olisi vielä elellyt, mutta....
On tainnut kiinnostus työtä kohtaa olla melko vähäistä

Tuon rajauksen kanssa olisi vielä elellyt, mutta....
Audi A6 Avant 3.0 TDiA Quattro
Audi A3 2.0 TDi Quattro
Audi A3 2.0 TDi Quattro
Re: Maalauksen raja
Mulla oli tänään työn alla volkkarin passattu joka oli osittain lakattu uudelleen, toisella puolella autoa oli raja kyljen pokkauksessa ja siististi tehty mutta toisella puolella oli rajattu sinne ikkunoiden yläpuolella kulkevalle pellille sillain kivan tökerösti mutta pelkkä myllytys riitti että raja hävisi näkyvistä lähes täysin, kyllä sen siinä näkee jos tietää että sellainen siinä on ja osaa katsoa muttei hyppää silmille kuitenkaan enään. Otin autosta kuvankin pesun jälkeen kun omistaja oli sitä mieltä ettei siinä ole naarmuja (Alunperin sininen, sittemmin harmaantunut ja taas sininen väri kyseessä joka on varmasti saanut kolmen elinvuotensa aikana jonku sata harjapesua)...
Maaliraja ei lie yhtä helppo korjata kuin tuo pelkän lakkauksen raja?
Maaliraja ei lie yhtä helppo korjata kuin tuo pelkän lakkauksen raja?
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Re: Maalauksen raja
Mitäs jukkareu tapahtui? Ruosteet tuli pintaan vai?
Kaikki liha tottelee kuria...
Re: Maalauksen raja
Jep, ruostetta taas siinä luukun kantissa. Kuulemma vaan pintamaalaus kuuluu takuun piikkiin, mutta kun se ruoste oli jo kerennyt etenemään siihen kanttiin. Jos näin on korjattu, niin mielestäni maalaamolta epäammattimaista työtä. Olisi ainakin pitänyt ottaa yhteyttä ja keskustella asiasta.
Laittelin maahantuojalle yhteydenottopyyntöa asian tiimoilta, ovat kuitenkin saaneet korjauksesta ihan kunnon laskun.
Laittelin maahantuojalle yhteydenottopyyntöa asian tiimoilta, ovat kuitenkin saaneet korjauksesta ihan kunnon laskun.
Audi A6 Avant 3.0 TDiA Quattro
Audi A3 2.0 TDi Quattro
Audi A3 2.0 TDi Quattro
Re: Maalauksen raja
Ja joo lakkasumu/lakkaraja on toki helpompi saada pois mitä jyrkkä maaliraja. Ja jos esim on takalokari maalattu ja häivytetty pilariin ni jos on lakkasumua ni sen saa iha hyvin myllylläkin pois. Sen kans vaan kannattaa olla tarkkana ja kokonaan sitä ei tietenkää saa pois. Jos sitä myllyttelee ja hioo liikaa ja siihen tulee jyrkkä raja ni se ei enää lähe pois vaa se lähtee vaan "rullaamaan" ja jos sen haluaa pois ni uusiks pitää lakata.
Re: Maalauksen raja
Laitetaanpa nyt tämän topikin alle, vaikka osittain ohi meneekin. Oma auto menossa etuloksujen maalaukseen takuun piikkiin, joten samalla ajettelin maalauttaa etupuskurin+konepellin uudelleen. Hintaa tarjosivat 500€, miltä hinta kuulostaa teille jotka olette enemmän näiden maalaushommien kanssa pelanneet? Ja häivytetäänkö etulokarit kylkiin vai? Värinä on musta.
Re: Maalauksen raja
Ei tuo mun korvaan pahalta kuullosta jos jälki on hyvää, jos paskaa niin sitten tietysti kallista.
Re: Maalauksen raja
En usko, että tuolla hintaa rupeavat häivyttelemään. Häivyttäessä pitäisi kuitenkin matata ja lakata koko ovet uusiksi.
Musta on muutenkin (jos ei helmiäinen/metalli ole) sellainen väri, että sävyeroa harvoin jää. Noissa helmiäisissä yms. jää helposti pientä sävyeroa, mutta mustassa ja ylipäätään todella tummissa väreissä ne sävyerot ei niin pompi silmille, ellei sitten mene aivan käteen sävyn sekoitus. Esimerkiksi vaaleissa metalliväreissä (hopea ja helmiäis-metalli-vaaleansiniset, beiget jne ehkä pahimpina esimerkkinä) nuo sävyerot sitten paistaa naapuriin asti pimeälläkin.
Mullakin on puskurin toinen pääty ja toinen takaovi maalattu uusiksi, ei niistä sävyeroja huomaa kuin ledilampulla tai juuri oikeanlaisessa valaistuksessa. Esim. nyt jos menee pihalle katsomaan, niin ei varmasti huomaa eroa, jos ei tiedä sitä etsiä. Värinä siis metalli-helmiäismusta.
Musta on muutenkin (jos ei helmiäinen/metalli ole) sellainen väri, että sävyeroa harvoin jää. Noissa helmiäisissä yms. jää helposti pientä sävyeroa, mutta mustassa ja ylipäätään todella tummissa väreissä ne sävyerot ei niin pompi silmille, ellei sitten mene aivan käteen sävyn sekoitus. Esimerkiksi vaaleissa metalliväreissä (hopea ja helmiäis-metalli-vaaleansiniset, beiget jne ehkä pahimpina esimerkkinä) nuo sävyerot sitten paistaa naapuriin asti pimeälläkin.
Mullakin on puskurin toinen pääty ja toinen takaovi maalattu uusiksi, ei niistä sävyeroja huomaa kuin ledilampulla tai juuri oikeanlaisessa valaistuksessa. Esim. nyt jos menee pihalle katsomaan, niin ei varmasti huomaa eroa, jos ei tiedä sitä etsiä. Värinä siis metalli-helmiäismusta.
.:R32
Re: Maalauksen raja
Kiitokset vastanneille, hyvää työnjälkeä vaaditaan tottakai 

Re: Maalauksen raja
Metallihopea väri on kyllä hankala, jos sen väristä autoa joutuu maalaileen ja meinaa saada sävyt oikeanlaiseksi.
Autoni kylki maalattiin taannoin ja sitten jälkeenpäin vielä todella pienen maalivaurion korjaus lokarin alareunasta samassa maalaamossa.
Eiköhän piruvie se sumuraja näy nyt sitten tummempana, varsinkin hämärässä huomaa
Voisiko tämän tummemman kohdan saada takaisin ympäröivään sävyyn kevyellä hionnalla/myllytyksellä jolloin lakkapinta ohenisi hiukan
Autoni kylki maalattiin taannoin ja sitten jälkeenpäin vielä todella pienen maalivaurion korjaus lokarin alareunasta samassa maalaamossa.
Eiköhän piruvie se sumuraja näy nyt sitten tummempana, varsinkin hämärässä huomaa

Voisiko tämän tummemman kohdan saada takaisin ympäröivään sävyyn kevyellä hionnalla/myllytyksellä jolloin lakkapinta ohenisi hiukan

Re: Maalauksen raja
Sävyero harvoin johtuu lakasta. Eiköhän siinä ole värimassa väärän sävyinen.m o s s e kirjoitti:Metallihopea väri on kyllä hankala, jos sen väristä autoa joutuu maalaileen ja meinaa saada sävyt oikeanlaiseksi.
Autoni kylki maalattiin taannoin ja sitten jälkeenpäin vielä todella pienen maalivaurion korjaus lokarin alareunasta samassa maalaamossa.
Eiköhän piruvie se sumuraja näy nyt sitten tummempana, varsinkin hämärässä huomaa![]()
Voisiko tämän tummemman kohdan saada takaisin ympäröivään sävyyn kevyellä hionnalla/myllytyksellä jolloin lakkapinta ohenisi hiukan
Voihan sitä koittaa vesihioa & myllyttää. Ainakin sumun poisto vähentää rajan näkyvyyttä, mikäli siinä selkeää sumua on.
.:R32
Re: Maalauksen raja
Mä sain kyllä omastani sävyeroa hieman tasattua vesihionnalla ja myllytyksellä, etuloksu on uudestaan lakattu ja pinta oli hieman aplaria alalaidasta.
Re: Maalauksen raja
Okei, täytyypä näyttää autoa jollakin fiksarilla. Appelsiinipinnalla ei lakkapinta juurikaan ole, siitä varsinaisesta paikkakohdasta se on vaaleampi, mutta sen ympäriltä (sumuraja) vähän tummemman sävyinen.
...kaikesta sitä ihmisen pitääkin nipottaa
, mutta minkäs voi
...kaikesta sitä ihmisen pitääkin nipottaa

- pellepoliisi
- Viestit: 715
- Liittynyt: To Elo 09, 2012 7:13 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Maalauksen raja
Selostetaan tilanne ensiksi:
Kolarin jäljiltä vein auton korjaukseen (vastapuolen vakuutus korvaajana). Sovittiin korjaamon kanssa, että soittavat mulle, kun uusi puskuri tulee, niin voin sitten siloittaa rekkarikolon. Itse joudun maksamaan kittauksen työn. Siinä sitten työnjohtaja varoitteli silottamisen "vaaroja". Totesin siihen, että mietin nyt vielä, mutta todnäk haluan tehdä ja joka tapauksessa ilmoittakaa, kun puskuri on tullut, niin kerron lopullisen päätöksen.
Kävi sitten niin, että työnjohtaja luuli lopulta, että en halua tehdä puskurille mitään eikä soittanut, joten maalauttivat sitten puskurin. Soitin asiasta ja kerroin tilanteen ja ilman kinastelua sain vielä kuitenkin puskurin itselleni silotettavaksi. Eli tein pelkän muovihitsauksen ja jätien pohjatyöt ja maalauksen heille.
Nyt kun pääsin himaan ja aurinkoa vasten tarkastelemaan, niin näkee selväti rajat ja "silotettu kilvenkolo" vähän tummempi. Eli sävy ei ole osunut siltä kohtaa oikein.
Veikkaisin siis, että ovat maalanneet vaan sen muokatun kohdan eikä koko puskuri uudestaan, joten näin näkyy sävyero.
Voiko johtua myös suhkot runsaasta kitistä? Vai liian vähän pohjamaalia ja varsinaista maalia? Vai ihan suoraan sävy ei ole osunut kohdalle.
Tyytyväinen oon kittauksen tasoon, mutta toi sävyero iskee silmää.
Kysymys kuuluu, että mitä mieltä muut olette, että kuuluuko heidän korjata tuo sävyero.
Menee joka tapauksessa parin viikon päähän, kun ensi viikolla yyteriin, niin ei enää oikeen ehdi ennen sitä...
Tässä vielä pari kuvan yritystä. Aurinkoki meni pilven taakse.


Kolarin jäljiltä vein auton korjaukseen (vastapuolen vakuutus korvaajana). Sovittiin korjaamon kanssa, että soittavat mulle, kun uusi puskuri tulee, niin voin sitten siloittaa rekkarikolon. Itse joudun maksamaan kittauksen työn. Siinä sitten työnjohtaja varoitteli silottamisen "vaaroja". Totesin siihen, että mietin nyt vielä, mutta todnäk haluan tehdä ja joka tapauksessa ilmoittakaa, kun puskuri on tullut, niin kerron lopullisen päätöksen.
Kävi sitten niin, että työnjohtaja luuli lopulta, että en halua tehdä puskurille mitään eikä soittanut, joten maalauttivat sitten puskurin. Soitin asiasta ja kerroin tilanteen ja ilman kinastelua sain vielä kuitenkin puskurin itselleni silotettavaksi. Eli tein pelkän muovihitsauksen ja jätien pohjatyöt ja maalauksen heille.
Nyt kun pääsin himaan ja aurinkoa vasten tarkastelemaan, niin näkee selväti rajat ja "silotettu kilvenkolo" vähän tummempi. Eli sävy ei ole osunut siltä kohtaa oikein.
Veikkaisin siis, että ovat maalanneet vaan sen muokatun kohdan eikä koko puskuri uudestaan, joten näin näkyy sävyero.
Voiko johtua myös suhkot runsaasta kitistä? Vai liian vähän pohjamaalia ja varsinaista maalia? Vai ihan suoraan sävy ei ole osunut kohdalle.
Tyytyväinen oon kittauksen tasoon, mutta toi sävyero iskee silmää.
Kysymys kuuluu, että mitä mieltä muut olette, että kuuluuko heidän korjata tuo sävyero.
Menee joka tapauksessa parin viikon päähän, kun ensi viikolla yyteriin, niin ei enää oikeen ehdi ennen sitä...
Tässä vielä pari kuvan yritystä. Aurinkoki meni pilven taakse.


Re: Maalauksen raja
Äkkiseltää arvaisin, että tolla kitillä/kittauksella on jotain tekemistä ton sävyeron kanssa, sen verran kulmikas on toi tummempi alue. Olihan kitti varmasti läpikuivaa ennen pohjia/maalausta? Ei näytä mun silmää siltä, että olis häivytysrajoja siiinä ympärillä, eiköhän se maalariki pääse helpommalla ku suihkii koko puskurin eikä rupee häivyttelemää. (en tosin oo maalari, eli voin olla väärässäki, korjatkaa joku ammattilainen?)
Re: Maalauksen raja
Tai sitten on käytetty pohjalla eriväristä hiontaväriä, kuin ensimmäisellä kerralla? Tosin sekin tuntuis vähän epätodennäköiseltä, kun hopea tuntuu olevan kranttu muutenkin pohjien suhteen, niin miksi olisi oikaistu.